Ibanez, is ook fijner met evenwicht (head duikt niet naar de vloer toe) Of je moet een Iceman bedoeleb, die doet dat ookquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:07 schreef Rechterbal het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst:
[ afbeelding ]
De Halfstack dus.![]()
Over een maandje of 2 eens gaan kijken voor ene nieuwe bas.
Zit te twijfelen tussen een nieuwe Ibanez bas, of de Epiphone Thunderbird.
De Thunderbird vind ik geniaal lekker spelen, en mooi uitzien, maar geen spectaculair geluid.
De Ibanez (waar ik de naam van kwijt ben) vind ik IETS mooier geluid, maar hendig lelijk.
Ik denk dat ik voor me bas naar de Musicstore heenga.
De collectie bassen daar is ziekelijk. Een kamer met 250 verschillende bassen(ja, ik had ze geteld)
Ja, dat ben ikquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:41 schreef Rechterbal het volgende:
Die halfstack van ashdown had jij toch kamo?
kwam je tegen op hyves via jasper van makebelieve
welk bandje zit jij eigk?
Geen myspace?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:44 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik
Ik zit in After Live
(demo coming soon! vandaag opnames gehad)
En Jasper is wel chill
Drum computer, hoor je te goedquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:56 schreef Rechterbal het volgende:
Omg, wat een slechte kwaliteit, op jullie myspace (no offense).
Jullie hebben wel skills.
Wij hadden toendertijd geen skills, maar wel redelijk goede apparatuur om op te nemen
Onze hyves: http://thebandbackup.hyves.nl
Ik moet onze myspace nog eens gaan pimpen. die is vet lelijk.
Als je zo'n noob bent die al zijn snaren behalve de 105 overbreekt, dan koop ik die van je over!quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:25 schreef Brammie1 het volgende:
vandaag krijg ik m'n nieuwe snaren binnenErnie Ball Hybrid Slinky's
Dat is rot!, Had het een keer net voor eerste gig, (soundcheck) maar dat was enkel zekering (ik had geen reserve bij me)quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:23 schreef Witchfynder het volgende:
Bah, zondag is mijn amp kapot gegaan. Ik zette hem aan en hij blies er gelijk de zekering uit. Zekering vervangen, gelijk weer eruit geblazen..
Ik bied hem maar voor een grote beurt aan bij mijn reguliere reparateur (de user The_Dean hier op fok). Naast dat ding weer werkende krijg denk ik dat ik ook de buis ga vervangen. Er zit standaard een Sovtek in en ik overweeg een JJ 12AX7 ofzo er in te zetten. Op Talkbass heeft men er goede ervaringen mee.
.
Wat ik wil is eigenlijk wat meer power. Meer gain heb ik niet nodig, maar iets dat wat meer knort. Ik houd immers van het Geddy Lee/John Entwistle-geluid..
Ander ampje bedoel je?quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:05 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, ik ga nu ook maar een familiepakket inslaan.
Punt is, ik heb mijn amp niet nieuw gekocht en hij heeft het alltijd prima gedaan, maar ik weet niet hoe oud hij is etc. En aangezien die dingen al 10 jaar niet van uiterlijk zijn veranderd, is dat ook moeilijk te zien.. Maar ik heb vertrouwen in Dean.
.
Zekeringen. Daar had Kamo het het laatst over. Ik ga toch geen familiepakket versterkers aanschaffen? Wat moet ik met 10 of watversterkers?quote:
Intoneren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:48 schreef Brammie1 het volgende:
hoe heet dat proces ook alweer wat je moet doen als de noten niet goed 'verdeelt' zitten over de hals? Als ik m'n E snaar goed stem, dan is de hoge E op de 12de fret vals. De hoge C op de 20ste fret is nog valser.
oja, dat was hetquote:
Oke, ja ik bedoelde natuurlijk ook gelijk die brug.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:41 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, niet in de hals gaan porren. Dat is je thrusrod. Hiermee regel je de hol/bolheid van je hals. Als die nu goed is, vooral niet aan gaan zitten als het niet nodig is.
Liever gebruik je idd je bridge saddles op de brug. Deze kun je lager zetten tot je de gewenste actie hebt. Daarna test je mbv een stemapparaat of wanneer je de losse snaar gestemd hebt, hij op de 12de fret exact hetzelfde is. Zo niet, dan heb je meestal aan de achterkant van de brug nog schroefjes of inbusjetsers of de saddle naar voor of achter te bewegen, om zo de intonatie goed te krijgen.
Ik kocht dat ding echt 4,5 jaar geleden ofzoquote:Op donderdag 12 maart 2009 16:11 schreef Witchfynder het volgende:
Yep. Bij een beetje bas krijg je die erbij..
Nja, je repeteert elke week je songs, je oefent ze thuis voor de lol, en dan gaat het op een gig niet zo lekker.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:50 schreef Xrenity het volgende:
Dat is kut voor jou op dit moment, maar dan weet je waar je het hebt laten liggen en kan je er misschien wat aan doen.
Als mensen het geheel tof vonden is dat iig nog iets positiefs, toch? Alle leden van de band zullen wel eens zoiets hebben, maar als de rest dat dan op vangt maak je het probleem zo klein mogelijk.
/edit
Ik was zelf trouwens wel OK bezig gister
Na 3 jaar met deze band weet ik dat je zulke avonden hebt. Het publiek heeft echter niet door wanneer je kut speelt (tenzij het echt heeeeeeeeeeeeeeel kut is).quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:37 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Nja, je repeteert elke week je songs, je oefent ze thuis voor de lol, en dan gaat het op een gig niet zo lekker.
Dat frustreert gewoon.
Maar ik heb echt genoten van onze 3e gig. Dit wil ik vaker doen
Van de 300 mensen aanwezig keken er zeker 150, daarvan deed de helft dan weer goed mee.
Meeklappen, schreeuwen, gillen, aanstekers, filmpjes maken.
Nja, ik probeer gewoon een performance te geven. Dat doe ik op reps al, puur voor the fun of it. Maar op een gig dan doe ik het nog net even extra. maar het frustreert gewoon, en ik denk dat iedereen die in een band zit dat gevoel wel snapt. Ik voel me goed omdat de reactie op me band geweldig was, maar ik voel me kut omdat ik het na mijn inziens niet echt verdiend heb. Oh, wat emoquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Na 3 jaar met deze band weet ik dat je zulke avonden hebt. Het publiek heeft echter niet door wanneer je kut speelt (tenzij het echt heeeeeeeeeeeeeeel kut is).
Ik heb gemerkt dat je perfect kunt spelen, maar als je presentatie kut is, vindt je publiek het kut. Als je slordig speelt maar je staat daar te heersen, dan vindt het publiek het geweldig. Relax en op naar je 4de gig..
Gemiste kans.quote:Op zondag 15 maart 2009 00:11 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Die met het groene jurkje wil je langdurig pijpen![]()
*Teminste dat denk ik dan he
Al op www.basgitaarforum.nl geprobeerd?quote:Op zondag 15 maart 2009 12:43 schreef Marao het volgende:
Ik ga er niet vanuit, maar zijn hier nog bassisten die op zoek zijn naar een band, in (de buurt van) Groningen, en die van melodic death metal houden? Zo ja, reageer even xP (sorry mensen voor het vervuilen van jullie topic maar ik word zo langzamerhand wanhopig xD)
Nee nog niet, ik ga het direct daar proberen, tnx voor de tipquote:Op zondag 15 maart 2009 20:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Al op www.basgitaarforum.nl geprobeerd?
Ik houd niet van melodic death metal, heb al een band en ben niet in de buurt van Groningen. Helaas..
Maar goed dat je het probeert, want mijn band heeft mij ook op fok gevonden..
Rush - Freewill speel ik nu wel eens, wel leuk nummertje om te spelenquote:Op zondag 15 maart 2009 22:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik zoek nog leuke basnummers. Niet heel moeilijk, maar toch een beetje uitdaging. Gewoon om lekker te spelen. Stijl? Rock, hardrock
AFI - Girls not Greyquote:Op zondag 15 maart 2009 22:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik zoek nog leuke basnummers. Niet heel moeilijk, maar toch een beetje uitdaging. Gewoon om lekker te spelen. Stijl? Rock, hardrock
Ik ben bezig met Fleetwood Mac - You can go your own way. Leuk bass stukje.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Jammer, aangezien je al wat optredens had.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:12 schreef Rechterbal het volgende:
We hebben een punt achter onze band gezet.
Ik ben een bassist zonder band. Een lone-rider
Pendulum is te spelen met drums, gitaar en bas. Je hebt wel een synth nodig geloof ik. Maar de basis is wel tofquote:
De drummer en de zanger wilde ermee stoppen. Ik zag het niet echt aankomen. Er waren wel frustraties ja, maar dat het zo hoog zat.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:19 schreef Agiath het volgende:
[..]
Jammer, aangezien je al wat optredens had.
Ik ben nu ook even loneMaar volgende week ga ik weer begonnen met een nieuw bandje. Frank Sinatra cover bandje
Moet alleen nog wel even de goede akkoorden vinden, kost me meer moeite dan gedacht
heerlijkquote:
Dat is die band met lelijke bassist en dito basquote:Op zondag 22 maart 2009 23:02 schreef KaMo het volgende:
[..]
heerlijk![]()
Soms vind ik hem lelijk, soms geweldig, ligt aan mijn stemming.
Maarja, mensen herkennen ons eraan.
Motorhead/Lemmy?quote:Op zondag 22 maart 2009 23:24 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Dat is die band met lelijke bassist en dito bas
Ja, de hardware had van mij ook wel andere kleur gemocht, en ik vind de blokjes wel gaaf zelfquote:Op zondag 22 maart 2009 23:11 schreef Sjoegerd het volgende:
In een andere kleurstelling (wit met zwarte hardware), zou ik m echt tof vinden
Die blokjes zijn opzich wel tof jaquote:Op maandag 23 maart 2009 09:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, de hardware had van mij ook wel andere kleur gemocht, en ik vind de blokjes wel gaaf zelf
Heel erg begrijpelijk, ik heb hem gekocht in een 'zo dat is leuk!'-buiquote:Op maandag 23 maart 2009 12:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die blokjes zijn opzich wel tof ja, maar ik hoef het niet te hebben
Wel flink verschilquote:Op maandag 23 maart 2009 18:30 schreef KaMo het volgende:
[..]
Heel erg begrijpelijk, ik heb hem gekocht in een 'zo dat is leuk!'-bui
Was eigenlijk van plan om een Squier Jazzbas te kopen
Ik kan wel eens voor je rondvragen.quote:Op maandag 23 maart 2009 18:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wel flink verschil.. Dit is toch een Ibanez ICB300?
Ik ben eigenlijks opzoek naar een witte Thunderbird, alleen die worden niet meer gemaakt
ICB zoiezo, 300 weet ik niet precies. Deze is maar maand geproduceerd (is limited Edition van vorige lente)quote:Op maandag 23 maart 2009 18:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wel flink verschil.. Dit is toch een Ibanez ICB300?
Ik ben eigenlijks opzoek naar een witte Thunderbird, alleen die worden niet meer gemaakt
Ik moet eerst mijn ouders zover krijgen dat ik een andere erbij mag, en even wat bassen gaan uitproberen. Tevens zit er een koffer bij?quote:Op maandag 23 maart 2009 19:00 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Ik kan wel eens voor je rondvragen.
Ik ken een vriend die hem kwijtwil voor 350 euro ofzo.
Je kunt vast wat eraf praten.
Hij is vast zwaarder dan mijn Ibanezquote:Op maandag 23 maart 2009 19:01 schreef KaMo het volgende:
[..]
ICB zoiezo, 300 weet ik niet precies. Deze is maar maand geproduceerd (is limited Edition van vorige lente)
Ik wilde ook thunderbird wit, maar is me veul te zwaar. Ik ben maar een klein ventje.
Eerst langzaam en veel met een metronoom oefenen als je iets langzaam strak kan spelen dan pas ga je het tempo opvoerenquote:Op maandag 30 maart 2009 22:21 schreef Sautor het volgende:
Is het normaal dat je na een tijdje tijd in je polsen krijg (frethand) of is mijn techniek kut?
Zelf niet zoveel last van gehad omdat ik heel simpel begon en met alle 4 den vingers speel, dan belast je je pols minder.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:21 schreef Sautor het volgende:
Is het normaal dat je na een tijdje tijd in je polsen krijg (frethand) of is mijn techniek kut?
Wat is dat voor boekje dan? Het lijstje komt namelijk over het algemeen uit dezelfde hoek...quote:Op maandag 30 maart 2009 22:15 schreef Rechterbal het volgende:
en een bassist na keuze ^^
En ik had dat boek niet geschreven.
Bass for Dummiesquote:Op maandag 30 maart 2009 22:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat is dat voor boekje dan? Het lijstje komt namelijk over het algemeen uit dezelfde hoek...
quote:
Ik mag toch hopen dat je Paul McCartney ook kentquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Van dat lijstje ken ik eigenlijks alleen Victor Wooten. En Jason Newsted is mijn voorbeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |