Wat een onzin vergelijkingquote:Op zondag 15 februari 2009 22:01 schreef Braddie het volgende:
Ik ga echt absoluut geen Cd kopen, Als ik iets wil met kut kwaliteit dan download ik wel een 128kbps cd rip...
Nee, je verwart kwaliteit met snob-gehalte. Ik snap best dat het leuk is om vinyl te kopen, omdat het veel persoonlijker is dan een cd. Maar er worden ook belachelijk veel vinyl-persingen uitgebracht waarbij de CD kwalitatief veel beter is.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:15 schreef Braddie het volgende:
Hoezo?, Cd kwaliteit ligt gewoon veel lager dan dat van een LP.
Dat is niet per definitie waar, zeker niet met nieuwe persingen. Er zijn persingen (niet allemaal natuurlijk) die gewoon met de zelfde kwaliteit als een CD gedrukt worden. Gewoon precies de zelfde (digitale) data in twee uitvoeringsvormen, de een geen haar beter dan de ander.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:43 schreef Braddie het volgende:
Platen zijn sowieso 99 van de 100x beter omdat ze alle frequenties kunnen weer geven, En cd`s maar tot een bepaalde hoogte.
Zeer schokkend, ik ken het verhaal al. Gelukkig beginnen sommige CD masteraars een beetje wakker te worden..quote:Op maandag 16 februari 2009 15:51 schreef Aisumasen het volgende:
Als je even niet kijkt naar de persing, naar frequenties die enkel door dieren gehoord kunnen worden, en als je de hele "het klinkt warmer"-discussie even links laat liggen, is er nog een andere belangrijke reden waardoor LP's vaak zo veel beter klinken dan CD's.
Dat komt namelijk doordat 9 van de 10 CD's tegenwoordig zo ontzettend slecht gemastered worden! LP's worden apart gemastered, om verschillende (technische) redenen. En daardoor klinkt de LP-versie van een moderne CD zo vaak veel beter. Sterker nog, ik vervang meer dan de helft van mijn moderne CD's met een gedigitaliseerde versie van de LP. Treurig dat zoiets moet, toch?
Ik neem als voorbeeld de laatste CD van The White Stripes. Toffe plaat, maar volledig onluisterbaar op CD. Bij elke aanslag van de drums gaat-ie helemaal "in het rood" en hoor je dus gekraak. Het is niets meer dan één grote geluidsbrij, er is geen detail meer te horen. Zo zien de waveforms van het nummer "Bone Broke" er uit. De bovenste is van de CD, de onderste is van de LP.
[ afbeelding ]
Schokkend hè? En dit is misschien nog niet eens het beste voorbeeld, als je kijkt naar de nieuwe Metallica.
quote:Op maandag 16 februari 2009 01:33 schreef Braddie het volgende:
Weet ik, Maar dit is specifiek voor de verzamelaar, Niet voor de mee praters..
Wat is er in dit topic anders dan als in dat topic dan?quote:Op maandag 16 februari 2009 01:33 schreef Braddie het volgende:
Weet ik, Maar dit is specifiek voor de verzamelaar, Niet voor de mee praters..
Helemaal niks, TS wil gewoon niet toegeven dat hij dat andere topic gemist heeft.....quote:Op maandag 16 februari 2009 19:59 schreef arucard het volgende:
[..]
Wat is er in dit topic anders dan als in dat topic dan?
Nogmaals: dat is er dus al.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:33 schreef Braddie het volgende:
Dat heb ik niet, maar een apart topic voor vinyl verzamelaars is in mijn opinie nooit weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |