abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66072134
Nog steeds een jaarlijks terugkerend onderwerp over wat 5 jaar geleden met mijn broer is overkomen... en het zit mij nog steeds niet lekker als ik eraan terugdenk..

Om het verhaal kort te houden kwam mijn broer thuis van een reunie van zijn oude middelbare school, logisch dat je dan wat veel drinkt, en kwam thuis in een zeer aangeschoten/dronken toestand..
Hij woonde op dat moment in een woning van stiching sociale huisvesting met 2 verdiepingen, boven slaapkamer(s) beneden de keuken woonkamer douche e.d.
Het moest zo zijn dat mijn broer richting bed zijnde achterover van de trap viel en met zijn rechter hand/arm dwars door de ruit van de balkondeur kwam, waardoor er een slagaderlijke bloeding is ontstaan... de glasscherven nog in zijn armzittend en bij aankomst van het ziekenhuis tussen de 4 a 5 liter bloed verloren te hebben bleek dat hij vanaf dat moment voor de rest van zijn leven verlamd zou blijven aan zijn arm...
Er zijn bijna nergens zoveel pezen als bij je hand-gedeelte, waardoor gevoel in veel van zijn vingers verloren is gegaan...verdere consequenties kunt u wel voorstellen.

Nu ben ik van mening dat deze ellende niet zou zijn geweest als aan het einde van de trap geen balkondeur zou zijn geweest..
Je moet je een woning voorstellen met een stijle trap, zonder antislip, en onderaan de trap is er maar 1 meter afstand tussen de balkondeur die bijna uit zijn geheel bestaat uit glas..
Mijn redenatie is, hoe kan je het in godsnaam in je hoofdhalen om een glazen deur aan de onderkant van een trap te plaatsen..
1je had deze balkon als het ware 1,5 meter naar links kunnen verplaatsen..
2je had niet prese de balkondeur hoeven voorzien van glas,
3je had de trap kunnen doen laten ombuigen...
4je had de ruit kunnen laten voorzien van veiligheids glas

Het is in mijn inziens toch gewoon letterlijk vragen om problemen? Of zie ik dat verkeerd?

vinden jullie dat mijn broer (nog) een vorm van schadevergoeding kan krijgen aan de hand van deze gegevens, of is het gewoon letterlijk een kwestie van: je kan het niemand kwalijk nemen, hij was daar op het verkeerde moment onder de verkeerde omstandigheden...

[ Bericht 0% gewijzigd door supersteve op 15-02-2009 00:52:20 ]
The Hunter Will Be The Hunted
pi_66072225
Nee, je broer verdiend geen enkele schadevergoeding. Dit kan je echt niet onderbouwen, en het is Amerika niet.

Alsnog jammer dat het is gebeurd, dat mag niemand overkomen. Ik neem trouwens aan dat alleen z'n hand is verlamd ?
Want uit je tekst maak ik op dat hij volledig verlamd zou zijn.

Maar ik neem aan dat je dit ook bij verschillende instanties hebt nagevraagd ? Wat gaven ze daar als antwoord ?
  zondag 15 februari 2009 @ 00:31:17 #3
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_66072240
Als je broer niet had gezopen, was ie niet van de trap gepleurd
pi_66072297
Geen schadevergoeding nee, en het is een soort van lot oid
Hoe kloten ook voor hem!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_66072322
Hij had niet kunnen zuipen, zelf de trap voorzien van antislip, etc etc
stupidity has become as common as common sense was before
pi_66072323
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:31 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Als je broer niet had gezopen, was ie niet van de trap gepleurd
Je kan overal wel een schuldige voor vinden op deze manier... Als de auto niet was uitgevonden vielen er ook heel wat minder doden.. Want ja dat is vragen om ongelukken...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_66072344
Ja maar luister..
eigenlijk doet drank er weinig aan toe.. als je van de trap valt onder welke omstandigheden dan ook, dan ben je gewoon voor de rest van je levne getekend! Je kan uitgleiden, je kan flauwvallen noem maar op..
Een glazen deur onder een stijle trap.. dat is toch gewoon niet slim om te bedenken?
pi_66072346
Je moet trouwens wel veel hebben gezopen wil je van de trap afvallen
pi_66072353
Ik vind het echt heel naar wat je broer overkomen is, maar een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje (vooral met drank op) en daar kun je geen enkel huis op aanpassen... Het is nu eenmaal gebeurd, hij had ook met zijn dronken hoofd van z'n fiets kunnen vallen en ongelukkig terecht kunnen komen om vervolgens verlamd te raken, dan ga je toch ook niet de wegbeheerder verantwoordelijk houden?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_66072422
Klote voor je broer inderdaad.
Alleen wel zijn eigen schuld, dus zie ook geen schadevergoeding tot stand komen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 15 februari 2009 @ 00:37:52 #11
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_66072453
Mijn eerste reaktie was ook 'eigen schuld'.
Maar jouw 4 punten zijn niet geheel uit de lucht gegrepen onzin punten . Dit is nog geen gedane zaak, lijkt mij.
pi_66072548
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:37 schreef Lundegaard het volgende:
Mijn eerste reaktie was ook 'eigen schuld'.
Maar jouw 4 punten zijn niet geheel uit de lucht gegrepen onzin punten . Dit is nog geen gedane zaak, lijkt mij.
Die punten zeggen vrij weinig naar mijn idee. Als er een betonnen muur had gestaan kon hij ook met zijn hoofd daar vol op komen met een mogelijke hersenbeschadeging als gevolg.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66072621
Ok, andere situatie.. boven sliep hij, beneden is een toilet.. je moet op een gegeven moment zeiken, maar je bent zo moe dat je van de trap flikkerd (voorover) slagaderlijke nekbloeding en dood..

Als ik deze situatie verlijk met bijvoorbeeld de grachtrap ongeluk in utrecht.. dan vind ik dat mensen geen recht van spreken hebben, want je weet dat wanneer je er met zn 20en op gaat staan de kans groot is dat deze uit zijn scharnieren gaat... je vraagt dan om problemen hoe erg het ook is voor de nabestaanden..
maar het ontwikkelen van een trap bij een balkondeur is toch ook gewoon vragen om problemen?
  zondag 15 februari 2009 @ 00:44:18 #14
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_66072661
Heb je het ooit voorgelegd aan een advocaat?
pi_66072746
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:40 schreef rene90 het volgende:

[..]

Die punten zeggen vrij weinig naar mijn idee. Als er een betonnen muur had gestaan kon hij ook met zijn hoofd daar vol op komen met een mogelijke hersenbeschadeging als gevolg.
en toch vind ik een muur anders dan glas...
in mijn oogpunt is de kans van letsel door glas vele malen groter dan een muur...
pi_66072759
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:44 schreef Lundegaard het volgende:
Heb je het ooit voorgelegd aan een advocaat?
nee
  zondag 15 februari 2009 @ 00:51:15 #17
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_66072887
Gewoon de rechtswinkel bellen. Leg je vraag voor, meestal kunnen ze je wel een duidelijk antwoord geven of het zinloos danwel misschien zinvol is om er een zaak van te maken.
pi_66072943
ga ik misschien ook wel doen
pi_66073203
Ik vind het een vrij bekrompen OP.
pi_66073535
Ontopic: ik vind het een beetje raar dat er op die plaats een volledig glazen deur is geplaatst van niet-veiligheidsglas. Neemt natuurlijk niet weg dat je die deur zelf ook had kunne vervangen door een andere deur of gewoon eruit had kunnen slopen. Voor echt juridisch advies, zul je echt een expert moeten raadplegen. Mogelijk zijn er ook hier weer wettelijke vereisten voor. Nederland is immers het land dat overal regeltjes voor verzint dus ook regels waar huurwoningen aan moeten voldoen.

Oh, en die vijf jaar.. ik weet niet tot hoelang je een vordering kan indienen. Best mogelijk dat het niet meer kan nu...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 01:16:32 #21
45833 crew  Fogel
pi_66073639
4 a 5 liter bloedverlies lijkt me een tikkeltje overdreven, een normale volwassene heeft rond de 5 liter bloed in het lichaam, dus dan zou je broer zo goed als leeg bij het ziekenhuis aangekomen moeten zijn...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 15 februari 2009 @ 01:16:41 #22
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_66073644
Ik snap het niet.
Kun je een paint maken alstublieft. (serieus)

Een balkondeur? onder aan de trap? Een balkon zit toch juist boven?
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_66073664
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:12 schreef nachtdier2 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha! Met de lamme vasthouden, dan met je andere arm die lamme arm op en neer bewegen!

Schitterend!

Neemt niet weg dat het tamelijk lullig (!) is natuurlijk.
pi_66073699
Ja, uiteraard is het enorm lullig. Je bent door een klein ongeluk de rest van je leven getekend en hij zal dagelijks nog de gevolgen ervan ondervinden.
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_66073748
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:16 schreef B.E.D het volgende:
Ik snap het niet.
Kun je een paint maken alstublieft. (serieus)

Een balkondeur? onder aan de trap? Een balkon zit toch juist boven?
DEnk dat ie ermee bedoelt dat het een volledig glazen deur is, zoals die ook vaak als toegangsdeur tot het balkon gebruikt worden. Ik moest ook even nadenken wat ie nu bedoelde.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')