Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 9 maart 2009 04:54 schreef Japsap het volgende:
Oude boeken zijn wel in antiquariaten te vinden
kijk eens op www.boekwinkeltjes.nl
Ze hebben daar nu Noordeuropese mysteriën en hun sporen tot heden voor maar 35 euro te koop
De Konklijke Bibliotheek in Den Haag heeft een geweldige collectie, terwijl ook universiteitsbibliotheken in steden met een studie geschiedenis een aanrader zijn als je oudere boeken zoekt.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:49 schreef Gewas het volgende:
Als iemand weet waar de andere boeken verkrijgbaar zijn hoor ik het graag.
Achterkant is lichtelijk versleten. Maar het is dan ook een oude versie, tweede druk uit 1978 naar ik meen, maar de binnenkant is in prima staat. Ik ben erg blij met het boek.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:32 schreef Japsap het volgende:
Ziet er goed uit, mooie versie, is de rug ook een beetje redelijk ?
Ik heb zelf veel oude boeken vandaar, zelfs een Edda uit 1837
D. Buddinghquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:37 schreef Gewas het volgende:
[..]
Achterkant is lichtelijk versleten. Maar het is dan ook een oude versie, tweede druk uit 1978 naar ik meen, maar de binnenkant is in prima staat. Ik ben erg blij met het boek.
Vet van die Edda! Van welke schrijver is die Edda dan (zo oud)?
Ziet er goed uitquote:Op zondag 22 maart 2009 12:07 schreef Gewas het volgende:
Ik heb een nieuw boek. De Godsdienst der Germanen - Dr.R. Derolez.
[ afbeelding ]
Ook op de site van Boekwinkeltjes.nl. Enig minpuntje is dat sommige zinnen door de vorige lezer onderstreept zijn. Wat wel tof is is dat er ook krantenknipsels over de Germanen bijzaten van onder andere Jan de Vries (uit het jaar 1987).quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:40 schreef Japsap het volgende:
[..]
Ziet er goed uit
Waar heb je die gevonden ?
Jij ook bedankt voor de tips!quote:Op maandag 20 april 2009 10:16 schreef Gwywen het volgende:
Bedankt dat je me op dit topic hebt gewezen, Gewas.![]()
Vikings, the North Atlantic Saga is een heel uitgebreid en interessant boek dat hier volgens mij nog niet genoemd is.
Verder heb ik De Randen van de Aarde: de Romeinen tussen Schelde en Eems. Hoewel dit voornamelijk over de Romeinen gaat, ontkomt de auteur er vanwege de locatie niet aan ook over de Germaanse volkeren te schrijven.
Maskers van Odin: Oud-Noorse Wijsheden van Elsa-Brita Titchenell, waarin dieper wordt ingegaan over de gedachtegang achter de Germaanse godsdiensten
Runen: Een helder alfabet uit duistere tijden van Marlies Philippa en Arend Quak
Ik heb er nog wel een paar maar die weet ik niet uit m'n hoofd en ik zit niet op kantoor (ik werk met dit weer heel luxe buiten met de laptop op schoot)
Bedankt voor de tip Gwywen! Mijn aangeprezen boek ik zeker interessant en ook nog niet duur: 12,50 euro!quote:Op zondag 3 mei 2009 17:05 schreef Gwywen het volgende:
Hier staan vast ook nog wat nuttige en interessante boeken over het onderwerp.
In dat boek dat jij noemt ga ik me eens verdiepen, JaapV. Lijkt me interessant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |