quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:37 schreef OA het volgende:[..]
Ik ben weer uit het ziekenhuis, maar het herstel (100%) duurt nog wel tot april/mei.
Het bleek dat ik in Spanje een virus heb opgelopen dat tot 60 maal resistenter is dan NL'se virussen die longontsteking veroorzaken. (de arts dacht na het zien van de eerste foto's, toen hij mij nog niet gezien had, dat ik minstens half in coma in een bed zou liggen... Ik zat overigens gewoon op een stoel, omdat de onderzoekstafel niet lekker lag

) Omdat dit niet direct bekend was, heb ik eerst verkeerde antibiotica gekregen, waardoor het nog wat slechter ging. Na (nog meer) bloedtesten, kweken, etc, heb ik de juiste medicatie gekregen.
Om het even kort samen te vatten: ik heb 4 verschillende soorten antibiotica gekregen (tot wel 4,5 liter per dag

), er is meer dan een liter vocht achter 1 long vandaan gehaald (zeer pijnlijk) en m'n lever heeft een flinke opdonder gekregen. Nu heb ik antibioticapillen (2 weken) en prednison (3 weken).
Maar goed, een dergelijke infectie is echt een enorme aanslag op je lichaam. De eerste week was 6 meter naar het toilet heen en weer genoeg om een half uur uit te hijgen. Inmiddels loop ik hier thuis wel rond, maar de trap op doe ik maar 1x per dag... Als ik dan zo op de bank zit, voel ik me heel wat, maar zodra ik iets doe, word ik weer met de neus op de feiten gedrukt. Koffie zetten, aankleden, douchen... alles is vermoeiend en dat is best lastig te accepteren.
Dat klinkt niet best. Prednison is troep, zeker als je het wat langer moet slikken. Op mijn achtste heb ik het een paar weken moeten slikken ivm bronchitis en sindsdien ben ik niet meer het magere jochie dat ik daarvoor was en dat alles kon eten wat hij wilde... nou ja, dat laatste kan nog wel, maar heeft nu wel invloed op gewicht en zo

.
En vorig jaar heb ik het een week mogen slikken, en toen steeg mijn bloeddruk tot boven een maximaal aanvaardbaar niveau

.
En heeft die opdonder van je lever nog blijvende gevolgen? Of zijn die van tijdelijke aard?

Maar goed, jij moet dus vooral rustig blijven zitten op die bank en je lekker laten verzorgen

.