Het is om een schuld af te lossen. Dat zou best weleens belastingvrij kunnen zijn. (als die persoon zijn schuld zelf niet kon voldoen)quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
Over giften moet ook belasting afgedragen worden,
Je mag kiezen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:22 schreef TechnoFuture het volgende:
Ze is helaas onbehandelbaar. Het enige wat helpt is als ik d'r af en toe onder d'r hol schop. Over de jaren heen, komt ze steeds beter in contact met de realiteit.
Ik heb nog gevraagd om waardeoordelen voor je te houden. Ik wil geen behandel advies. Ik wil een antwoord over de financiele kwestie van iemand die verstand heeft van belastingaangiften.
Iemand onder curatele laten stellen heeft dan ook niks met behandelen te maken, maar alles met bescherming van haar tegen zichzelf. Lees hier maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Curatele Lijkt me zeker iets om te overwegen als je het idee hebt dat jullie woning onder je kont vandaan dreigt te worden verkocht.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:22 schreef TechnoFuture het volgende:
Ik heb nog gevraagd om waardeoordelen voor je te houden. Ik wil geen behandel advies. Ik wil een antwoord over de financiele kwestie van iemand die verstand heeft van belastingaangiften.
In principe hebben we weinig liquide middelen, maar ons bovengemiddeld grote huis is wel nagenoeg hypotheekvrij en staat op haar naam.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:28 schreef Dakadak het volgende:
Voor je moeder is die schuld aftrekbaar van haar vermogen in box 3 (ik vermoed dat ze geen vermogen heeft, dus dan is haar belastbaar vermogen in box 3 gewoon 0)
Als het het huis is waar jullie wonen dan valt dit niet onder vermogen bepaald als vermogen in box 3.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:37 schreef TechnoFuture het volgende:
[..]
In principe hebben we weinig liquide middelen, maar ons bovengemiddeld grote huis is wel nagenoeg hypotheekvrij en staat op haar naam.
Ik weet niet of dat onder vermogen valt...
Waarom deze optie geven als het bij voorbaat al niet kwalificeert als gift?quote:Op maandag 16 februari 2009 12:06 schreef mgerben het volgende:
Je kunt het proberen af te trekken als gift. Echter en helaas zijn giften niet zonder meer aftrekbaar.
Voor haar is het geen 'vermogen' omdat het geld is betaald. Wat ik vanochtend aan de supermarkt betaalde is ook geen 'vermogen'. Iemand met 17K schuld heeft geen vermogen.
Giften moeten volgens mij wel vastgelegd worden - ik weet niet of een handgeschreven IOU voldoende is. Kan wel eens notariswerk betekenen.
Het is overigens voor jezelf verstandig om het geld als gift te beschouwen en niet als lening. Een lening krijg je namelijk een keer terug.
Dat is niet correct. Als ik een schuld heb van 17 K en ik heb een aandelenportefeuille ter waarde van 100 K dan heb ik 100K - 17K = 93 K vermogen. Iemand die 17 K schuld heeft kan best beschikken over vermogen.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:06 schreef mgerben het volgende:
Voor haar is het geen 'vermogen' omdat het geld is betaald. Wat ik vanochtend aan de supermarkt betaalde is ook geen 'vermogen'. Iemand met 17K schuld heeft geen vermogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |