abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:31:51 #1
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_66025821
Introductie
Na 6 jaar stilte wordt er weer een Alien versus Predator spel aangekondigd. Onder de voorlopige werktite "Alien versus Predator"l is Rebellion, ontwikkelaar van de eerste en tweede incarnatie als shooter, sinds enige tijd aan het werk aan de opvolger van het door Monolith ontwikkelde AvP2.
Sega zal publiceren. Release volgens Sega in 2010, release van Aliens: Colonial Marines (aangekondigd 2007, eerste screens halverwege 2008 vrijgegeven) zal worden geplaatst na AvP3.

Geschiedenis

Wat een succes is qua films kan een nieuwe franchise het hoofd bieden. Zowel de Alien als de Predator reeks deed het op doek zo goed dat er diverse comics in omloop werden gebracht. Bij de release van Predator 2 werd de comic Alien versus Predator op de markt gezet, met succes, en als knipoog werd er een alien schedel in de trofeeenkast van de predator geplaatst op het laatste moment.

En zoals dat vaak gaat als er nieuwe technieken in opkomst zijn, werd ook van deze franchise een serie games gemaakt. Waar men in het begin bleef steken op Double Dragon-achtige platformers/fighters, was het voor fans de droom om het personage zelf te kunnen spelen.

In 1994 werd op de Atari Jaguar een spel uitgebracht waar fans sinds het verschijnen van de eerste comics op hadden zitten wachten: Alien versus Predator.

Recensies waren wisselend, maar over het algemeen werd deze first person action puzzler goed ontvangen. Lof was er vooral voor het grote verschil in gameplay tussen de drie hoofdpersonages.

In 1999 was AvP voor de pc reeds 3 jaar in ontwikkeling, en volgens EA eindelijk klaar voor release.

Hoewel verre van perfect vond deze incarnatie een plaatsje bij menig fan in zijn hart. Nog nooit was een game zo no-nonsense (er was geen verhaal of andere vorm van dialoog tussen karakters), zo flitsend en controleerbaar. Spelers hadden echt volledige controle over hun karakter en ook online werd er wat (zuur) bloed vergoten.

Er ontstond, al ver voor de release, een hechte community rond deze titel en andere Alien of Predator gerelateerde titels. Denk hierbij aan de inmiddels helaas ten ziele gegane AvPnews.com, AvPnetwork.com en AvsP.net. In deze communities werd het spel en de films volledig ontleed en verbale oorlogen waren er geen uitzondering. Lange discussies, maar altijd gezellig en als een groep.

Na een anderhalf jaar werd AvP2 aangekondigd, en dat was weer voer voor discussie op de fora.
Wat zou erin komen, zou de multiplayer wel in orde zijn?
AvPNews.com had als enige site een lijntje naar Fox Interactive lopen. Er was wekelijks een batch nieuwe screenshots (in de waanzinnige resolutie van 800x600) om naar uit te kijken, en ook veel interviews. Tot oktober 2001.

AvP2 werd gereleased, en natuurlijk besprak men het spel. De sfeer en diversiteit van het spel werd geroemd.
Tuurlijk was ook deze titel niet perfect te noemen. Animaties leken soms on-af, de belichting van het spel was minder dan het voorgaande deel en Monolith's stijlkeuze om voor gestileerde karakters te gaan ipv realisme werd niet door iedereen gewaardeerd.

Hierna werden beide films gereleased en kreeg de community harde klappen. Vele servers sneuvelden door de nieuwe aanwas van spelers en fans, en de oude garde die zich tegen hen verzette.
Een ware exodus volgde, en de meeste game-georienteerde sites gingen op een laag pitje verder of sneuvelde compleet.

Nu lijkt alle hoop gevestigd op Rebellion, de ontwikkelaar die 2 redelijk goed ontvangen incarnaties op de wereld zette, maar buiten die games nauwelijks indruk heeft weten te maken met zijn repetoire.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_66026571
AvsP 2 uitbreiding missing....
In development: Marines, zo te zien ontbreekt er nog het een en ander aan dit stukje.
Sega maakt op dit moment een AvsP3.

Aliens: Colonial Marines is niet van sega maar van Gearbox en is iets compleet anders.

Ik weet niet waar je dit stukje vandaan hebt gecopy paste, maar het klopt feitenlijk van geen kant.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_66026992
Godsamme wat was Aliens versus Predator toch vet. Heerlijk om een marine te besluipen, vanaf het plafond, op je kop. Echt heel erg tof
pi_66027458
Echt, dat waren vroeger toch de meest geweldige multiplayerpotjes die je je kon voorstellen...kan me een multiplayer potje herinneren met 5 marines, 2 aliens en 1 predator...ik was 1 v/d 2 aliens...de spanning was onvoorstelbaar...voor de predator was het sowieso oppassen, bij de marines kon je met zn 2en wel goed sluipen, maar omdat je zo in de minderheid was, was 1 fout ook fataal.

Nog steeds geen spel gehad wat me zo in de multiplayer wist te slepen
  vrijdag 13 februari 2009 @ 17:38:56 #5
12888 Skull-splitter
pi_66028344
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:47 schreef Darkangle het volgende:
AvsP 2 uitbreiding missing....
Missing, missing, dat ding moet je gewoon vergeten... AvP: Gold heb ik hier ook niet neergezet...
quote:
In development: Marines, zo te zien ontbreekt er nog het een en ander aan dit stukje.
Sega maakt op dit moment een AvsP3.
Aliens: Colonial Marines - Developer: Gearbox - Publisher: SEGA
AVP - Developer: Rebellion - Publisher: SEGA
Aliens RPG - Developer: Obsidian - Publisher: SEGA
Geen idee waar je zin heen gaat, maar dit zijn de feiten.
quote:
Aliens: Colonial Marines is niet van sega maar van Gearbox en is iets compleet anders.

Ik weet niet waar je dit stukje vandaan hebt gecopy paste, maar het klopt feitenlijk van geen kant.
Ik mis je zinsopbouw en/of context denk ik, want dit is de tweede zinssnede die ik niet kan duiden.

Ik geef slechts aan dat SEGA nu ervoor kiest om zowel Aliens: Colonial Marines als de Aliens RPG in de koelkast te zetten en alle aandacht/al het geld naar AvP wil laten gaan, iets wat zij als publisher kunnen doen als de kwaliteit niet goed genoeg is/er sneller geld te verdienen valt.
pi_66028493
Goeie OP dit!

Ik vond zelf AvP2 tegenvallen, de artstijl sprak me niet aan maar ik vond vooral de wereld als Alien te beperkt. Leukw as wel dat je begon als facehugger maar dat voegde vrij weinig toe... Had liever gezien dat ik echt volledig vrij rond kon klimmen dan dit... AvP1 heb ik echt veel gespeeld, enorm sfeervolle game

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart op 13-02-2009 20:18:09 (Bazenplaatje wel goed weergeven Spanky) ]
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:19:58 #7
12888 Skull-splitter
pi_66031144
Sterkste toef van AvP2: het voelde meer als een afgewerkte game dan AvP 99. Het had een verhaal, het liep aardig (ondanks de ramp van een Lithtechengine) en het speelde gewoon goed. De stijlkeuze is iets waar velen over vallen, ik vond het zijn charme wel hebben. Maar ik zou het zeker waarderen als de stijlkeuze nu dichter bij de Aliens: Colonial Marines zou liggen (die screens zijn echt idioot IMO)

Ik snap ook niet dat SEGA niet eenmalig investeerd in een contentontwikkelaar aangezien de drie titels in principe dezelfde basis gebruiken. Maar dat is waarschijnlijk wel de reden dat de RPG op ijs ligt en de Colonial Marines in de koelkast staan: directe concurentie van eigen producten.
pi_66076666
ik heb nog een AvsP op de ps2 gespeeld, was een soort strategy-game. Volgens mij hebben jullie deze nog niet genoemd, of wel?

Ik vond em in ieder geval wel geinig, maar het lijkt me veel leuker om als 1 alien rond te sluipen (i.p.v. een groepje besturen).

Het aankomende deel wordt een shooter?
  zondag 15 februari 2009 @ 10:41:33 #9
12888 Skull-splitter
pi_66076711
Ik tel alleen de FPS titels, anders had hier ook de SNES variant, Alien: Resurrection (PSX), Predator: Concrete Jungle, Aliens: Online en AvP: Extinction tussen gestaan

Volgende deel wordt waarschijnlijk weer een shooter idd, net als AvP 99 en AvP2
pi_66117514
avp 1 nooit gespeeld...de moeite waard om nog eens te spelen? vind de graphics van deel 2 niet storend slecht, weet niet hoe veel slechter deel 1 is
pi_66118828
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:38 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Missing, missing, dat ding moet je gewoon vergeten... AvP: Gold heb ik hier ook niet neergezet...
[..]

Aliens: Colonial Marines - Developer: Gearbox - Publisher: SEGA
AVP - Developer: Rebellion - Publisher: SEGA
Aliens RPG - Developer: Obsidian - Publisher: SEGA
Geen idee waar je zin heen gaat, maar dit zijn de feiten.
[..]

Ik mis je zinsopbouw en/of context denk ik, want dit is de tweede zinssnede die ik niet kan duiden.

Ik geef slechts aan dat SEGA nu ervoor kiest om zowel Aliens: Colonial Marines als de Aliens RPG in de koelkast te zetten en alle aandacht/al het geld naar AvP wil laten gaan, iets wat zij als publisher kunnen doen als de kwaliteit niet goed genoeg is/er sneller geld te verdienen valt.
Sega kondigt nieuwe Alien vs Predator-game aan

Door Jan Laros, donderdag 12 februari 2009 16:14, views: 7.547

Sega heeft een nieuwe Alien versus Predator-game aangekondigd. De release van het spel staat voorlopig gepland voor 2010. De uitgever wil de release van andere Alien-games, die al in ontwikkeling zijn, opschuiven.

Sega heeft donderdag een aankondiging voor een nieuwe game op zijn website geplaatst. Het gaat om een nieuwe versie van Alien vs Predator, waarmee een vervolg wordt gegeven aan het originele spel uit 1999. In de aankondiging wordt niet gesproken over de eventuele platformen waarop het spel zal verschijnen. Wel is bekend dat Rebellion de nieuwe AvsP-game zal ontwikkelen. Deze studio was destijds ook verantwoordelijk voor het originele spel.

Naoya Tsurumi, CEO van Sega West, licht toe dat de releasedata van andere games die momenteel met de Aliens-franchise worden ontwikkeld, zullen worden beïnvloed door de komst van de nieuwe Alien vs Predator-titel. Hij is van mening dat het strategisch plannen van releasedata een belangrijk onderdeel is bij het waarmaken van de hoge verwachtingen die Sega rond de serie heeft. Het is goed mogelijk dat dit een vertraging betekent voor het veelbesproken Aliens: Colonial Marines. Deze first person shooter is sinds 2006 in ontwikkeling bij Gearbox.

bron

Het is dus niet hetzelfde als colonial marines.

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkangle op 16-02-2009 14:34:45 ]
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_66118938
http://www.gearboxsoftware.com/games/aliens/

Wat de gearbox aangaat hebben we dus allebij gelijk
  maandag 16 februari 2009 @ 21:31:32 #13
12888 Skull-splitter
pi_66137071
ik zei ook nergens van wel?
  maandag 20 april 2009 @ 18:12:51 #14
12888 Skull-splitter
pi_68210229
Pak uw agenda, 7 mei komt Xbox Magazine met "exclusive screenshots" uit
  woensdag 22 april 2009 @ 20:03:31 #15
12888 Skull-splitter
pi_68281477
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:58:26 #16
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68370652
TVP voor de AVP!!!!!!!

Meesterlijke spellen (avp 1 en 2) maar ik vond het eerste deel toch beter, een beklemmendere sfeer en inderdaad, het zag er rauwer en grimmiger uit en ik vond deel 2 toch ietsjepietsje minder!
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:45:41 #17
12888 Skull-splitter
pi_68373418

Teh 4wes0m3!
pi_68386324
oMg! AVP 2 was 1 van de mooiste games ever.
There are only two pains in life. The pain of discipline and the pain of regret.
  zondag 26 april 2009 @ 12:25:17 #19
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68387558
Ook zo mooi met AVP 1, een van die laatste missies dat je tegen die predator moest, die jou über snel kon afmaken
  donderdag 21 mei 2009 @ 00:36:25 #20
12888 Skull-splitter
pi_69248288
  donderdag 21 mei 2009 @ 12:47:55 #21
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_69257258
quote:
Next gen wall huggen geblazen dus!
  donderdag 21 mei 2009 @ 22:10:52 #22
12888 Skull-splitter
pi_69274354
Count me in :p
  donderdag 4 juni 2009 @ 17:38:27 #23
12888 Skull-splitter
pi_69708837

Met de aanloop van de E3 kwam er aardig wat beeldmateriaal vrij:

donderdag 4 juni 2009 @ 17:44:48 #24
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_69709044
Tvp

Ga dit spel zeker kopen!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:31:30 #25
12888 Skull-splitter
pi_71680318
Weer even een newsflash:

Tweede trailer, Marines deze keer.
Sfeer lijkt goed te zitten, en kan zeker meekomen met moderne engines als ik het zo bekijk.

Alien wordt als laatste getoond, waarschijnlijk over een maand of 2.

Release Februari 2010 (lekker vlot dus)
Eurogamer Expo
Mocht je in de buurt van Leeds komen (27-28 oktober) of Londen (30-31 oktober), dan bestaat er de mogelijkheid het spel te spelen, en dan niet alleen de predator demo of de marine demo (die waarschijnlijk ook speelbaar gaat zijn op de Keulen-gameexpo), maar gewoon glashard multiplayer.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zo mijn bedenkingen bij sommige designkeuzes en gameplay elementen, ik vind het qua game, zover als getoond iig, teveel op de console leunen en niet de mogelijkheid van vrijheid van muis en toetsenbord tonen. Tuurlijk zijn FPSen gewoon speelbaar op consoles, maar dit is IMO niet het beste voorbeeld. Ik had graag meer vrijheid gezien.
Tevens vind ik het een grove schande dat het nu bijna een volledige movie-tie-in is, ipv een lekkere standalone titel met een eigen verhaal en eigen design (grootste gedeelte van ontwerpen leunen nu heel erg op het "hippe" AvP-R, een rampzalige film, maar om nou meteen de Predator van die film als design te gaan gebruiken... Iets meer variatie, ala Predator 2 had het monster meer goed gedaan denk ik.)

Ook de Gears-of-War geinspireerde Marines vind ik jammer. WTF moet ik met lampjes op mijn pantser? Ik heb toch al een schouderlamp en flares? Het pantser zelf vind ik wel aardig ogen, op de been-armor na (giga-robo-boots?), maar dat de Pulserifle nodeloos verhipt is (NOG vierkanter, meer gaatjes en roosters, dat moet er hip uitzien!) en dergelijke is gewoon jammer. Dat betreft kijk ik meer uit naar Aliens: Colonial Marines van Gearbox, die meer voor de authentieke look gaan, zoals AvP 99 dat eigenlijk ook gewoon deed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')