3 ruimtes:quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:39 schreef Kabolter het volgende:
Je moet gewoon 1 keer goed doen en dan weet je niet anders. Wel even rekening houden met dat je het niet te krap snijdt.
Ik zou trouwens gewoon voor zagen gaan. Je gebruiikt namelijk nooit alleen de laminaatsnijder.
Moet je een grote oppervlakte doen, TS?
ja ik kan hem huren, vandaar dat ik ook zoek naar ervaringen met da ding, kopen zou ik nie doenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Alleen het opslaan van dat ding is al absurd. Dus tenzij je kan huren zou ik zeggen: niet doen. Zagen gaat net zo snel en gemakkelijk.
oke en brak er niks af ofzo? geen splinters, geen scheuren? gewoon perfect afgesneden?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:55 schreef dahei het volgende:
Een tijdje terug zag ik dat ding in een folder staan. Ik had toen iets van "Dat werkt toch nooit?". Vorige week hadden ze zo'n ding in de Hornbach staan om te proberen met een stuk laminaat ernaast. Ik vond het echt superhandig gaan. Het gaat echt heel gemakkelijk!
Het resultaat was vergelijkbaar als een decoupeerzaag, op de printzijde zag je van die kleine splintertjes, maar niet meer als met een zaag. Ik vond het wel moeilijk om recht te "knippen". Je moet de plank namelijk boven de grond leggen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:00 schreef babipangang het volgende:
[..]
oke en brak er niks af ofzo? geen splinters, geen scheuren? gewoon perfect afgesneden?
Hoe bedoel je recht te knippen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:15 schreef dahei het volgende:
[..]
Het resultaat was vergelijkbaar als een decoupeerzaag, op de printzijde zag je van die kleine splintertjes, maar niet meer als met een zaag. Ik vond het wel moeilijk om recht te "knippen". Je moet de plank namelijk boven de grond leggen.
Ikzelf gebruik een (Circel) afkortzaag, ik vind dat wel makkelijker en beter werken.
Een decoupeerzaag heb je altijd nodig voor de moeilijke hoekjes, daar ontkom je volgens mij zowiezo niet aan (of je moet met de hand willen zagen). Dit ding is iets voor mensen die een cirkelzaag "eng" vinden of geen herrie willen maken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zie er zelf niet zoveel in, als je een (hand) cirkelzaag of decopeerzaag met goede zaagjes hebt zou ik het niet eens overwegenOf je hebt geen decopeer of cirkelzaag en je moet toch iets huren
Ik zal het wel verkeerd gedaan hebbenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:24 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Hoe bedoel je recht te knippen?
Wij schoven dat gewoon tot het einde en dan was het altijd recht.
Of bedoel je qua hoogte recht?
De beschadiging is idd minimaal.
Achter het mes zit een blauw balkje..quote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:22 schreef dahei het volgende:
[..]
Ik zal het wel verkeerd gedaan hebben
Bij de Hornbach stond alleen dit losse apparaat er. Aangezien ik alleen geinteresseerd was óf het knippen goed werkte heb ik ook alleen daar op gelet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:32 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Achter het mes zit een blauw balkje..![]()
Op de foto zit het laminaat er ook tegen aan.
Ik moest eerst ook even goed kijken hoe het werkte. Vooral als je ook nog eens je laminaat erg scherp hebt ingeschat.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:38 schreef dahei het volgende:
[..]
Bij de Hornbach stond alleen dit losse apparaat er. Aangezien ik alleen geinteresseerd was óf het knippen goed werkte heb ik ook alleen daar op gelet.
Je registreert je even om dat te vertellen?quote:Op maandag 25 mei 2009 16:13 schreef gwenda1977 het volgende:
Hallo,
Er staan hier veel reacties van mensen die denken, maar weinig reacties van mensen die het echt gedaan hebben. Dit weekend heb ik in mijn hele huis laminaat gelegd met behulp van de laminaatsnijder. Het is waar dat je nog steeds een decoupeerzaag nodig hebt, maar het meeste snijwerk is toch aan de kopse kanten. Je moet de plaat met de mooie kant naar boven leggen (dus niet ondersteboven, zoals bij het zagen) en de snijder snijdt in een rechte lijn je laminaat af, zonder 'rafelen'.
Een ideaal apparaat!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |