abonnement Unibet Coolblue
pi_65996989
Aangezien ik baby's en peuters een van de leukste wezens vind om te fotograferen hier wat verschillende foto's van verschillende kleine hummeltjes die ik het laatste jaar voor de camera heb gehad.


1. erg standaard, maar hoort erbij


2.


3.


4.


5.


6.


7


8


9


10
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:21:59 #2
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66005907
erg nette foto's
denk dat de ouders er erg blij mee zijn.

maar vraag me een beetje af of je niet voor je eigen fun verrassendere foto's hebt gemaakt van kids het afgelopen jaar. aan kunnen en modellen zal het niet liggen.

als ik naar bv. alleen al de belichting kijk lijkt het voor een groot deel een basis opstelling.
ben wel benieuwd wat voor extremen je afgelopen jaar hebt geprobeerd
pi_66006594
Dank je wel!

Moet zeggen met baby's en kinderen weinig, meestal puur omdat die hele kleintjes daar het geduld niet voor hebben.
Bij bepaalde lichtinstellingen "moeten" ze op een bepaalde plek blijven staan of zitten en daar doen die guppies helaas niet aan, die vliegen de hele studio door.

Bij baby's zou het wel kunnen en wil daar ook wel wat meer mee gaan doen, maar ouders willen meestal toch wel de standaard kiekjes helaas (en klant is koning) dus zal dan met onze eigen jongste moeten expirimenteren.
Aangezien baby's het vaak na een korte tijd het al zat zijn omdat ze gewoonweg snel moe zijn en rust willen.
Nu nog de tijd ervoor vinden...
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:52:20 #4
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66006911
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:41 schreef snakelady het volgende:
Dank je wel!

Moet zeggen met baby's en kinderen weinig, meestal puur omdat die hele kleintjes daar het geduld niet voor hebben.
Bij bepaalde lichtinstellingen "moeten" ze op een bepaalde plek blijven staan of zitten en daar doen die guppies helaas niet aan, die vliegen de hele studio door.

Bij baby's zou het wel kunnen en wil daar ook wel wat meer mee gaan doen, maar ouders willen meestal toch wel de standaard kiekjes helaas (en klant is koning) dus zal dan met onze eigen jongste moeten expirimenteren.
Aangezien baby's het vaak na een korte tijd het al zat zijn omdat ze gewoonweg snel moe zijn en rust willen.
Nu nog de tijd ervoor vinden...
hoop dat je de tijd er voor vind, kunnen erg leuke shots worden.
pi_66016932
Standaardkiekjes of niet, ze roepen bij mij precies het goede gevoel op. Namelijk vertedering. En dan ben je dus prima in je opzet geslaagd vind ik!!
Inderdaad is de klant koning hoor! En de klant wil dit soort foto's van hun telgen. Nou, niks mis mee, want ondertussen moet je het toch ook nog maar even doen! Over het algemeen genomen vind ik je foto's dus gewoon erg fraai, ook technisch.

1) Mooie sfeer in de foto. Het kindje lacht ook nog eens op het goede moment, dus prima gezien. Ik vraag me af hoe zo'n foto eruitziet met iets meer contrast.
2) Schetig! Een ander woord is niet op zijn plaats. Ook hier is de sfeer precies goed, mooi zacht, en alweer lacht dit kindje. De opzet van de foto mag dan standaard zijn, het kindje geeft er door haar houding, handje in de mond, toch een aparte vrolijkheid aan.
3) Totaal geen commentaar op! Prachtige achtergrond, en die ogen! Alweer op het juiste moment geknipt. Ik zou kunnen gaan zeiken om de schaduw van de arm op zijn shirt, maar dat doe ik niet, want de aandacht gaat uit naar zijn koppie, en daar ging het om
4) Jahaa!! Precies weer de goede sfeer te pakken. Niet teveel zeepbellen om het plaatje te verstoren, precies goed. En dat ie zijn knuffeltje erbij vast heeft en op blote voetjes staat maakt het plaatje extra vertederend
5) Ook erg prettig, hoewel ik dit de minste vind van de serie, en wel om de haren die dichtlopen in de achtergrond en de letters op het shirtje, die had ik of helemaal erop gezet, of helemaal gecropped. Maar het blijft een lief portretje
6) Fraaie kleuren! Wederom een leuk portret, en ik vind de kadering krap, maar wel mooi.
7) Als we het over standaard hebben vind ik dit de meest standaard foto uit de hele serie. Toch is ie mooi. Weer lekker soft in de kleuren, precies zoals het bij babyportretten hoort.
8) Wat een beauty!! Erg prettig dat de kleur van de bloem perfect past bij haar jasje. Ik zou misschien de wallen onder haar ogen een beetje hebben geshopped.
9) Een helemaal niet standaard portret! Fraai scherp op het oogje. Leuke foto!!
10) Erg fraai, maar dat had ik al eerder gezegd. Je mag trots zijn op je spruiten!! Ik krijg gewoon zin om in die wangetjes te bijten! Zachtjes uiteraard.

Kortom, een heel fraaie serie portretten. Als ik kleine kindjes had dan wilde ik dat jij ze op de foto zou zetten in ieder geval.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_66019032
dank je wel voor je reactie en je adviesen!!!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_66237391
Foto 9
pi_66242369

mijn neefje.
pi_66258828
lieve foto helenamus maar bij een showcase is het niet de bedoeling dat andere ook foto's laten zien, het is geen verzameltopic.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 20 februari 2009 @ 00:50:28 #10
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_66262285
Vooral de z/w foto's doen het 'm. Nr10 met name.
De enige mooie kleurenfoto is 9.

De rest is.. mja. Kinderen zijn niet mijn ding, dus daar kan het ook aan liggen .

Ow, en niet zo moeilijk doen dat andere in je topic een foto plaatsen. Tis een showcase kids, dus alle kids mogen toch gepost worden?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 07:14:05 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66264682
Nee, het is háár showcase, met als onderwerp baby's en peuters. Dat is geheel iets anders dan een centraal topic waarin iedereen zijn foto's kwijt kan rond een bepaald thema of onderwerp.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 07:16:07 #12
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66264692
Ik vind het trouwens over het algemeen erg sterke foto's! Natuurlijk is het geen onbekend terrein en kom je dus uit op vrij 'standaard'ideeën, maar je hebt het wel heel goed uitgevoerd, vind ik.
Nummer 7 t/m 10 vind ik echt heel mooi!!! Met 8 als topper!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:11:14 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_66266101
Dank je wel sugar!!!

En een showcase is echt bedoeld voor iemand om eigen foto's te laten zien en daar eventueel positieve kritiek op te krijgen om er zo zelf weer van te leren.

een verzameltopic is voor iedereen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:26:24 #14
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_66325156
Deze had ik nog niet gezien!

Erg mooie serie. Ik houd zelf gewoon erg van goed genomen "standaard" foto's en 1,2 4, 6, 7 en 8 zijn daar hele mooie voorbeelden van.
Voor mensen die van spannend licht houden is 5 waarschijnlijk een hele mooie, maar ik vind bij een kind die donkere schaduwen niet zo passen.
Met 9 en 10 is niks mis, maar ik houd niet zo van die uitsnedes. Kwestie van smaak.

Al met al denk ik dat je de ouders heel blij hebt gemaakt met deze foto's.

Hoe stond je licht met 1, 2, 6, 7 en 8? Ik vind ze erg mooi gelijkmatig belicht
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:50:57 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_66329028
Dank je wel Pea, ik heb standaard bij de witte achtergrond linksvoor de softbox staan, rechts aan de zijkant een zilveren plu en links achter een spot op de achtergrond.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_66329146
mooi

Ik moet ook maar eens met Elin naar een fotograaf!
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_66348530
Nice serie hoor! foto 4 vind ik erg leuk, ik vind alleen zijn handje een beetje in een rare houding zitten. Foto 9 is veruit mijn favoriet! Super dat blauwe oog met die gele beker!
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')