abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2009 @ 10:05:58 #151
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66111224
quote:
Op maandag 16 februari 2009 08:12 schreef tinny het volgende:

[..]

ah oei ik groei!
mooi man, stiekem toch wel een beetje het "nieuwe testatment" voor ons aan het worden (als ik er zo op terugkijk)

Maar k_i_m is die van jullie niet bijna "uitge-oei-ik-groei-ed"???
dat kon ik natuurlijk terugvinden in de OP, 11 maanden nee dus...
Echt? 9 van de 10 keer vind ik het kant nog wal raken, met die leuke "winkels" waar ze wat uit kunnen zoeken . En dan ook de toevoeging; Ze kúnnen misschien wel dit of dat gaan doen, maar ze kunnen het ook niet doen!

Ja, zo kan ik het ook . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66111329
Koen wat goed zeg
pi_66111333
Even een vraagje:
De laatste weken slaapt Lotte eigenlijk niet altijd meer door, als je geluk hebt wel dan slaapt ze van ongeveer half 12 tot 7/8 uur, maar vaak wordt ze nu rond 4/5 uur wakker en slaapt daarna wel vrij snel weer.
Ik vind het niet erg hoor, laten we dat vooropstellen, maar merk dat zij eigenlijk doodmoe is als ze 's nachts wel wakker wordt, ze is in ieder geval vrolijker als ze gewoon lekker doorslaapt.
Zou het geven van een papfles als laatste voeding hierin veel uitmaken?
pi_66111571
mrien je zou het kunnen proberen.

ik deed dat wel bij de oudste bij de jongste maakt het geen verschil dus doe ik het weer niet.
mama van 3 kids!
pi_66111573
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:05 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Echt? 9 van de 10 keer vind ik het kant nog wal raken, met die leuke "winkels" waar ze wat uit kunnen zoeken . En dan ook de toevoeging; Ze kúnnen misschien wel dit of dat gaan doen, maar ze kunnen het ook niet doen!

Ja, zo kan ik het ook . .
Dat dus
Alleen bij ons klopt het wel ongeveer wannéér er iets aan de hand is. Dus dat is wel handig. Alleen Leander leert dan altijd totaal andere dingen heb ik het idee.
Maarja, volgens oei ik groei helpen kinderen van een jaar met wc schoonmaken (ECHT! )
  maandag 16 februari 2009 @ 10:24:21 #156
14746 k_i_m
pi_66111696
Ja, en ze helpen in het huishouden. Nou ik weet het effe niet, maar die van mij KRUIPT nog niet eens .
In my life
Why do I smile
  maandag 16 februari 2009 @ 10:24:40 #157
14746 k_i_m
pi_66111710
Achteruit telt niet mee natuurlijk .
In my life
Why do I smile
pi_66111752
Mijn dochter luistert alleen als het haar uitkomt
Zit ik op de bank, probeert ze de krantenbak leeg te trekken wat niet mag van mij. Ik waarschuw altijd 1 keer, daarna haal ik haar weg. Madam gaat dus gewoon door met peuren en sleuren en op het moment dat ik overeind kom om haar weg te halen, gaat ze er hard lachend vandoor en dat niet 1 x maar een paar x achter elkaar
De rat
Saartje
  maandag 16 februari 2009 @ 10:30:48 #159
14746 k_i_m
pi_66111841
Die van mij schudt nee als ik iets aan haar vraag met ja erin .
In my life
Why do I smile
pi_66111914
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:10 schreef mrien het volgende:
Even een vraagje:
De laatste weken slaapt Lotte eigenlijk niet altijd meer door, als je geluk hebt wel dan slaapt ze van ongeveer half 12 tot 7/8 uur, maar vaak wordt ze nu rond 4/5 uur wakker en slaapt daarna wel vrij snel weer.
Ik vind het niet erg hoor, laten we dat vooropstellen, maar merk dat zij eigenlijk doodmoe is als ze 's nachts wel wakker wordt, ze is in ieder geval vrolijker als ze gewoon lekker doorslaapt.
Zou het geven van een papfles als laatste voeding hierin veel uitmaken?
Mrien Dana heeft dit ook een tijdje gehad, het maakte hier niks uit of we de laatste fles met rijstebloem gaven en of de fles later gaven. Het heeft hier ongeveer een weekje ofzo geduurd en toen sliep ze wel weer hele nachten door.
pi_66111953
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:30 schreef k_i_m het volgende:
pi_66111977
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:30 schreef k_i_m het volgende:
Bep antwoordt overal op door met ja te knikken Hiervoor schudde ze bij elke vraag nee
Saartje
pi_66112082
Leander begint wel sinds een paar dagen te piepen als ik iets tegen hem zeg met het woord 'bed' er in, telt dat ook

Het is echt té grappig

Ow trouwens... Eerst was het: wakker om 6:30 -> uit eigen wieg bij mama, eten, slapen naast mama tot minimaal een uur of 8 (en dan om 10 uur er weer in).
Nu is het wakker om half 7 en hooguit nog wat dutten tot 7:15. Alleen dan is hij om 9 uur/half 10 wel bekaf. Behoorlijk onhandige tijd hier, want dan komen we met de voedingen in de knel
Iemand slaapritme-verschuif tips?
  maandag 16 februari 2009 @ 10:39:04 #164
14746 k_i_m
pi_66112140
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:34 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Bep antwoordt overal op door met ja te knikken Hiervoor schudde ze bij elke vraag nee
Oh, dus die ja komt gewoon later? .
In my life
Why do I smile
pi_66115884
Oei ik groei wordt hier ook alleen maar gebruikt om de zwarte wolkjes te bepalen, want inderdaad de kinderen in dat boek kunnen wassen strijken en koken als ze 7 maanden zijn...

Overigens hier ook pruillipje als je nee tegen de baby zegt... dat heeft ze ook al door
pi_66116391
Hier ook geen fan van Oei ik groei, ik vind alleen die verhaaltjes van ouders lekker weglezen en dat gedoe met die winkels irriteert me mateloos. Een hele waslijst en het komt nooit overeen met hetgeen wat ze kan (tot nu toe nog niet heel veel ) Ik heb hem ook maar uitgeleend aan iemand, hopelijk heeft diegene er wel wat aan
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_66117823
Hier is de CB-muts langsgeweest.. We gaven Mila 6 voedingen per dag, volgens haar mag dat nog niet voor Mila en moeten we dus naar 7 voedingen. Maar we zijn juist naar 6 voedingen gegaan omdat we haar steeds moesten wakker maken als we het om de 3 uur doen en als we het om de 4 uur doen dan wordt ze zelf wakker. En nu weet ik dus niet wat wijsheid is.. Toch gewoon om de 4 uur voeden of weer terug gaan naar om de 3 uur..
pi_66118009
Als je haar steeds wakker moet maken, zou ik gewoon de 6 voedingen blijven doen!
Wij hebben Lotte op een gegeven moment niet meer wakker gemaakt voor een voeding en gewacht tot ze zich zelf meldde, dit was toen ook vaak rond de 4 uur (overigens wel 's nachts)
Kun je niet met de kinderarts overleggen?
pi_66118035
Raissa, ik denk dat elk kindje anders is. Als Mila met 6 voedingen tevreden is, goed groeit, plast enz, dan laat je het toch zo? Op het CB kijken ze vaak naar de 'standaard' en niet naar hoe het kindje zelf is.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66118481
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:02 schreef Fuente het volgende:
Raissa, ik denk dat elk kindje anders is. Als Mila met 6 voedingen tevreden is, goed groeit, plast enz, dan laat je het toch zo? Op het CB kijken ze vaak naar de 'standaard' en niet naar hoe het kindje zelf is.
Dat leek mij ook. Ze groeit uitstekend en vind het allemaal prima, heel soms is ze wel wat eerder wakker en meldt ze zich, dan krijgt ze wat eerder de fles maar dan slaapt ze wel weer gewoon door tot de volgende voeding.. *zucht* ik vind dat die CB mensen je alleen maar in de war brengen (want nu ga ik lopen twijfelen of het arme kind geen honger heeft )
pi_66118612
Als je uk honger heeft hoor je het vast
Nee zonder gekheid, elk kind is gewoon anders. Sara zat met 11 weken al op 4 voedingen. Volgens de verpleegkundige was dat prima, terwijl de arts deed alsof ik mijn kind aan het vermoorden was ofzo. Maar ze sliep gewoon heel vast rond 23:00 dus ik maakte haar niet meer wakker voor flessen.

Merel maak ik ook niet wakker, die drinkt een fles om 7 uur, 11, 15, 19 en 04:00 uur. Ze komt dus op 5 flesjes, maar niet in het standaard CB-schema, want volgens dat schema moet ze doorslapen zonder fles (jaja, met haar gewicht moet dat kunnen). Maar als ik Merel wakkermaak om 23:00 uur voor een fles, wordt ze om 3 uur gewoon weer wakker. Dus we houden lekker haar eigen ritme aan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 16 februari 2009 @ 14:25:42 #172
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66118907
Raissa, wij zijn bijna vanaf het begin al op 6 voedingen gaan zitten omdat Lennon ook niet wakker werd... berekend over 24 uur kreeg hij dan evenveel of nog meer als hij het minimale zou drinken bij 7 flessen. Ik denk dat je vooral op je gevoel moet afgaan hoor!!! En helemaal als Mila goed groeit en het verder ook gewoon goed doet. Geen enkel kind is standaard.

Lennon heeft tegenwoordig een leuk ritme waar we goed mee kunnen leven: 10 uur, 13, 17, 20, 23:30 en 5:30 uur. De ene keer zit er 3 uur tussen de andere keer wat langer of korter. Maar net hoe het uitkomt..... De tijden zijn bij benadering trouwens... voor de voeding van 23:30 uur moeten we hem wakker maken. Misschien binnenkort maar eens proberen de voeding van 20 uur op te schuiven naar 21 uur en kijken of hij het dan ook trekt tot 5 uur/half 6. Maar hij heeft vaak een huiluurtje na de fles van 17 uur en krijgt soms dan om 19:30 uur al de fles zodat ie naar bed kan.
Make love, not war ☮
  maandag 16 februari 2009 @ 14:45:38 #173
186094 Floria
Ghost of shark
pi_66119766
Raiisa, doen wat je deed. Ze groeit goed, plast en poept goed en ik neem aan niet suf als ze wakker is? Volg dan lekker je eigen gevoel!

Hier is Lola's bos krullen aan het uitdunnen, whéééé! Tevens wil ze alleeeeeen maar drinken en slapen. Lang leve de draagdoek!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_66123697
raissa heeft mila speciale voeding?
ik weet van iemand dat haar zoontje die ook veel te vroeg is geboren heel lang 7 voedingen moest geven. omdat hij op een bepaald gewicht moest komen voor dat ze minder mocht geven.

ik zou zelf zoiets hebben van als ze alles doet zoals het hoort en ze meldt zich zou ik me niet ombuigen naar het cb. gewoon ja en amen zeggen en doen waar jij je goed bij voelt.
mama van 3 kids!
pi_66124497
Ik heb elin vandaag even gewogen en ze weegt nu 4670, anderhalve week geleden 4385.
Dus dat gaat goed
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_66126064
dakota dat doe je goed.

ik heb er een die heel lastig. je ziet gewoon dat de 2 boventste voortanden op springen staat, knalrood met witte punten en knoertte hard.
ze is echt moe en huilerig en weet niet wat ze wil. onder het eten was ze weer mama aan het zeggen.

vanmiddag was onze jongste hond buiten en was naar aan het gapen en in een keer zegt ze Dunja, zo heet de hond. wij weer helemaal blij.
mama van 3 kids!
pi_66126851
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:27 schreef Popples het volgende:
raissa heeft mila speciale voeding?
ik weet van iemand dat haar zoontje die ook veel te vroeg is geboren heel lang 7 voedingen moest geven. omdat hij op een bepaald gewicht moest komen voor dat ze minder mocht geven.

ik zou zelf zoiets hebben van als ze alles doet zoals het hoort en ze meldt zich zou ik me niet ombuigen naar het cb. gewoon ja en amen zeggen en doen waar jij je goed bij voelt.
Mila krijgt Nenatal, dat is voeding voor prematuurtjes.. Dat was ook al een probleem volgens het CB omdat milanese vroeger koemelkallergie had maar dat moesten we maar bespreken met de kinderarts. Heb dus net de kinderarts gebeld en die zei dat het onzin was.. Lekker tegenstrijdig allemaal weer

Voorlopig gaan we het maar doen op de manier waarop Mila het het best doet, dat lijkt mij het meest verstandig.
pi_66127577
idd tegenstrijdig ja. de KA weet het idd beter.

wij moeten begin april weer voor het reflux terug naar de KA hopelijk de laatste keer.
ze spuugt nog wel maar ja daar is toch niks aan te doen en een operatie komt er toch niet.
popples gaat een meisje van de caviakooi plukken
mama van 3 kids!
  maandag 16 februari 2009 @ 20:21:10 #179
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66133073
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn dochter luistert alleen als het haar uitkomt
Zit ik op de bank, probeert ze de krantenbak leeg te trekken wat niet mag van mij. Ik waarschuw altijd 1 keer, daarna haal ik haar weg. Madam gaat dus gewoon door met peuren en sleuren en op het moment dat ik overeind kom om haar weg te halen, gaat ze er hard lachend vandoor en dat niet 1 x maar een paar x achter elkaar
De rat
Of ze trekken acuut het charme-offensief open, door ineens iets nieuws of ultra-cute te gaan doen

Maar ik kwam hier even binnenwalsen om te melden dat mijn 10,5 maanden oude baby loopt!

LOS

Steeds vaker gaat ze gewoon lopend de halve kamer door om iemand achterna te gaan of ergens op af.

Dit is echt een vlotte tante.. Ze gedraagt zich al als een echte peuter.. Alleen d'r slaapgedrag.. dat houdt ze als een baby
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66133121
Nienke
Die gaat echt veeeeel te snel zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')