abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66072765
is dat niet een soort cranberry port saus?
Life is short, eat dessert first.
pi_66073074
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:47 schreef missy_c het volgende:
is dat niet een soort cranberry port saus?
ongeveer wel. dit is een kortere versie. en net zo lekker
De Puta Madre
pi_66073432
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:03 schreef Dichtpiet. het volgende:
Nee! Niet opeten! Inleveren.

boring...
De Puta Madre
pi_66090490
Je moet natuurlijk het vlees in boter bakken. Dus geen margarine of iets dergelijks wat volledig onterecht ook wel eens zo genoemd wordt. Met rundvlees krijg je de beste jus.

Vuur omhoog en dan het afgietsel van aardappelen erbij is het lekkerste (zoals hierboven ook al staat). Met zoveel mogelijk aardappelmist erin, dus niet van bovenaf gieten, maar juist het laatste restje. Als alternatief kan een beetje van die pureepoeder uit zo'n zakje ook, tegelijk met water. Dat blijft wel goed als je het zakje weer dicht doet. En dan laten verdampen en ondertussen flink roeren zodat het één geheel wordt en vrij dik.

Je kunt er nog van alles doorheen mikken, maar op zich is gewoon vleesjus heel lekker. Dat is de basis, als het zonder allerlei toevoegingen niks is, dan is dat het probleem wat je niet oplost met toevoegingen, hooguit maskeert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66145918
vlees in boter bakken vind ik niet echt om te doen, spetterd veel te veel, in margarine kun je niet bakken, te veel water en niet geschikt.
Bak en braad producten met een scheut olie werkt beter. je kunt het goed verhitten, en je keuken zit niet meteen onder de spetters.
De Puta Madre
pi_66146289
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:53 schreef Killer_Mom het volgende:
vlees in boter bakken vind ik niet echt om te doen, spetterd veel te veel, in margarine kun je niet bakken, te veel water en niet geschikt.
Bak en braad producten met een scheut olie werkt beter. je kunt het goed verhitten, en je keuken zit niet meteen onder de spetters.
Dat doe ik ook altijd, maar wel meer boter dan olie want met vooral olie smaakt de jus niet. Dan inderdaad wat water van de aardappels erbij (bindt beter vanwege het zetmeel, toch?) en dan een kneepje uit zo'n jus-flesje omdat het anders inderdaad wat weinig smaak heeft. Maar goed, de echte smaak moet toch komen van de boter en het vlees.

Als je vlees grillt, tja... Je kunt wel allerlei pakjes gebruiken maar zonder echt braadvocht van vlees vind ik het toch nooit die echte jus-smaak hebben. Dan liever gewoon een andere saus. Maarja, da's niet echt een antwoord op je vraag. Je zou wel een keer wat extra vlees kunnen braden en bijv. gebruiken in een ander gerecht zodat je de jus kunt bewaren voor als je vlees grillt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_66146778
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:53 schreef Killer_Mom het volgende:
Goede kwaliteit boter spettert niet.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66222557
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 02:24 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Goede kwaliteit boter spettert niet.
noem me een merk en ik geloof je.
De Puta Madre
pi_66223282
Olie spettert toch juist meer dan boter?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66223368
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:26 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

noem me een merk en ik geloof je.
Bijna alle supermarktboter spettert, heeft te maken met het productieproces. Als je boter koopt bij een boerderijwinkel heb je daar geen last van. Ik heb dus geen merk voor je.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')