abonnement Unibet Coolblue
pi_65970412


Hoi, welkom in het VBL-subforum! Zoals in de Index beschreven staat; hier vind je voetbal en alles wat daarmee te maken heeft. Van strafschop tot schwalbe en van de Nederlandse Eredivisie tot de Peruaanse competitie; het kan allemaal in dit forum worden besproken!

Allereerst geldt de algemene FOK! FAQ & Policy. Daar dien je je in het algemeen aan te houden, maar VBL heeft ook wat aandachtpunten die specifiek voor VBL gelden.

We gaan normaal met elkaar om.

VBL is een druk subforum met veel users en iedereen support wel een bepaalde club. Dat kan af en toe wel eens botsen. Met rivaliteit is helemaal niks mis, maar we gaan wel gewoon met respect met elkaar om. Sfeerverziekende posts (schelden, ziektes posten, doodverwensingen, racisme etc.) zien wij het liefst zo min mogelijk en deze zullen wij dan ook wijzigen, als het ons opvalt. Tuurlijk spelen emoties mee tijdens bijvoorbeeld live wedstrijden en daar houden wij natuurlijk rekening mee.

Valse tussenstanden.

Sinds vorig jaar is het niet toegestaan om valse tussenstanden te plaatsen in de live wedstrijden topics. Voor de wedstrijdvolgers zonder beelden is het irritant en niet grappig. Niet doen dus, het levert een ban op van 48 uur.

Help, ik zoek een topic!

Veel topics van bijvoorbeeld clubs, competities, spelers en trainers zijn geplaatst in het handige-linkjes-topic. Kijk eerst eens daar en gebruik de zoektips die in de OP staan om jouw gezochte topic te vinden.

Nieuwstopics openen en centrale topics.

De laatste tijd is er wat onduidelijkheid over nieuwstopics en centrale topics binnen VBL. Wij hebben daar niet echt een duidelijke regel voor, daar zit wat flexibiliteit in. Geopende topics naar aanleiding van een nieuwsbericht kunnen goede discussies opleveren en kunnen ook meer users aantrekken. Het ligt aan het type nieuwsbericht of een apart topic de moeite waard kan zijn.

Bij dit voorbeeld is het gelijk duidelijk dat het bericht makkelijk in het NAC Breda-topic geplaatst kan worden. Bij dit voorbeeld is eenvoudig in te schatten dat er veel reacties komen en dat een apart topic handig is naast het Ajax-topic.

Naast deze voorbeelden heb je de twijfels, waarvan dit een goed voorbeeld is. Het is niet altijd eenvoudig om van tevoren de nieuwswaarde van een bericht in te schatten en of een apart topic de moeite waard is. Daarom kijken we het eerst een tijdje aan en daarna kan alsnog besloten worden of het topic gemerged wordt met een centraal topic.



Naast dit Feedbacktopic zijn de VBL-mods op meerder manieren te bereiken.

RayMania (PM),
Gordon _Shumway (PM),
Prosac (PM),
BliksemSchigt (PM),

Verder is er een centrale VBL-mods PM Inbox die te bereiken is door een PM te sturen naar VblMods.


Valt je iets op dat niet in VBL thuis hoort, maak dan gebruik van de topicreport (, kan anoniem). VBL is zoals gezegd erg druk, dus niet alles kan altijd gezien worden. Het wordt op prijs gesteld als gebruik wordt gemaakt van de topicreport (werkt het snelste). Verder kun je dit Feedback topic gebruiken voor op -en aanmerkingen, suggesties, complimenten, kritiek enzovoort.



Hier is de OP te vinden.
pi_65970462
Hoe kan dat nou de vorige ging dicht.
Ik post het wel even in FB, misschien kunnen ze er wat mee.
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_65970475
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:38 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

Je woont toch in Rotterdam?
Ken uw klassiekers!
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_65970496
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:41 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]
.

We gaan dit topic niet weer in een SC omtoveren, dus alleen on-topic graag.
pi_65970538
Het is #90.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_65970581
Setzen, je gedrag wordt nu wel lichtelijk irritant.
pi_65970583
Het grote Feijenoord-topic #445: Joden gaan eraan!

Sorry, maar deze TT kan echt niet.
Ik als echte Jood voel mij diep gekwetst vanwege deze doodsbedreiging.

En er staan een aantal anti-Joodse posts in dat topic die, als ik ze aan het CIDI voorleg Fok! op een openbare reprimande komen te staan.
Rivaliteit tussen clubs is tot daar en toe en Ajax (ten onrechte) een Jodenclub noemen, tja met die domheid kan ik wel leven.
Maar doodsverwensingen en puur anti-semitisme is wat anders.

en dit is geen grap
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_65970602
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:43 schreef Breach het volgende:
Het is #90.
- off topic -

[ Bericht 14% gewijzigd door BliksemSchigt op 11-02-2009 23:47:43 ]
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_65970625
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Setzen, je gedrag wordt nu wel lichtelijk irritant.
- off topic -

[ Bericht 10% gewijzigd door BliksemSchigt op 11-02-2009 23:47:52 ]
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_65970694
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:44 schreef golfer het volgende:
Het grote Feijenoord-topic #445: Ajax gaat eraan!

Sorry, maar deze TT kan echt niet.
Ik als echte Jood voel mij diep gekwetst vanwege deze doodsbedreiging.

En er staan een aantal anti-Joodse posts in dat topic die, als ik ze aan het CIDI voorleg Fok! op een openbare reprimande komen te staan.
Rivaliteit tussen clubs is tot daar en toe en Ajax (ten onrechte) een Jodenclub noemen, tja met die domheid kan ik wel leven.
Maar doodsverwensingen en puur anti-semitisme is wat anders.

en dit is geen grap
Gewijzigd.
pi_65970747
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:44 schreef golfer het volgende:
Het grote Feijenoord-topic #445: ajakkes gaat eraan!

Sorry, maar deze TT kan echt niet.
Ik als echte Jood voel mij diep gekwetst vanwege deze doodsbedreiging.


En er staan een aantal anti-Joodse posts in dat topic die, als ik ze aan het CIDI voorleg Fok! op een openbare reprimande komen te staan.
Rivaliteit tussen clubs is tot daar en toe en Ajax (ten onrechte) een Jodenclub noemen, tja met die domheid kan ik wel leven.
Maar doodsverwensingen en puur anti-semitisme is wat anders.

en dit is geen grap
Bullshit. Je zegt dat het geen grap is, dus dit is een serieuze reactie. Als jij niet zo een TT kunt relativeren dan zegt dat genoeg over jou.

Wat betreft die posts. Dat 'rijmpje' van DK gaat een bridge too far. Voor de rest valt het best mee. Ik voel me er als Joodje niet door gekwetst iig.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_65970780
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:47 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Gewijzigd.
Serieus?? Waarom, mag ik dat vragen? En ik ben nu niet aan het trollen.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_65970788
Kan het van beide wel begrijpen hoor Breach.
Vergeet niet dat er tussen jou en golfer een groot leeftijdsverschil zit.
En dit bedoel ik niet als troll.
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:51:23 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_65970836
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:48 schreef Breach het volgende:


Bullshit. Je zegt dat het geen grap is, dus dit is een serieuze reactie. Als jij niet zo een TT kunt relativeren dan zegt dat genoeg over jou.

Wat betreft die posts. Dat 'rijmpje' van DK gaat een bridge too far. Voor de rest valt het best mee. Ik voel me er als Joodje niet door gekwetst iig.
Als jij je niet gekwetst voelt door plaatjes van haakneuzen in combinatie met de TT en dat versje ben je zeker geen echte Jood.
En ja, ik ben serieus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_65970870
Op de tribunes vereenzelven wij ons met de Geuzennaam Joden. Let's go Joden, Let's go. Joden is niet meer dan Ajax. Als daar staat 'Joden gaan eraan',dan weet elke voetbalfan (en dat is golfer ook) dat daar geen anti-semitische achtergrond achterzit.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_65970877
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_65970878
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:49 schreef Breach het volgende:

[..]

Serieus?? Waarom, mag ik dat vragen? En ik ben nu niet aan het trollen.
Omdat voor mij zwaarder ligt dat mensen zich eventueel gekwetst voelen dan dat iemand zijn mening op een bepaalde manier kracht bij moet zetten.

In de definitie Ajax gaat eraan of Joden gaan eraan is in deze context geen verschil, maar het tweede ligt voor een aantal mensen wel gevoeliger dan het eerste.
pi_65970889
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:44 schreef golfer het volgende:
Het grote Feijenoord-topic #445: ajakkes gaat eraan!

Sorry, maar deze TT kan echt niet.
Ik als echte Jood voel mij diep gekwetst vanwege deze doodsbedreiging.

En er staan een aantal anti-Joodse posts in dat topic die, als ik ze aan het CIDI voorleg Fok! op een openbare reprimande komen te staan.
Rivaliteit tussen clubs is tot daar en toe en Ajax (ten onrechte) een Jodenclub noemen, tja met die domheid kan ik wel leven.
Maar doodsverwensingen en puur anti-semitisme is wat anders.

en dit is geen grap
Stel je niet zo aan. We leven niet meer in 1940. Je weet heus wel dat er onderscheid wordt gemaakt tussen het joodse geloof en gewoon joden/ajax supporters.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_65970916
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:52 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Omdat voor mij zwaarder ligt dat mensen zich eventueel gekwetst voelen dan dat iemand zijn mening op een bepaalde manier kracht bij moet zetten.

In de definitie Ajax gaat eraan of Joden gaan eraan is in deze context geen verschil, maar het tweede ligt voor een aantal mensen wel gevoeliger dan het eerste.
Ok.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_65970942
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:52 schreef Breach het volgende:
Op de tribunes vereenzelven wij ons met de Geuzennaam Joden. Let's go Joden, Let's go. Joden is niet meer dan Ajax. Als daar staat 'Joden gaan eraan',dan weet elke voetbalfan (en dat is golfer ook) dat daar geen anti-semitische achtergrond achterzit.
Klopt, maar niet iedereen. Een vriend van mij, ook op onszelfde vak, is Joods en zingt niet mee met die liederen. Wat voor de een geldt, is niet voor de ander ook hetzelfde.

Dan is het niet aan mij om daar een waardeoordeel over te geven. Ik kan niet voor iemand gaan bepalen of hij daardoor gekwetst is. En met religieuze groeperingen ligt dat nu eenmaal gevoeliger dan met clubnamen.
pi_65970948
Wat een stelletje zacht gekookte eitjes zitten hier op het forum zeg
Ga je nou ook elke post aanpakken met "kakkerlak" daarin?
pi_65970968
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat een stelletje zacht gekookte eitjes zitten hier op het forum zeg
Ga je nou ook elke post aanpakken met "kakkerlak" daarin?
Ik ken het kakkerlakken geloof nog niet.
Enlighten me.
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:55:23 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_65970992
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:52 schreef Breach het volgende:
Op de tribunes vereenzelven wij ons met de Geuzennaam Joden. Let's go Joden, Let's go. Joden is niet meer dan Ajax. Als daar staat 'Joden gaan eraan',dan weet elke voetbalfan (en dat is golfer ook) dat daar geen anti-semitische achtergrond achterzit.
Ik dioe dus op de tribune nooit mee aan die ten onrechte 'geuzennaam' . Zoals alle echte Joden die ik ken bij Ajax dat ook verschrikkelijk vinden.
Vraag het maar o.a. aan Sjaak Swart, Michael van Praag en Frits Barend.

Maar goed.. het ging mij om die TT en wat domme anti-semitische posts van met name DK en dat is nu wat mij betreft opgelost.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_65971021
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat een stelletje zacht gekookte eitjes zitten hier op het forum zeg
Ga je nou ook elke post aanpakken met "kakkerlak" daarin?
Het is wel een groot verschil, DK. Dat weet je net zo goed als ik. Net zoals dat er een verschil is tussen kut Ajacied en kanker Ajacied in gevoel of gekwetst zijn bij die twee inprincipe dezelfde uitingen.
pi_65971046
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:54 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik ken het kakkerlakken geloof nog niet.
Enlighten me.
Ach lul niet zo dom. Net of er hier mensen zijn die er werkelijk wat van aantrekken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')