Dat is onmogelijk. Het is uitgebreid getest in pilots, en deze pilots waren een doorslaand succes. Alle medewerkers op de pilotvestigingen zijn dolenthousiast en zouden niet meer terugwillen naar de oude situatie.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:23 schreef ultra_ivo het volgende:
was 't topic ff kwijt
De laatste veranderingen die we bij ons hebben gehad in het kader van het je houden aan door hogerhand opgelegde regels hebben er alleen maar toe geleid dat we tijd verspillen en minder kunnen inverdienen. 1-2 jaar geleden werkten we het effectiefst, toen hadden we nog plek en alles zelf ingericht. Nu volgens de richtlijnen (o.a. vossen gedeeltelijk in blauwe bakken) en het werk vlot een stuk minder.
Hoezo dan specifiek de postbode - plus? Die heeft zeker meer te lijden onder de nieuwe veranderingen?quote:Op zondag 22 februari 2009 11:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. Het is uitgebreid getest in pilots, en deze pilots waren een doorslaand succes. Alle medewerkers op de pilotvestigingen zijn dolenthousiast en zouden niet meer terugwillen naar de oude situatie.Althans, als je de Pravda (ik bedoel de Mail) moet geloven. Hier zijn we gelukkig nog niet begonnen met toekomst VBG maar op twee andere vestigingen in de Area wel. De verhalen die daar vandaan komen zijn niet bepaald positief. Is het toeval dat op beide kantoren siinds kort ineens vacatures voor postbode-plus zijn ontstaan? (Zie interne vacaturesite TNT op Intranet). Het kan natuurlijk zijn dat daar ineens zoveel postbezorgers hebben gesolliciteerd dat de postbode-plus het niet meer alleen aan kan, maar dat lijkt me sterk.
Doordat de nieuwe norm onhaalbaar is zijn wijken veel te laat klaar, met als resultaat boze postbezorgers die tekeer gaan tegen de postbode-plus. Die op zijn beurt nauwelijks nog aan een postbode durft te vragen hoe lang het nog duurt voordat wijk x af is, want dan krijgt 'ie helemaal de wind van voren. Dus nu zijn het niet alleen de postbodes meer die moeten stressen en het bijltje erbij neer gooien, maar ook de postbode-plussen die afhaken. Er zijn zelfs tc's die het niet meer zien zitten.......quote:Op zondag 22 februari 2009 11:30 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hoezo dan specifiek de postbode - plus? Die heeft zeker meer te lijden onder de nieuwe veranderingen?
Tsja. Van de meeste reacties die daarin staan wordt je ook niet echt vrolijk... Ik zal vanavond op de pc eens een uitgebreide reactie van mijn kant aldaar laten horen.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Postmarkt wordt per 1 april volledig geliberaliseerd!
Bij ons zit dat geen systeem in ofzo. De ene laat een briefje achter hoe laat ze de wijk in gaan. De TC pakt dan zo'n lijst er bij met de tijden van de wijken en zoveel tijd doen ze er dan bij op. Anderen bellen of mailen het door, maar 9 van de 10 keer komt daar niets van terecht. Dus elke zaterdag kijken er mensen op zo'n lijst of hun tijd wel goed is ingevoerd, maar meestal is dat dus niet het geval, dus mag de TC het opnieuw in de PC invoeren. Bij ons wordt er zooooveeeel gesjoemeld met de uren, echt niet meer normaal.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:47 schreef Viper86 het volgende:
Moeten jullie trouwens ook allemaal jullie tijden opschrijven? Ben benieuwd wat daar uit voortvloeid. Ikzelf heb tot nu toe structureel tijden geregistreerd die ver onder de officiele tijden zijn. Als ze van de gemiddelden van die metingen straks officiele tijden maken voorzie ik ernstige situaties wat betreft het invullen van de contracturen. Daar hebben we nu al problemen mee. Dat lossen ze nu op door zaw's een zaterdag niet te laten werken. Ben benieuwd hoe ze dat straks willen oplossen......
Ik zou er geen probleem mee hebben als de tijden (zowel voor voorbereiden als voor lopen) gebaseerd worden op praktijktijden, ik vind het wel een goed idee. Beter dan dat ze het baseren op een of andere kunstmatige TNO-norm die middels "theoretisch onderzoek" tot stand is gekomen.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:47 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Tsja. Van de meeste reacties die daarin staan wordt je ook niet echt vrolijk... Ik zal vanavond op de pc eens een uitgebreide reactie van mijn kant aldaar laten horen.
Moeten jullie trouwens ook allemaal jullie tijden opschrijven? Ben benieuwd wat daar uit voortvloeid. Ikzelf heb tot nu toe structureel tijden geregistreerd die ver onder de officiele tijden zijn. Als ze van de gemiddelden van die metingen straks officiele tijden maken voorzie ik ernstige situaties wat betreft het invullen van de contracturen. Daar hebben we nu al problemen mee. Dat lossen ze nu op door zaw's een zaterdag niet te laten werken. Ben benieuwd hoe ze dat straks willen oplossen......
Bij ons staan alle tijden vastgesteld op de tijd die je er over doet als er geen H-A-H is en aangezien de meeste postbezorgers hier nogal sloom zijn betekent dat, dat als je een beetje doorloopt je zelfs met enkel H-A-H minstens een kwartier binnen tijd klaar kan zijn. Zonder H-A-H zelfs meer dan een halfuur op wijken van 2 uur.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zou er geen probleem mee hebben als de tijden (zowel voor voorbereiden als voor lopen) gebaseerd worden op praktijktijden, ik vind het wel een goed idee. Beter dan dat ze het baseren op een of andere kunstmatige TNO-norm die middels "theoretisch onderzoek" tot stand is gekomen.
Het probleem is echter dat de tijd die er dan voor een wijk komt te staan erg afhankelijk is van de snelheid van de postbode die er loopt. Als jouw wijk doordeweeks door een of andere slome postbezorger wordt gelopen heb je mazzel, loopt er een jagende fulttimer met eigen auto of brommer ben je de sjaak.
De tijden staan bij ons zo krap inmiddels dat er weinig tijdwinst valt te behalen. De looptijden op maandag zijn nog wel ruim, maar dat is ook wel nodig, want de voorbereidngstijden grenzen aan het onhaalbare.
Alleen als er geen hah is ben ik nog wel eens voor m'n tijd klaar.
Postbode brengt wekenlang geen post in Delftquote:Postbode brengt wekenlang geen post in Delft
Een groot aantal inwoners in Delft heeft wekenlang geen post gekregen. Een postbode van TNT Post stal de brieven en rekeningen van honderden gezinnen. Een woordvoerster van het postbedrijf bevestigde vandaag een bericht daarover in het AD.
De man is op staande voet ontslagen. De tijdelijke werknemer was verantwoordelijk voor de postbezorging in twintig straten. Hij liet tussen eind januari en half februari honderden poststukken verdwijnen. Een deel van de post werd bij de man thuis aangetroffen. Een ander deel was verdwenen in ondergrondse containers, bekende de man.
Het bedrijf heeft besloten geen aangifte te doen. "Hij is al genoeg gestraft, want hij is zijn baan kwijt", aldus de zegsvrouw. Zij wilde vanwege privacyredenen niet zeggen waarom de man de post stal. De gedupeerden hebben van TNT een brief met excuses ontvangen.
Triestquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:01 schreef Sjoewe het volgende:
Mja als je een tijd geen post krijgt, terwijl je bijvoorbeeld wel iets verwacht gaan er mensen bellen...
Bij ons gaan ze al bellen als de post op de dag zelf laat is.
Dat vraag ik me dus altijd serieus af. Ze willen zich blijkbaar aan hun taak ontduiken, eerder klaar zijn of hebben geen zin in het werk - whatever. Maar wáárom bewaren ze de post dan? Wáárom vernietigen ze het niet gewoonweg? Is dat toch dat laatste beetje verstand of geweten? Ik ben zo benieuwd hoe je zo'n zootje van je leven kunt maken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:44 schreef Jojoortje het volgende:
Wat een groentje. Ik pleur mn post altijd het kanaal in
Zoiets is het bij ons ook. Als het 's middags om 15.00 nog bij het depot staat, is er al een telefoontje naar de TNT onderweg.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:01 schreef Sjoewe het volgende:
Mja als je een tijd geen post krijgt, terwijl je bijvoorbeeld wel iets verwacht gaan er mensen bellen...
Bij ons gaan ze al bellen als de post op de dag zelf laat is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |