abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 21 februari 2009 @ 16:46:26 #101
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_66317325
13.15 klaar met rondjes rijden. Ideaal
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:59:46 #102
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66317728
Mja bij ons een nieuwe op de HSM. Kon een hele batch opnieuw draaien omdat 'ie de gele kaarten er vergeten was in te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjoewe op 21-02-2009 17:15:32 ]
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 februari 2009 @ 17:11:18 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66318056
Hendig.

Vandaag was een makje en nog binnen de normale tijd gebleven ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66328503
Geinig initiatief zo'n medewerkerstopic.

Vandaag wijken voorberereiden en voorsortering van 7:00 tot 16:00 en toen nog een kant weggelopen. Dit keer waren alle wijken in ieder geval klaar om 16:00, 2 weken terug kon bij 1,5 wijk de dikke post niet mee en is de derde wijk helemaal blijven staan (ga om 16:15 niet meer een wijk klaarmaken om vervolgens in het donker een buitenwijk te rijden(brommer) die voornamelijk bestaat uit instellingen en woningen voor heroïneverslaafden)
  FOK!fotograaf zondag 22 februari 2009 @ 00:23:53 #105
73911 ultra_ivo
pi_66329839
was 't topic ff kwijt
De laatste veranderingen die we bij ons hebben gehad in het kader van het je houden aan door hogerhand opgelegde regels hebben er alleen maar toe geleid dat we tijd verspillen en minder kunnen inverdienen. 1-2 jaar geleden werkten we het effectiefst, toen hadden we nog plek en alles zelf ingericht. Nu volgens de richtlijnen (o.a. vossen gedeeltelijk in blauwe bakken) en het werk vlot een stuk minder.
pi_66335064
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:23 schreef ultra_ivo het volgende:
was 't topic ff kwijt
De laatste veranderingen die we bij ons hebben gehad in het kader van het je houden aan door hogerhand opgelegde regels hebben er alleen maar toe geleid dat we tijd verspillen en minder kunnen inverdienen. 1-2 jaar geleden werkten we het effectiefst, toen hadden we nog plek en alles zelf ingericht. Nu volgens de richtlijnen (o.a. vossen gedeeltelijk in blauwe bakken) en het werk vlot een stuk minder.
Dat is onmogelijk. Het is uitgebreid getest in pilots, en deze pilots waren een doorslaand succes. Alle medewerkers op de pilotvestigingen zijn dolenthousiast en zouden niet meer terugwillen naar de oude situatie. Althans, als je de Pravda (ik bedoel de Mail) moet geloven. Hier zijn we gelukkig nog niet begonnen met toekomst VBG maar op twee andere vestigingen in de Area wel. De verhalen die daar vandaan komen zijn niet bepaald positief. Is het toeval dat op beide kantoren siinds kort ineens vacatures voor postbode-plus zijn ontstaan? (Zie interne vacaturesite TNT op Intranet). Het kan natuurlijk zijn dat daar ineens zoveel postbezorgers hebben gesolliciteerd dat de postbode-plus het niet meer alleen aan kan, maar dat lijkt me sterk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 22 februari 2009 @ 11:30:43 #107
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66335288
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk. Het is uitgebreid getest in pilots, en deze pilots waren een doorslaand succes. Alle medewerkers op de pilotvestigingen zijn dolenthousiast en zouden niet meer terugwillen naar de oude situatie. Althans, als je de Pravda (ik bedoel de Mail) moet geloven. Hier zijn we gelukkig nog niet begonnen met toekomst VBG maar op twee andere vestigingen in de Area wel. De verhalen die daar vandaan komen zijn niet bepaald positief. Is het toeval dat op beide kantoren siinds kort ineens vacatures voor postbode-plus zijn ontstaan? (Zie interne vacaturesite TNT op Intranet). Het kan natuurlijk zijn dat daar ineens zoveel postbezorgers hebben gesolliciteerd dat de postbode-plus het niet meer alleen aan kan, maar dat lijkt me sterk.
Hoezo dan specifiek de postbode - plus? Die heeft zeker meer te lijden onder de nieuwe veranderingen?
Nothing is what it seems
  FOK!fotograaf zondag 22 februari 2009 @ 12:13:44 #108
73911 ultra_ivo
pi_66336110
De postbode plus moet de rotzooi opknappen voor de teamcoach.
pi_66337012
Onze postbodeplus heeft t inderdaad behoorlijk zwaar.
pi_66337796
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:30 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Hoezo dan specifiek de postbode - plus? Die heeft zeker meer te lijden onder de nieuwe veranderingen?
Doordat de nieuwe norm onhaalbaar is zijn wijken veel te laat klaar, met als resultaat boze postbezorgers die tekeer gaan tegen de postbode-plus. Die op zijn beurt nauwelijks nog aan een postbode durft te vragen hoe lang het nog duurt voordat wijk x af is, want dan krijgt 'ie helemaal de wind van voren. Dus nu zijn het niet alleen de postbodes meer die moeten stressen en het bijltje erbij neer gooien, maar ook de postbode-plussen die afhaken. Er zijn zelfs tc's die het niet meer zien zitten.......
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_66343946
jep idd als je de mail moet geloven wilde er ook veel mensen op een januari wel komen werken..

nou bij ons op de vestiging ging iedereen voo rhet antwoord "nee" :-)
  FOK!fotograaf maandag 23 februari 2009 @ 10:05:32 #112
73911 ultra_ivo
  maandag 23 februari 2009 @ 11:47:43 #113
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66368517
quote:
Tsja. Van de meeste reacties die daarin staan wordt je ook niet echt vrolijk... Ik zal vanavond op de pc eens een uitgebreide reactie van mijn kant aldaar laten horen.

Moeten jullie trouwens ook allemaal jullie tijden opschrijven? Ben benieuwd wat daar uit voortvloeid. Ikzelf heb tot nu toe structureel tijden geregistreerd die ver onder de officiele tijden zijn. Als ze van de gemiddelden van die metingen straks officiele tijden maken voorzie ik ernstige situaties wat betreft het invullen van de contracturen. Daar hebben we nu al problemen mee. Dat lossen ze nu op door zaw's een zaterdag niet te laten werken. Ben benieuwd hoe ze dat straks willen oplossen......
Nothing is what it seems
pi_66371487
quote:
Op maandag 23 februari 2009 11:47 schreef Viper86 het volgende:
Moeten jullie trouwens ook allemaal jullie tijden opschrijven? Ben benieuwd wat daar uit voortvloeid. Ikzelf heb tot nu toe structureel tijden geregistreerd die ver onder de officiele tijden zijn. Als ze van de gemiddelden van die metingen straks officiele tijden maken voorzie ik ernstige situaties wat betreft het invullen van de contracturen. Daar hebben we nu al problemen mee. Dat lossen ze nu op door zaw's een zaterdag niet te laten werken. Ben benieuwd hoe ze dat straks willen oplossen......
Bij ons zit dat geen systeem in ofzo. De ene laat een briefje achter hoe laat ze de wijk in gaan. De TC pakt dan zo'n lijst er bij met de tijden van de wijken en zoveel tijd doen ze er dan bij op. Anderen bellen of mailen het door, maar 9 van de 10 keer komt daar niets van terecht. Dus elke zaterdag kijken er mensen op zo'n lijst of hun tijd wel goed is ingevoerd, maar meestal is dat dus niet het geval, dus mag de TC het opnieuw in de PC invoeren. Bij ons wordt er zooooveeeel gesjoemeld met de uren, echt niet meer normaal.

Er stond ook een keer op de lijst dat ik op een za. helemaal niet had gewerkt
Noot noot.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:08:43 #115
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66372920
Nee, ik bedoel alleen nu, voor iets van 2 weken ofzo. De tc's willen daardoor denk ik inzicht krijgen in het verschil tussen theoretische en werkelijke tijden. Als ze de tijden die we nu opschrijven gaan implementeren kan dat best kwalijke gevolgen gaan hebben voor veel mensen binnen onze vestiging.
Nothing is what it seems
pi_66375012
Ik heb al een kolerehekel aan carnaval en nu ben ik ook nog door bierflesjesscherven heen gefietst, band lek. Morgen 2 supergrote wijken, Fietsenmakers zijn nu ook dicht tot Woensdag en band plakken helpt niet, hele voorband is kapoet
pi_66382743
quote:
Op maandag 23 februari 2009 11:47 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Tsja. Van de meeste reacties die daarin staan wordt je ook niet echt vrolijk... Ik zal vanavond op de pc eens een uitgebreide reactie van mijn kant aldaar laten horen.

Ik zou er geen probleem mee hebben als de tijden (zowel voor voorbereiden als voor lopen) gebaseerd worden op praktijktijden, ik vind het wel een goed idee. Beter dan dat ze het baseren op een of andere kunstmatige TNO-norm die middels "theoretisch onderzoek" tot stand is gekomen.

Het probleem is echter dat de tijd die er dan voor een wijk komt te staan erg afhankelijk is van de snelheid van de postbode die er loopt. Als jouw wijk doordeweeks door een of andere slome postbezorger wordt gelopen heb je mazzel, loopt er een jagende fulttimer met eigen auto of brommer ben je de sjaak.

De tijden staan bij ons zo krap inmiddels dat er weinig tijdwinst valt te behalen. De looptijden op maandag zijn nog wel ruim, maar dat is ook wel nodig, want de voorbereidngstijden grenzen aan het onhaalbare.

Alleen als er geen hah is ben ik nog wel eens voor m'n tijd klaar.
pi_66389767
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zou er geen probleem mee hebben als de tijden (zowel voor voorbereiden als voor lopen) gebaseerd worden op praktijktijden, ik vind het wel een goed idee. Beter dan dat ze het baseren op een of andere kunstmatige TNO-norm die middels "theoretisch onderzoek" tot stand is gekomen.

Het probleem is echter dat de tijd die er dan voor een wijk komt te staan erg afhankelijk is van de snelheid van de postbode die er loopt. Als jouw wijk doordeweeks door een of andere slome postbezorger wordt gelopen heb je mazzel, loopt er een jagende fulttimer met eigen auto of brommer ben je de sjaak.

De tijden staan bij ons zo krap inmiddels dat er weinig tijdwinst valt te behalen. De looptijden op maandag zijn nog wel ruim, maar dat is ook wel nodig, want de voorbereidngstijden grenzen aan het onhaalbare.

Alleen als er geen hah is ben ik nog wel eens voor m'n tijd klaar.
Bij ons staan alle tijden vastgesteld op de tijd die je er over doet als er geen H-A-H is en aangezien de meeste postbezorgers hier nogal sloom zijn betekent dat, dat als je een beetje doorloopt je zelfs met enkel H-A-H minstens een kwartier binnen tijd klaar kan zijn. Zonder H-A-H zelfs meer dan een halfuur op wijken van 2 uur.
pi_66441380
quote:
Postbode brengt wekenlang geen post in Delft

Een groot aantal inwoners in Delft heeft wekenlang geen post gekregen. Een postbode van TNT Post stal de brieven en rekeningen van honderden gezinnen. Een woordvoerster van het postbedrijf bevestigde vandaag een bericht daarover in het AD.

De man is op staande voet ontslagen. De tijdelijke werknemer was verantwoordelijk voor de postbezorging in twintig straten. Hij liet tussen eind januari en half februari honderden poststukken verdwijnen. Een deel van de post werd bij de man thuis aangetroffen. Een ander deel was verdwenen in ondergrondse containers, bekende de man.

Het bedrijf heeft besloten geen aangifte te doen. "Hij is al genoeg gestraft, want hij is zijn baan kwijt", aldus de zegsvrouw. Zij wilde vanwege privacyredenen niet zeggen waarom de man de post stal. De gedupeerden hebben van TNT een brief met excuses ontvangen.
Postbode brengt wekenlang geen post in Delft

Alleen het idee al. Om even een tijdelijk contract te scoren, om met voorbedachte raden andersmans post om zeep te helpen.
Die verdient gewoon de kogel. Wij hadden ook ooit eens zo'n iemand op de vestiging.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zipportal op 25-02-2009 12:52:39 ]
pi_66443909
!

Wat een groentje. Ik pleur mn post altijd het kanaal in
Maar goed, even alle gekkigheid opzij Ben benieuwd hoe ze er achter zijn gekomen!
Noot noot.
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:01:02 #121
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66444550
Mja als je een tijd geen post krijgt, terwijl je bijvoorbeeld wel iets verwacht gaan er mensen bellen...
Bij ons gaan ze al bellen als de post op de dag zelf laat is.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_66445046
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:01 schreef Sjoewe het volgende:
Mja als je een tijd geen post krijgt, terwijl je bijvoorbeeld wel iets verwacht gaan er mensen bellen...
Triest
Noot noot.
pi_66445138
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:44 schreef Jojoortje het volgende:

Wat een groentje. Ik pleur mn post altijd het kanaal in
Dat vraag ik me dus altijd serieus af. Ze willen zich blijkbaar aan hun taak ontduiken, eerder klaar zijn of hebben geen zin in het werk - whatever. Maar wáárom bewaren ze de post dan? Wáárom vernietigen ze het niet gewoonweg? Is dat toch dat laatste beetje verstand of geweten? Ik ben zo benieuwd hoe je zo'n zootje van je leven kunt maken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 februari 2009 @ 14:21:58 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66445382
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:01 schreef Sjoewe het volgende:
Zoiets is het bij ons ook. Als het 's middags om 15.00 nog bij het depot staat, is er al een telefoontje naar de TNT onderweg.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:23:10 #125
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66445425
Mja dat begint dan met mensen die zich niet lekker voelen of het zat zijn omdat ze al drie andere wijken hebben gelopen whatever en 'even' een zak mee naar huis nemen om 'm later te bezorgen. Dat worden dan twee zakken, drie etc. Op een gegeven moment weten ze niet meer waar te beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')