quote:Applaus voor jezelf!
Op zaterdag 04 mei 2002 18:28 schreef MadScientist het volgende:
*vandaag gekocht heeft*
Ik zit momenteel te genieten van m'n nieuwe Tom Waits cd's. O wacht. Ik moet nu nog mega veel leren voor een tentamen maandag. Zucht.......
Aan het werk dan maar
Lijkt me best gaaf om gewoon het bandje zelf te hebben met de niet-opgepoetste nummers erop
kun je je walkman ook weer uit het stof halen
quote:Nee je bent niet de enige... Ik dacht na alle reacties dat dit inderdaad een meesterwerk moest zijn, nou ik heb twee nummers gehoord, en het moeten dan wel de 2 meest ongelukkige nummers geweest zijn, wil ik nog mijn mening over dit album veranderen. Sjonge. Dit moet wel een grap van iemand zijn, om zulke muziek te maken. Als 't in het Nederlans Songfestival te horen/zien was geweest, had iedereen de volgende dag er geen goed woord voor over gehad volgens mij (denkt aan die twee zusjes).
Op donderdag 02 mei 2002 13:58 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ben ik nu de enige hier die na het beluisteren van de CD van Spinvis dacht dat het een geintje was van Jiskefet?Sjonge jonge, wat een drama......
Nee als grap misschien wel leuk, maar serieus nemen kan ik Spinvis absoluut niet!! (zelfs niet met Eels quotes waarik wel weer gek op ben *kuch*
)
quote:Wat stond je zo tegen dan? Specifiek de muziek of de zang?
Op zondag 05 mei 2002 21:06 schreef janique het volgende:[..]
Nee je bent niet de enige... Ik dacht na alle reacties dat dit inderdaad een meesterwerk moest zijn, nou ik heb twee nummers gehoord, en het moeten dan wel de 2 meest ongelukkige nummers geweest zijn, wil ik nog mijn mening over dit album veranderen. Sjonge. Dit moet wel een grap van iemand zijn, om zulke muziek te maken. Als 't in het Nederlans Songfestival te horen/zien was geweest, had iedereen de volgende dag er geen goed woord voor over gehad volgens mij (denkt aan die twee zusjes).
Nee als grap misschien wel leuk, maar serieus nemen kan ik Spinvis absoluut niet!! (zelfs niet met Eels quotes waarik wel weer gek op ben *kuch*
)
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je de muziek als grap kan omschrijven, want die zit gewoon goed in elkaar. Van die stem moet je inderdaad houden. Daar kan ik me wat bij voorstellen.
quote:Als als.... pfft Als Sita dit jaar op Ozzfest zou spelen zou ze ook uitgekostst worden door het publiek. Dat je het niets vind, ok, het is niet voor iedereen weggelegd.. maar om nou gelijk zo'n onzin uit te kramen... jah goh...
Op zondag 05 mei 2002 21:06 schreef janique het volgende:
Als 't in het Nederlans Songfestival te horen/zien was geweest, had iedereen de volgende dag er geen goed woord voor over gehad volgens mij (denkt aan die twee zusjes).
quote:* -Wepeel2- houdt vork in bedwang
Op zondag 05 mei 2002 22:51 schreef Vork het volgende:[..]
Als als.... pfft Als Sita dit jaar op Ozzfest zou spelen zou ze ook uitgekostst worden door het publiek. Dat je het niets vind, ok, het is niet voor iedereen weggelegd.. maar om nou gelijk zo'n onzin uit te kramen... jah goh...
Rustig maar. Ze weten niet beter ...
quote:Dat van die Megatop100 boeit me niet zo, maar jammer dat er maar zo weinig albums van worden verkocht. Maar ik geloof dat zelfs een grote Excelsior band als Johan maar 15.000 tot 20.000 cd's verkoopt en ik vrees dat Spinvis een dergelijk aantal nooit zal halen.
Op maandag 06 mei 2002 06:34 schreef Tovaho het volgende:
Helaas is volgende week Smalfilm niet meer te vinden in de mega top 100 en zakt het album in de album lijst in de tweede week van 94 naar 97, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van spinvis.........
En ja, ik heb hem meerdere malen geluisterd om tot een weloverwogen oordeel te komen. Dit alles zonder vooroordelen.
Deze benadering wordt door de meesten hier op FOK nooit gevolgd, helaas
Hier de recentie:
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=512
Favoriete nummer: Astronaut.
quote:Gewoon......met m'n oren
Op maandag 06 mei 2002 10:07 schreef Kid_RisK het volgende:
Hoe kan je daar langer dan 2 minuten naar luisteren?!?![]()
quote:Ik heb begrepen dat je de stap genomen hebt?
Op maandag 03 juni 2002 11:41 schreef texelonia het volgende:
Paar dagen geleden voor het eerst Smalfilm gehoord. Echt een geweldig nummer!!
De rest van de nummer ook gedownload, en nog niet echt heel goed geluisterd, maar zo op het eerste gehoor vond ik ze nog niet zo goed als Smalfilm.
Zit nu te twijfelen of het album zal kopen...
quote:Nee man! Niemand anders mag het horen! Anders wordt het commercieel (
Op maandag 03 juni 2002 11:47 schreef MadScientist het volgende:
die clip had ik al een keertje op the box gezien een tijd terug... hij draait daar dus al enkele weken, verder is het een goeie zaak als er nog steeds mensen het album ontdekken
quote:Ja precies. Jij begrijpt het! Echt slim ben jij.
Op woensdag 05 juni 2002 09:11 schreef Michaeltjuh het volgende:[..]
Nee man! Niemand anders mag het horen! Anders wordt het commercieel (
) en dat is hier een heel vies woord! De alternatievelingen hiet op FOK! moeten dit voorkomen!!! Zorg dat je het woord van Spinvis nooit publiekelijk verkondigd, ander gaan misschien mensen "van buiten" er onder het genot van een Breezertje naar luisteren......
quote:Nou de volgende nummers vind ik in ieder geval niet onder doen voor Smalfilm (oftewel m'n favo nummers):
Paar dagen geleden voor het eerst Smalfilm gehoord. Echt een geweldig nummer!!
De rest van de nummer ook gedownload, en nog niet echt heel goed geluisterd, maar zo op het eerste gehoor vond ik ze nog niet zo goed als Smalfilm.
Zit nu te twijfelen of het album zal kopen...
k vind het album sowieso geen slechte nummers bevatten. Misschien moet je het gewoon even wat vaker horen. Hoe kan je nou niet geraakt worden door de charme van Ronnie!
Herfst en Nieuwegein, Bagagedrager, Astronaut en Limonadeglazen Wodka vind ik wel weer erg leuk
quote:Ronnie! Ronnie!
Op donderdag 06 juni 2002 11:10 schreef texelonia het volgende:
Nou om eerlijk te zijn vind ik Ronnie gaat naar huis net een van de mindere nummers...
Ik vind het een geweldig nummer. Zoals iemand al eerder in dit topic beschreef: gewoon een ontzettend lief nummer.
En als de bus dan stopt
Zal de maan van zilver zijn
Wordt het zomer voor altijd
In het huis waar Ronnie woont
quote:Het komt op mij over dat de eigen (alternatieve?) muzieksmaak te goed gevonden wordt voor de smakeloze burgerlijke middenklasse??????? Dit verklaart misschien waarom je het niet leuk vind dat deze bands bekend en groot kunnen worden, dan wordt je namelijk zelf maar gewoon... (en saai en burgerlijk???)
Op woensdag 05 juni 2002 09:11 schreef Michaeltjuh het volgende:[..]
Nee man! Niemand anders mag het horen! Anders wordt het commercieel (
) en dat is hier een heel vies woord! De alternatievelingen hiet op FOK! moeten dit voorkomen!!! Zorg dat je het woord van Spinvis nooit publiekelijk verkondigd, ander gaan misschien mensen "van buiten" er onder het genot van een Breezertje naar luisteren......
Wat is je eigen smaak nog waard als het alleen maar niet standaard mag zijn???
(in bezit van originele Spinvis cd, ik vind hem erg leuk en gun spinvis veel succes... dat hij er lekker financieel van mag binnenlopen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |