abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68483976
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:48 schreef HiZ het volgende:
Heel erg verbaasd ben ik niet. Iedereen die sinds oktober die aandelen heeft gekocht heeft dat gedaan vanuit de positie van 'verkoper' van de activiteiten en de hoop wat over te houden na afwikkeling van de zaken. Die aandeelhouders hebben natuurlijk en bloc voor gestemd.
Zo helder liggen de zaken natuurlijk niet. Jij blijft daar maar steeds hardnekkig in geloven, er was een keus tussen als zelfstandig bedrijf voort gaan met zowel de bank als verzekeringstak, of de banktak verkopen aan BNP Paribas en verder gaan met enkel de verzekeringstak. De zinsnede 'hoop wat over te houden na afwikkeling van de zaken' snap ik dus eigenlijk ook niet zo goed, want dat er wat over zou blijven na de afwikkeling van de zaken stond juist al op voorhand vast, de keus die vandaag voor lag was een keus over de vorm waarin Fortis zich de komende jaren gaat manifesteren. Sommige berekeningen daar over moet gunstig zijn uitgevallen in het nadeel van de verkoop aan BNP-Paribas omdat het anders niet te verklaren is waarom PingAn tegen de verkoop stemt. Beide partijen zullen een weloverwogen standpunt hebben ingenomen en afgezien van de kleine aandeelhouders niet op basis van irrationele gedachten gestemd hebben, jouw redenatie lijkt mij weinig plausibel.
quote:
Die Modrikamen met zijn gepeupel heeft alleen gezorgd dat de opbrengst kleiner dan noodzakelijk is geworden. Die hebben dus vooral hun eigen glazen ingegooid, maar dat zie je wel vaker bij hooligans.
Modrikamen heeft iets heel belangrijks voor elkaar gekregen, er namelijk voor gezorgd dat duidelijk geworden is dat ook in roerige economische tijden de rechten van aandeelhouders erkend moeten worden. Het stemrecht is daar een elementair onderdeel van. In Nederland is die situatie 180 graden anders, zoals de gang van zaken rondom bijvoorbeeld de onderhandse verkoop van LaSalle door ABN-Amro, en nu ook bij de ontmanteling van de Nederlandse tak van Fortis, laten zien dat in Nederland de aandeelhouder enkel geldschieter is en geen fundamentele rechten heeft.
pi_68485462
Jij mengt er nu een heel andere discussie weer doorheen. Kennelijk is het niet makkelijk om toe te geven dat je fout zat. Het bewijs van mijn gelijk zit niet in geleuter over wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren, maar in de koers van het Fortis-aandeel.

Je zit ook wel steeds te jengelen over 'rechten van de aandeelhouders', maar aandeelhouders hebben ook het recht om hun aandelen te verkopen. Een recht waarvan heel veel van die 'oude' aandeelhouders kennelijk gebruik hebben gemaakt sinds oktober 2008. De resterende oude aandeelhouders hebben niet het recht om die verkopende aandeelhouders en hun kopers op te zadelen met hun onvrede door te pogen ze hun stemrecht te ontnemen.

Modrikamen heeft nul komma niks bereikt, hij heeft alleen bereikt dat de verkoop van de failliete boedel langer heeft geduurd dan nodig was. En hij heeft natuurlijk zijn declaraties, daar zal hij wel vet aan verdienen.
pi_68488945
Vandaag de vergardering in Utrecht, is die ook weer te zien via een link?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  woensdag 29 april 2009 @ 10:15:36 #274
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68489287
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:04 schreef axis303 het volgende:
Vandaag de vergardering in Utrecht, is die ook weer te zien via een link?
Ik verwacht niet dat het er hier ook zo heftig aantoe gaat, Nederlanders zijn toch wat minder van het rellen. OF er moeten hooligans uit België naar Utrecht komen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_68490364
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:15 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat het er hier ook zo heftig aantoe gaat, Nederlanders zijn toch wat minder van het rellen. OF er moeten hooligans uit België naar Utrecht komen.
Het is op het moment bezig via de link op rtlz.

Alleen verdomde jammer dat we nu een stem hebben die vertaalt naar Frans...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  woensdag 29 april 2009 @ 10:51:09 #276
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68490491
Ik hoor nog geen gejoel.

Ik wil schoenen zien vliegen
---
pi_68490688
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:51 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik hoor nog geen gejoel.

Ik wil schoenen zien vliegen
Gelukkig is de vertaalster weg, maar nu een meneer die graag de notulen van gisteren wil hebben
  woensdag 29 april 2009 @ 10:57:28 #278
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68490704
Ik kijk nu ook, deze meneer is wel grappig.
---
  woensdag 29 april 2009 @ 19:12:03 #279
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68507845
Nog wat leuks gebeurd?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_68509650
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:12 schreef eleusis het volgende:
Nog wat leuks gebeurd?
Het enige leuke was dat een oude vent bleef zeuren en interrupperen bij elk agendapunt, hij zei dat hij het nederlandse recht kent en de vergadering ongeldig is, valsheid in geschrifte werd gepleegd en uiteindelijk werd zijn mic uitgezet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')