abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65946806
Hallo.

Mijn zoon had een achterstand bij de zorgverzekeraar van 77,77¤. Op de een of andere manier, is het aan zijn aandacht onglipt dat ie een aanmaning had liggen van de zorgverz. Nu heeft ie van een incassobureau het bericht gekregen dit EN 77,45¤ te betalen aan het incassobureau. Dat heeft ie niet gedaan. Hij heeft WEL de nota van de zorgverzekeraar betaald. Nu heeft ie van hetincassobureau een brief gekregen, dat hij alsnog de incassokosten moet betalen binnen een week. Doet ie dat niet, dan gaan ze hem voor de rechter slepen. Kan hij hier iets tegen doen? Of moet ie gewoon toch betalen...?

Alvast dank voor jullie hulp en antwoord.
Hennie
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:29:26 #2
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_65946916
even de zorgverzekering opbellen dat zij de betaling doorgeven aan het incasso bureau
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_65946955
De enige keer dat ik een incasso hebt gehad, heb ik ook alleen het bedrag betaald.

Heb er voor de rest nooit wat over gehoord. En een incasso is eigenlijk een blaffende hond zonder poten.
Ze kunnen alleen dreigen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:42:01 #4
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_65947302
ze kunnen naar de rechter stappen. Maarrrrr, de incassokosten moeten in verhouding staan tot het te innen berdrag. Dus voor 77 euri's mogen geen 500 euri incassokosten in rekening gebracht worden.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_65947497
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:29 schreef hierissieweer het volgende:
even de zorgverzekering opbellen dat zij de betaling doorgeven aan het incasso bureau
quote:
dat hij alsnog de incassokosten moet betalen binnen een week
Ze waren al op de hoogte, hij moet nu nog alleen de incassokosten betalen.
pi_65947545
Ik heb voor een incassobureau gewerkt en daarbij gaan ze pas vanaf ¤ 250 nadenken over een rechtzaak.

Gewoon zorgverzekering bellen!! Zij zullen de vordering wel intrekken bij het incassobureau.
pi_65948491
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:49 schreef plusminus het volgende:
Ik heb voor een incassobureau gewerkt en daarbij gaan ze pas vanaf ¤ 250 nadenken over een rechtzaak.

Gewoon zorgverzekering bellen!! Zij zullen de vordering wel intrekken bij het incassobureau.
Maarja, Is het bij elke incassobureau zo?
pi_65949103
Ja, want anders kost het het incassobureau meer dan dat het oplevert.
pi_65950023
Moeten de kosten van een incassobureau ook niet in fatsoenlijke verhouding staan tot het te innen bedrag?
Lijkt mij namelijk dat 100% incassokosten totaal niet mogen
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_65950313
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:59 schreef klotezooi het volgende:
Moeten de kosten van een incassobureau ook niet in fatsoenlijke verhouding staan tot het te innen bedrag?
Lijkt mij namelijk dat 100% incassokosten totaal niet mogen
Het bedrag is niet bekend gemaakt dus wij kunnen er weinig over zeggen, ik schat rond de 35 euro.
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:10:16 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_65950403
Rapport voorwerk 2?

Doe maar googlen
Dum de dum
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 februari 2009 @ 15:14:28 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65950535
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:07 schreef Pas259 het volgende:

Het bedrag is niet bekend gemaakt dus wij kunnen er weinig over zeggen, ik schat rond de 35 euro.
Jawel:
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:26 schreef Doezie het volgende:
Hallo.

Mijn zoon had een achterstand bij de zorgverzekeraar van 77,77¤. Op de een of andere manier, is het aan zijn aandacht onglipt dat ie een aanmaning had liggen van de zorgverz. Nu heeft ie van een incassobureau het bericht gekregen dit EN 77,45¤ te betalen aan het incassobureau.
100% kosten dus. Slaat nergens op.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65951037
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:14 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jawel:
[..]

100% kosten dus. Slaat nergens op.
Overheen gelezen dus.

In dit geval zou ik het niet betalen, Ze mogen een bepaald percentage vragen wat rond de 30% lag maar dit weet ik niet zeker.
pi_65951548
Melden aan de verzekering, en die kunnen er dan voor kiezen om de incassokosten te betalen ipv ze op jou te verhalen, of het incassobureau opdracht geven om het toch bij jou te halen. Tenminste, zo werkt het bij het incassobureau/deurwaarderspraktijk weer ik normaal mee werk (die natuurlijk in geen geval gratis willen werken, dus het zal van jou of de verzekering moeten komen lijkt me).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')