abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67246275
Woensdag om 9.00 smorgens. me eerste. WHoohoo!
pi_67246554
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:20 schreef mrsjaak2 het volgende:
Woensdag om 9.00 smorgens. me eerste. WHoohoo!
En wat gaat het worden?
pi_67249045
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:29 schreef loowie het volgende:

[..]

En wat gaat het worden?
mijn geboortedatum in romeinse cijfers op mijn onderbeen
  zondag 22 maart 2009 @ 13:59:09 #204
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_67292317
Even een vraag voor mijn broertje. Ik weet dat er geen eenduidend antwoord te geven is maar het gaat om een indicatie.
Hij wil tzt een sleeve laten zetten. Enkel op zijn onderarm. Voorkeur voor de studio is Dragon Tattoo in Eindhoven, voorkeur voor artist is Greg Orie.
Aangezien het een student is zou hij het wel fijn vinden om ongeveer te weten op welke prijs hij moet rekenen in totaal (of eventueel per sessie van 2 uur).

Ik heb zelf wel tattoos maar dat zijn relatief kleintjes en nog uit het gulden tijdperk. Ik heb geen idee meer van de prijzen tegenwoordig.
Is er iemand die ongeveer kan schatten wat de kosten zullen zijn?

Dit zal ongeveer het idee zijn wat hij wil hebben:
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:19:23 #205
224882 ico_nld
sailing home
pi_67292941
Een beetje een wilde gok, maar ik denk dat jij toch wel tegen of over de 1000 euro gaat met deze grootte en volledig ingekleurd. Misschien heb ik het finaal mis. Ben benieuwd wat anderen denken.
You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
pi_67293090
De artist waar ik naartoe ga rekent 120 als uurtarief.

Mijn ervaring is echter dat hoe zuidelijker hoe duurder

Eurootje of 1000 voor zo'n sleeve is idd wel een redelijke schatting imho
  zondag 22 maart 2009 @ 14:32:03 #207
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_67293349
Het gaat dan wel om alleen onderarm. Zo'n idee maar niet de volledige grootte dus
Overigens is de prijs wel waar ik aan dacht.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:38:36 #208
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67293622
Hoeveel kost het om een normale tattoo te laten zetten?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67294026
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:38 schreef tijnbrein het volgende:
Hoeveel kost het om een normale tattoo te laten zetten?
Wat noem jij een normale tattoo?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zondag 22 maart 2009 @ 14:55:21 #210
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67294191
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:59 schreef Maria2.0 het volgende:
Even een vraag voor mijn broertje. Ik weet dat er geen eenduidend antwoord te geven is maar het gaat om een indicatie.
Hij wil tzt een sleeve laten zetten. Enkel op zijn onderarm. Voorkeur voor de studio is Dragon Tattoo in Eindhoven, voorkeur voor artist is Greg Orie.
Aangezien het een student is zou hij het wel fijn vinden om ongeveer te weten op welke prijs hij moet rekenen in totaal (of eventueel per sessie van 2 uur).

Ik heb zelf wel tattoos maar dat zijn relatief kleintjes en nog uit het gulden tijdperk. Ik heb geen idee meer van de prijzen tegenwoordig.
Is er iemand die ongeveer kan schatten wat de kosten zullen zijn?

Dit zal ongeveer het idee zijn wat hij wil hebben:
[ afbeelding ]
Naar wat ik zo af en toe hoor rekent Greg Orie zo'n ¤200,- per uur. Sascha of Jimmy zijn goede alternatieven maar rekenen iets minder. Sascha rekent (en dat weet ik zeker) ¤150,- per uur.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 22 maart 2009 @ 15:00:58 #211
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67294379
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:49 schreef mrcool het volgende:

[..]

Wat noem jij een normale tattoo?
In ieder geval geen sleeve. Ik wil ook een tattoo laten zetten. Alleen weet ik nog niet precies wat. Wat ik wel weet is dat het iets moet zijn dat voor mij een bapaalde periode in mijn leven afsluit. Dus hij moet speciaal worden.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67294458
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

In ieder geval geen sleeve. Ik wil ook een tattoo laten zetten. Alleen weet ik nog niet precies wat. Wat ik wel weet is dat het iets moet zijn dat voor mij een bapaalde periode in mijn leven afsluit. Dus hij moet speciaal worden.
Zoals je het nu omschrijft is het natuurlijk niet mogelijk daar een prijskaartje aan te hangen. Loop eens een shop binnen met je idee zou ik zeggen, daar kunnen ze je vast verder helpen.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zondag 22 maart 2009 @ 15:05:56 #213
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67294539
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:03 schreef mrcool het volgende:

[..]

Zoals je het nu omschrijft is het natuurlijk niet mogelijk daar een prijskaartje aan te hangen. Loop eens een shop binnen met je idee zou ik zeggen, daar kunnen ze je vast verder helpen.
Dat is een goed idee. Maar waar? Er zijn zo veel tattoshops. Wat is een goede? Ik woon in Dordrecht. Wat is een goede tattoshop in die regio?
Ook handig als ik eerst een globaal ontwerp heb van mijn idee. Een probleempje ik kan totaal niet tekenen.
14 SHADES OF GREY
pi_67294847
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:05 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is een goed idee. Maar waar? Er zijn zo veel tattoshops. Wat is een goede? Ik woon in Dordrecht. Wat is een goede tattoshop in die regio?
Ook handig als ik eerst een globaal ontwerp heb van mijn idee. Een probleempje ik kan totaal niet tekenen.
Regio Dordrecht kan ik je echt niet mee helpen, misschien iemand anders hier wel. Een globaal ontwerp is in principe niet eens nodig als jij maar duidelijk kunt omschrijven wat je wilt. Dus bv symbolen, noem maar iets hoor, geef gewoon duidelijk aan wat jij in het ontwerp terug wilt zien, in jouw geval dingen die je ergens aan doen denken wsl. Die mensen weten daar echt wel iets moois van te maken dan, het tekenen moet je aan hen overlaten zou ik zeggen. En als het ontwerp eenmaal gemaakt is ga je kijken en dan zie je wel weer verder toch? Het is maar een ontwerp en gelukkig ontwerpen ze niet op je huid!
Houd er wel rekening mee dat het maken van een ontwerp je dus wel geld kost
  zondag 22 maart 2009 @ 15:18:13 #215
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67294966
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:13 schreef mrcool het volgende:

[..]

Regio Dordrecht kan ik je echt niet mee helpen, misschien iemand anders hier wel. Een globaal ontwerp is in principe niet eens nodig als jij maar duidelijk kunt omschrijven wat je wilt. Dus bv symbolen, noem maar iets hoor, geef gewoon duidelijk aan wat jij in het ontwerp terug wilt zien, in jouw geval dingen die je ergens aan doen denken wsl. Die mensen weten daar echt wel iets moois van te maken dan, het tekenen moet je aan hen overlaten zou ik zeggen. En als het ontwerp eenmaal gemaakt is ga je kijken en dan zie je wel weer verder toch? Het is maar een ontwerp en gelukkig ontwerpen ze niet op je huid!
Houd er wel rekening mee dat het maken van een ontwerp je dus wel geld kost
Dankje voor de tips. Ik zal eens goed gaan nadenken wat ik wil enzo. Ook zou ik eens gaan vragen in mijn omgeving wat een goede shop is.
14 SHADES OF GREY
  zondag 22 maart 2009 @ 15:38:59 #216
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_67295548
Waarom is die Orie zo duur in verhouding dan? Is dat de godheid van tattooland ofzo?
Ik vind 150 per uur schappelijk. Voor een onderarm sleeve zit je denk ik een uurtje of 4? Of ben ik gek en zit je veel langer voor een compleet ingekleurde sleeve?
Langste wat ik heb gezeten is een 3 kwartier, met tussenpauze ook nog omdat ik groen werd en suikerwater moest drinken En dat is dus een tattoo van 10 bij 10 cm. Wel ingekleurd though.
  zondag 22 maart 2009 @ 15:42:14 #217
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67295645
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:38 schreef Maria2.0 het volgende:
Waarom is die Orie zo duur in verhouding dan? Is dat de godheid van tattooland ofzo?
Ik vind 150 per uur schappelijk. Voor een onderarm sleeve zit je denk ik een uurtje of 4? Of ben ik gek en zit je veel langer voor een compleet ingekleurde sleeve?
Langste wat ik heb gezeten is een 3 kwartier, met tussenpauze ook nog omdat ik groen werd en suikerwater moest drinken En dat is dus een tattoo van 10 bij 10 cm. Wel ingekleurd though.
Dat is wel 1 van de grotere heren in tattoo land ja . Hoe lang je zit durf ik uit m'n hoofd zo niet te zeggen, gok zelf op een uur of 6 + ontwerpen er nog bij, dus ga uit van zo'n ¤1400,-.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_67295724
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:38 schreef Maria2.0 het volgende:
Misschien is hij wel gewoon sneller dan de rest en dan is hij in vergelijking net zo duur natuurlijk. Ik denk dat je voor een onderarm sleeve toch wel iets langer dan 4 uur mag gaan zitten. Het ligt natuurlijk ook wel aan hoe gedetaileerd de afbeelding is, hoeveel aandacht er word besteed aan schaduwen/inkleuren, hoe snel de artiest is enz, enz, enz.
  zondag 22 maart 2009 @ 15:51:26 #219
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_67295927
Ah okee. Ja ik heb dus echt geen verstand van sleeves.
Iemand overigens bekend met het uurtarief van Olaf van Skinart? Ben zelf altijd in Utrecht geweest voor mijn tattoos en piercings en Olaf ken ik ook. Zag op de site hetzelfde idee qua sleeve staan.

Maar het beste is natuurlijk voor hem om gewoon even een babbel te gaan maken en precies te bedenken wat hij wil. Hij weet ook niet precies hoe snel hij gaat zijn ivm de pijn enzo. Hij heeft nog geen tattoo dus hij kent het gevoel niet. De ene kan er beter tegen dan de ander natuurlijk.
pi_67304706
Zo'n beetje alle shops hebben tegenwoordig wel een site, ga daar maar es beginnen te kijken in de fotoboeken wat je aanspreekt, je kan soms ook grote verschillen zien in welke stijl de specialiteit van welke shop is.
Ik heb zelf wel als principe dat ik nooit een tattoo ga halen bij een shop waar ik niet met eigen ogen een mooie tattoo vandaan heb zien komen, maar dan moet je maar net veel mensjes in je omgeving hebben die ook ingekleurd zijn.

Als ik die prijzen zo lees, loont het dus best om voor een big ass tattoo es naar het Noorden te rijden
120 tegen 200 per uur scheelt nogal.
pi_67304929
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:40 schreef MarMar het volgende:
Zo'n beetje alle shops hebben tegenwoordig wel een site, ga daar maar es beginnen te kijken in de fotoboeken wat je aanspreekt, je kan soms ook grote verschillen zien in welke stijl de specialiteit van welke shop is.
Ik heb zelf wel als principe dat ik nooit een tattoo ga halen bij een shop waar ik niet met eigen ogen een mooie tattoo vandaan heb zien komen, maar dan moet je maar net veel mensjes in je omgeving hebben die ook ingekleurd zijn.

Als ik die prijzen zo lees, loont het dus best om voor een big ass tattoo es naar het Noorden te rijden
120 tegen 200 per uur scheelt nogal.
je artist kiezen op basis van prijs i.pv. kwaliteit
pi_67305137
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:47 schreef wes55 het volgende:

[..]

je artist kiezen op basis van prijs i.pv. kwaliteit
denken dat hogere prijs altijd hetzelfde is als hogere kwaliteit
  zondag 22 maart 2009 @ 20:58:01 #223
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67305329
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:52 schreef MarMar het volgende:

[..]

denken dat hogere prijs altijd hetzelfde is als hogere kwaliteit
Kwaliteit heeft wel degelijk een prijs. Maar dat betekend niet dat je elke prijs moet betalen.
14 SHADES OF GREY
pi_67305490
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Kwaliteit heeft wel degelijk een prijs. Maar dat betekend niet dat je elke prijs moet betalen.
true that

overigens dacht ik dat ik ook wel duidelijk ben in mijn criterea.. stijl die je moet aanspreken, mooie tattoos gezien te hebben van dezelfde artist..

maar goed niet iedereen kan evengoed lezen
  zondag 22 maart 2009 @ 21:06:45 #225
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67305656
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:02 schreef MarMar het volgende:

[..]

true that

overigens dacht ik dat ik ook wel duidelijk ben in mijn criterea.. stijl die je moet aanspreken, mooie tattoos gezien te hebben van dezelfde artist..

maar goed niet iedereen kan evengoed lezen
Inderdaad. De artiest en de stijl van die artiest moet je aanspreken. Dat is veel belangrijker dan de prijs. Een tattoo moet wel iets betekenen en je moet er blij mee zijn. Want je moet een heel leven dragen.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')