abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 februari 2009 @ 07:29:47 #1
164850 Rob
't is patat
pi_65937811
Er zijn mensen zoals ik die, voor openbaar vervoer naar het werk, afhankelijk zijn van de NS.
Natuurlijk gaat er wel eens iets mis en soms gaat het erg mis. Zo mis dat je gefrustreerd je beklag gaat doen bij een van de NS loketten op het station (voor zover die loketten nog bestaan) Maar eerst het probleem.:

Op de donderdagen moet ik om c.a. 15:30 uur thuis zijn omdat mijn zoon van 10 jaar dan thuis komt. Zo ook op 29 februari. Januari Het lag in de bedoeling om op Station Lelylaan de trein van 14:50u richting Zaandam te nemen en daar volgens “het boekje” om 15:11u over te stappen op de Sprinter naar Wormerveer.
Helaas niet gerekend op de tweede wet van Murphy: “Als er iets fout kan gaan dan gebeurd dat op de meest onaangename momenten”.

Doordat tram iets drukker was dan waarschijnlijk verwacht was ik net twee minuten te laat op het station voor mijn beoogde trein. Het geluk was ogenschijnlijk aan mijn kant want op de trap naar het perron hoorde ik het meest gevreesde geluidje van op het station wachtende mensen. Het onmiskenbare “PlingPlongPlung” geluid dat er iets mis is in een dienstregeling.
Heel snel hoopte ik dat mijn trein ongeveer vijf minuten vertraging zou hebben maar deze illusie werd snel een aaneenschakeling van Murphy-achtige aaneenschakelingen van fouten.
Fouten in mijn positieve denken van “het komt wel goed” en “foutjes” in de informatieverstrekking en dienstverlening van de NS.

Even terug naar “PlingPlongPlung..” De stem meldde ongeveer : Wegens een ernstige vertraging bij Schiphol, is er ernstige oponthoud of rijden sommige treinen niet. LET VOOR MEER INFORMATIE OP DE MEDEDELINGEN EN DE INFORMATIEBORDEN BOVEN DE PERRONS.
Keurig netjes uitgelegd en in meerdere talen want de Lelylaan is een internationaal station denk ik. Het Engels was perfect het Duits redelijk maar mevrouw hakkelde zo bij het Frans dat zelfs ik als nitwit in de Franse taal met kennis die niet verder loopt dan Toilet, Trottoir en Champagne, een meelevende glimlach niet kon onderdrukken.
Gelet op het informatiebord zou de trein naar station Sloterdijk vertrekken om 15:09u. Geen man overboord dacht ik nog. Er staat immers niet bij dat de trein vertraging heeft. Dan kan ik daar om 15.22u. overstappen op de volgende Sprinter naar huis.

15:08u. “Na vier keer PlingPlongPlung, met de dame van lief en leed, met precies hetzelfde verhaal, maar telkens een nog slechtere Franse vertaling zodat ik bijna meelevend op mijn knieën op het perron lag dacht ik, "dit gaat goed geen verandering op het informatiebord en geen vertraging gemeld door “de dame” over de verwachte trein".
Murphy had zich waarschijnlijk uit de lift kunnen bevrijden, want met vijf keer uitsluitend de voorgenoemde mededeling kwam de trein van 15:09u om 15:19u het station binnenrollen.
In mijn positieve denken zonder vermeldingen van wijzigingen over de trein die om 15:20u naar Zaandam zou gaan, toch maar informatie bij de conducteur van deze trein proberen te krijgen. Met duizend excuses vermelde hij ook geen verdere informatie te hebben gekregen tijdens zijn informatieve pogingen op duidelijkheid .
In goede hoop toch maar wachten op de trein naar Zaandam, dat zou immers sneller zijn dan apart overstappen op station Sloterdijk. Het fluitje van de conducteur schalt, de deuren sluiten en PlingPlongPlung de dame herhaalde zich. Het Frans leek van grappig naar beschamend te veranderen, of kwam dat alleen maar door mijn lichte irritatie en gevoel dat mijn kind straks alleen thuis zou zijn. Ratelend komt op het informatiebord de volgende trein in zicht. 15:39u. naar Amsterdam Centraal. Met mijn atheïstische inslag kon ik het woordje God (en de rest) niet onderdrukken en spoedde mij naar het naastgelegen metrostation om mijzelf naar Station Sloterdijk te haasten. PlingPlongPlung hoorde ik op de trap naar beneden. Hetzelfde verhaal maar nu met een Franse vertaling waar je als weldenkende wereldburger boos op zou moeten worden, of was het toch hetzelfde.. LET OP DE MEDEDELINGEN EN INFORMATIE-BORDEN. Enig besef van reële tijd raakte ik onderweg kwijt want ik zat met mijn zoon in mijn hoofd, hoe zou dit aflopen.

Binnen zeer korte tijd bracht de metro mij op Station Sloterdijk en vloog ik als het ware naar perron 3 waar alles richting Zaanstad vertrekt. Helaas geen vertrekkende trein. Alleen maar
Een informatiebord dat de trein naar Zaandam, Purmerend en Hoorn o.i.d. vijftien minuten vertraging zou hebben. PlingPlongPlung een scala aan vertragingen en verwachtte vertrektijden raasde in alleen Nederlands over het perron. De boodschap van deze meneer was zeer duidelijk. Vrij vertaald: Het is momenteel een zooitje met het treinverkeer, de kans dat u iets wint in een loterij is groter dan dat u nu een trein treft die op tijd is.
Snel rekenend kwam ik tot de conclusie er maar voor te zorgen dat ik in Zaandam zou komen om daar eventueel per bus verder te reizen. Gelukkig komt de volgens het informatiebord met een kwartier vertraagde trein Zaandam, Purmerend etc. het station binnen rollen.
Met een gelukzalig gevoel stap ik in en ga op het bordes op een klapstoeltje zitten. Mobiel naar huis bellend en mijn zoontje geruststellend vertellende dat ik nog onderweg ben en verwacht snel thuis te zijn zie ik opeens Murphy hard lachend en zwaaiend op het perron van station Zaandam staan. Is de machinist flauw gevallen?. De trein raast door. Zaandam trekt aan mij voorbij evenals Purmerend om zeker een half uur later te eindigen in Hoorn. Na enige zoontje geruststellende telefoontjes en alarmtelefoon naar buurman Dennis die een oogje in het zijl houdt, vraag ik op station Hoorn hoe verder. Eenvoudig en simpel zegt de NS medewerker “ U heeft waarschijnlijk een foutje gemaakt. U dient daarom wel een kaartje te kopen voor de terugreis..
Na enige aarzeling besluit ik terug te reizen naar Zaandam en koop een kaartje. Op perron 3 staat echter ook een trein naar Uitgeest van waar ook weer Sprinters rijden naar Wormerveer dus maar snel hier ingestapt en vertwijfelend vragen aan de conductrice of ik met het gekochte kaartje in deze trein mocht stappen. Ik had immers een fout gemaakt door in de verkeerde trein te stappen. Gelukkig het was geen probleem. Ik zou eigenlijk goedkoper uitgeweest zijn met een kaartje naar Wormerveer. Vele telefoontjes naar mijn zoon later kom ik eindelijk in mijn woonplaats aan en voel een deken van rust over mij heen vallen. Ik ben er bijna. Ik stap uit de trein en neem mij voor voortaan beter op de informatieborden te letten zoals de dame op station Amsterdam Lelylaan al herhaaldelijk zij..

Dag buurman ook in de verkeerde trein gezeten? Hoor ik achter me. Hahaha lacht een derde “bekend” mede forens, dachten jullie ook al een tussenstop te maken op Zaandam. Bijna huilend zegt een oudere mevrouw blij te zijn nog net het laatste buurtbusje naar Oostknollendam te kunnen halen ondanks de grote omweg.

Even terug vallend naar de eerste alinea.
Je wilt je beklag doen bij een van de kaartjes en informatieloketten van de NS.
“Mijnheer ik begrijp uw frustratie maar van mij nemen ze het niet aan dat u geklaagd heeft. Wilt u hierover alstublieft een brief schrijven naar het adres op dit kaartje”.
Eigenlijk niet dacht ik. Want schrijven zit me niet zo.. Ik ben vaak nogal langdradig. Getuige het bovenstaande verhaal. Dus toch maar telefonisch geprobeerd mijn klacht te uitten. Helaas ook op die mannier gaat het niet. Alleen schriftelijk. Gelukkig maar anders had ik niets te klagen over de rest van mijn reis vanaf station Amsterdam Sloterdijk.

De deken van rust gevoel behoedde mij, om de eerste de beste NS medewerker uit de trein vanaf Zaandam er voor te binden.
c.a. 17:30u. was ik thuis.. Kind knuffelend en Koffie!!

Heeft iemand de laatste weken een trein gezien die op tijd reed?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rob op 12-02-2009 06:30:29 ]
pi_65937843
Ja ikke
  woensdag 11 februari 2009 @ 07:38:41 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_65937847
Samenvatting?
pi_65937853
Het OV wat een avontuur is t ook altijd.
*Hosselcopter*
pi_65937854
De tering, wat een lange OP.
  FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2009 @ 07:43:13 #6
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_65937870
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 07:38 schreef Armageddon het volgende:
Samenvatting?
Met plaatjes aub!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 11 februari 2009 @ 08:10:28 #7
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  woensdag 11 februari 2009 @ 08:11:22 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_65938083
leer eerst typen!

nee, het ging echt kut gister. Had ik eindelijk de sprint naar zaandam/uitgeest, stopt hij op zaandam vanwege een half uur vertraging.. ze rijden 4 keer in het uur, dan maakt het toch niet uit dat hij een half uur vertraging heeft?
En verder rijd de trein sloterdijk-wormerveer voor mij wel optijd.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_65938116
Tering wat een lap tekst!

Eerst maar eens een bak koffie halen, dan lezen...
pi_65938160
Ok.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_65938206
Goed verhaal Leuk om te lezen. Wel echt hoerig dit. Die frustratie van verkeerde treinen en niet thuis (kunnen) komen zijn echt zo erg.
Was inderdaad echt kut met de NS afgelopen week.
pi_65938264
Zozo, jij hebt je kop met warme chocolademelk dubbel verdiend!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_65938286
Damn... Gegronde klacht denk ik aangezien het de NS betreft... verder na 3 regels gestopt met lezen
  woensdag 11 februari 2009 @ 08:39:31 #14
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_65938411
Dit verhaal vind dus pas plaats over 2 weken? Of is dat 50 weken geleden plaatsgevonden? 29 februari?
pi_65938425
Geen taxi overhebben voor je ongeruste kind.
  woensdag 11 februari 2009 @ 08:42:16 #16
3185 Adelante
To let it go now
pi_65938451
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 08:39 schreef Curri het volgende:
Dit verhaal vind dus pas plaats over 2 weken? Of is dat 50 weken geleden plaatsgevonden? 29 februari?
Dat dus, verder heb ik niet gelezen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 11 februari 2009 @ 08:48:36 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65938546
29 feburari, erg knap. Ik denk dat je 29 januari bedoelt.

29/01 waren er inderdaad verschillende grote problemen: een defecte lijmlas in het Zuiden, sein- en wisselstoringen in het Oosten, rangeerproblemen bij Hoofddorp, enzovoorts. Het is heel erg vervelend, maar NS kan hier an sich ook weinig aan doen. Hetzelfde geldt voor ProRail, vaak ontdek je zulke problemen pas als ze optreden.

Dat je alleen schriftelijk kunt klagen is ook wel logisch, want dan kan je klacht makkelijker worden doorgegeven en behandeld zonder dat men fouten kan maken met doorgeven. Het lijkt omslachtig (telefonisch je hart luchten tegen iemand is tenslotte een stuk makkelijk) maar het is dan veel lastiger voor NS om iets met je feedback te kunnen doen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:20:53 #18
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_65939131
Kut voor je, heb ik ook vaak.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_65939364
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 07:29 schreef aKboR het volgende:
Op de donderdagen moet ik om c.a. 15:30 uur thuis zijn omdat mijn zoon van 10 jaar dan thuis komt. Zo ook op 29 februari.
En dan open je nu pas een topic 1 jaar later?
pi_65940497
quote:
of kwam dat alleen maar door mijn lichte irritatie en gevoel dat mijn kind straks alleen thuis zou zijn.
En dat zou een ramp zijn?
quote:
alarmtelefoon
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_65941605
quote:
Want schrijven zit me niet zo.. Ik ben vaak nogal langdradig.
Dit is de meest terechte klacht uit het verhaal
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:51:32 #22
211100 Killaboelie
Tsjonge Jonge....
pi_65956432
quote:
Zo ook op 29 februari.
en daar stopte ik met lezen... dat moet nog komen!
pi_65956526
vind je het heel erg als ik deze even niet lees
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:56:21 #24
131603 Afwazig
Serious business
pi_65956550
Ik heb het niet gelezen, maar ik ga er vanuit dat de klacht onterecht is.
pi_65956555
quote:
Ik stap uit de trein en neem mij voor voortaan beter op de informatieborden te letten zoals de dame op station Amsterdam Lelylaan al herhaaldelijk zij..
!!!

Tevens bang zijn als je 10 jarig zoontje alleen thuis is

JIJ FIETST ZEKER OOK MET EEN HELM OP, LAAT JE KIND GEEN ZAND ETEN EN JE HEBT EEN BAKFIETS WAAR JE KINDEREN MET 5 RIEMPJES INZITTEN!?!?!?!?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')