abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66416085
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66416852
hmmm die laatste grafiek is wel wat eerlijker inderdaad
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:20:45 #183
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_66418226
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:37 schreef boyv het volgende:
Zou wel handig zijn als je aan zo'n grafiek in een keer kunt zien wie er nou dom is en wie niet.

gelukkig zijn daar de reacties voor
Wie dan? Dat de ene persoon meer weet over een bepaald onderwerp maakt anderen niet meteen dom. Het niet durven vragen of je mening niet geven om wat anderen ervan vinden, vind ik persoonlijk pas echt dom. Dan heb ik het nog niet eens over de arrogantie gehad, die sommige mensen hebben omdat ze meer kennis hebben over bepaalde zaken of onderwerpen.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_66464353
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:20 schreef heartz het volgende:

[..]

Wie dan? Dat de ene persoon meer weet over een bepaald onderwerp maakt anderen niet meteen dom. Het niet durven vragen of je mening niet geven om wat anderen ervan vinden, vind ik persoonlijk pas echt dom. Dan heb ik het nog niet eens over de arrogantie gehad, die sommige mensen hebben omdat ze meer kennis hebben over bepaalde zaken of onderwerpen.
Je hebt wel een punt.
Iets niet weten is niet per se domheid, maar ongeïnformeerdheid.
Niet willen bijleren is de ultieme domheid, want willens en wetens.
Niet kunnen bijleren is domheid, maar verontschuldigbaar.

Iets niet weten en toch slim proberen te doen, is erg dom.
Iets niet weten en een grote mond opzetten, is erg hinderlijke en afzichtelijke domheid.

Iets niet weten en advies vragen is slim, maar dan moet je ook wel luisteren.
Iets wel weten en dat van de daken schreeuwen of anderen imponeren, is zeer vervelend.

Op FOK! zijn er erg veel mensen die weinig weten en toch het hoogste woord voeren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66465858
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:20 schreef heartz het volgende:

[..]

Ik denk dat een van de meest treffende uitspraken allertijden "Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge" is. Je ziet vaak juist dat mensen die erg veel kennis hebben van een onderwerp zich een stuk genuanceerder uitdrukken. Maar al te vaak komt er iemand die weinig kaas heeft gegeten van bepaald materie op bijvoorbeeld Fok! wel even beweren dat theorie X met betrekking tot betreffende materie nergens op slaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 26-02-2009 07:28:14 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 26 februari 2009 @ 00:27:20 #186
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_66466380
quote:
[b]Op donderdag 26 februari 2009 00:06 schreef Monolith het volgende:[/ben]
[..]
Ik denk dat een van de meest treffende uitspraken allertijden "Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge" is. Je ziet vaak juist dat mensen die erg veel kennis hebben van een onderwerp zich een stuk genuanceerder uitdrukken. Maar al te vaak komt er iemand die weinig kennis heeft gegeten van bepaald materie op bijvoorbeeld Fok! wel even beweren dat theorie X met betrekking tot betreffende materie nergens op slaat.
Dat jammer genoeg ook.
pi_66466896
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat een van de meest treffende uitspraken allertijden "Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge" is. Je ziet vaak juist dat mensen die erg veel kennis hebben van een onderwerp zich een stuk genuanceerder uitdrukken. Maar al te vaak komt er iemand die weinig kennis heeft gegeten van bepaald materie op bijvoorbeeld Fok! wel even beweren dat theorie X met betrekking tot betreffende materie nergens op slaat.
Sorry: kaas heeft gegeten i.p.v. kennis heeft gegeten.
Verder heb je gelijk
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66466988
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:27 schreef Conversatie het volgende:
Waarom niet? Omdat hij zo klein is?
Hoe dan ook denk voor het gemak aan mensen, schapen, honden, katten etc in vergelijking met gras, knolrapen en wortels. Eerste groep heeft duidelijk een ego en de 2de groep hoogstwaarschijnlijk niet. Ik vind dit vreemd en stof tot nadenken Het leeft namelijk allebei, maar toch is er een heel essentieel verschil, terwijl volgens de evolutietheorie alles uit 1 oersoep is ontstaan. Een ego is toch wat anders dan een extra arm ofzo.
Omdat het dezelfde voorouders heeft betekend het niet dat het hetzelfde ontwikkeld. Wij hebben ook geen glucose die ervoor zorgt dat onze cellen niet bevriezen, zoals een bepaalde kikker wel heeft.

Twee boekentips voor je
* Selfish gene ( http://en.wikipedia.org/wiki/The_Selfish_Gene )
* The Ancestor's Tale ( http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ancestor%27s_Tale )

Enjoy.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_66467334
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:59 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Omdat het dezelfde voorouders heeft betekend het niet dat het hetzelfde ontwikkeld. Wij hebben ook geen glucose die ervoor zorgt dat onze cellen niet bevriezen, zoals een bepaalde kikker wel heeft.

Twee boekentips voor je
* Selfish gene ( http://en.wikipedia.org/wiki/The_Selfish_Gene )
* The Ancestor's Tale ( http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ancestor%27s_Tale )

Enjoy.
Godsakker, heb jij wel Nederlands geleerd?
pi_66467709
Ja, zie je dat dan niet?

Ik heb het overigens over deze kikker, die dezelfde voorvader heeft als ons..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_66469530
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Verder heb je gelijk
Het was de vermoeidheid denk ik.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 26 februari 2009 @ 09:48:28 #192
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_66471343
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Verder heb je gelijk
Ik vond 'm wel leuk!! D8 ff dat het bewust was gedaan. Kennis eten hihi, kon het maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')