abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66174522
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat je allemaal moet regelen voor een samenlevingscontract?
Moet ik een apart testament laten opmaken dat alles naar mijn vriend gaat bij mijn overlijden.

Ik wil het gewoon snel en makkelijk geregeld hebben.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 21:33:56 #52
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_66175518
Ik denk dat je het beste naar een Notaris kunt gaan ..
Je kan daar een officieel document laten opstellen, en daar zelf dingen in laten opnemen die je zelf wenst..

Ik denk dat hiermee al een stuk verder mee komt !

Het kan namelijk van heel uitgebreid tot een beknopte variant!

[ Bericht 9% gewijzigd door Rijstebuiltje op 17-02-2009 21:43:25 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 februari 2009 @ 22:58:45 #53
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66179608
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:43 schreef babyfeet het volgende:
Rewimo
wat leuk nog gefeliciteerd
Hee, wat doe jij hier nou weer?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66291486
Als iemand toevallig van plan is om zijn kaarten te bestellen bij CardXL (wat ik echt een aanrader vindt overigens!)...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_66319944
Vandaag de ringen opgehaald omdat we ze hebben laten graveren. Zijn mooi zo Drukker ook grotendeels geregeld. Maandag nog even bellen om wat laatste dingen te regelen en morgen naar de locatie met onze ceremoniemeesters
O+ 11-06-2009 O+
pi_66371855
Goed drukker is ook geregeld. Vrijdag 6 maart proefdruk (ja, hij had het nogal druk ) en als die goed is 13 maart de kaarten
O+ 11-06-2009 O+
  maandag 23 februari 2009 @ 14:10:41 #57
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_66372993
Huwelijksreis geboekt!! yay!
pi_66373344
Waar gaan jullie heen Swiffer?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_66406576
Met nog zo'n 3 maanden te gaan heeft onze ceremoniemeester min of meer afgezegd. Lekker dan.
Extra vervelend: haar naam staat ook genoemd op de uitnodiging (die al binnen is) en dat betekent dus nog eens zo'n ¤ 200 extra voor een nieuwe zending kaarten.

pi_66408495
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:35 schreef Allan24 het volgende:
Met nog zo'n 3 maanden te gaan heeft onze ceremoniemeester min of meer afgezegd. Lekker dan.
Extra vervelend: haar naam staat ook genoemd op de uitnodiging (die al binnen is) en dat betekent dus nog eens zo'n ¤ 200 extra voor een nieuwe zending kaarten.

Naja.
Wel een goede reden om jullie met zo'n kostenpost op te schepen of is het gewoon een trut?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66408587
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:35 schreef Allan24 het volgende:

Waarom heeft ze afgezegd dan? Is wel erg zuur zeg
O+ 11-06-2009 O+
pi_66411715
Hmm nou 'trut' wil ik niet zeggen, ze is echt wel aardig en al heel lang een vriendin van me.

Maar het komt er op neer dat ze het begrip 'ceremoniemeester' anders had geïnterpreteerd dan dat wij bedoelen, namelijk vooral meer organisatorisch vooraf, in plaats van de regelneef op de Dag zelf. Alleen, dat vooraf regelen van zaken is wat we zélf willen doen, en voor het bijhouden van het 'draaiboek' op de Dag hadden we haar nu als CM bedacht. Maar ze denkt niet dat ze daarvoor de juiste persoon is, zo zegt ze.

Vanavond maar eens een hartig woordje mee babbelen, want ik vind het echt niet leuk
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:57:14 #63
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_66411773
Inmiddels beginnen de afspraken goed te lopen en gaan we er vanuit dat we over een week of 2 a 3 definitief akkoord hebben vanuit Italie om daar te mogen en kunnen trouwen. Omdat het dus op een zondag gaat gebeuren kan er alleen 's morgens getrouwd worden, wat ergens wel weer jammer is maar ach... dan kunnen we er ook een leuke middag van maken. In ieder geval gaan onze 4 beste vrienden mee en we willen die dan als verrassing vragen om onze getuigen te zijn. Familie wil verder toch niet meer mee of kunnen wegens geldgebrek niet mee, dus daar verwachten we verder niets van. Misschien dat we als we terug zijn een klein etentje organiseren om het te vieren, dat is niet zo heel erg duur, maar dat gebeurd dan wel na onze huwelijksreis

@Allan24: min of meer is dus nog niet zeker. Geef haar even een weekje of zo en kijk dan wat je doet. Leg haar ook voor dat je nu dan met een kostenpost van zo'n 200 euro komt te zitten door deze actie. Sterkte in ieder geval
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_66418122
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:55 schreef Allan24 het volgende:
Hmm nou 'trut' wil ik niet zeggen, ze is echt wel aardig en al heel lang een vriendin van me.

Maar het komt er op neer dat ze het begrip 'ceremoniemeester' anders had geïnterpreteerd dan dat wij bedoelen, namelijk vooral meer organisatorisch vooraf, in plaats van de regelneef op de Dag zelf. Alleen, dat vooraf regelen van zaken is wat we zélf willen doen, en voor het bijhouden van het 'draaiboek' op de Dag hadden we haar nu als CM bedacht. Maar ze denkt niet dat ze daarvoor de juiste persoon is, zo zegt ze.

Vanavond maar eens een hartig woordje mee babbelen, want ik vind het echt niet leuk
Nou succes, misschien is er wel iets op te verzinnen hoor Wij hebben 2 ceremoniemeesters (ivm omstandigheden) en beide krijgen ook vrijwel alleen taken op de dag zelf. Ik ben een vreselijke controlfreak en doe liefst alles zelf dus sjah... ik geef ook nog niet veel uit handen. Heb wel besloten om ze toch een beetje tegemoet te komen en dus krijgen ze wel een budget om iets te doen en ik hou ze van alles op de hoogte.
O+ 11-06-2009 O+
pi_66418766
Allan, als je vooraf wel dingen wil regelen, kan je haar naam toch gewoon op de uitnodiging laten staan? En dan voor de dag zelf gewoon nog 1 extra iemand vragen, en dan kan zij mensen weer doorverwijzen als ze op de dag zelf naar haar toe zouden komen om dingen te vragen.....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:41:41 #66
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_66418975
Wat een domper Allan ..
Ik snap het best .. het is al zo spannend en dan ook dit nog..

Wat dat aangaat vind ik Tessie haar idee zo slecht nog niet ..
pi_66419476
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:57 schreef Mickeys het volgende:
@Allan24: min of meer is dus nog niet zeker. Geef haar even een weekje of zo en kijk dan wat je doet. Leg haar ook voor dat je nu dan met een kostenpost van zo'n 200 euro komt te zitten door deze actie. Sterkte in ieder geval
Mja, een onwillige ceremoniemeester die zichzelf niet geschikt vind voor die taak is misschien ook niet handig.
Wel balen zeg.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:45:24 #68
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_66423317
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:55 schreef Allan24 het volgende:
Maar ze denkt niet dat ze daarvoor de juiste persoon is, zo zegt ze.
Eigenlijk is het eerste wat mij bij deze zin te binnen schiet.
Waarom heeft ze niet bedankt voor jullie uitnodiging, toen jullie haar vroegen CM te zijn?
Dan had ze dat eerlijk kunnen zeggen..

Ik ben benieuwd hoe het gesprek verlopen is ..
pi_66434379
Nou, het gesprek was op zich wel oké, maar toch heb ik nog zoiets van
Het komt erop neer dat ze als CM had gedacht ervoor te zorgen dat bijvoorbeeld mensen bij het diner op hun plaats terecht komen, en dat (als we een kerkelijke inzegening zouden hebben) ze de misboekjes zou uitdelen, dat soort dingen. En dat ze zo'n kwartier vóór 't trouwen aanwezig kon zijn, ná de ceremonie even naar huis om zich op te frissen en om te kleden, en dan 's avonds voor aanvang van het feest weer terug te zijn. Maar de hele dág aanwezig, en zoveel dingen regelen, nee dat gaat echt niet lukken, daar is ze niet de juiste persoon voor en bovendien wordt ze daar echt niet vrolijk van! En ze wil voorkomen dat haar mineurstemming overslaat op ons en op de andere gasten.

Ik heb wel gevraagd waarom ze zich dan niet een béétje verdiept heeft in de taken van CM, ik bedoel d'r zijn 70.000 hits op Google als je daarop zoekt, dus zo moeilijk kan het niet zijn. En we hebben geen klassieke bruiloft maar vrij eigentijds dus zo heel formeel is het allemaal niet, maar ik zou het wel prettig vinden als iemand mijn horloge is op die dag en het draaiboek c.q. de planning in de gaten houdt zodat ik het zelf niet hoef te doen. En het argument van de ¤ 200 extra kosten bij het laten drukken van nieuwe kaarten (dan ZONDER naam van CM, wie het ook wordt), daar reageerde ze amper op.

*zucht*

Thanks wel voor alle ideeën die aangedragen worden, we gaan er eens even een paar nachtjes over slapen en dan besluiten we wat we gaan doen. Gelukkig hebben we nog 3 máánden en geen 3 dágen. (Dan zou ik er ECHT goed ziek van zijn.)
pi_66434480
En dan nu, terug naar de orde van de dag ga er vandaag even niet te veel aan denken.

@Mickeys: Ik ga voor jullie duimen, hoop dat Italië voor jullie door kan gaan!!
  woensdag 25 februari 2009 @ 09:55:52 #71
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_66435250
Lekkere vriendin, heeel geinteresseerd. K kan me jullie verontwaardiging heeel goed voorstellen!

Maar gauw op zoek naar een ander klokkie dan!
pi_66437865
goh balen allan, maar laat het jullie dag niet verpest hoor, komt echt wel goed!
  woensdag 25 februari 2009 @ 13:58:30 #73
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_66444470
@Allan24: tnx. Ik ga er vooralsnog uit dat het helemaal gaat lukken, maar ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.

Ik vind persoonlijk dat je het goed hebt aangepakt voor wat betreft de CM. Het is heel vervelend zoiets en daar zat je natuurlijk niet op te wachten. En net wat je zegt, jullie hebben gelukkig nog 3 maanden en geen 3 dagen. Dan was je helemaal zuur geweest. Ik weet zeker dat jullie wel een CM kunnen vinden die het beter op kan pakken dan zoals het leek te gaan. Het is in ieder geval wel fijn dat jullie er over hebben gesproken.

Ow ja, nog bedankt voor de link van cardxl. Staan leuke kaarten op. Nu alleen nog zoeken naar een kaart waar je zoiets als een tekst op kan laten zetten: JA, wij zijn getrouwd! (voltooid verleden tijd oid) zodat we die na ons trouwen kunnen sturen naar familie, vrienden en kennissen.

Alle anderen wens ik natuurlijk ook heel veel succes. Spannende tijden breken aan voor sommigen. (ja ik ken het, dit wordt nl m'n 2e huwelijk en ken het allemaal nog van m'n 1e)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_66448390
Ik heb vandaag mijn jurk gepast. Er hoeft echt helemaal NIETS aan vermaakt te worden, dus was snel klaar met passen Afgesproken dat ik hem 20 mei op ga halen. En waarschijnlijk tussendoor nog even een keer langs om te kijken hoe de combinatie met het kapsel is
O+ 11-06-2009 O+
pi_66448527
Wat fijn bigbird! Die kan je in ieder geval van je lijstje strepen nu.

@Allan24: ik zou dit overigens wel vertellen als jullie nieuwe kaarten gaan bestellen. Misschien krijg je nog een soort van sympathy-korting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')