abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 2 april 2009 @ 15:52:05 #276
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67647979
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:01 schreef teamlead het volgende:
wat is een redelijke prijs voor een reportage? Bij het voorlopige budget zijn we uitgegaan van een bedrag tussen 1000 en 1500... da's toch niet te laag mag ik hopen?
Nee hoor, dat is zeker niet te laag Het kan altijd veeeeel duurder natuurlijk, maar voor dat bedrag moet je echt wel iemand kunnen vinden

Ik vind het alleen wel altijd een beetje tricky als mensen écht willen gaan besparen op de fotograaf. Die 1000 of 1500 klinkt als héél veel geld, maar als je het om gaat rekenen naar uren werk voor de fotograaf, valt dat echt wel heel erg mee. En dat zien mensen dus niet in, waardoor ze kiezen voor een kennisje-die-wel-leuke-plaatjes-schiet en eindigen met een prut-reportage. En dat vind ik sneu! En zonde! Want je foto's zijn wel heel belangrijk Dan zou je beter kunnen kiezen voor een fotograaf voor een paar uurtjes, die de belangrijkste momenten pakt bijvoorbeeld en de rest van de dag lekker laten schieten door vrienden/familie voor de leuke kiekjes.

*stapt weer van stokpaardje*

@Zoeperzazke: Fijn dat er nu duidelijkheid is joh! Hopelijk kun je nu weer een beetje meer genieten van de voorpret. Wel jammer van de huwelijksreis, maar ja, misschien kunnen jullie in september nog wel een paar dagen in een romantisch huisje ofzo.
  donderdag 2 april 2009 @ 15:57:05 #277
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67648136
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:52 schreef Chell het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is zeker niet te laag Het kan altijd veeeeel duurder natuurlijk, maar voor dat bedrag moet je echt wel iemand kunnen vinden

Ik vind het alleen wel altijd een beetje tricky als mensen écht willen gaan besparen op de fotograaf. Die 1000 of 1500 klinkt als héél veel geld, maar als je het om gaat rekenen naar uren werk voor de fotograaf, valt dat echt wel heel erg mee. En dat zien mensen dus niet in, waardoor ze kiezen voor een kennisje-die-wel-leuke-plaatjes-schiet en eindigen met een prut-reportage. En dat vind ik sneu! En zonde! Want je foto's zijn wel heel belangrijk

*stapt weer van stokpaardje*
blijf rustig even op je stokpaardje zitten

Natuurlijk willen we mooie foto's en dan 't liefst niet van dat zoetsappige "bruidspaar kijkt door holle boom"-werk.
maar: hoe kies je in vredesnaam een fotograaf? Als je om voorbeelden vraagt laten ze natuurlijk hun beste werk zien..maar hoe weet je nou of dat de standaard kwaliteit is die ze leveren?

(overigens ben ik het helemaal met je eens dat die 1000 of 1500 wel in het licht van de hoeveelheid werk moet worden gezien, maar als het goedkoper kan: graag )
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_67648395
gewoon Chell kiezen
Ja doei.
  donderdag 2 april 2009 @ 16:06:38 #279
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67648416
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon Chell kiezen
kost me dat?

en: is limburg een beetje te doen voor je?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 2 april 2009 @ 16:06:55 #280
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67648429
Ow ja logisch dat je het goedkoper wilt, als het goedkoper kan Zou ik ook doen hoor Ik probeer altijd alleen beetje mensen er wat realistischer naar te laten kijken Als mensen willen besparen raad ik ze dus eerder aan om bijvoorbeeld te kiezen voor een fotograaf voor een halve dag, dan te kiezen voor de kennis-die-leuke-plaatjes-schiet.

En qua keuze. Tja, dat is en blijft lastig. Heel belangrijk is de klik die je met de fotograaf hebt. En ja, natuurlijk laten ze hun beste werk zien, dus dat is altijd lastig.

Als ik voor mezelf spreek, zou ik kijken of ze ook 'reportagewerk' hebben staan bij hun werk of alleen de geposeerde plaatjes. Iemand laten poseren is absoluut een kunst, maar is ook een kwestie van 'trucjes' kennen. Voor je bruiloft is het echter óók heel belangrijk dat de 'momenten' gepakt worden. De Kus, het tekenen, proosten, de taart... enzovoort. Je wilt tenslotte dat je dag vastgelegd wordt, anders had je bij wijze van spreken ook wel kunnen gaan poseren in een mooie jurk en de bruiloft kunnen skippen

Sommige fotografen vinden die momenten niet interessant en schieten ze 'effe' snel weg, want het zijn niet de mooie plaatjes die ze zelf kunnen creëren. Ik zou dat een afknapper vinden, want het is voor jou als bruidspaar dus WEL belangrijk.

Verder is het ook wel een beetje handig om vooraf te bedenken wat je wilt, qua aflevering. Veel fotografen geven je bijvoorbeeld slechts een vooraf bepaald aantal foto's of rekenen afkoopsommen voor DVD's met hoge resolutiebeelden. Wil je alleen een album dan is dat niet zo'n probleem, maar als je de hele familie wilt voorzien van een mapje foto's, dan is zelf de boel in handen hebben wellicht wel weer zo handig.
  donderdag 2 april 2009 @ 16:08:40 #281
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67648487
we willen ook een combi tussen kleur en zwart/wit. Dat mag toch geen probleem zijn he?
pi_67648574
ik heb juist een grafhekel aan overdreven geposeerde foto's

dit zijn foto's van ons op 't gala 2 weken geleden en da's dus écht niets

spontaan
Ja doei.
  donderdag 2 april 2009 @ 16:12:15 #283
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67648601
zoiets vind ik dan wél weer gaaf
pi_67648613
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:12 schreef teamlead het volgende:
[ afbeelding ] zoiets vind ik dan wél weer gaaf
geweldig
Ja doei.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 2 april 2009 @ 16:13:20 #285
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67648635
Ja maar die is ook gewoon érg! Die achtergrond! Naja, kwestie van smaak ook, gok ik

@teamlead: de meeste fotografen doen inderdaad wel zowel zwart/wit als kleur Kun je ook gewoon om vragen
  donderdag 2 april 2009 @ 16:16:01 #286
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67648722
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

geweldig
http://www.karenbeckers.nl/ staan nog meer van dat soort foto's.. Ik heb die dame net maar eens gemaild voor wat meer info

je moet tenslotte érgens beginnen
pi_67648759
ik denk dat wij bijvoorbeeld, bij ons huis ofzo, ook nog foto's willen bij de motoren

maar dan moet vooral die van mij wel echt helemaal schoon zijn zodat mn jurk niet vies wordt
Ja doei.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 2 april 2009 @ 16:23:52 #288
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67649007
Leuke foto's staan daarbij teamlead En inderdaad, je moet ergens beginnen!

en je kunt mij ook altijd mailen natuurlijk maar ik probeer hier in dit topic voornl. ook informatief te zijn en niet teveel de aandacht te leggen op mijn werk. Wil niet weggetrapt worden wegens spam

Ik vind deze twee zo leuk:

Allebei niet door mij gemaakt, ik heb nog niemand zo gek gekregen

Ik doe wel in juli wat foto's met een stel bij de MacDrive. Daar zijn ze nogal vaak te vinden Ik kan dat wel waarderen zoiets, echt iets doen wat bij hun past. Net zoals tessie dus midden in A'dam friet ging eten bij hun favo snackbar
  donderdag 2 april 2009 @ 16:29:16 #289
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67649188
Die 2 zijn ook wel gaaf

(mag PM'en ook? )
pi_67649201
'vroeger', toen ik nog in Den Haag woonde, wilde ik altijd in een strandtent trouwen

maar dat is nu wat lastiger..
Ja doei.
  donderdag 2 april 2009 @ 16:33:05 #291
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67649309
waarom dan Je kunt toch trouwen waar je wilt?
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 2 april 2009 @ 16:35:27 #292
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67649379
Ja, dat lijkt mij ook super, trouwen in een strandtent En dan lekker ook met een BBQ, op een zomerse dag en met cocktails en vers fruit en zonsondergang en goeie muziek.
pi_67649899
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:35 schreef Chell het volgende:
Ja, dat lijkt mij ook super, trouwen in een strandtent En dan lekker ook met een BBQ, op een zomerse dag en met cocktails en vers fruit en zonsondergang en goeie muziek.
Klinkt als mijn bruiloft.
Ja we trouwen op het strand
Ja we hebben tot sávonds laat een strandtent afgehuurd
Ja er staan overal lekker loungebanken etc
Ja er worden coctails geserveerd en smoothies
Ja we houden een grote bbq voor +- 60 personen
Ja er is goede muziek, DJ bij mooi weer ook op het terras / strand!

O ik kan niet wachten tot het 26 juni is!!
pi_67650221
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:47 schreef Mickeys het volgende:
Heb je een annuleringsverzekering? Dat moet in mijn ogen een geldige reden zijn om de reis te verzetten/annuleren. anders even je rechtsbijstand bellen
Mocht mijn schoonvader tegen die tijd nog zo ernstig zijn, dan mogen we het annuleren, anders niet volgens mij. Maar het geeft niet echt, we zijn allebei wel heel erg toe aan vakantie plus dat mei de mooiste maand is om naar Schotland te gaan dus we er beiden geen bezwaar tegen hebben om dan gewoon lekker te gaan....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 2 april 2009 @ 17:32:02 #295
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_67651138
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:29 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Ziet er al goed uit! En leuk initiatief, want ik denk dat er in deze tijden wel behoefte is aan besparingstips
Wel zien de pagina's er bij mij een beetje verongelukt uit, ik denk dat dat komt doordat ik op mijn werk nog met IE6 surf
Jep in IE6 in een probleem, de png ( afbeeldingen ) lopen te fucken met ie6, gewoon ff friefox downloaden, staat trouwens ook rechts, bij bugs
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  donderdag 2 april 2009 @ 17:33:06 #296
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_67651164
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:58 schreef Chell het volgende:
Leuk idee die site! Ik zou wel iets uitgebreider zijn hier en daar en de teksten even doorlopen Het is bijvoorbeeld hoogseizoen, niet hoofdseizoen, margarita's ipv magerita’s en 'hetzelfde geldt' i.p.v. 'hetzelfde geld'.

Ook bijvoorbeeld je tekstje over fotografen loopt niet echt lekker.
[..]

Je hebt hier één zin van gemaakt, maar het zijn er toch echt meerdere Iets meer letten op de interpunctie dus ook

</einde taalpurist modus>

Tja en qua inhoud. Dat stukje over de fotograaf is natuurlijk mijn stokpaardje en ik ben het er dus ook niet helemaal mee eens. Maar goed, dat zal ik voor me houden verder
Ben er nog mee bezig, zit nog in de ontwikkel fase, wordt hard aan gewerkt
  donderdag 2 april 2009 @ 17:33:54 #297
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_67651183
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
ik zag wel meer taal- en grammaticafouten op de site maar vond het zo lullig om te zeggen

maar als ik 'm een keer door mag/moet lopen doe ik het graag hoor
Ja graag, heel graag zelfs
  donderdag 2 april 2009 @ 17:35:19 #298
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67651226
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:32 schreef kevin33 het volgende:

[..]

Jep in IE6 in een probleem, de png ( afbeeldingen ) lopen te fucken met ie6, gewoon ff friefox downloaden, staat trouwens ook rechts, bij bugs
als ik jou was zou ik eerder zorgen dat de site in IE goed staat. De meeste mensen gebruiken nu eenmaal IE (god knows why, maar toch) en "gewoon even FF downloaden klinkt voor jou en mij wel heel logisch, maar ik ken hordes mensen die dat niet kunnen zonder hulp
pi_67651863
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:33 schreef teamlead het volgende:
waarom dan Je kunt toch trouwen waar je wilt?
vriendlief wil in Nijmegen trouwen waar we nu wonen
Ja doei.
  donderdag 2 april 2009 @ 18:03:50 #300
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_67651992
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:07 schreef zoeperzazke het volgende:
M'n schoonvader was weer wakker aan het worden maar vandaag hebben ze hem wegens onverklaarbare aanhoudende koorts terug in slaap gebracht. 4 weken nu al.... we hebben de datum vandaag officieel verzet naar 18 september ipv 15 mei. De huwelijksreis is niet te verzetten, dus dat is wel krom, dat doen we dan maar vooraf....
heel veel sterkte...

ja kan me voorstellen dat het wel wat krom is...

hoop voor jullie dat het snel beter gaat met je schoonvader
Be happy with the little things in life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')