abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66547153
Ik zou ermee kappen Tenken. Wat jij doet moet jij weten... Maar jij gaat in deze relatie niet gelukkig worden en enkel veel strijd voeren en als het dan goed gaat een tijdje dan zal je angst hebben wanneer het weer fout gaat. Want borderline is niet te genezen. Het zal met therapie beter kunnen gaan, maar zelfs dan kan ze nog een terugval krijgen. Zij zal heel hard haar best moeten doen en ik zie het nog zo snel niet gebeuren.
Ik heb ook een punt gezet achter een relatie met een borderliner. Ik weet hoe ongeloofelijk moeilijk die stap is... maar nu zie ik wel wat voor fouten ik zelf gemaakt heb en hoe ongeloofelijk zwaar ik er al in zat en als ik zo doorging dan hadden ze mij straks ook kunnen opsluiten.

Wat je ook besluit: veel sterkte!
pi_66547814
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:01 schreef Tenken het volgende:
ze is 22 en probeert te werken enzo maar na een tijdje word het haar teveel en trekt ze het niet meer en gaat ze daar door er zelf onder door, een baan houden is ook moeilijk.
Zieligheid en drama. Wat heeft ze het toch zwaar.
Als ze dit trieste verhaal ophangt, geeft iedereen haar een aai over de bol en krijgt ze een uitkering.
Dat is toch veel makkelijker dan je rug te rechten en aan het werk te gaan? Wie wil dat nou?
quote:
dat van te voren plannen is ook niet moeilijk maar juist het die volgende dag ook uit voeren wel. dat zegt zij zelf he, ik verdedig haar niet ofzo...
Omg, luister eens een keer naar jezelf, wil je?
Ik heb het plan om naar mijn werk te gaan. Maar nee, ik blijf in mijn nest liggen.
Als mijn baas daar wat van zegt kreun ik heel jammerlijk dat ik wel plannen heb, maar dat het juist zo moeilijk is de volgende dag hè.
quote:
maar ze kan nu niet echt lange gespreken hebben dan word het teveel....
Goh, komt dat even mooi uit. Stel je voor, dat iemand in een lang gesprek suggereert dat het probleem bij je zelf ligt en dat je zelf iets moet doen...
Dan is het toch véél makkelijker om heeeel diep te zuchten en te kreunen en met een traantje in je oog te fluisteren dat je nu écht geen lange gesprekken aankunt, want dan wordt het teveel...

En misschien vind je dat je haar niet verdedigt. Maar je accepteert haar uitvluchten en slappe praat als excuus om vandaag geen reet aan haar problemen te doen.
En morgen... ook.
Dus je accepteert haar onzin. En je post het.
Dus je verdedigt haar wel, door haar verdediging hier te posten.
Dus sta je achter wat zij zegt.
Dus manipuleert zij jou met haar onwil, leugens, waandenkbeelden en regelgechte onzin.
Iedereen in dit topic ziet dat.
Iedereen? Nee, één topicstarter ziet het niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door mgerben op 28-02-2009 12:01:54 ]
pi_66553678
abre los ojos
pi_66556146
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:45 schreef mgerben het volgende:

[..]

Als ze dit trieste verhaal ophangt, geeft iedereen haar een aai over de bol en krijgt ze een uitkering.
Dat is toch veel makkelijker dan je rug te rechten en aan het werk te gaan? Wie wil dat nou?
[..]

Ik heb het plan om naar mijn werk te gaan. Maar nee, ik blijf in mijn nest liggen.
Als mijn baas daar wat van zegt kreun ik heel jammerlijk dat ik wel plannen heb, maar dat het juist zo moeilijk is de volgende dag hè.
[..]

Goh, komt dat even mooi uit. Stel je voor, dat iemand in een lang gesprek suggereert dat het probleem bij je zelf ligt en dat je zelf iets moet doen...
Dan is het toch véél makkelijker om heeeel diep te zuchten en te kreunen en met een traantje in je oog te fluisteren dat je nu écht geen lange gesprekken aankunt, want dan wordt het teveel...

En misschien vind je dat je haar niet verdedigt. Maar je accepteert haar uitvluchten en slappe praat als excuus om vandaag geen reet aan haar problemen te doen.
En morgen... ook.
Dus manipuleert zij jou met haar onwil, leugens, waandenkbeelden en regelgechte onzin.

Ik vind dat laatste best wel Heftig van je hoor, wat ik moet boos op haar worden dan ze geen fuck doet en op die manier.. ik accepteer haar uitvluchten helemaal niet, er komt maandag een gesprek dus heeft het ook vrij weinig zin om er dan die avond de heletijd over hebben als het niet eens door dringt... ik weet wat borderline is, maar ik weet ook hoe zij is. en als ik op zo'n toon begin te praten dan kan je het helemaal vergeten... ik praat op een normalen rustige manier tegen haar dat het gewoon geen meter vooruit komt als ze niks er aan gaat doen, dat ze weer naar de klote kan gaan en er in kan blijven.. en haar hele leven zo zou blijven al doet ze er niks aan.

Maar wel mooi hoe jij dat zo allemaal mooi kan vertellen. kijk ik geloof heel veel van wat jullie zeggen en over het borderline en dat klopt ook allemaal wel, maar ze is niet alleen borderline ze heeft nog een eigen persoonlijkheid en die ken jij niet. nogmaals ik verdedig helemaal niet, ik probeer het alleen rustig aan te pakken en het haar te laten begrijpen en dat helpt niet door, door te gaan de heletijd . het moet nog steeds uit haar zelf komen anders heeft het ook geen zin..
pi_66557377
tsja.... een vriendin van me is bediagnosteerd met borderline. de vriendschap ging een hele tijd goed, tot ik zelf ziek werd en niet onvoorwaardelijk klaar kon staan voor der. ik kreeg de naarste dingen naar mijn hoofd gegooid bijvoorbeeld: ik was egoistisch dat ik zelf zwanger en met koorts geen boodschappen ging doen voor der (terwijl ze notabene zelf naast een supermarkt woont). dat ging zo eventjes door en toen heb ik er de brui aan gegeven. iemand anders zei het al hier: bordeline is nog geen excuus om je als een egoistisch kreng te gedragen.

en ts: je zegt het zelf ook al: ze is niet alleen borderline ze heeft nog een eigen persoonlijkheid. blijkbaar is die persoonlijkheid dan gewoon niet zo mooi.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:06:57 #281
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66558305
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:45 schreef mgerben het volgende:

[..]

[..]

[..]

En morgen... ook.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_66559160
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:50 schreef Tenken het volgende:
Ik vind dat laatste best wel Heftig van je hoor, wat ik moet boos op haar worden dan ze geen fuck doet en op die manier..
Nee, je bent haar vader niet. En ook niet haar hulpverlener. Jouw relatie is ontzettend ongelijkwaardig en scheef. Is ze er ook voor jou als je haar nodig hebt?
pi_66610345
Heeft iemand een idee hoeveel mensen er met borderline zijn? Ik kom het hier zo vaak op fok tegen namelijk...
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66611458
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:22 schreef Kahlen het volgende:
Heeft iemand een idee hoeveel mensen er met borderline zijn? Ik kom het hier zo vaak op fok tegen namelijk...
een medium als fok is bij uitstek 'geschikt' voor de zgn "attention whore". dus op fok lopen denk ik wel buitenproportioneel veel borderliners rond.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:57:09 #285
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66611610
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:22 schreef Kahlen het volgende:
quote:
Voorkomen
De prevalentie wordt geschat op 1-2%, in Nederland zijn er dus 150.000 tot 200.000 patiënten met een BPS. Er zijn meer vrouwen dan mannen met de diagnose borderline, mannen met deze aandoening krijgen waarschijnlijk sneller de diagnose anti-sociale persoonlijkheidsstoornis en belanden ook vaker in het justitiële circuit.

http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/borderline.htm

En dan zijn er natuurlijk ook een heleboel die het stikkertje er maar zelf opplakken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66612363
quote:
bedankt, wel een lastige site voor een leek, maar het aantal is dus minder dan ik dacht (afgaande op wat ik hier op fok tegenkom).
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  maandag 2 maart 2009 @ 12:58:29 #287
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66613642
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:18 schreef Kahlen het volgende:

[..]

bedankt, wel een lastige site voor een leek, maar het aantal is dus minder dan ik dacht (afgaande op wat ik hier op fok tegenkom).
Als je het specifiek op R&P projecteert valt het eigenlijk nog wel mee, dit forum trekt natuurlijk users aan met een probleem, mensen die geen probleem hebben zullen geen topics openen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66613705
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:58 schreef Re het volgende:

[..]

Als je het specifiek op R&P projecteert valt het eigenlijk nog wel mee, dit forum trekt natuurlijk users aan met een probleem, mensen die geen probleem hebben zullen geen topics openen.
dat zei ik toch al
maar dan ietsje anders
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 14:00:48 #289
230491 Zith
pls tip
pi_66615676
tvp
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')