Zieligheid en drama. Wat heeft ze het toch zwaar.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:01 schreef Tenken het volgende:
ze is 22 en probeert te werken enzo maar na een tijdje word het haar teveel en trekt ze het niet meer en gaat ze daar door er zelf onder door, een baan houden is ook moeilijk.
quote:dat van te voren plannen is ook niet moeilijk maar juist het die volgende dag ook uit voeren wel. dat zegt zij zelf he, ik verdedig haar niet ofzo...
Goh, komt dat even mooi uit. Stel je voor, dat iemand in een lang gesprek suggereert dat het probleem bij je zelf ligt en dat je zelf iets moet doen...quote:maar ze kan nu niet echt lange gespreken hebben dan word het teveel....
Ik vind dat laatste best wel Heftig van je hoor, wat ik moet boos op haar worden dan ze geen fuck doet en op die manier.. ik accepteer haar uitvluchten helemaal niet, er komt maandag een gesprek dus heeft het ook vrij weinig zin om er dan die avond de heletijd over hebben als het niet eens door dringt... ik weet wat borderline is, maar ik weet ook hoe zij is. en als ik op zo'n toon begin te praten dan kan je het helemaal vergeten... ik praat op een normalen rustige manier tegen haar dat het gewoon geen meter vooruit komt als ze niks er aan gaat doen, dat ze weer naar de klote kan gaan en er in kan blijven.. en haar hele leven zo zou blijven al doet ze er niks aan.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:45 schreef mgerben het volgende:
[..]
Zieligheid en drama. Wat heeft ze het toch zwaar.
Als ze dit trieste verhaal ophangt, geeft iedereen haar een aai over de bol en krijgt ze een uitkering.
Dat is toch veel makkelijker dan je rug te rechten en aan het werk te gaan? Wie wil dat nou?
[..]
Omg, luister eens een keer naar jezelf, wil je?
Ik heb het plan om naar mijn werk te gaan. Maar nee, ik blijf in mijn nest liggen.
Als mijn baas daar wat van zegt kreun ik heel jammerlijk dat ik wel plannen heb, maar dat het juist zo moeilijk is de volgende dag hè.
[..]
Goh, komt dat even mooi uit. Stel je voor, dat iemand in een lang gesprek suggereert dat het probleem bij je zelf ligt en dat je zelf iets moet doen...
Dan is het toch véél makkelijker om heeeel diep te zuchten en te kreunen en met een traantje in je oog te fluisteren dat je nu écht geen lange gesprekken aankunt, want dan wordt het teveel...
En misschien vind je dat je haar niet verdedigt. Maar je accepteert haar uitvluchten en slappe praat als excuus om vandaag geen reet aan haar problemen te doen.
En morgen... ook.
Dus je accepteert haar onzin. En je post het.
Dus je verdedigt haar wel, door haar verdediging hier te posten.
Dus sta je achter wat zij zegt.
Dus manipuleert zij jou met haar onwil, leugens, waandenkbeelden en regelgechte onzin.
Iedereen in dit topic ziet dat.
Iedereen? Nee, één topicstarter ziet het niet.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:45 schreef mgerben het volgende:
[..]
Zieligheid en drama. Wat heeft ze het toch zwaar.
Als ze dit trieste verhaal ophangt, geeft iedereen haar een aai over de bol en krijgt ze een uitkering.
Dat is toch veel makkelijker dan je rug te rechten en aan het werk te gaan? Wie wil dat nou?
[..]
Omg, luister eens een keer naar jezelf, wil je?
Ik heb het plan om naar mijn werk te gaan. Maar nee, ik blijf in mijn nest liggen.
Als mijn baas daar wat van zegt kreun ik heel jammerlijk dat ik wel plannen heb, maar dat het juist zo moeilijk is de volgende dag hè.
[..]
Goh, komt dat even mooi uit. Stel je voor, dat iemand in een lang gesprek suggereert dat het probleem bij je zelf ligt en dat je zelf iets moet doen...
Dan is het toch véél makkelijker om heeeel diep te zuchten en te kreunen en met een traantje in je oog te fluisteren dat je nu écht geen lange gesprekken aankunt, want dan wordt het teveel...
En misschien vind je dat je haar niet verdedigt. Maar je accepteert haar uitvluchten en slappe praat als excuus om vandaag geen reet aan haar problemen te doen.
En morgen... ook.
Dus je accepteert haar onzin. En je post het.
Dus je verdedigt haar wel, door haar verdediging hier te posten.
Dus sta je achter wat zij zegt.
Dus manipuleert zij jou met haar onwil, leugens, waandenkbeelden en regelgechte onzin.
Iedereen in dit topic ziet dat.
Iedereen? Nee, één topicstarter ziet het niet.
Nee, je bent haar vader niet. En ook niet haar hulpverlener. Jouw relatie is ontzettend ongelijkwaardig en scheef. Is ze er ook voor jou als je haar nodig hebt?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:50 schreef Tenken het volgende:
Ik vind dat laatste best wel Heftig van je hoor, wat ik moet boos op haar worden dan ze geen fuck doet en op die manier..
een medium als fok is bij uitstek 'geschikt' voor de zgn "attention whore". dus op fok lopen denk ik wel buitenproportioneel veel borderliners rond.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:22 schreef Kahlen het volgende:
Heeft iemand een idee hoeveel mensen er met borderline zijn? Ik kom het hier zo vaak op fok tegen namelijk...
quote:Op maandag 2 maart 2009 11:22 schreef Kahlen het volgende:
Heeft iemand een idee hoeveel mensen er met borderline zijn? Ik kom het hier zo vaak op fok tegen namelijk...
quote:Voorkomen
De prevalentie wordt geschat op 1-2%, in Nederland zijn er dus 150.000 tot 200.000 patiënten met een BPS. Er zijn meer vrouwen dan mannen met de diagnose borderline, mannen met deze aandoening krijgen waarschijnlijk sneller de diagnose anti-sociale persoonlijkheidsstoornis en belanden ook vaker in het justitiële circuit.
bedankt, wel een lastige site voor een leek, maar het aantal is dus minder dan ik dacht (afgaande op wat ik hier op fok tegenkom).quote:Op maandag 2 maart 2009 11:57 schreef Re het volgende:
http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/borderline.htm
Als je het specifiek op R&P projecteert valt het eigenlijk nog wel mee, dit forum trekt natuurlijk users aan met een probleem, mensen die geen probleem hebben zullen geen topics openen.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:18 schreef Kahlen het volgende:
[..]
bedankt, wel een lastige site voor een leek, maar het aantal is dus minder dan ik dacht (afgaande op wat ik hier op fok tegenkom).
dat zei ik toch alquote:Op maandag 2 maart 2009 12:58 schreef Re het volgende:
[..]
Als je het specifiek op R&P projecteert valt het eigenlijk nog wel mee, dit forum trekt natuurlijk users aan met een probleem, mensen die geen probleem hebben zullen geen topics openen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |