Jij kunt niet haar hulpverlener zijn, verwijs haar door.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:55 schreef Tenken het volgende:
Sorry als er al zo'n topic is... maar ik kan ze niet vinden...
het is net weer uit met mijn vriendin die borderline heeft, ze kwam ongeveer 2 weken weer terug bij me en vroeg om hulp want ze wist het allemaal niet meer en wou stoppen met blowen.. dus ik hielp haar weer die 2 weken lang, daarna trok ik het ff niet want het is echt fucking zwaar.. en ik zou dus ff naar me neef gaan zij zij ja moet je ook doen jij heb ook ff rust nodig... dus die zaterdag ging ik naar me neef en opeens op msn zegt ze het is beter dat je niet meer komt, ik heb tegen je gelogen. vertelde ze me dat ze weer met die exen naar bed was geweest (2)... Tja en wat moet je dan? ze was wel in de war in die tijd en blowde weer, maar ik kan toch niet alles blijven accepteren of wel?
wat denken jullie hier over? alvast bedankt
Idd... soms heb ik de indruk dat die partners van mensen die menen aan Borderline te leiden, 'zieker' zijn dan hun partner met hun vermeende 'aandoening' .quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:59 schreef cesareborgia het volgende:
Hoe kan je jezelf nog serieus nemen als je dit accepteert?
Ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Idd... soms heb ik de indruk dat die partners van mensen die menen aan Borderline te leiden, 'zieker' zijn dan hun partner met hun vermeende 'aandoening' .
Volgens mij ontlenen partners er ook vaak 'n soort van 'status' aan. 'Kijk eens hoeveel ik voor hem/haar over heb! Kijk eens hoe geduldig ik ben! Kijk eens hoe goed ik voor mensen kan zorgen!' Maar wat ze nodig hebben is 'n flinke trap onder de reet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:45 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Het is pure manipulatie vaak. Ik zie uberhaubt niet in hoe je gelukkig samen kunt zijn met een Borderliner eigenlijk.
Net alsof je dan ontoerekeningsvatbaar bentquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:35 schreef Tenken het volgende:
en in die tijd dat ze dit deed was ze weer stoned en in de war...
Klinkt heel naar moet ik toegeven. Neem je je moeder iets kwalijk ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:20 schreef hdmedewerker het volgende:
Moeilijk, mensen met Borderline doen dit vaker. Mijn moeder is heeft ook Borderline. En verbrak om de haverklap contacten met mensen en na een tijd had ze weer spijt en zo ging het telkens weer. Ik heb dan ook het contact verbroken met haar omdat het leven ermee moeilijk is
Je neemt het haar dus persoonlijk kwalijk en niet de 'ziekte/psychische aandoening' borderline ? Heel logisch en volkomen begrijpelijk trouwens. Dat is de manier waarop zij als mens in elkaar zit en ik vind het altijd zo makkelijk om een psychische aandoening als oorzaak voor een bepaald gedrag aan te wijzen. Ik heb zelf ad(h)d maar ik krijg spontaan last van plaatsvervangende schaamte als ik me op fora begeef waar zo'n 'psychisch tekort' wordt aangewezen als reden voor het complete falen van mensen. Ben zelf ook een redelijke fuck-up maar ik gebruik ad(h)d nooit als smoes. Een diagnose kan overigens wel tot op zekere hoogte helpen met het verklaren van bepaald (systematisch) gedrag van mensen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:29 schreef hdmedewerker het volgende:
Ja, ik neem haar het verpesten van mijn jeugd kwalijk, ze sloeg me of we kregen gewoon geen eten, en ik heb te vaak gezien hoe ze geprobeerd heeft zelfmoord te plegen. Dat hoort een kind niet allemaal te zien
Het is niet zo raar dat je er in 'getrapt' bent, alleen stap er alsjeblieft weer uit.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:35 schreef Tenken het volgende:
Het ging gewoon allemaal vanzelf, zij kwam op mij af zij vroeg of ik langs kwam... en voor dat ik het wist hield ik zoveel van haar en woonde we samen... Ik hoor dit ook niet te accepteren ben ik ook niet van plan, maar het is wel fucking moeilijk... ik ken haar ook best goed, en in die tijd dat ze dit deed was ze weer stoned en in de war... ik was al weer 2 weken bij haar en ging echt kut met haar maar ik deed me best om haar te helpen, en dan zegt zij ook van ik hou voor altijd van je ga je nooit weg etc etc... en dan ben je 1 dag weg en dan hoor je dat... het zal wel het beste zijn om haar los te laten dan.. al gaat dat erg moeilijk worden het is namelijk ook me eerste echte serieuse relatie geweest. waarschijnlijk moet de eerste relatie altijd fout gaan zodat je iets leert :S het is echt altijd kijken tot hoever ze kan gaan en nu is ze gewoon te ver gegaan waardoor ze mij kwijt is geraakt...
Ik denk niet dat de partners dit denken als ze met een bordeliner omgaan. Het is meer een cirkel waar ze inzitten. De angst dat de ander zichzelf iets aan doet, zichzelf in de ellende stort, het schuldgevoel wat ze dan hebben (als ik er maar was geweest....).quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:31 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Volgens mij ontlenen partners er ook vaak 'n soort van 'status' aan. 'Kijk eens hoeveel ik voor hem/haar over heb! Kijk eens hoe geduldig ik ben! Kijk eens hoe goed ik voor mensen kan zorgen!' Maar wat ze nodig hebben is 'n flinke trap onder de reet.
M.
eensch.......quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:16 schreef Natalie het volgende:
Ik zal nu wel tegen een aantal schenen schoppen... maarre, borderline is niet een excuus voor įlles. Je moet dit niet pikken van haar.
De borderline zal ook vast meespelen, maar ze wist altijd donders goed wat ze deed. met adhd'ers heb ik geen moeite, een goede vriendin van me had ook adhd.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:58 schreef cesareborgia het volgende:
[..]
Je neemt het haar dus persoonlijk kwalijk en niet de 'ziekte/psychische aandoening' borderline ? Heel logisch en volkomen begrijpelijk trouwens. Dat is de manier waarop zij als mens in elkaar zit en ik vind het altijd zo makkelijk om een psychische aandoening als oorzaak voor een bepaald gedrag aan te wijzen. Ik heb zelf ad(h)d maar ik krijg spontaan last van plaatsvervangende schaamte als ik me op fora begeef waar zo'n 'psychisch tekort' wordt aangewezen als reden voor het complete falen van mensen. Ben zelf ook een redelijke fuck-up maar ik gebruik ad(h)d nooit als smoes. Een diagnose kan overigens wel tot op zekere hoogte helpen met het verklaren van bepaald (systematisch) gedrag van mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |