abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65918395
Sorry als er al zo'n topic is... maar ik kan ze niet vinden...

het is net weer uit met mijn vriendin die borderline heeft, ze kwam ongeveer 2 weken weer terug bij me en vroeg om hulp want ze wist het allemaal niet meer en wou stoppen met blowen.. dus ik hielp haar weer die 2 weken lang, daarna trok ik het ff niet want het is echt fucking zwaar.. en ik zou dus ff naar me neef gaan zij zij ja moet je ook doen jij heb ook ff rust nodig... dus die zaterdag ging ik naar me neef en opeens op msn zegt ze het is beter dat je niet meer komt, ik heb tegen je gelogen. vertelde ze me dat ze weer met die exen naar bed was geweest (2)... Tja en wat moet je dan? ze was wel in de war in die tijd en blowde weer, maar ik kan toch niet alles blijven accepteren of wel?

wat denken jullie hier over? alvast bedankt
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:56:34 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65918458
alles op zwart... gewoon volledige black-out voor haar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_65918576
Tuurlijk hoef je dat niet te accepteren. Wat voor aandoening dan ook, als ze jou zeer blijft doen is het einde verhaal toch?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:03:44 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_65918721
contact verbreken, hoe moeilijk het ook kan zijn (of niet)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE”
pi_65918985
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:55 schreef Tenken het volgende:
Sorry als er al zo'n topic is... maar ik kan ze niet vinden...

het is net weer uit met mijn vriendin die borderline heeft, ze kwam ongeveer 2 weken weer terug bij me en vroeg om hulp want ze wist het allemaal niet meer en wou stoppen met blowen.. dus ik hielp haar weer die 2 weken lang, daarna trok ik het ff niet want het is echt fucking zwaar.. en ik zou dus ff naar me neef gaan zij zij ja moet je ook doen jij heb ook ff rust nodig... dus die zaterdag ging ik naar me neef en opeens op msn zegt ze het is beter dat je niet meer komt, ik heb tegen je gelogen. vertelde ze me dat ze weer met die exen naar bed was geweest (2)... Tja en wat moet je dan? ze was wel in de war in die tijd en blowde weer, maar ik kan toch niet alles blijven accepteren of wel?

wat denken jullie hier over? alvast bedankt
Jij kunt niet haar hulpverlener zijn, verwijs haar door.
pi_65919192
Ik zal nu wel tegen een aantal schenen schoppen... maarre, borderline is niet een excuus voor įlles. Je moet dit niet pikken van haar.
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:55:30 #7
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_65920633
Waarom zou je dit moeten accepteren? Ondanks borderline weet ze zelf (vroeg of laat) echt wel dat ze fout zit... Leven met een borderliner is moeilijk, en je maakt het jezelf alleen maar moeilijker als je het maar allemaal accepteerd. Borderline is vervelend, maar geen excuus om maar gewoon alles te doen waar je zin in hebt.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_65920775
Hoe kan je jezelf nog serieus nemen als je dit accepteert?
pi_65920970
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:59 schreef cesareborgia het volgende:
Hoe kan je jezelf nog serieus nemen als je dit accepteert?
Idd... soms heb ik de indruk dat die partners van mensen die menen aan Borderline te leiden, 'zieker' zijn dan hun partner met hun vermeende 'aandoening' .
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:45:42 #10
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_65922203
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Idd... soms heb ik de indruk dat die partners van mensen die menen aan Borderline te leiden, 'zieker' zijn dan hun partner met hun vermeende 'aandoening' .
Ben ik het niet mee eens.
Het is pure manipulatie vaak. Ik zie uberhaubt niet in hoe je gelukkig samen kunt zijn met een Borderliner eigenlijk.
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_65923618
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:45 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens.
Het is pure manipulatie vaak. Ik zie uberhaubt niet in hoe je gelukkig samen kunt zijn met een Borderliner eigenlijk.
Volgens mij ontlenen partners er ook vaak 'n soort van 'status' aan. 'Kijk eens hoeveel ik voor hem/haar over heb! Kijk eens hoe geduldig ik ben! Kijk eens hoe goed ik voor mensen kan zorgen!' Maar wat ze nodig hebben is 'n flinke trap onder de reet.

M.
Hallon!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:39:56 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65923974
Ren weg, ver en snel
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65957708
Het ging gewoon allemaal vanzelf, zij kwam op mij af zij vroeg of ik langs kwam... en voor dat ik het wist hield ik zoveel van haar en woonde we samen... Ik hoor dit ook niet te accepteren ben ik ook niet van plan, maar het is wel fucking moeilijk... ik ken haar ook best goed, en in die tijd dat ze dit deed was ze weer stoned en in de war... ik was al weer 2 weken bij haar en ging echt kut met haar maar ik deed me best om haar te helpen, en dan zegt zij ook van ik hou voor altijd van je ga je nooit weg etc etc... en dan ben je 1 dag weg en dan hoor je dat... het zal wel het beste zijn om haar los te laten dan.. al gaat dat erg moeilijk worden het is namelijk ook me eerste echte serieuse relatie geweest. waarschijnlijk moet de eerste relatie altijd fout gaan zodat je iets leert :S het is echt altijd kijken tot hoever ze kan gaan en nu is ze gewoon te ver gegaan waardoor ze mij kwijt is geraakt...
pi_65958873
Pak haar terug door ook met een aantal dames naar bed te gaan. Als ze dan nog niet wilt luisteren uitmaken
pi_65963353
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:35 schreef Tenken het volgende:
en in die tijd dat ze dit deed was ze weer stoned en in de war...
Net alsof je dan ontoerekeningsvatbaar bent Dit zijn allemaal standaard (kut)smoesjes om haar fouten goed te praten.
pi_65963388
Borderline is a bitch, impulsief handelen eerst doen en dan pas denken.. serieus niet de gevolgen kunnen overzien van je acties en ze ook niet willen zien uit schaamte, tot er een confrontatie komt.. en jezelf dan heel erg klote voelen wat resulteerd in nog meer zelfdestructief gedrag.

Het is waarschijnlijk ook niet het leven wat ze voor zichzelf zou hebben gekozen.
En waarschijnlijk is het voor haar meer een kwestie van overleven, het overleven van de achtbaan in haar hoofd en hart, het overleven van het telkens mensen teleurstellen, telkens het fout doen, niet snappen waarom je bepaalde dingen doet en waarom je niet normaal kunt reageren/zijn terwijl je dat zo graag wilt, er heel graag bij willen horen, lief gevonden willen worden, maar het altijd fout doen omdat je ratio op de een of andere manier niet meewerkt op het moment van emotie of triggermomenten, en van de ene piek naar de andere leven and so on and on and on..

Maar ondanks het bovenstaande wat trouwens niet als vrijbriefje voor haar gedrag moet gezien worden maar meer om haar waarschijnlijke gevoel aan te duiden, betekend dit alles dus niet dat jij daardoor het maar moet slikken en over je heen moet laten komen, je moet niet vergeten dat jij ook een mens bent met gevoelens die gerespecteerd dienen te worden, en dat jij uiteindelijk ook een normaal leven moet kunnen leiden en recht hebt op een meisje die 100% voor jou gaat en waarmee je 'veilig' gelukkig kunt zijn.

De kans is groot dat ze zelf echt wel inziet wat ze doet maar geen andere manier ziet/kent om het te veranderen, en helaas voor haar maar tot dat ze dat wel kan denk ik niet dat een relatie ooit gezond zou kunnen zijn. Op een bepaald moment moet je gewoon tegen jezelf zeggen "dit is haar probleem" en voor jezelf kunnen kiezen, en haar evt. uitleggen dat je wel echt om haar geeft, maar het gewoon niet aankan om telkens (onbewust of bewust) gekwetst te worden..

Ik heb het van heel dichtbij meegemaakt, en het is gewoon 3 maal kut.

Sterkte...

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 21:22:24 ]
pi_65966739
Moeilijk, mensen met Borderline doen dit vaker. Mijn moeder is heeft ook Borderline. En verbrak om de haverklap contacten met mensen en na een tijd had ze weer spijt en zo ging het telkens weer. Ik heb dan ook het contact verbroken met haar omdat het leven ermee moeilijk is
pi_65966824
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:20 schreef hdmedewerker het volgende:
Moeilijk, mensen met Borderline doen dit vaker. Mijn moeder is heeft ook Borderline. En verbrak om de haverklap contacten met mensen en na een tijd had ze weer spijt en zo ging het telkens weer. Ik heb dan ook het contact verbroken met haar omdat het leven ermee moeilijk is
Klinkt heel naar moet ik toegeven. Neem je je moeder iets kwalijk ?
pi_65967235
Ja, ik neem haar het verpesten van mijn jeugd kwalijk, ze sloeg me of we kregen gewoon geen eten, en ik heb te vaak gezien hoe ze geprobeerd heeft zelfmoord te plegen. Dat hoort een kind niet allemaal te zien
pi_65968604
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:29 schreef hdmedewerker het volgende:
Ja, ik neem haar het verpesten van mijn jeugd kwalijk, ze sloeg me of we kregen gewoon geen eten, en ik heb te vaak gezien hoe ze geprobeerd heeft zelfmoord te plegen. Dat hoort een kind niet allemaal te zien
Je neemt het haar dus persoonlijk kwalijk en niet de 'ziekte/psychische aandoening' borderline ? Heel logisch en volkomen begrijpelijk trouwens. Dat is de manier waarop zij als mens in elkaar zit en ik vind het altijd zo makkelijk om een psychische aandoening als oorzaak voor een bepaald gedrag aan te wijzen. Ik heb zelf ad(h)d maar ik krijg spontaan last van plaatsvervangende schaamte als ik me op fora begeef waar zo'n 'psychisch tekort' wordt aangewezen als reden voor het complete falen van mensen. Ben zelf ook een redelijke fuck-up maar ik gebruik ad(h)d nooit als smoes. Een diagnose kan overigens wel tot op zekere hoogte helpen met het verklaren van bepaald (systematisch) gedrag van mensen.
  donderdag 12 februari 2009 @ 00:13:21 #21
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_65971542
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:35 schreef Tenken het volgende:
Het ging gewoon allemaal vanzelf, zij kwam op mij af zij vroeg of ik langs kwam... en voor dat ik het wist hield ik zoveel van haar en woonde we samen... Ik hoor dit ook niet te accepteren ben ik ook niet van plan, maar het is wel fucking moeilijk... ik ken haar ook best goed, en in die tijd dat ze dit deed was ze weer stoned en in de war... ik was al weer 2 weken bij haar en ging echt kut met haar maar ik deed me best om haar te helpen, en dan zegt zij ook van ik hou voor altijd van je ga je nooit weg etc etc... en dan ben je 1 dag weg en dan hoor je dat... het zal wel het beste zijn om haar los te laten dan.. al gaat dat erg moeilijk worden het is namelijk ook me eerste echte serieuse relatie geweest. waarschijnlijk moet de eerste relatie altijd fout gaan zodat je iets leert :S het is echt altijd kijken tot hoever ze kan gaan en nu is ze gewoon te ver gegaan waardoor ze mij kwijt is geraakt...
Het is niet zo raar dat je er in 'getrapt' bent, alleen stap er alsjeblieft weer uit.
Het is heel moeilijk, maar achteraf blijkt je eigen leven opeens weer 10x zo leuk te zijn
ik heb ook altijd pech.. :'(
  donderdag 12 februari 2009 @ 00:23:29 #22
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65971871
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:31 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Volgens mij ontlenen partners er ook vaak 'n soort van 'status' aan. 'Kijk eens hoeveel ik voor hem/haar over heb! Kijk eens hoe geduldig ik ben! Kijk eens hoe goed ik voor mensen kan zorgen!' Maar wat ze nodig hebben is 'n flinke trap onder de reet.

M.
Ik denk niet dat de partners dit denken als ze met een bordeliner omgaan. Het is meer een cirkel waar ze inzitten. De angst dat de ander zichzelf iets aan doet, zichzelf in de ellende stort, het schuldgevoel wat ze dan hebben (als ik er maar was geweest....).

Een relatie met een borderliner is vaak gebaseerd op pure manipulatie. Op het moment dat de partner er los van kan komen is dat mooi en is het denk ik niet zo handig om die persoon ook nog eens een schuldgevoel aan te gaan praten; dat is iets waar zij nl jarenlang onder geleefd hebben en zich juist van proberen los te maken.
pi_65974412
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:16 schreef Natalie het volgende:
Ik zal nu wel tegen een aantal schenen schoppen... maarre, borderline is niet een excuus voor įlles. Je moet dit niet pikken van haar.
eensch.......

stom excuus........

ja sorry hoor ik ben vfreemd gegaan maar ik kan er niks aan doen want ik ben borderliner

slaat nergens op.....
pi_65980852
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:58 schreef cesareborgia het volgende:

[..]

Je neemt het haar dus persoonlijk kwalijk en niet de 'ziekte/psychische aandoening' borderline ? Heel logisch en volkomen begrijpelijk trouwens. Dat is de manier waarop zij als mens in elkaar zit en ik vind het altijd zo makkelijk om een psychische aandoening als oorzaak voor een bepaald gedrag aan te wijzen. Ik heb zelf ad(h)d maar ik krijg spontaan last van plaatsvervangende schaamte als ik me op fora begeef waar zo'n 'psychisch tekort' wordt aangewezen als reden voor het complete falen van mensen. Ben zelf ook een redelijke fuck-up maar ik gebruik ad(h)d nooit als smoes. Een diagnose kan overigens wel tot op zekere hoogte helpen met het verklaren van bepaald (systematisch) gedrag van mensen.
De borderline zal ook vast meespelen, maar ze wist altijd donders goed wat ze deed. met adhd'ers heb ik geen moeite, een goede vriendin van me had ook adhd.
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:10:30 #25
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_65980967
Had??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')