abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:49:03 #1
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65915692
En dan heb ik het over mensen die naar een (over het algemeen relatief duur) restaurant gaan, om vervolgens te zeiken over de kleine porties. Ik had laatst een gesprek met een stel mensen, die met hun dochter en haar vriend ter ere van hun verloving naar een duur restaurant waren geweest. Ze waren niet echt enthousiast over het restaurant. De reden? In hun ogen kleine porties

Ze hebben letterlijk een half uur lang lopen kankeren op de kleine hoeveelheden eten die gedurende de 7 gangen op hun borden lagen. "We kregen en heul klein lapje vlees, en omdat het zo weinig was hebben we zelfs de garnering opgegeten". En de ander: "Bij v.d. Valk krijg je altijd nog schaaltjes met patat en groente erbij, maar dat was hier ook niet zo".

Vervolgens vraag ik: "Maar, was het wel lekker dan?" -- "Jaaa dat wel, maar voor die prijs was het veel te weinig! We wilden na het eten nog naar de Burgerking" Ik ben redelijk vaak naar de wat betere restaurants geweest, en ik was na 7 gangen echt wel goed gevuld. Hoe erg kun je overdrijven? Begrijpen sommige mensen niet dat het eten wat ze in duurdere restaurants krijgen ook van betere kwaliteit zijn? Beter bereid? En daardoor ook duurder?

Klacht: Mensen die liever naar een vreetschuur gaan om een kilo schnitzel naar binnen te werken, en vervolgens beweren dat de hoeveelheid eten die je krijgt samenhangt met de kwaliteit van een restaurant. Oftewel: Hoe meer eten, hoe beter het restaurant. Ongeacht hoe het is bereid, wat je überhaupt op je bord hebt liggen en de gehele ambiance van de locatie.

Subklacht: Mensen het niet kunnen verkroppen dat anderen wel bereid zijn (veel) geld uit te geven voor lekker eten en goede wijn, waarna ze verkondigen dat "Je het toch allemaal weer uitpoept, dus het geen drol uitmaakt wat je eet".
Primum non nocere
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:49:39 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_65915708
Heb ik dit verhaal al niet eens eerder gelezen in exact dezelfe vorm?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:51:26 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65915765
Mensen die tof doen over te kleine porties met 'kwaliteitsvoedsel' die je toch weer uitpoept. .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:51:55 #4
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65915786
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:49 schreef Adelante het volgende:
Ey, sorry dat ik niet heel FOK! uit m'n hoofd ken en niet alle topics heb gescreend voordat ik begon te typen.
Primum non nocere
pi_65915798
Ik vind dat je voor een hoge prijs beiden mag verwachten. Het zou toch gek zijn als je, na een flinke bom duiten neergelegd te hebben, je nog steeds met honger (of trek, whatever) het restaurant uitloopt.
pi_65915802
Nou soms is het wel erg karig wat je krijgt hoor. Alles in perspectief natuurlijk. Je moet wel een beetje gevuld naar buiten gaan, jezelf volbunkeren is een ander verhaal, dan moet je maar onbeperkt spareribs naar binnen stouwen ofzo.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:52:50 #7
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65915813
Ik kan me enigszins vinden in je OP, maar ik vind toch ook dat die porties best wat groter mogen.
En dat mag van mij dan ook best wat duurder zijn, ik betaal het toch niet de keren dat ik daar vertoef.
Maar na zoveel borden met relatief weinig eten heb ik écht nog wel trek hoor, geen honger ofzo, maar ik lust best nog wel wat.

Dat zal misschien wel heel de bedoeling zijn, dat je gewoon voldoende en lekker gegeten hebt maar niet direct vol zit en je 5 kilo zwaarder voelt wanneer je opstaat, maar dát mag van mij ook weleens i.c.m lekker eten.
pi_65915820
quote:
ja
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:53:46 #9
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_65915842
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:49 schreef Florian_ het volgende:
En dan heb ik het over mensen die naar een (over het algemeen relatief duur) restaurant gaan, om vervolgens te zeiken over de kleine porties. Ik had laatst een gesprek met een stel mensen, die met hun dochter en haar vriend ter ere van hun verloving naar een duur restaurant waren geweest. Ze waren niet echt enthousiast over het restaurant. De reden? In hun ogen kleine porties

Ze hebben letterlijk een half uur lang lopen kankeren op de kleine hoeveelheden eten die gedurende de 7 gangen op hun borden lagen. "We kregen en heul klein lapje vlees, en omdat het zo weinig was hebben we zelfs de garnering opgegeten". En de ander: "Bij v.d. Valk krijg je altijd nog schaaltjes met patat en groente erbij, maar dat was hier ook niet zo".

Vervolgens vraag ik: "Maar, was het wel lekker dan?" -- "Jaaa dat wel, maar voor die prijs was het veel te weinig! We wilden na het eten nog naar de Burgerking" Ik ben redelijk vaak naar de wat betere restaurants geweest, en ik was na 7 gangen echt wel goed gevuld. Hoe erg kun je overdrijven? Begrijpen sommige mensen niet dat het eten wat ze in duurdere restaurants krijgen ook van betere kwaliteit zijn? Beter bereid? En daardoor ook duurder?

Klacht: Mensen die liever naar een vreetschuur gaan om een kilo schnitzel naar binnen te werken, en vervolgens beweren dat de hoeveelheid eten die je krijgt samenhangt met de kwaliteit van een restaurant. Oftewel: Hoe meer eten, hoe beter het restaurant. Ongeacht hoe het is bereid, wat je überhaupt op je bord hebt liggen en de gehele ambiance van de locatie.

Subklacht: Mensen het niet kunnen verkroppen dat anderen wel bereid zijn (veel) geld uit te geven voor lekker eten en goede wijn, waarna ze verkondigen dat "Je het toch allemaal weer uitpoept, dus het geen drol uitmaakt wat je eet".
awh, mensen hebben genoeg gespaard om voor het eerst in hun leven naar een luxe restaurant te gaan ivp naar de snackbar/chinees op de hoek. Om vervolgens van een koude douche thuis te komen om te klagen dat het eten in te kleine porties was invergelijking met de prijs.

Jankerds.

jah, das wat anders dan de berenketen he
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:53:54 #10
112251 314
gimme pie!
pi_65915848
quote:
Ik ben redelijk vaak naar de wat betere restaurants geweest, en ik was na 7 gangen echt wel goed gevuld. Hoe erg kun je overdrijven?
hoe erg kun je overdrijven?
pi_65915860
Ah, zo een.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_65915862
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:52 schreef LuNaTiC het volgende:
Nou soms is het wel erg karig wat je krijgt hoor. Alles in perspectief natuurlijk. Je moet wel een beetje gevuld naar buiten gaan, jezelf volbunkeren is een ander verhaal, dan moet je maar onbeperkt spareribs naar binnen stouwen ofzo.
Eens.
pi_65915870
verkapt-ik-ga-naar-dure-restaurants-topic
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:54:21 #14
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
  Donald Duck held dinsdag 10 februari 2009 @ 15:54:26 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65915876
quote:
ja
Mensen die de kwaliteit van een Restaurant...
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_65915879
Maar ff losstaand van het het dubbele topic, wel een gegronde klacht
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:54:53 #17
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_65915889
zeer terechte klacht van de TS

al die paupers met een motto van: "veul is lekker en lekker is veul"
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:56:09 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_65915944
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:53 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ja
Bedankt, ik dacht al dat ik alzheimer symptomen ontwikkelde.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_65916156
Dat staat los van het restaurant Dan heb je twee soorten mensen: De frituurheld die verwacht vol te zitten binnen het uur en de "kenner" die het plots heel wat beter vind smaken alleen omdat het duurder is. Ik ben zelf de moeilijkste niet en zal ook niet snel klagen (als het zo slecht is ga ik gewoon niet meer), maar goede restaurantjes zijn niet altijd makkelijk te vinden. Je gaat ook uit eten MET iemand, neem ik aan. En dan komt het eten zelf al snel op de 2e plek.
graag verwijderen
pi_65916200
Mensen die letten op de grootte van het stukje vlees.... "oh, deze is klein, dan moet ie wel van goede kwaliteit zijn..."

hebben jullie ook ruzie aan tafel voor het kleinste stukje vlees?
pi_65916215
Een gloednieuw topique!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:06:49 #22
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_65916328
quote:
Heb ik deze opmerking niet eerder gelezen in een ander topic in exact dezelfde vorm
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:06:57 #23
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65916333
Ik verwacht op z'n minst dat ik met een voldaan gevoel naar buiten loop. Is dat niet het geval is het sowieso een onvoldoende, hoe goed het eten ook was.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:07:18 #24
27699 Ravage
thinking about you
pi_65916348
Als dit Tweakers was ging er nu een slot op
i'm not living, i'm just killing time
pi_65916352
Ik vind het ook altijd ze verschrikkelijk als de mensen met wie je uit eten bent constant over het eten zitten te zeiken (en dan altijd over onbenullige dingen) terwijl het eten toch echt meer dan acceptabel was.
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')