abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118977546
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 00:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat het om kindermisbruik gaat is mij tot nu toe ontgaan.
Even goed dit topic doorlezen...
  donderdag 8 november 2012 @ 14:29:50 #122
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_118978800
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2009 12:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het heeft neits met religieuze tolerantie te maken, maar met praktijken die een bepaalde uitwerking op lichaam en geest hebben, vaak negatief. Zoals psychoses in dit geval al genoemd zijn. Als een religie zelfmoord propageert om tot verlichting te komen, zou jij er niet voor willen waarschuwen als iemand zich daarbij wil aansluiten? Of is dat ook intolerant?

Ik heb het wat krom weggezet door die link met hindoeisme te leggen, maar dat is slechts een feit en aangezien het op de website niet genoemd wordt, leek me het wel terecht om het te noemen zodat je weet waar je mee te maken hebt.
Wil je soms beweren dat het christendom géén psychoses kan veroorzaken? Ik heb namelijk familie waar een ware tragedy gebeurd is door "geloofswanen".
pi_119003880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:00 schreef kelim het volgende:

[..]

Even goed dit topic doorlezen...
Maar maakt ook niet uit: mijn broertjes waren beslist geen kinderen meer en misbruikten die ook niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119037891
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 00:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar maakt ook niet uit: mijn broertjes waren beslist geen kinderen meer en misbruikten die ook niet.
Het gaat dan ook niet om jouw broertjes.

Heel veel wat er gebeurde was niet eens bekend bij mensen die er (tijdelijk) woonden en al helemaal niet bij mensen die er cursussen volgden of eens een tijdje kwamen klussen ofzo. Dan heb ik het bijvoorbeeld over het veelvuldige drugsgebruik en dus ook kindermisbruik. Het gebeurde in de intieme kring rond Wilson, in het 'witte huis'. De slogan 'leven in verbondenheid' die mensen op Venwoude graag in de mond namen, wordt daarmee dan ook nogal relatief. Heel veel gebeurde er in het verborgene.

Punt is dat het wel gaat om de inspirator en oprichter van Venwoude en de groep intimi om hem heen. Degenen die Venwoude hebben opgebouwd en de richting hebben bepaald. Maar de zwarte kant daarvan is bij veel mensen niet bekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')