abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95931206
Beste Steven,

Ik weet echt niet waar jij je informatie vandaan haalt.......
In elk geval niet van Venwoude zelf.
Niemand zal ontkennen wat er op Venwoude gebeurd is met minderjarigen.
En dan bedoel ik NIEMAND!

Je verdraaing van feiten is een schande naar de slachtoffers.
Waarom je Venwoude hardnekkig blijft verdedigen is een raadsel.
Waarom in godsnaam? Wat is je belang?

Kom tot inkeer. Je kunt op vergiffenis rekenen.
pi_117759492
Ik vraag me af waarom er nog steeds zo weinig kritisch materiaal te vinden is over Venwoude en Ted Wilson.

In deze tijd waarin in de media zoveel aandacht wordt besteed aan seksueel misbruik van minderjarigen en de gevolgen die dit voor de slachtoffers heeft, ook na jaren nog, vind je (behalve in dit topic) bijna niets over het geestelijke en seksuele misbruik dat in deze 'spirituele leefgemeenschap' heeft plaatsgevonden. Het kritische blog Venwoude Leaks lijkt verdwenen te zijn (weet iemand waarom??).

Ik weet uit eerste hand dat het waar is wat er hier wordt geschreven over misbruik van jonge meisjes op Venwoude. Wat ik niet begrijp is dat Ted Wilson nog steeds door zoveel mensen genoemd wordt als hun 'spirituele leraar' en soortgelijke bewoordingen. Misschien dat deze mensen niet weten wat er zich jarenlang werkelijk heeft afgespeeld in de kleine cirkel rond Ted Wilson? Dan vind ik het belangrijk dat er toch meer aandacht aan deze zwarte bladzijden van Venwoude wordt besteed.

Erger is dat er ook mensen zijn die wel weten wat er daar gebeurd is, maar Venwoude en Ted Wilson nog steeds op een voetstuk zetten. Zonder dat er openlijk over deze walgelijke zaken wordt gesproken of echt afstand van wordt genomen. Onbegrijpelijk.

Daarom toch maar het stof van dit topic geschud. Misschien zijn er nog andere mensen die een kritische noot willen plaatsen om het bestaande beeld wat meer in balans te brengen...
pi_117761701
Wat is het bestaande beeld dan?
Het lijkt wel alsof je heel oud zeer wilt wreken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117782149
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 01:54 schreef Kees22 het volgende:
Wat is het bestaande beeld dan?
Het lijkt wel alsof je heel oud zeer wilt wreken.
Het bestaande beeld heb ik al enigszins uitgelegd. Ook vind je dat beschreven in eerdere posts in dit topic.

Het gaat inderdaad om oud zeer. Voor slachtoffers van seksueel misbruik is het belangrijk dat die verhalen aan het licht komen en dat ze erkenning krijgen. Hetzelfde geldt voor slachtoffers van misbruik in de katholieke kerk, wat in veel gevallen ook nu pas na jaren naar buiten komt. Heb je daar dezelfde reactie naar?
pi_117802439
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:05 schreef kelim het volgende:

[..]

Het bestaande beeld heb ik al enigszins uitgelegd. Ook vind je dat beschreven in eerdere posts in dit topic.

Het gaat inderdaad om oud zeer. Voor slachtoffers van seksueel misbruik is het belangrijk dat die verhalen aan het licht komen en dat ze erkenning krijgen. Hetzelfde geldt voor slachtoffers van misbruik in de katholieke kerk, wat in veel gevallen ook nu pas na jaren naar buiten komt. Heb je daar dezelfde reactie naar?
Ik ben als katholieke jongen in een internaat nooit misbruikt. Integendeel!
Mijn broertjes hebben over Venwoude positief bericht.

Dat slachtoffers gehoord worden is belangrijk, natuurlijk. En erkenning ook.
Maar ik kan ze die niet geven.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117811307
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben als katholieke jongen in een internaat nooit misbruikt. Integendeel!
Wat wil je daarmee zeggen?

quote:
Mijn broertjes hebben over Venwoude positief bericht.
Het een sluit het ander niet uit. Kennelijk weten ze niet alles over wat er zich daar afspeelde. Of ze keuren seksueel misbruik van minderjarigen goed.

quote:
Dat slachtoffers gehoord worden is belangrijk, natuurlijk. En erkenning ook.
Maar ik kan ze die niet geven.
Je kunt die erkenning niet geven omdat je het niet gelooft of om een andere reden?
pi_117841055
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:21 schreef kelim het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen?
Dat ik niet misbruikt ben. Of zo.
quote:
[..]

Het een sluit het ander niet uit. Kennelijk weten ze niet alles over wat er zich daar afspeelde. Of ze keuren seksueel misbruik van minderjarigen goed.
Je eerste zin is waar. De tweede zal ook wel waar zijn. De derde is niet waar.
quote:
[..]

Je kunt die erkenning niet geven omdat je het niet gelooft of om een andere reden?
Omdat ik niet weet. En wat ik niet weet, kan ik niet erkennen.
pi_117841749
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat ik niet misbruikt ben. Of zo.
OK, gelukkig maar! :) Maar het feit dat jij niet misbruikt bent op je internaat is toch niet relevant voor het voorbeeld dat ik geef? Ik geef dit voorbeeld om aan te geven dat ook na zoveel jaar mensen (slachtoffers) er behoefte aan hebben dat de waarheid aan het licht komt, dat erkend wordt wat er fout is gegaan. Misschien zelfs dat er excuses worden aangeboden.

quote:
Omdat ik niet weet. En wat ik niet weet, kan ik niet erkennen.
Dat begrijp ik, maar waarom voel je dan de behoefte om op mijn post te reageren als je tegelijkertijd vindt dat je het niet weet? Kun je ook geen begrip opbrengen voor mijn punt? Het lijkt erop dat je betrokken genoeg bent om te willen reageren, dus waarom onderzoek je dan niet wat er is gebeurd? En vind je het onterecht dat er mensen zijn die ook na jaren over deze dingen willen spreken, ondanks dat anderen het nog steeds in de doofpot willen houden?
pi_117881210
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 02:28 schreef kelim het volgende:

[..]

OK, gelukkig maar! :) Maar het feit dat jij niet misbruikt bent op je internaat is toch niet relevant voor het voorbeeld dat ik geef? Ik geef dit voorbeeld om aan te geven dat ook na zoveel jaar mensen (slachtoffers) er behoefte aan hebben dat de waarheid aan het licht komt, dat erkend wordt wat er fout is gegaan. Misschien zelfs dat er excuses worden aangeboden.
Oh, dat begrijp ik wel. Al helpt het niet zo heel veel bij de verwerking. Integendeel: het fanatiek zoeken van gerechtigheid en/of erkenning stoort de eigen verwerking van het leed.
Want de kans dat je krijgt wat je zegt te willen, is minimaal.
Je geeft een voorbeeld. Betekent dat dat jij zelf geen slachtoffer bent? Dan zijn we dus beiden geen slachtoffer van misbruik.
quote:
[..]

Dat begrijp ik, maar waarom voel je dan de behoefte om op mijn post te reageren als je tegelijkertijd vindt dat je het niet weet? Kun je ook geen begrip opbrengen voor mijn punt? Het lijkt erop dat je betrokken genoeg bent om te willen reageren, dus waarom onderzoek je dan niet wat er is gebeurd? En vind je het onterecht dat er mensen zijn die ook na jaren over deze dingen willen spreken, ondanks dat anderen het nog steeds in de doofpot willen houden?
Ik heb naar vermogen onderzocht wat er gebeurd zou kunnen zijn.
Twee van mijn broers zijn zeer lovend over Venwoude geweest en toen dit topic gestart werd, heb ik me daar even mee bemoeid. Het leek alsof er een heel felle zwartmakerij gestart werd en daar ben ik heel erg op tegen. Het leek aanvankelijk op een lynchpartij.
Ik zou even terug moeten lezen wat mijn broertjes gezegd hebben, maar ik meen me te herinneren dat ze van niks wisten. Dus ik heb ook niks te melden.
Dat er mensen over deze zaken willen spreken, is hen gegund. Maar het zal hen niet helpen.
Klote dingen gebeuren nou eenmaal. Het leven is niet eerlijk.
Dat kun je wel kut vinden, en dat is het natuurlijk ook, maar zo is het leven.
Het beeld van de grizzly die een zalm gevangen had en die achteloos doormidden schuurde.
pi_117941731
Ik denk niet dat jij degene bent die kan bepalen of het mensen al dan niet helpt om over deze zaken te spreken. Volgens mij kan dat wel degelijk heel goed helpen.

Ik vind het nog steeds belangrijk dat dit aspect van Venwoude bekend is/wordt. Daarom is het goed dat dit topic hoog verschijnt als je op Venwoude googelt.
pi_117945532
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 22:50 schreef kelim het volgende:
Ik denk niet dat jij degene bent die kan bepalen of het mensen al dan niet helpt om over deze zaken te spreken. Volgens mij kan dat wel degelijk heel goed helpen.

Ik vind het nog steeds belangrijk dat dit aspect van Venwoude bekend is/wordt. Daarom is het goed dat dit topic hoog verschijnt als je op Venwoude googelt.
Ik zou zeggen: probeer het en zie waar je uitkomt met je verwerking.

Oh, en in mijn vorige post moest het natuurlijk scheurde zijn, i.p.v. schuurde.
pi_118762448
Nu weer de beerput van Jimmy Savile c.s. Ben benieuwd wanneer de 'spirituele scene' (o.a. Bhagwan-beweging) aan de beurt komt.
pi_118764116
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:01 schreef kelim het volgende:
Nu weer de beerput van Jimmy Savile c.s. Ben benieuwd wanneer de 'spirituele scene' (o.a. Bhagwan-beweging) aan de beurt komt.
Wat hebben Jimmy Savile en Bhagwan met Venwoude te maken??
pi_118764463
Kees22 laat zich weer eens kennen zo te zien.
Een sekte verdedigen toe maar.
  zaterdag 3 november 2012 @ 01:22:12 #115
294141 tarantism
hups in die kont
pi_118764839
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:05 schreef DeParo het volgende:
Kees22 laat zich weer eens kennen zo te zien.
Een sekte verdedigen toe maar.
haha
pi_118768917
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat hebben Jimmy Savile en Bhagwan met Venwoude te maken??
Kin-der-mis-bruik, Kees22.

Daarnaast was Ted Wilson volgeling van Bhagwan, net als vele anderen op Venwoude. Apart dat je dat niet weet, terwijl je wel je mening al zo duidelijk lijkt te hebben bepaald.
pi_118785522
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:32 schreef kelim het volgende:

[..]

Kin-der-mis-bruik, Kees22.

Daarnaast was Ted Wilson volgeling van Bhagwan, net als vele anderen op Venwoude. Apart dat je dat niet weet, terwijl je wel je mening al zo duidelijk lijkt te hebben bepaald.
Ik heb helemaal geen mening over Venwoude.
En wat is er tegen om volgeling van Bhagwan (geweest) te zijn?
pi_118790618
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En wat is er tegen om volgeling van Bhagwan (geweest) te zijn?
Tja... Ik denk dat je nog een hoop dingen te ontdekken hebt.

Overigens wel opvallend dat je op het belangrijkste deel van mijn post niet ingaat. Je vroeg wat Jimmy Savile, Bhagwan en Venwoude met elkaar gemeen hebben. Welnu: kindermisbruik. Dat is wat ze met elkaar gemeen hebben. En verder hebben Bhagwan en Venwoude in zoverre iets met elkaar gemeen dat de spiritueel leider en oprichter van Venwoude volgeling was van Bhagwan.

Dus Kees, nogmaals: het gaat om kindermisbruik.

[ Bericht 28% gewijzigd door kelim op 03-11-2012 23:12:03 ]
pi_118794649
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:57 schreef kelim het volgende:

[..]

Tja... Ik denk dat je nog een hoop dingen te ontdekken hebt.

Overigens wel opvallend dat je op het belangrijkste deel van mijn post niet ingaat. Je vroeg wat Jimmy Savile, Bhagwan en Venwoude met elkaar gemeen hebben. Welnu: kindermisbruik. Dat is wat ze met elkaar gemeen hebben. En verder hebben Bhagwan en Venwoude in zoverre iets met elkaar gemeen dat de spiritueel leider en oprichter van Venwoude volgeling was van Bhagwan.

Dus Kees, nogmaals: het gaat om kindermisbruik.
Wat een dooddoener: je hebt nog veel te ontdekken. Godsakker wat een tijdverspilling.
Als je me zou vertellen wat dan, waren we al een stuk verder.
Zoals ik al zei: ik heb geen mening over Venwoude.
Wat ik over Venwoude gehoord heb, heb ik gehoord van mijn broertjes. En die hadden niet bepaald meer de leeftijd om als kind daar misbruikt te worden. En ook niet het postuur. (8>

Dat het om kindermisbruik gaat is mij tot nu toe ontgaan.
Maar als je daar iets over wilt vertellen, doe dat dan ook.
pi_118977493
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 00:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een dooddoener: je hebt nog veel te ontdekken. Godsakker wat een tijdverspilling.
Als je me zou vertellen wat dan, waren we al een stuk verder.

Over wat er in de Bhagwanbeweging allemaal is misgegaan is genoeg geschreven. Veel informatie op internet te vinden, maar ook in boeken. Ga ik niet allemaal herhalen. Je kunt best zelf je informatie zoeken. En als je dat tijdverspilling vindt is dat verder ook prima en je eigen keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')