Het bestaande beeld heb ik al enigszins uitgelegd. Ook vind je dat beschreven in eerdere posts in dit topic.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 01:54 schreef Kees22 het volgende:
Wat is het bestaande beeld dan?
Het lijkt wel alsof je heel oud zeer wilt wreken.
Ik ben als katholieke jongen in een internaat nooit misbruikt. Integendeel!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:05 schreef kelim het volgende:
[..]
Het bestaande beeld heb ik al enigszins uitgelegd. Ook vind je dat beschreven in eerdere posts in dit topic.
Het gaat inderdaad om oud zeer. Voor slachtoffers van seksueel misbruik is het belangrijk dat die verhalen aan het licht komen en dat ze erkenning krijgen. Hetzelfde geldt voor slachtoffers van misbruik in de katholieke kerk, wat in veel gevallen ook nu pas na jaren naar buiten komt. Heb je daar dezelfde reactie naar?
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben als katholieke jongen in een internaat nooit misbruikt. Integendeel!
Het een sluit het ander niet uit. Kennelijk weten ze niet alles over wat er zich daar afspeelde. Of ze keuren seksueel misbruik van minderjarigen goed.quote:Mijn broertjes hebben over Venwoude positief bericht.
Je kunt die erkenning niet geven omdat je het niet gelooft of om een andere reden?quote:Dat slachtoffers gehoord worden is belangrijk, natuurlijk. En erkenning ook.
Maar ik kan ze die niet geven.
Dat ik niet misbruikt ben. Of zo.quote:
Je eerste zin is waar. De tweede zal ook wel waar zijn. De derde is niet waar.quote:[..]
Het een sluit het ander niet uit. Kennelijk weten ze niet alles over wat er zich daar afspeelde. Of ze keuren seksueel misbruik van minderjarigen goed.
Omdat ik niet weet. En wat ik niet weet, kan ik niet erkennen.quote:[..]
Je kunt die erkenning niet geven omdat je het niet gelooft of om een andere reden?
OK, gelukkig maar!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat ik niet misbruikt ben. Of zo.
Dat begrijp ik, maar waarom voel je dan de behoefte om op mijn post te reageren als je tegelijkertijd vindt dat je het niet weet? Kun je ook geen begrip opbrengen voor mijn punt? Het lijkt erop dat je betrokken genoeg bent om te willen reageren, dus waarom onderzoek je dan niet wat er is gebeurd? En vind je het onterecht dat er mensen zijn die ook na jaren over deze dingen willen spreken, ondanks dat anderen het nog steeds in de doofpot willen houden?quote:Omdat ik niet weet. En wat ik niet weet, kan ik niet erkennen.
Oh, dat begrijp ik wel. Al helpt het niet zo heel veel bij de verwerking. Integendeel: het fanatiek zoeken van gerechtigheid en/of erkenning stoort de eigen verwerking van het leed.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 02:28 schreef kelim het volgende:
[..]
OK, gelukkig maar!Maar het feit dat jij niet misbruikt bent op je internaat is toch niet relevant voor het voorbeeld dat ik geef? Ik geef dit voorbeeld om aan te geven dat ook na zoveel jaar mensen (slachtoffers) er behoefte aan hebben dat de waarheid aan het licht komt, dat erkend wordt wat er fout is gegaan. Misschien zelfs dat er excuses worden aangeboden.
Ik heb naar vermogen onderzocht wat er gebeurd zou kunnen zijn.quote:[..]
Dat begrijp ik, maar waarom voel je dan de behoefte om op mijn post te reageren als je tegelijkertijd vindt dat je het niet weet? Kun je ook geen begrip opbrengen voor mijn punt? Het lijkt erop dat je betrokken genoeg bent om te willen reageren, dus waarom onderzoek je dan niet wat er is gebeurd? En vind je het onterecht dat er mensen zijn die ook na jaren over deze dingen willen spreken, ondanks dat anderen het nog steeds in de doofpot willen houden?
Ik zou zeggen: probeer het en zie waar je uitkomt met je verwerking.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 22:50 schreef kelim het volgende:
Ik denk niet dat jij degene bent die kan bepalen of het mensen al dan niet helpt om over deze zaken te spreken. Volgens mij kan dat wel degelijk heel goed helpen.
Ik vind het nog steeds belangrijk dat dit aspect van Venwoude bekend is/wordt. Daarom is het goed dat dit topic hoog verschijnt als je op Venwoude googelt.
Wat hebben Jimmy Savile en Bhagwan met Venwoude te maken??quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:01 schreef kelim het volgende:
Nu weer de beerput van Jimmy Savile c.s. Ben benieuwd wanneer de 'spirituele scene' (o.a. Bhagwan-beweging) aan de beurt komt.
hahaquote:Op zaterdag 3 november 2012 01:05 schreef DeParo het volgende:
Kees22 laat zich weer eens kennen zo te zien.
Een sekte verdedigen toe maar.
Kin-der-mis-bruik, Kees22.quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat hebben Jimmy Savile en Bhagwan met Venwoude te maken??
Ik heb helemaal geen mening over Venwoude.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:32 schreef kelim het volgende:
[..]
Kin-der-mis-bruik, Kees22.
Daarnaast was Ted Wilson volgeling van Bhagwan, net als vele anderen op Venwoude. Apart dat je dat niet weet, terwijl je wel je mening al zo duidelijk lijkt te hebben bepaald.
Tja... Ik denk dat je nog een hoop dingen te ontdekken hebt.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En wat is er tegen om volgeling van Bhagwan (geweest) te zijn?
Wat een dooddoener: je hebt nog veel te ontdekken. Godsakker wat een tijdverspilling.quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:57 schreef kelim het volgende:
[..]
Tja... Ik denk dat je nog een hoop dingen te ontdekken hebt.
Overigens wel opvallend dat je op het belangrijkste deel van mijn post niet ingaat. Je vroeg wat Jimmy Savile, Bhagwan en Venwoude met elkaar gemeen hebben. Welnu: kindermisbruik. Dat is wat ze met elkaar gemeen hebben. En verder hebben Bhagwan en Venwoude in zoverre iets met elkaar gemeen dat de spiritueel leider en oprichter van Venwoude volgeling was van Bhagwan.
Dus Kees, nogmaals: het gaat om kindermisbruik.
Over wat er in de Bhagwanbeweging allemaal is misgegaan is genoeg geschreven. Veel informatie op internet te vinden, maar ook in boeken. Ga ik niet allemaal herhalen. Je kunt best zelf je informatie zoeken. En als je dat tijdverspilling vindt is dat verder ook prima en je eigen keuze.quote:Op zondag 4 november 2012 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een dooddoener: je hebt nog veel te ontdekken. Godsakker wat een tijdverspilling.
Als je me zou vertellen wat dan, waren we al een stuk verder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |