abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2011 @ 12:04:44 #81
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94088014
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:48 schreef Harriette het volgende:
Beste VenwoudeLeaks,

nee, je naam is slecht te verdedigen na dergelijke acties op internet. Dingen worden héél makkelijk uit verband getrokken, mensen die totaal onschuldig waren aan de praktijken in het verleden op Venwoude, die zelfs nog nooit op Venwoude waren geweest, worden er nu op aan gesproken.

Het is bijv. ook heel makkelijk om op internet te zetten dat jij bezig bent met een wraakneming nadat je werd afgewezen om weer activiteiten te doen op Venwoude. Dit is ook een uit z'n verband gerukt verhaal. Of om te zeggen dat een bepaalde minderjarige ook haar vader moet aanklagen voor seksueel misbruik en haar moeder voor verwaarlozing, die stond er op Venwoude tenslotte ook bij en keek er naar. Wil je dat ik hun namen noem?!! Nee, dat beschadigd het slachtoffer meer dan dat het haar goed doet. Je bent gewoon te laat, punt. Had eerder actie ondernomen, toen Ted nog leefde, nu val je onschuldige mensen aan.

Je webiste VenwoudeLeaks gaat ook niet voor de waarheid, niet de gehele waarheid. Mijn berichten wil je niet plaatsen omdat ik een hele andere kijk heb op het geheel heb en een stuk milder ben, terwijl ik toch ook jaren als minderjarige op Venwoude doorbracht.

Beste ikweetermeervan, je weet er meer van, maar als je spreekt over eigen hachje redden weet je er duidelijk minder van dan je denkt. Hoeveel mensen werken/wonen nog op Venwoude die deelnamen aan de misdadige praktijken op Venwoude? Bijna niemand...
Het is vooral zwaar klote dat de slachtoffers niet meer terecht kunnen bij de ware dader, omdat hij dood is.
Op het Venwoude van nu lopen zoveel onschuldige mensen rond, die nu door het slijk gehaald worden. Ga naar de ware daders/de mensen die het niet tegenhielden!
Stockholmsyndroompje? . Dit ook omdat je zelf volmondig toegeeft dat er ook wel foute dingen zijn gebeurd.

En als de leiding van een organisatie dingen fout heeft gedaan dan is de organisatie aansprakelijk. Je zou voor de katholieke kerk moeten gaan werken. Ze zouden heel blij zijn met jouw filosofie, zou ze miljarden schadevergoeding schelen.
pi_94090009
En als de leiding van een organisatie dingen fout heeft gedaan dan is de organisatie aansprakelijk.

Er zijn nog genoeg mensen in leven die toendertijd medeplichtig waren/zijn, die zijn makkelijk hierop aan te spreken. Dat is wat ik zeg, niet dat ze niemand aansprakelijk kunnen stellen.

Ik hou op met deze discussie, ik vind dat teveel mensen aan de haal gaan met wat er met ons, de minderjarige slachtoffers, is gebeurd.
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:48:51 #83
338138 VenwoudeLeaks
Truth will prevail
pi_94200599
Het spijt me dat je je gekwetst voelt Harriette. Ik ben me niet bewust dat ik jouw berichten niet plaats, heb daartoe ook geen verzoek van je ontvangen. Iedereen kan natuurlijk een bericht op Venwoude Leaks geplaatst krijgen die zich kenbaar maakt.

Ik probeer de waarheid naar buiten te brengen zo ver ik die weet en van anderen hoor. Bijna niemand is er nog schrijf je, maar nog wel genoeg die er ook aan mee gedaan hebben en dan nog een heleboel anderen die er van geweten hebben en nooit heeft iemand er iets van gezegd. Ik heb het in 2005 in een open brief aan Ted Wilson aan de kaak gesteld. Helaas kreeg ik niet zo veel bijval is nu.

Voor de waarheid is het gelukkig nooit te laat.
http://venwoudeleaks.blogspot.com
venwoudeleaks@gmail.com
pi_94284813
Met enige verbazing lees ik over het verleden en wat dat nog allemaal teweegbrengt...Enige argwaan krijg ik wel omdat de drijvende kracht achter venwoudeleaks in het verleden heeft aangegeven Venwoude te willen kopen, hij heeft zich ook aangesloten bij een vrouwelijke goeroe waar veel oud venwoudenaren terechtgekomen zijn en vooral diegene met de slechte ervaringen.
Ook deze goeroe heeft interesse in het landgoed/ bedrijf Venwoude. Toeval?

Het zou in iedergeval wel heel handig zijn voor deze dame en heer als venwoude een slechte naam krijgt en wat schadevergoedingen zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Zo gaat dat in de zakenwereld.

De goeroe heeft de afgelopen jaren nog wel regelmatig bijeenkomsten georganiseerd op Venwoude.

En ook goeroes en spirituele gemeenschappen zijn bedrijven die geld willen verdienen en zich bezighouden met overnames van mooie locaties....

Deze informatie maakt het plaatje wel wat completer.
pi_94598893
Dag Steven,

Ik zal een paar dingen voor je verduidelijken aangezien er wat schort aan je informatievoorziening.
Zo te lezen heb je niet op Venwoude gewoond (althans niet in de 'familie') en ken je ook niet de Guru waar je zo lekker tegen aan denkt te kunnen schoppen.

Inderdaad zijn veel mensen van Venwoude uiteindelijk terechtgekomen bij een geestelijk leraar die wel integer is en het beste voor heeft met haar studenten. Dat heb je goed opgemerkt. Dat ze ooit ook maar enige interesse heeft gehad om Venwoude te kopen is niet waar. Wel is ze er een aantal keren geweest als huurder.

Alle verdere verdachtmakingen komen geheel voor jouw rekening en getuigen van een dirty mind. Je weet totaal niet waarover je het hebt.
pi_94685347
Ik schrijf alleen dingen die ik na wat speurwerk en navraag vernomen heb.
Ik vond het namelijk zo een wonderlijk verhaal dat hele venwoudeleaks na al die jaren en wat me vooral opviel waren de haatdragende en insinuerende zinnen erin. Het lijkt me ook niet echt uitnodigend om met je verhaal te komen mocht dat er al zijn... Zeker waar je met naam en toenaam bekend moet zijn bij de redactie van venwoudeleaks en die ook nog bepaald wat er wel en niet gepubliceerd word. Je discussie met Henriette in dit forum is ook ronduit interessant te noemen.

Maar nog veel interessanter dan wat je schrijft is wat je niet schrijft. Je ontkend wel dat de goeroe interesse heeft in het bedrijf maar niet de man achter venwoudeleaks die zelf overigens in de raad van bestuur heeft gezeten. Dat is zo goed als een bekentenis.

Het kan zijn dat je integer bezig denkt te zijn en gewoon heel boos bent, maar enige belangenverstrengeling ligt natuurlijk wel op de loer en dat zou die eventuele slachtoffers zelfs kunnen schaden.
pi_94900481
Ook hier zegt het zwijgen weer genoeg en bevestigd alleen maar de vermoedens. Inmiddels heb ik in een eigen publicatie van de oprichter van venwoudeleaks gelezen dat hij ook volgeling is van de goeroe uit Baarn.

Deze goeroe predikt het belang van liefde, compassie en respect naar allen.

Dit vind ik niet te rijmen met het haatzaaien, afkraken, veroordelen, ongewenst persoonlijke berichten, namen en toenamen publiceren en het lastigvallen van hardwerkende mensen die ook op hun eigen manier proberen de wereld wat beter en mooier te maken.

Veroordelen omdat ze eenvoudigweg niet ingaan op in hun ogen onredelijke eisen.

Bij navraag heb ik vernomen dat er wel bereidheid is tot gesprekken en een dialoog over het verleden met alle betrokkenen maar dat wordt door de tegenpartij niet geaccepteerd. Die willen geen dialoog en geen gesprekken zonder advocaten erbij.

Het probleem is dat er over het verleden zeer uiteenlopende belevingen zijn (zie alleen dit forumtopic al). Hiervoor zou de dialoog heel nuttig zijn. Er zijn natuurlijk wel dingen gebeurt die niet ok waren maar de veroorzaker van deze zaken is al jaren overleden. Er is echt alle kans geweest om deze man indien gewenst voor de rechter de dagen.

Wat dat betreft geef ik Harriette helemaal gelijk: Venwoudeleaks en de vermeende slachtoffers zijn echt te laat en hebben zeer ruim de kans gehad om hier iets mee te doen.

Wat het ook complext maakt is dat de vermeende slachtoffers destijds totaal niet als slachtoffers beleefd werden door hun omgeving. (zie ook dit topic)

En het wonderlijke is verder dat de mensen die als mededaders worden afgeschilderd niet persoonlijk worden benaderd.

De vergelijking met de kerk is buitenproportioneel. Dat is als het hardwerkende groenteboertje om de hoek met een multinational als AHOLD vergelijken, maar door een dergelijke vergelijking te maken krijg je natuurlijk wel mensen mee. Een slim gebruik van de media.

Al met al plaats ik grote vraagtekens bij de rechtvaardigheid van deze actie en aan de integriteit en het bewustzijnsniveau van de mensen die betrokken zijn bij vewoudeleaks.
pi_95101193
Wat de eventuele (bij)bedoelingen zouden zijn van de oprichter van Venwoudeleaks, doet helemaal niet ter zake.

Feit is dat Ted Wilson (en overigens nog een groot aantal andere destijds volwassenen) seks hebben gehad met piepjonge, minderjarige meisjes en hun regelmatig harddrugs hebben gegeven. Ook is er sprake geweest van geestelijk misbruik en zijn deze minderjarige meisjes ernstig onder psychische druk gezet. Dit zijn ernstige misdrijven.

Dat Ted Wilson niet eerder door de slachtoffers voor de rechter is gesleept, heeft te maken met het feit dat dit een zeer moeilijke stap is, waar je erg stevig voor in je schoenen moet staan. Dat kost tijd, en als het lang duurt dan verjaren deze misdrijven. Het is dan natuurlijk erg krom om de zaken om te draaien en te zeggen dat wat er is gebeurt wel meevalt omdat de slachtoffers niet eerder naar de rechters zijn gestapt.

In deze thread werd gevraagd naar de werkelijke achtergrond van Venwoude. De achtergrond waar we het nu over hebben, is slechts bij weinigen bekend. Het lijkt mij goed dat er nu eens openheid van zaken komt.

Ernstig is dat Venwoude nooit publiekelijk afstand heeft genomen van deze praktijken, terwijl ze wel voortbouwen op de overige 'naam en faam' van Ted Wilson. Als het op Venwoude werkelijk menens zou zijn met de mooie dingen die ze schrijven, zouden ze op zijn minst ook het lef hebben om openlijk de vieze drek uit het verleden op te ruimen. Daarvoor is het nooit te laat.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:22:49 #89
337736 T.O.N.Y
onafhankelijk en eerlijk!
pi_95124297
Toch nog even een reactie. Jammer dat ik van Venwoude Leaks een persoonlijk berichtje ontving dat ik mij geen ervaringsdeskundige mag noemen. Voelt wat als (lichte vorm van) manipulatie. Dit terwijl ik mijn perspectief, dat ik sinds enkele jaren trainingen heb gevolgd, duidelijk heb gemaakt in mijn eerdere posting.

Mijn reactie betrof de kwaliteit van de trainingen NU en in de afgelopen paar jaren. Ik blijf er voor staan dat de kwaliteit van de trainingen erg hoog is, de trainers zeer integer en dat de trainingen in een veilige setting worden gehouden. De deelnemers zijn zelfstandige ontwikkelde mensen en komen uit alle beroepsgroepen. Ik heb veel geleerd van de trainingen en een stukje levensvreugde teruggekregen die ik in mijn jeugd was kwijtgeraakt. Dat is MIJN ervaring en daar ben ik blij mee.

Ook zie ik in de reacties terug dat andere mensen die reageren positief tegen over de kwaliteit van de huidige trainingen staan. De mensen die ik in trainingen ontmoet en daarna nog spreek of van hoor zijn zonder uitzondering positief. Natuurlijk zijn er altijd leerpunten voor organisaties. Ik heb nog niet gemerkt dat men op Venwoude hier niet voor open staat.

Ik kan dus niet oordelen over het verleden (20-25 jaar geleden?) maar als er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel konden of strafbaar waren dan is het volgens mij goed als een organisatie dit erkent. Levende schuldigen van misdrijven mogen van mij worden gestraft indien ons strafrecht hier mogelijkheden voor biedt (verjaring!). Het op internet (al dan niet anoniem) nagelen van personen met naam en toenaam (zeker als zij geen veroordeelde daders zijn) vind ik een moreel slechte zaak en laf. Daar is de rechtszaal voor.

'Hoe liefdevol is Venwoude'? Voor mij is Venwoude NU liefdevol! ;)
pi_95152231
Dit brengt mij wel op de volgende gedachte: het aan de schandpaal spijkeren van een verdachte of een veroordeelde is niet bepaald liefdevol.
Ik heb makkelijk praten (in dit leven!) want ik ben niet misbruikt of zo, maar doet daar niet aan af.
Dus hoe liefdevol is degene die Venwoude kapittelt?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_95161350
Ha die Steven,

Waarom blijf je toch ontkennen wat er heeft plaatsgevonden op Venwoude? Waarom vermijd je daar inhoudelijk op in te gaan?

Nog erger: Voor je informatievoorziening ben je volgens eigen zeggen afhankelijk van 'enig speurwerk en navraag'.
Hieruit maak ik op dat je:
A) niet op Venwoude gewoond hebt
B) geen van de slachtoffers gehoord hebt
C) niet bij de Guru bent geweest die jij van alles denkt te kunnen beschuldigen

Nou, dat maakt je verhaal en je verdachtmakingen echt ijzersterk!

Vervolgens doe je twee dingen verkeerd. Je gaat Venwoude verdedigen en nog erger je gaat voorbij aan het leed dat verschillende slachtoffers aangedaan is.

Blijf vooral je kop in het zand steken en er op hameren dat er wat scheelt aan het bewustzijnsniveau van anderen die toevallig overal weet van hebben uit eigen ervaring.
pi_95166292
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:22 schreef T.O.N.Y het volgende:
maar als er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel konden of strafbaar waren dan is het volgens mij goed als een organisatie dit erkent.
Precies. En dat is dus wat Venwoude als organisatie nooit heeft gedaan. Laat staan excuses uitspreken.

Dat dit in het verleden heeft plaatsgevonden, maakt verder niet uit. Het behoort tot de erfenis van Venwoude en daar moeten ze als instituut eindelijk verantwoordelijkheid voor nemen. Dan verdienen ze in mijn ogen wél respect.

Of dit juridisch verjaard is, maakt niet uit. Er zijn vele slachtoffers op de wereld die nog tientallen jaren na dato (of zelfs generaties later) excuses willen van daders. En daar kan ik alle begrip voor opbrengen.

Je kunt het bij de slachtoffers neerleggen dat het nu pas naar buiten komt, maar waarom heeft Venwoude er nooit uit zichzelf verantwoordelijkheid voor genomen? Zijn de beschreven feiten soms niet ernstig genoeg?
pi_95167199
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:44 schreef Stevennevets het volgende:
De vergelijking met de kerk is buitenproportioneel. Dat is als het hardwerkende groenteboertje om de hoek met een multinational als AHOLD vergelijken, maar door een dergelijke vergelijking te maken krijg je natuurlijk wel mensen mee.
Ik zie niet waarom dat buitenproportioneel zou zijn.

Zijn deze misdrijven soms minder ernstig als ze door het 'hardwerkende groenteboertje' (nogal pathetische metafoor, moet ik zeggen) worden begaan? Zeker als dit 'hardwerkende groenteboertje' door velen wordt gezien als een belangrijk moreel, spiritueel en ethisch voorbeeld terwijl ze niet weten wat er allemaal 'onder de toonbank' en 'in het magazijn' (om bij jouw metafoor te blijven) heeft plaatsgevonden?

Bovendien staat Venwoude in deze niet op zichzelf. Wat er op Venwoude is gebeurd, heeft bijvoorbeeld ook plaatsgevonden in de Bhagwan/Osho-beweging waar Venwoude uit voortgekomen is. Ik raad je aan eens te kijken naar de documentaire Communekind van Maroesja Perizonius. En ook in de bredere New Age-wereld zijn er talloze verhalen van seksueel en geestelijk misbruik van minderjarigen.

Ik denk dus dat de vergelijking met de katholieke kerk juist heel relevant is. Het zo heel goed zijn als de New Age-kerk (ook) eens zijn fouten erkent en excuses aanbiedt.
pi_95325795
Ik heb slechts geschreven omdat de respectloze manier van schrijven op venwoudeleaks me opviel en ik juist daar onrecht in meende te bespeuren, Het zou denk ik veel geloofwaardiger zijn als de woorden op venwoudeleaks juist respect op zou roepen.
Nu roepen ze het tegenovergestelde op. Dat is jammer want dan weet je ook niet of geringe aantal reacties komt omdat er verder geen slachtoffers of medestanders zijn.

Ik ben een groot voorstander van het bestrijden van onrecht vandaar ook mijn schrijven op dit forum. Deze zaak roept echter heel veel vragen op en heeft zelf de schijn van onrecht.

Door het taalgebruik en het ongewenst publiceren van namen en toenamen op venwoudeleaks wordt je echter naar mijn mening niet serieus genomen terwijl me dat toch wel de bedoeling lijkt.

In het kader van de informatievoorziening blijf ik zitten met de volgende vragen:

Staan alle 5 door jullie genoemde slachtoffers werkelijk achter deze actie?
Wat zijn nou precies de strafbare feiten waarover word geschreven?
Wat is het nut van publieke excuses in deze zaak?
Waarom een geld eis en advocaten en waarom voor maar 1 slachtoffer?
Waarom niet gewoon een rechtszaak?
Waarom is er nee gezegd tegen gesprekken over het verleden?
Waarom worden gesprekken zelfs afgeraden?
Waarom is er nee gezegd tegen een bijeenkomst van oudbewoners?
Waarom de censuur op venwoudeleaks?
Waarom geen andere woordvoerder nemen als belangenverstrengeling zo duidelijk op de loer ligt?
pi_95326314
WTF is dit? Shit gaat langs mij heen ofzo. Venwoude, ff googelen dan.
pi_95326357
En waar blijft die beloofde open brief nou?
  maandag 11 april 2011 @ 00:10:21 #97
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_95327762
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 23:39 schreef Strugglemaster het volgende:
WTF is dit? Shit gaat langs mij heen ofzo. Venwoude, ff googelen dan.
Wat vooral een beetje eng overkomt is al die nieuwe users die er op duiken.

De boyz zitten er goed bovenop. Scientology kan hier nog van leren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_95343131
Beste Steven,

Blijf vooral je best doen alles zo ingewikkeld mogelijk te maken.
Op die manier kun je de harde feiten misschien nog even proberen te verdoezelen.
Je gaat gewoonweg niet in op wat er gebeurd is.
Wel blijf je doorzanikken over de toon van iemand die je niet aanstaat.

Och wat erg voor je!
Echt heel sneu. Wat een onrecht wordt jou aangedaan!
Die slachtoffers van kindermisbruik moeten eigenlijk hun mond maar eens houden want dat iemand de verkeerde toon aanslaat is veel erger.

Trouwens hoe staat het nu met al je verdachtmakingen? Hoor ik je ook niet meer over.
En alle waaromvragen zijn beantwoord. Maar dan wel aan de mensen die er toe doen.
Blijkbaar zijn de antwoorden niet goed aan je doorgegeven. Of je maakt er zelf een potje van.
  maandag 11 april 2011 @ 15:24:27 #99
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95344160
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 00:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat vooral een beetje eng overkomt is al die nieuwe users die er op duiken.

De boyz zitten er goed bovenop. Scientology kan hier nog van leren.
Instituut Venwoude is inderdaad overduidelijk een sekte. Mensen die dat niet zien zijn wel heel erg naïef (en/of gehersenspoeld) hoor!
pi_95347969
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:54 schreef ikweetermeervan het volgende:
Trouwens hoe staat het nu met al je verdachtmakingen? Hoor ik je ook niet meer over.
En alle waaromvragen zijn beantwoord. Maar dan wel aan de mensen die er toe doen.
Die verdachtmakingen die staan als een huis en daar je de gifpen maar kwistig blijft gebruiken worden ze alleen maar sterker.

Verder is alle informatie "die er toe doet" natuurlijk alleen bekend bij "de mensen die er toe doen" dat is ook een mooie om het lekker vaag te houden. En dat is wat ik steeds terugzie. Veel vaagheid.. er zijn wel verdachtmakingen, maar geen feiten, reacties van mensen die er een andere mening over hebben worden gecensureerd, er word een klein bedrijfje zwartgemaakt om iets wat 25 jaar geleden gebeurd zou zijn en degene die dat gedaan zou hebben is al jaren dood.

Tel daar bij op dat de gangmaker van deze aktie ook nog aangegeven heeft dat hij de tent wil overnemen maar dat niet lukte..... hmmmm nee niet echt verdacht....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')