abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80232939
Ik lees trainsters en ik lees vrije seks.

Meer hoef ik niet te weten, waar is het?
  maandag 12 april 2010 @ 19:03:17 #27
299116 deonderstesteen
dewaarheidisnietaltijdleuk
pi_80236036
quote:
Twee broertjes van mij zijn in Venwoude geweest en hebben er veel aan gehad. Maar ze zijn ook eigenheimers en trekken uiteindelijk hun eigen plan. En zij hebben de moed gehad om een en ander uit te werken.
Daar heb je het nou net, als je stevig in je schoenen staat, eigenwijs en niet zomaar iets aan laat praten kan je er veel leren en een hele goeie tijd hebben (go for it berjan!) Maar als je wat minder stevig staat, kwetsbaar, onzeker, traumatische ervaringen (en juist die mensen komen vaak op de trainingen af) dan kan je gemanipuleerd en uitgebuit worden. ze praten je dan steeds meer problemen aan waar ze dan weer een mooie training voor hebben natuurlijk. de woonprogramma's met de "werktherapie" zijn natuurlijk het ergst... je betaalt om te werken....
Het is natuurlijk een comercieel bedrijf en die willen geld verdienen maar het word op een manier gebracht die niet helemaal fris is... (wat trouwens bijna alle comerciele bedrijven doen)
  maandag 21 juni 2010 @ 19:51:54 #28
307998 BeCool
Be Cool, Keep grounded
pi_83113321
Hallo Kees,
Bijzonder dat dit berichtje zo zijn eigen leven gaat leiden. Het was ooit eens ondertekend, nu niet meer.
It was me. Sex heb ik daar echt niet gehad, verbredende ervaringen wel. Een nieuwe blik op het leven ook.
Een gevoel van thuis komen ook. Om antwoord te geven op jouw vraag, Nee we snapten elkaar niet zo goed. Geeft niet, niet meer dan een andere belevingswereld. En ja, psychose. die kun je ook bij yoga krijgen (bepaalde vormen).
Sommige dingen veranderen in de tijd, zo is dat ook met het leven op Venwoude. En hoe iets ervaren wordt verschilt van mens tot mens. Een andere groep waar ik echt in woonde vond ik heel intens, zo voelde het op Venwoude helemaal niet. Venwoude ervaar ik juist wel als liefdevol.

Heb een fijne dag, gegroet, Be Cool
pi_86318364
Er lijkt zeer weinig bekend te zijn over het seksuele misbruik van jonge meisjes dat plaatsvond op Venwoude. Ted Wilson heeft zich jarenlang vergrepen aan jonge meisjes, sommigen zo jong als tien, twaalf jaar. Ook andere Venwoudenaren hebben zich hieraan schuldig gemaakt. Ook kregen die meisjes vaak drugs, met name XTC werd veel gebruikt door de 'inner circle' op Venwoude. Deze mensen van het 'witte huis', zoals ze ook wel werden genoemd (naar de witte villa waar ze woonden) hadden een zeer strikte code en spraken niet met anderen over wat ze allemaal deden tijdens hun zogenaamde 'witte-huis-dagen' en vakanties, zelfs niet met andere mensen die op Venwoude woonden. Er was sprake van veel machtsmisbruik en veel mensen die op Venwoude ooit zo dicht bij het vuur zaten (lees: met Ted Wilson in hetzelfde huis woonden) zijn er ernstig beschadigd vandaan gekomen.
pi_86318709
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:53 schreef noanoanoa het volgende:
Er lijkt zeer weinig bekend te zijn over het seksuele misbruik van jonge meisjes dat plaatsvond op Venwoude. Ted Wilson heeft zich jarenlang vergrepen aan jonge meisjes, sommigen zo jong als tien, twaalf jaar. Ook andere Venwoudenaren hebben zich hieraan schuldig gemaakt. Ook kregen die meisjes vaak drugs, met name XTC werd veel gebruikt door de 'inner circle' op Venwoude. Deze mensen van het 'witte huis', zoals ze ook wel werden genoemd (naar de witte villa waar ze woonden) hadden een zeer strikte code en spraken niet met anderen over wat ze allemaal deden tijdens hun zogenaamde 'witte-huis-dagen' en vakanties, zelfs niet met andere mensen die op Venwoude woonden. Er was sprake van veel machtsmisbruik en veel mensen die op Venwoude ooit zo dicht bij het vuur zaten (lees: met Ted Wilson in hetzelfde huis woonden) zijn er ernstig beschadigd vandaan gekomen.
Heb je daar ook een bron voor?
pi_86318759
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:06 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor?
Ja, maar niet via internet helaas. Daarom wordt het ook tijd om dit eens op het internet bekend te maken, dan kan iedereen zijn eigen afwegingen maken.
pi_86588743
Ik zal mijn broertjes eens vragen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93604248
Na de uitzending van Alberto Stegeman over Miracle of Love moest ik terugdenken aan een dierbaar familielid die ooit terechtkwam bij Venwoude. Inmiddels al een jaar of 20 geleden. Net als bij Miracle of love werd er naakt gedanst, geblinddoekt zelfs en sex met Ted en anderen was normaal daar. Rangordes, geld afgeven, contact met dierbaren verbreken. Sektarisch dus in mijn ogen.
Enfin, de uitzending zette mij weer aan het zoeken.
Zo weinig negatieve uitlatingen zijn er te vinden op een enkeling na dan.
Als ik ' miracle of love venwoude ' google dan zie ik dat tussen die twee wel een verbinding is.

Ik zou nog meer kunnen vertellen maar bedenk me wel dat als er zo weinig te vinden is dat er onder die exçurcisten/bewoners een grote angst heerst. Voor wie of wat is me niet duidelijk.

Is er niemand die er meer over kwijt wil?
  maandag 7 maart 2011 @ 18:12:38 #34
337736 T.O.N.Y
onafhankelijk en eerlijk!
pi_93778497
Beste mensen,

Ik zie hiervoor in reacties van diverse mensen veel ongefundeerde verwijten staan. Verwijten en beschuldigingen die niet worden gestaafd door informatie uit de eerste hand of uit betrouwbare bronnen. Ook zie ik conclusies die gebaseerd zijn op aannames (zoals ‘ze zullen wel bang zijn’). Dat is erg jammer. Ook degene die dit onderwerp heeft gestart komt op mij niet erg betrouwbaar over. Immers, als je al ‘diverse trainingen hebt gevolgd op Venwoude’ waarom kun je zelf dan niet vertellen over je ervaringen maar vraag je anderen daar naar?

Kortom, tijd voor een ervaringsdeskundige. Ik heb diverse trainingen gevolgd op Venwoude. Ik ben een persoon met een baan als jurist bij een bedrijf met 1400 werknemers en ik woon samen met mijn partner. Zij volgt geen trainingen bij Venwoude. Ik sport, ik bezoek familie en reis graag. Ik sta volop in het leven. Ik ben onafhankelijk en kritisch en vanuit deze ervaring kan ik wat vertellen over Venwoude.

De trainingen op Venwoude ervaar ik als veilig. Mensen worden wel gevraagd om een innerlijke reis te maken, dat is persoonlijke groei en dat is soms intens en kan wel eens heftig zijn. Maar niets moet. Deuren zijn niet op slot en er wordt niets verborgen in de door mij gevolgde trainingen. De trainers zijn zeer sterk gericht op het bieden van veiligheid. Ik heb de trainers van Venwoude hoog zitten qua integriteit. Er is geen sprake van het opgeven van je normale leven. Ik ben juist sterker geworden in mijn gewone leven. Ik besef wat mijn prioriteiten zijn en waar ik voor wil gaan staan in het leven. Dat is wat de trainingen van Venwoude mij o.a. hebben opgeleverd. Op mijn werk ben ik bijvoorbeeld gegroeid van een jurist pur sang naar een meer verbindende jurist. Daarnaast heb ik een jeugdtrauma een plek kunnen geven omdat ik niet meer in het verleden leef.

Op Venwoude wordt wel gevraagd of je nog een nieuwe training wil gaan doen en daarover wordt informatie gegeven. Er is (bij mij) nooit meer gedaan dan het verstrekken van een folder of een telefonische vraag daarover. Ik heb geen druk ervaren. Er wordt op Venwoude geen drugs gebruikt, althans dat heb ik echt nooit gezien en al helemaal niet tijdens een training. De bar in de piramide is soms wel open en na een paar biertjes of colaatjes gaan mensen lekker slapen om de volgende dag weer fris op te staan. Ik heb vrienden aan de trainingen overgehouden die ik nog steeds buiten Venwoude zie. Daar zitten zeer zelfstandige en kritische mensen tussen, zoals bv. een ‘erkende’ journalist. Ik heb op Venwoude overigens nog nooit gehoord van de Miracle of Love (een band wordt gesuggereerd door een van de recente schrijvers in dit forum). Venwoude verhuurt wel trainingszalen aan andere organisaties.

Ik vind de trainingen op zichzelf niet (te) duur maar ook niet goedkoop. Als ik het vergelijk met een juridisch middagje op mijn werk, die even duur is als 3 dagen Venwoude en ik zie wat de trainingen op Venwoude met me doen, vind ik het een hele goed deal . Ik denk er over om nog een training te gaan volgen.

Ik kom pas een paar jaar op Venwoude en heb Ted Wilson, de in 2007 overleden oprichter, nooit gekend. Ik weet niet hoe Venwoude vroeger functioneerde maar heb wel eens wat gehoord over
‘ vrije(re) seks’. Daar is nu geen sprake van, althans niet onder de cursisten. Er kan wel worden geslapen in een slaapruimte (dormitory) maar daar heb ik geen expliciete seksuele contacten tussen cursisten meegemaakt. Ja, er is wel eens iemand verliefd geworden op een medecursist. Mensen die ik persoonlijk ken hebben wel gezegd dat Venwoude vroeger erg strak (negatief bedoeld) werd geleid en meer onder de invloed stond van Osho. Daar is nu geen sprake van. Maar nogmaals, ik kan alleen een oordeel hebben over de laatste jaren.

(Als mensen andere mensen overigens menen te moeten beschuldigen van misdrijven op het seksuele vlak – zoals Noanoanoa doet – raad ik haar aan om hiervoor de politie in te schakelen. Anders ben je volgens mij juist medeschuldig!).

Mochten mensen nog vragen hebben en serieus geďnteresseerd zijn. Stel ze hieronder en wellicht kan ik ze beantwoorden of andere mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met Venwoude (positief of negatief). Kom op beste mensen, wees kritisch maar oprecht. Ik heb tot op heden zeer goede ervaringen met Venwoude!
pi_93801763
OK, ik heb eindelijk mijn broertjes eens gemaild.
Ben benieuwd.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93801958
Veel nieuwe bezoekers ineens zeg... waar rook is, is vuur?
pi_93802117
2 nieuwe namen in een half jaar?
pi_93834713
Ik ben een van de broertjes van Kees. Hoi Kees alles goed? Leuk om hier eens een bekende tegen te komen. Meestal kijk ik alleen maar even op frontpage, en weblog.

Ja ik ben op Venwoude geweest, en ik heb er veel aan gehad. En niet alleen aan Venwoude, maar ik ben bij nog meer club's geweest die soms erg negatief in het nieuws komen, en daar heb ik ook heel veel aan gehad.
Het zal dan wel zo zijn dat ik eigenheimer ben en mijn eigen plan trek, maar dat is zeker versterkt door de dingen die ik heb geleerd op Venwoude.
Toen ik op Venwoude kwam, pakweg 20 jaar geleden, leefde Ted Wilson nog. Ik heb verschillende trainingen gevolgd, en steeds kon ik vantevoren lezen wat ongeveer het programma zou zijn. Ik weet niet of ze er nu nog zijn, maar toen was er een programma dat heette; Seks met lichaam en ziel. En dat programma ging over seks, en dat vond ik dan ook helemaal niet gek. In het begin van deze training werd heel duidelijk en expliciet afgesproken dat iedereen op elk moment gebruik kon maken van een woord.

STOP

Hiermee kon en mocht iedereen, op welk moment dan ook, stopzetten wat er op dat moment gebeurde. Ik heb daar persoonlijk geen gebruik van gemaakt, maar voor zover ik kon zien werd het STOP woord door trainers, en door mede-cursisten heel erg goed gerespecteerd.

Bij alle trainingen die min of meer therapeutisch van aard zijn, kan het gebeuren dat er iets aangeraakt wordt dat pijn of verdriet doet. Dit gebeurt niet alleen bij alternatieve trainingen zoals die bij Venwoude gegeven werden of worden, maar ook bij trainingen of therapieën in het medische circuit. Maar dat is nou tegelijkertijd ook een van de redenen om een therapie te gaan doen.
Als je in het verleden een vervelende ervaring hebt gehad, kan dat jou belemmeren om vrij en gelukkig te zijn. Wanneen je die vervelende ervaring verwerkt, en plek geeft, of hoe je dat ook maar wilt noemen, wordt die belemmering om vrij en gelukkig te leven minder. Dat is bij mij tenminste gebeurt. Op Venwoude, en bij andere clubs.

Ik heb ook wel meegemaakt dat er in een training die ik volgde, iets 'bovenkwam' waar ik nog niet aan toe was. Ik was te bang, of het deed nog te veel pijn. Dat gaf dan wel een klotegevoel, maar daar heb ik nooit de trainer, of het programma de schuld van gegeven. Soms duurde het dan weer een tijdje voordat ik weer naar een nieuwe training wilde, of durfde. Soms heb ik individuele therapie gevolgd om dingen aan te gaan.

Ik ken wel mensen die op zo'n punt wél de trainer of het programma de schuld gaven van hun pijn en verwarring. Die stopte dan, en gingen eventueel elders hun heil zoeken, of bleven lange tijd in verwarring. Ik hoop dat niemand dit verkeerd opvat, maar de trainer, of het instituut, kan daar niks aan doen. De betreffende cursist heeft geen vertrouwen meer in de trainer die deze pijn heeft aangericht. En soms is de trainer zelfs niet eens op de hoogte van de verwarring bij de cursist, omdat de cursist al vertrokken is.
Ik zeg uitdrukkelijk ook niet dat het de eigen schuld van de cursist is! Hij is geschrokken van iets, en deinst terug. Dat is heel normaal. Maar het is in mijn ogen toch wel zo, dat als hij echt afmaakt waar hij aan is begonnen, pas het gehoopte, en verwachte, geluk komt.

Ik heb niet zo'n gelukkige jeugd gehad, en toen ik begin twintig was wist ik eigenlijk niet wat ik met mijn leven aanmoest. Ik ben toen bij psychologen en artsen geweest, maar daar lag voor mij totaal geen oplossing. Door heel lang en heel veel trainingen te volgen, onder andere op Venwoude, kan ik nu geluk ervaren, liefde voelen, vertrouwen, en mijzelf geven aan mijn vrouw, kinderen, en vrienden. Daar ben ik mijn trainers heel erg dankbaar voor. Mijn vrouw heeft ook dit soort trainingen gevolgd, en zij heeft daar ook veel aan gehad. Wij hebben soms ook wel geduld met elkaar moeten hebben, omdat ik, of zij, soms een tijdje zó met zichzelf bezig was, dat de relatie wel erg onder druk stond. Wij zij er heel goed uitgekomen. We genieten samen van wat we hebben bereikt. Ieder voor zich, én wij samen!

Ik heb bovenstaande reactie's snel doorgelezen. Ik las dat onderstesteen bang was voor problemen met het vriendje als die emotioneel lichaamswerk gaat doen. Ik kan je dus niet geruststellen vanuit mijn ervaring. Er kunnen best problemen komen. Mischien zijn die er nu zelfs al. Zoals ik het lees kan je nog niet zo heel goed met jouw zorgen bij hem terecht. (mijn interpretatie)
Volgens mij loop je ook het risico dat er juist problemen opgelost worden, of zelfs helemaal niet ontstaan. Je loopt ook zomaar de kans om nieuw geluk in jouw en jullie leven te ervaren.
En dat is waar ik op hoop. Voor jou.
pi_93847060
Godverdomme broertje, wat een goed verhaal! _O_
Ik ben ontroerd.
Ik zeg wel eens dat ik de kleinste handjes heb van mijn broers. Ik denk dat ik ook de kleinste moed heb van mijn broers.

Ik ben zelf meer van het vermijden van heftige pijn. Ik zou zelf dus ook niet naar Venwoude gaan, wetend dat ik de pijn daar niet kan vermijden. Ik kies voor de zachtere therapeuten, die mijn weerstand respecteren. Dat zal wel langer duren en het is natuurlijk uitstellen van de ellende, maar dat zien we dan wel weer.

Mijn respect voor je. Ik mag je graag citeren: "We hebben onszelf niet gemaakt."

[ Bericht 44% gewijzigd door Kees22 op 09-03-2011 02:04:55 ]
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:53:30 #40
338138 VenwoudeLeaks
Truth will prevail
pi_93860333
Instituut Venwoude of hoe de naam ook mag zijn is niet liefdevol. Naar buiten toe prima, daar zorgden we wel voor. Maar binnenin helaas niet. Hoe kan het dat zoveel mensen die daar nog steeds al jarenlang de zogenaamde dragers van Venwoude zijn (we noemden ze de hangers) niet de verantwoordelijkheid durven en willen nemen over de misstanden die daar hebben plaats gevonden en waar vele mensen nog dagelijks onder lijden.

Ondanks recente verzoeken daartoe aan zowel Léon Gras als William Wilson prefereert men de zaken in de doofpot te houden. Wat dat betreft is de katholieke kerk op dit moment een lichtend voorbeeld. De overeenkomsten van wat er bij beide gebeurd is zijn namelijk erg groot. De waarheid zal altijd zegevieren, ook voor Venwoude, hoe pijnlijk dat ook is. Kom op mensen van Venwoude, het is tijd jullie verantwoordelijkheid te nemen!

Jan Veenendaal, oud voorzitter van de Raad van Bestuur van Venwoude
Zie: http://venwoudeleaks.blogspot.com/
http://venwoudeleaks.blogspot.com
venwoudeleaks@gmail.com
pi_93860369
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:33 schreef loodgietertje het volgende:
Die stopte dan, en gingen eventueel elders hun heil zoeken, of bleven lange tijd in verwarring. Ik hoop dat niemand dit verkeerd opvat, maar de trainer, of het instituut, kan daar niks aan doen. De betreffende cursist heeft geen vertrouwen meer in de trainer die deze pijn heeft aangericht. En soms is de trainer zelfs niet eens op de hoogte van de verwarring bij de cursist, omdat de cursist al vertrokken is.
No cure no pay gaat dus niet op, makkelijk om zo verantwoordelijkheden te ontlopen. Als ik mijn kapotte auto naar de garage breng die stelt dat die mijn auto kan repareren en het lukt ze niet om wat voor reden dan ook te repareren of de auto wordt nog slechter dan ga ik niet betalen. Anders moeten ze niet de dienst aanbieden. Als je een beter mens wordt dan is het vanwege Venwoude, als je een slechter mens wordt dan ligt dat natuurlijk aan jezelf!

Het hele gebeuren komt op me over alsof er voornamelijk op basis van wilskracht en overtuiging wordt 'geheeld'. Zo van, "Nu je dit kent veranderd je hele leven, daarvoor kende je het nog niet en was het slechter, nu wel en wordt het beter" en als iemand daarvan overtuigd raakt zal die ook wel beter worden.
pi_93884942
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:12 schreef T.O.N.Y het volgende:
Beste mensen,

Ik zie hiervoor in reacties van diverse mensen veel ongefundeerde verwijten staan. Verwijten en beschuldigingen die niet worden gestaafd door informatie uit de eerste hand of uit betrouwbare bronnen. Ook zie ik conclusies die gebaseerd zijn op aannames (zoals ‘ze zullen wel bang zijn’). Dat is erg jammer. Ook degene die dit onderwerp heeft gestart komt op mij niet erg betrouwbaar over. Immers, als je al ‘diverse trainingen hebt gevolgd op Venwoude’ waarom kun je zelf dan niet vertellen over je ervaringen maar vraag je anderen daar naar?

Kortom, tijd voor een ervaringsdeskundige. Ik heb diverse trainingen gevolgd op Venwoude. Ik ben een persoon met een baan als jurist bij een bedrijf met 1400 werknemers en ik woon samen met mijn partner. Zij volgt geen trainingen bij Venwoude. Ik sport, ik bezoek familie en reis graag. Ik sta volop in het leven. Ik ben onafhankelijk en kritisch en vanuit deze ervaring kan ik wat vertellen over Venwoude.

De trainingen op Venwoude ervaar ik als veilig. Mensen worden wel gevraagd om een innerlijke reis te maken, dat is persoonlijke groei en dat is soms intens en kan wel eens heftig zijn. Maar niets moet. Deuren zijn niet op slot en er wordt niets verborgen in de door mij gevolgde trainingen. De trainers zijn zeer sterk gericht op het bieden van veiligheid. Ik heb de trainers van Venwoude hoog zitten qua integriteit. Er is geen sprake van het opgeven van je normale leven. Ik ben juist sterker geworden in mijn gewone leven. Ik besef wat mijn prioriteiten zijn en waar ik voor wil gaan staan in het leven. Dat is wat de trainingen van Venwoude mij o.a. hebben opgeleverd. Op mijn werk ben ik bijvoorbeeld gegroeid van een jurist pur sang naar een meer verbindende jurist. Daarnaast heb ik een jeugdtrauma een plek kunnen geven omdat ik niet meer in het verleden leef.

Op Venwoude wordt wel gevraagd of je nog een nieuwe training wil gaan doen en daarover wordt informatie gegeven. Er is (bij mij) nooit meer gedaan dan het verstrekken van een folder of een telefonische vraag daarover. Ik heb geen druk ervaren. Er wordt op Venwoude geen drugs gebruikt, althans dat heb ik echt nooit gezien en al helemaal niet tijdens een training. De bar in de piramide is soms wel open en na een paar biertjes of colaatjes gaan mensen lekker slapen om de volgende dag weer fris op te staan. Ik heb vrienden aan de trainingen overgehouden die ik nog steeds buiten Venwoude zie. Daar zitten zeer zelfstandige en kritische mensen tussen, zoals bv. een ‘erkende’ journalist. Ik heb op Venwoude overigens nog nooit gehoord van de Miracle of Love (een band wordt gesuggereerd door een van de recente schrijvers in dit forum). Venwoude verhuurt wel trainingszalen aan andere organisaties.

Ik vind de trainingen op zichzelf niet (te) duur maar ook niet goedkoop. Als ik het vergelijk met een juridisch middagje op mijn werk, die even duur is als 3 dagen Venwoude en ik zie wat de trainingen op Venwoude met me doen, vind ik het een hele goed deal . Ik denk er over om nog een training te gaan volgen.

Ik kom pas een paar jaar op Venwoude en heb Ted Wilson, de in 2007 overleden oprichter, nooit gekend. Ik weet niet hoe Venwoude vroeger functioneerde maar heb wel eens wat gehoord over
‘ vrije(re) seks’. Daar is nu geen sprake van, althans niet onder de cursisten. Er kan wel worden geslapen in een slaapruimte (dormitory) maar daar heb ik geen expliciete seksuele contacten tussen cursisten meegemaakt. Ja, er is wel eens iemand verliefd geworden op een medecursist. Mensen die ik persoonlijk ken hebben wel gezegd dat Venwoude vroeger erg strak (negatief bedoeld) werd geleid en meer onder de invloed stond van Osho. Daar is nu geen sprake van. Maar nogmaals, ik kan alleen een oordeel hebben over de laatste jaren.

(Als mensen andere mensen overigens menen te moeten beschuldigen van misdrijven op het seksuele vlak – zoals Noanoanoa doet – raad ik haar aan om hiervoor de politie in te schakelen. Anders ben je volgens mij juist medeschuldig!).

Mochten mensen nog vragen hebben en serieus geďnteresseerd zijn. Stel ze hieronder en wellicht kan ik ze beantwoorden of andere mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met Venwoude (positief of negatief). Kom op beste mensen, wees kritisch maar oprecht. Ik heb tot op heden zeer goede ervaringen met Venwoude!
Wat maakt jouw reactie wel gefundeerd en waar maak je uit op dat de beweringen niet uit eerste hand zijn? De verhalen over de orgies en drugsgebruik heb ik wel uit eerste hand. En deze persoon heeft dat niet eens met een toon van verwijten verteld . Alsof het iets gewoons was.

Fijn voor jou dat je niet je normale leven hoeft op te geven. Dat is niet bij iedereen zo. Misschien behoor je niet tot de inner circle en daar moet je alleen maar blij mee zijn.
Misschien zijn er echt dingen veranderd. Maar google dit eens 'venwoude miracle of love' in mijn ogen dus een pot nat. Je komt op een site waaruit je de directe connectie tussen die twee kunt concluderen.

Wat betreft noanoanoa heb je gelijk. Maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat ze zelf een van die slachtoffers was en juist steun of erkenning zoekt van andere slachtoffers.
Over deze zaken heb ik niets vernomen maar het is ook niet uit te sluiten.

Hoop voor jou en je geliefden dat de zaken er nu daadwerkelijk anders aan toe gaan.
Maar dat hoeft natuurlijk geen reden te zijn om gebeurtenissen uit het verleden in de doofpot te stoppen.
pi_93887081
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:54 schreef huisvent het volgende:

[..]

No cure no pay gaat dus niet op, makkelijk om zo verantwoordelijkheden te ontlopen. Als ik mijn kapotte auto naar de garage breng die stelt dat die mijn auto kan repareren en het lukt ze niet om wat voor reden dan ook te repareren of de auto wordt nog slechter dan ga ik niet betalen. Anders moeten ze niet de dienst aanbieden. Als je een beter mens wordt dan is het vanwege Venwoude, als je een slechter mens wordt dan ligt dat natuurlijk aan jezelf!

Het hele gebeuren komt op me over alsof er voornamelijk op basis van wilskracht en overtuiging wordt 'geheeld'. Zo van, "Nu je dit kent veranderd je hele leven, daarvoor kende je het nog niet en was het slechter, nu wel en wordt het beter" en als iemand daarvan overtuigd raakt zal die ook wel beter worden.
Zucht.....
Ik ben installateur, vandaar mijn gebruikersnaam; loodgietertje. Als een klant mij belt omdat zijn ketel het niet doet, ga ik hem maken, of vervangen. Als de klant weer warm zit, en hij is tevreden, stuur ik een factuur. De klant betaalt dan. Simpel! Als ik de oorzaak van de storing niet kan vinden, schakel ik de fabrikant in, en stuur ik geen rekening. De fabrikant repareert de storing, en stuurt de rekening.
Maar een mens is geen cv-ketel, en ook geen auto, en ook geen wasmachine. Soms is een storing aan een auto heel ingewikkeld om te vinden, en moeten er heel wat monteursuurtjes, en denkwerk gebeuren voordat dat ding het weer doet. Maar bij mensen ligt dat miljoenen keren ingewikkelder, en bovendien heeft de mens zelf ook nog eens hele grote invloed op het proces van 'repareren'.
Vorig jaar was er iets mis met mijn rug. Ik had hernia. De dokter had na onderzoek het advies om te opereren. In het gesprek dat we hadden over de herstelprognose vertelde hij dat ik zeer waarschijnlijk een half jaar na de operatie weer volledig zou kunnen werken. Maar hij gaf uitdrukkelijk geen garantie.
De mensen die naar Venwoude gaan geven zich gewoon op via een inschrijfformulier. Voor sommige trainingen was een intakegesprek, maar meestal kon je er gewoon heengaan, en beginnen. En Venwoude voerde gewoon het programma uit dat in de folder stond. Dienst geleverd, en betaald. Het effect van een training is voor zover ik weet door niemand voorspelt, of gegarandeerd.
Ik ben daar geweest, en ik heb er profijt van gehad. Ik ben gelukkiger dan daarvoor, en ben de trainers dankbaar voor hun hulp daarbij. Maar ik ben zelf aan het werk geweest, en heb zelf resultaat gehaald, en ik heb zelf mijn pijn gevoeld.

Ben jij daar geweest, of heb je vooroordelen?

Als het jou niet aanstaat, ga er dan niet heen. Besteed liever jou geld aan iets wat je wel aanstaat.

En als het zo is dat er misstanden waren, of zijn op Venwoude, kan de betreffende gewoon alsnog aangifte doen bij justitie. Ik heb daar niets van gemerkt, maar ik heb wel verhalen daarover gehoord. Ook toen ik daar was. zelfs met die verhalen in mijn achterhoofd, heb ik geen misstanden gezien. Ik ben vorig jaar nog een paar mensen tegengekomen, die destijds zéér close waren met Ted Wilson. Met hen heb ik toen gepraat over die tijd op Venwoude. Ze waren er wel zo'n beetje klaar mee, maar ook van hen merkte ik niets van misstanden.

Denk er maar over zoals jij wilt. Mij maakt het verder niet uit hoor. En je hebt groot gelijk als je kritisch bent. Helemaal als je kritiek ook nog eens gefundeerd is.
pi_93889666
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:51 schreef loodgietertje het volgende:

[..]

Zucht.....
Ik ben installateur, vandaar mijn gebruikersnaam; loodgietertje. Als een klant mij belt omdat zijn ketel het niet doet, ga ik hem maken, of vervangen. Als de klant weer warm zit, en hij is tevreden, stuur ik een factuur. De klant betaalt dan. Simpel! Als ik de oorzaak van de storing niet kan vinden, schakel ik de fabrikant in, en stuur ik geen rekening. De fabrikant repareert de storing, en stuurt de rekening.
Maar een mens is geen cv-ketel, en ook geen auto, en ook geen wasmachine. Soms is een storing aan een auto heel ingewikkeld om te vinden, en moeten er heel wat monteursuurtjes, en denkwerk gebeuren voordat dat ding het weer doet. Maar bij mensen ligt dat miljoenen keren ingewikkelder, en bovendien heeft de mens zelf ook nog eens hele grote invloed op het proces van 'repareren'.
Vorig jaar was er iets mis met mijn rug. Ik had hernia. De dokter had na onderzoek het advies om te opereren. In het gesprek dat we hadden over de herstelprognose vertelde hij dat ik zeer waarschijnlijk een half jaar na de operatie weer volledig zou kunnen werken. Maar hij gaf uitdrukkelijk geen garantie.
De mensen die naar Venwoude gaan geven zich gewoon op via een inschrijfformulier. Voor sommige trainingen was een intakegesprek, maar meestal kon je er gewoon heengaan, en beginnen. En Venwoude voerde gewoon het programma uit dat in de folder stond. Dienst geleverd, en betaald. Het effect van een training is voor zover ik weet door niemand voorspelt, of gegarandeerd.
Ik ben daar geweest, en ik heb er profijt van gehad. Ik ben gelukkiger dan daarvoor, en ben de trainers dankbaar voor hun hulp daarbij. Maar ik ben zelf aan het werk geweest, en heb zelf resultaat gehaald, en ik heb zelf mijn pijn gevoeld.

Ben jij daar geweest, of heb je vooroordelen?

Als het jou niet aanstaat, ga er dan niet heen. Besteed liever jou geld aan iets wat je wel aanstaat.

En als het zo is dat er misstanden waren, of zijn op Venwoude, kan de betreffende gewoon alsnog aangifte doen bij justitie. Ik heb daar niets van gemerkt, maar ik heb wel verhalen daarover gehoord. Ook toen ik daar was. zelfs met die verhalen in mijn achterhoofd, heb ik geen misstanden gezien. Ik ben vorig jaar nog een paar mensen tegengekomen, die destijds zéér close waren met Ted Wilson. Met hen heb ik toen gepraat over die tijd op Venwoude. Ze waren er wel zo'n beetje klaar mee, maar ook van hen merkte ik niets van misstanden.

Denk er maar over zoals jij wilt. Mij maakt het verder niet uit hoor. En je hebt groot gelijk als je kritisch bent. Helemaal als je kritiek ook nog eens gefundeerd is.
Mensen die zelf slachtoffer zijn van traumatische gebeurtenissen stappen blijkbaar niet zo snel naar justitie. En vraag me wel af als jij over een tijdje moet zeggen:'er waren wel aanwijzingen voor misstanden , aber ich habe es nicht gewust' hoe je je dan voelt.

Want als deze beerput eindelijk eens opengaat dan gaat het stinken. Neem dat van me aan
pi_93891182
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:55 schreef Timelesss het volgende:

[..]

Mensen die zelf slachtoffer zijn van traumatische gebeurtenissen stappen blijkbaar niet zo snel naar justitie. En vraag me wel af als jij over een tijdje moet zeggen:'er waren wel aanwijzingen voor misstanden , aber ich habe es nicht gewust' hoe je je dan voelt.

Want als deze beerput eindelijk eens opengaat dan gaat het stinken. Neem dat van me aan
Venwoude ligt bij mijn weten in Nederland, dus als er rare dingen gebeuren met je, ben je daar nog altijd zelf bij. En als je er niet zelf bij bent, heb je hulp nodig.

Zelfs met de verhalen in zijn hoofd heeft loodgietertje daar rondgelopen en niks gezien. Er hat es wohl gewust, aber nichts gesehen. Dan valt hem toch niks te verwijten.
pi_93891299
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 01:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Venwoude ligt bij mijn weten in Nederland, dus als er rare dingen gebeuren met je, ben je daar nog altijd zelf bij. En als je er niet zelf bij bent, heb je hulp nodig.

Zelfs met de verhalen in zijn hoofd heeft loodgietertje daar rondgelopen en niks gezien. Er hat es wohl gewust, aber nichts gesehen. Dan valt hem toch niks te verwijten.
Daar ben je niet altijd zelf bij en al helemaal niet als je minderjarig bent!
Herken ik wel van de geschiedenislessen idd , mensen die hun handen in onschuld wassen zijn meestal die waarvan de handen het naarst ruiken.
pi_93895233
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 01:55 schreef Timelesss het volgende:

[..]

Daar ben je niet altijd zelf bij en al helemaal niet als je minderjarig bent!
Herken ik wel van de geschiedenislessen idd , mensen die hun handen in onschuld wassen zijn meestal die waarvan de handen het naarst ruiken.
Je hebt mijn vraag niet beantwoord. Nogmaals; Ben jij daar geweest?

Ik vind het prima dat je kritisch bent, maar deze laatste post van jou komt mij wel erg persoonlijk over. Ik ga ook niet zeggen dat jij wel te bang zult zijn. Je mag mijn handen komen ruiken hoor. Als er vragen zijn zal ik antwoorden. Ik wil best getuigen van hetgeen ik heb gezien en meegemaakt.

De beginvraag van dit topic was; Hoe "liefdevol" is het instituut Venwoude?

Mijn ervaring is positief. Ik zou Venwoude niet zozeer; "liefdevol" typeren. Wel; "degelijk".
T.O.N.Y. reageerd ook positief. Die is er ook geweest schrijft hij.
Venwoudeleaks is er ook geweest, en is uitermate negatief. Hij schrijft dat hij dat hij oud-voorzitter is van de raad van bestuur.

Kijk dat is interessant. Iemand die er zelf is geweest, en liefst een tijdje, kan reëel meepraten. Indianenverhalen, eventueel met een kern van waarheid, vertroebelen het gesprek.
pi_93897702
ik heb geen ervaring met Venwoude, maar wel met een aantal spirituele workshops. De vraag van de TO of venwoude wel gericht is op liefde en zinvol leven, verrast me wel een beetje. Zo'n spirituele workshops hebben als doel dat je jezelf beter gaat leren kennen. Door zulke trainingen komen er ook diep verborgen zaken naar boven, onverwerkte trauma's, blinde vlekken die plots zichtbaar worden , de bewustwording van zelfindoctrinatie, emotionele ladingen die vrijkomen, psychische en lichaamlijke blokkades die vrijkomen enz.. Die kunnen soms heel heftig van aard zijn afhankelijk van je persoonlijkheid en de graad van je spirituele niveau en vordering.
Zulke trainingen zijn echt niet voor iedereen geschikt. Zelfs al voegt men een STOPwoord signaal in ter zelfbescherming, dan nog is het vaak moeilijk om daar ook gebruik van te maken. Omdat je in een bepaalde sfeer zit die niet te vergelijken is met de normale leefsfeer. Een reis maken in het binneste van je zelf, brengt je zowieso in een kwetsbare situatie waarin je minder weerstand of weerbaarheid hebt.
Zulke spirituele trainingen worden ook nogal eens bezocht door mensen die zich niet zo goed in hun vel voelen, emotioneel labiel (niet neerbuigend bedoeld) zijn of zoekend zijn naar bv. liefde, aanvaarding, er bij horen enz..

Het gevaar van zulke centra's ligt hem ten eerste in het feit dat de organisators geen voorafgaandelijke kennis hebben over de medische en psychische toestand en andere achtergronden van de bezoekers. Ten tweede dat er geen professionele opvolging of bijstand of doorverwijzing wordt voorzien. En dat vind ik een zeer grote tekortkoming waar controle zou moeten op uitgeoefend worden. Tenslotte zijn ze met mensen bezig en meestal zijn de trainers geen medisch en psychisch geschoolden, maar mensen die ooit zelf zulke trainingen hebben ondergaan bij een of andere spirituele leider.
Vaak heb ik me de bedenking gemaakt over de inpakt bij sommige bezoekers van zulke trainingen, die volgens mij totaal worden genegeerd, of onderschat of waarmee geen rekening wordt gehouden door de organisatoren. En tja dan zijn de gevolgen ernaar natuurlijk. Want je wordt na zo'n training terug gesmeten in de dagdaaglijkse realiteit en je wordt volledig aan je lot overgelaten in die realiteit die totaal anders is dan tijdens zulke trainingen. Ook dat vraagt al een aanpassingskracht op zich.
Een tantra-training , een training om in de kracht van het vrouw/man zijn te komen bv. kan dan heel makkelijk aanzien of ervaren worden als een seksorgie, of een overtreding van persoonlijke grenzen terwijl het dat helemaal niet is.

Zulke trainings centra's hebben goede bedoelingen en kunnen voor velen een bijzonder positieve ervaring zijn, maar ook omgekeerd.

Ik ben echter van mening dat zulke centra's onder controle zouden moeten staan van een bevoegde gezondheidsinstantie, toelatingscriteria's zouden moeten hebben en zouden moeten kunnen zorgen voor professionele ondersteuning tijdens en na zulke trainingen.
pi_93897791
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:56 schreef loodgietertje het volgende:

[..]

Je hebt mijn vraag niet beantwoord. Nogmaals; Ben jij daar geweest?

Ik vind het prima dat je kritisch bent, maar deze laatste post van jou komt mij wel erg persoonlijk over. Ik ga ook niet zeggen dat jij wel te bang zult zijn. Je mag mijn handen komen ruiken hoor. Als er vragen zijn zal ik antwoorden. Ik wil best getuigen van hetgeen ik heb gezien en meegemaakt.

De beginvraag van dit topic was; Hoe "liefdevol" is het instituut Venwoude?

Mijn ervaring is positief. Ik zou Venwoude niet zozeer; "liefdevol" typeren. Wel; "degelijk".
T.O.N.Y. reageerd ook positief. Die is er ook geweest schrijft hij.
Venwoudeleaks is er ook geweest, en is uitermate negatief. Hij schrijft dat hij dat hij oud-voorzitter is van de raad van bestuur.

Kijk dat is interessant. Iemand die er zelf is geweest, en liefst een tijdje, kan reëel meepraten. Indianenverhalen, eventueel met een kern van waarheid, vertroebelen het gesprek.
Was me er niet van bewust dat je me die vraag had gesteld.
Ja ik ben op Venwoude geweest was toen 15.
pi_93898153
en ....van die verhalen Timeless, heb je die van horen zeggen of heb je die zelf meegemaakt?
Ik meen op te merken dat je nogal veel suggereert over die beerput en die innercircle. Dan word ik nogal vlug argwanend en voorzichtig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')