Waar ga je?quote:Op maandag 9 februari 2009 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Zondag maar weer eens kilometers knallen
nouja, of die bovenleidingsportalen smerig zijn kan mij niks schelen hoorquote:
Er wordt/is een pretpark ingericht in thomas stijl.quote:
DIkke kans op ja. Zo eerst even zwemmen. Vanmiddag even met de Protos denk ikquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er wordt/is een pretpark ingericht in thomas stijl.
Maar dit natuurlijk geheel terzijde denk ik!
Ging je nog excursiepuntjes doen vandaag?
Traxx-locs. Meer niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:26 schreef SpeedyRich het volgende:
is er al NS materieel dat geschikt is voor 25 KV, behalve de HST materieel
Thalys en ICE 3 wist ik wel maar de rest nietquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Traxx-locs. Meer niet.
Naast natuurlijk Thalys en zo. De ICE-3M weet ik 't niet precies van, maar ik denk dat die ook wel 25kV snapt.
VIRM kan ervoor geschikt gemaakt worden. Maar het is het op dit moment nog niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:26 schreef SpeedyRich het volgende:
is er al NS materieel dat geschikt is voor 25 KV, behalve de HST materieel
Geldt alleen voor de nieuwbouw VIRMs (ex VIRM4) volgens mij.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
VIRM kan ervoor geschikt gemaakt worden. Maar het is het op dit moment nog niet.
Maar niet in dit weer natuurlijkquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DIkke kans op ja. Zo eerst even zwemmen. Vanmiddag even met de Protos denk ik
Die tussenbak die van drietjes viertjes gemaakt heeft, heeft geen tractie-installatie maar wel ruimte voor een 25kV-trafo? Ik had ook ergens gelezen dat de 25kV-voorbereidheid bij VIRM4 weer losgelaten was.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Alle VIRM stellen ondertussen hoor. Is bij de verlenging van de stellen gebeurd. In de bak die er tussengeplaatst is, is de nieuwe installatie gekomen.
Ja, klopt. In Duitsland tref je (behalve op grensbaanvakken en op dat testbaantje misschien) geen 25kV aan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE3 rijdt in Duitsland toch standaard onder 15 kV, niet 25?
Hangt er vanaf wat je mooi noemt hequote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:58 schreef Peter het volgende:
Wat zijn de mooiste treintrajecten in Nederland?
In Duitsland wel ja. In België en Frankrijk rijdt de ICE 3M onder 25kv.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE3 rijdt in Duitsland toch standaard onder 15 kV, niet 25?
Dat zou onlogisch zijn, aangezien VIRM juist bedoeld is om voorbereid te zijn op 25 kV... als men bij VIRM-4 dat ineens niet meer zou doen, zou dat dus betekenen dat de voorbereiding op 25 kV bij VIRM1 t/m VIRM3 voor niets zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had ook ergens gelezen dat de 25kV-voorbereidheid bij VIRM4 weer losgelaten was.
Ja, welkom in de grote mensenwereld.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zou onlogisch zijn, aangezien VIRM juist bedoeld is om voorbereid te zijn op 25 kV... als men bij VIRM-4 dat ineens niet meer zou doen, zou dat dus betekenen dat de voorbereiding op 25 kV bij VIRM1 t/m VIRM3 voor niets zou zijn geweest.
Laatste aanpassing uit 2004, artikel zelf is veel ouder, aangezien er in 2004 al euro's waren èn de aanleg van de Betuweroute al behoorlijk gevorderd was.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:53 schreef Dichterbijer het volgende:
Gaan we het weer hebben over dat 25kV verhaal?Een paar topics geleden is dat volgens mij ook al uitgebreid besproken.
En het plan om te upgraden naar 25kV komt al uit 2004....
http://www.bueker.net/trainspotting/voltage_ns-plans.php
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |