abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65891894
Minister: Sportschool open voor vrouw met hoofddoek

http://www.telegraaf.nl/b(...)_sportschool___.html

DEN HAAG - Vrouwen met een hoofddoek moeten in sportscholen terecht kunnen om te sporten. Dat heeft minister Eberhard van der Laan voor Integratie maandag geantwoord op vragen van de PVV.

Hoewel sportscholen vrij zijn om in hun huisregels eisen te stellen aan de kleding van bezoekers, moeten vrouwen en meisjes met een hoofddoek in principe kunnen sporten, zegt de bewindsman. Volgens Van der Laan gaat staatssecretaris Jet Bussemaker voor Sport dat bij sportscholen aankaarten.

Volgens Van der Laan gaat het om een „grondwettelijk verankerde vrijheid”. Hij stelt dat het verbieden van een hoofddoekje alleen is toegestaan als bijvoorbeeld de veiligheid in het geding is. Overigens komt er op bijvoorbeeld scholen wel een verbod op hoofddoekjes. Eerder stelde Bussemaker al dat vrouwen met een boerkini gewoon naar het zwembad moeten kunnen. Dit kledingstuk bedekt de armen, benen, hoofd en lichaam bijna helemaal. Bussemaker stelde toen dat duikers en surfers vaak wetsuits dragen die ook het hele lichaam bedekken.

Dus je mag als gelovige ietsje meer dan de rest..
Of zie ik dit verkeerd?
pi_65892055
Waar staat dat je als gelovige iets meer mag dan de rest?
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_65892196
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:24 schreef mudkipzz het volgende:
Ja, denk jij dat je dat petje op mag houden? Dat mag nu al niet, en dat zal ook in de toekomst niet mogen.
pi_65892226
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:24 schreef mudkipzz het volgende:
Volgens Van der Laan gaat het om een „grondwettelijk verankerde vrijheid”
Ik neem aan dat hij daarmee de vrijheid van godsdienst bedoelt.
pi_65892272
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:28 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja, denk jij dat je dat petje op mag houden? Dat mag nu al niet, en dat zal ook in de toekomst niet mogen.
Je mag wel een hoofddoek op, dus de gelovige mag niet meer dan jij. Die mag immers ook geen petje op.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2009 20:30:58 ]
pi_65892317
quote:

[..]

Je hebt dit stukje gemist?
quote:
Hij stelt dat het verbieden van een hoofddoekje alleen is toegestaan als bijvoorbeeld de veiligheid in het geding is.
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_65892319
quote:

[..]

Ja idd, dan kunnen ze dat dus nu ook niet meer weigeren en anders mag je vanuit je geloofsovertuiging dus wel meer.

Maargoed is in het gemeentehuis ook, ik moet mn haren achter mn oren doen (wat er dus niet uitziet) met een hoofddoek zie je die haren toch ook niet?

Of ben ik nu weer aan het zeiken?
pi_65892365
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:31 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

[..]

Ja en wie gaat bepalen of de veiligheid in het geding is?
Dan krijg je weer zo een welles nietes spelletje.
  maandag 9 februari 2009 @ 20:33:49 #9
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65892390
moslim bash topic!
pi_65892431
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:31 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

[..]

Waarom mag het nu niet? -> huisregels mbt kleding!

Dat wordt nu doorkruist, in geval er sprake is van een godsdienst gerelateerde reden voor het dragen van dat kledingstuk.
pi_65892433
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja en wie gaat bepalen of de veiligheid in het geding is?
Dan krijg je weer zo een welles nietes spelletje.
Een rechter.
Of wil je je gelijk halen door te gaan knuppelen?
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_65892457
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:35 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

Een rechter.
Of wil je je gelijk halen door te gaan knuppelen?
Een rechter okay, ja dat kan.
pi_65892479
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja idd, dan kunnen ze dat dus nu ook niet meer weigeren en anders mag je vanuit je geloofsovertuiging dus wel meer.

Maargoed is in het gemeentehuis ook, ik moet mn haren achter mn oren doen (wat er dus niet uitziet) met een hoofddoek zie je die haren toch ook niet?

Of ben ik nu weer aan het zeiken?
Ach, zie de Van Dijke casus, of de El Moumni zaak. Helaas mogen geloofsidioten meer in dit land.
pi_65892527
Straks eisen die lui die een kromzwaard aan hun riem hebben hangen hetzelfde recht op. Bij D66 zit er echt een draadje los...
  maandag 9 februari 2009 @ 20:39:07 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65892577
Als sportschoolhouder gaan penguins natuurljik tegen je geloof in, heb je zelf ook grondwettelijke ankers om mee te wauwelen.

Wanneer wordt die "vrijheid te geloven wat je maar wilt, zonder enige logica" eens vervangen door "thuis geloof je in sinterklaas en wie je maar wilt, buiten doe je gewoon normaal"? Niks mis mee, verbied dat gewauwel gewoon en gedraag je allemaal normaal!

Om met de bond van het vloeken te spreken: Geloven is aangeleerd
censuur :O
pi_65892598
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:37 schreef buachaille het volgende:
Bij D66 zit er echt een draadje los...
Eberhard van der Laan (PvdA).

pi_65892607
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ach, zie de Van Dijke casus, of de El Moumni zaak. Helaas mogen geloofsidioten meer in dit land.
Het lijkt er wel op.
pi_65892626
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Minister: Sportschool open voor vrouw met hoofddoek

http://www.telegraaf.nl/b(...)_sportschool___.html

DEN HAAG - Vrouwen met een hoofddoek moeten in sportscholen terecht kunnen om te sporten. Dat heeft minister Eberhard van der Laan voor Integratie maandag geantwoord op vragen van de PVV.

Hoewel sportscholen vrij zijn om in hun huisregels eisen te stellen aan de kleding van bezoekers, moeten vrouwen en meisjes met een hoofddoek in principe kunnen sporten, zegt de bewindsman. Volgens Van der Laan gaat staatssecretaris Jet Bussemaker voor Sport dat bij sportscholen aankaarten.

Volgens Van der Laan gaat het om een „grondwettelijk verankerde vrijheid”. Hij stelt dat het verbieden van een hoofddoekje alleen is toegestaan als bijvoorbeeld de veiligheid in het geding is. Overigens komt er op bijvoorbeeld scholen wel een verbod op hoofddoekjes. Eerder stelde Bussemaker al dat vrouwen met een boerkini gewoon naar het zwembad moeten kunnen. Dit kledingstuk bedekt de armen, benen, hoofd en lichaam bijna helemaal. Bussemaker stelde toen dat duikers en surfers vaak wetsuits dragen die ook het hele lichaam bedekken.

Dus je mag als gelovige ietsje meer dan de rest..
Of zie ik dit verkeerd?
Beetje dubbele kwestie, iemand weigeren om kleding mag gewoon. Dat is een feit. Ik kan ik mijn kloffie ook niet bij iedere club naar binnen. Tevens heeft iemand het recht om een hoofddoek op zetten ongeacht motief.
Hij spreekt hier echter van sporten, sporten hoef je niet perse te doen op een sportschool. Dus hoezo moet er nou weer ingegrepen worden? Niemand lijkt me in overtreding.
Dan komt het er dus op neer dat de gelovige, zou die er met hoofddoek inkomen, inderdaad meer mag dan de niet-gelovige.

Ik vind het gewoon gezeik om niets, hoofddoek in sportschool? Sure. Burkini in zwembad, hey ik ben niet diegene die er als een smurf bijloopt...
Wat ik dan weer wel vind is dat het hier niet hoort. Blijf wel het land van de boeren en de kaas natuurlijk.
pi_65892649
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Als sportschoolhouder gaan penguins natuurljik tegen je geloof in, heb je zelf ook grondwettelijke ankers om mee te wauwelen.
Gewoon een christelijke sportschool starten. Een beetje als tegenwicht voor de Islamitische slagerijen, begraafplaatsen, zwembaduren, etc. etc. waar je mee wordt doodgegooid.
pi_65892664
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Het lijkt er wel op.
Je mag evenveel als die "geloofsidioten" , dat snap je hopelijk wel ? Jij mag ook gewoon met een hoofddoek op de foto.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2009 20:42:40 ]
pi_65892740
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Je mag evenveel als die "geloofsidioten" , dat snap je hopelijk wel ? Jij mag ook gewoon met een hoofddoek op de foto.
Bwahaha denk je dat echt?
  maandag 9 februari 2009 @ 20:43:27 #22
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65892741
Dus de moslima's komen dan in lekkere strakke sportswear en mét hoofddoek naar de sportschool?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65892746
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:41 schreef buachaille het volgende:

[..]

Gewoon een christelijke sportschool starten.

Bidden voor het sporten, of hoe moet ik dat zien ? Je mag niet vloeken als een halter op je voet valt ?
pi_65892774
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Bwahaha denk je dat echt?
Dat denk ik niet, dat is gewoon zo. Tenzij je man bent natuurlijk, maar dat lijkt me logisch. Mannelijke moslims mogen dat ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2009 20:44:31 ]
pi_65892787
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Bidden voor het sporten, of hoe moet ik dat zien ? Je mag niet vloeken als een halter op je voet valt ?
Alleen elly en rikkert op de radio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')