Tuurlijk niet daar hebben ze beleid en geven ze vertrouwen aan een manager wat zich een jaar later positief kan uitpakken (zie AZ en van Gaal).quote:Op maandag 9 februari 2009 17:51 schreef Ludacriss het volgende:
Het zal toch niet dat Wenger dadelijk er ook uit gegooid zou worden?
quote:Luiz Felipe Scolari has been sacked as manager of Chelsea.
A statement on the club's website revealed the move had been made "to maintain a challenge for the trophies we are still competing for".
Scolari, who led Brazil to their 2002 World Cup triumph, was appointed in June as the Avram Grant's replacement.
Chelsea, fourth in the Premier League and seven points behind Manchester United, will be led by assistant Ray Wilkins on an interim basis.
"Luiz Felipe Scolari has been dismissed as manager of Chelsea Football Club with immediate effect," read the statement. "The Chelsea board would like to place on record our gratitude for his time as manager.
"Felipe has brought many positives to the club since he joined and we all feel a sense of sadness that our relationship has ended so soon.
"Unfortunately the results and performances of the team appeared to be deteriorating at a key time in the season.
"In order to maintain a challenge for the trophies we are still competing for we felt the only option was to make the change now.
"The search for a new manager has already started and we hope to have someone in place as soon as possible."
A banner unfurled during Chelsea's 0-0 draw with Hull at Stamford Bridge on Saturday called for the installation of West Ham boss and former Blues favourite Gianfranco Zola as manager.
But West Ham vice chairman Ausgier Fridgeirsson told BBC Sport the club has had no contact from Chelsea regarding Zola, who replaced Alan Curbishley at Upton Park in September, or former Chelsea coach Steve Clarke, Zola's current assistant.
In Jose Mourinho, who was sacked in September 2007, Grant and Scolari, Chelsea have now had three different managers in two seasons.
Former Blues winger Pat Nevin told BBC Radio 5 Live that the Stamford Bridge outfit must take their take over appointing Scolari's successor.
"His popularity has been plummeting the past few weeks," said Nevin. "The question is, who is going to be able to do it with a squad that is clearly not strong enough.
"They've had a few changes over the past year or two. Since Jose Mourinho left it's not really been settled. This is a club that a year ago was one of the biggest in world and quite clearly it seems to have gone downhill quite quickly.
"I hope for Chelsea's sake they don't have a knee-jerk reaction and dive for the first name that comes into their mind, the first big name that becomes available.
"They need to give it an awful lot of thought and maybe consider someone that isn't the biggest name in the world."
Ik heb ook mijn vraagtekens bij de timing, maar ik denk wel dat ik snap wat het bestuur dacht.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:50 schreef Ludacriss het volgende:
Huh... waarom Scolari eruit gooien? Zo slecht deed hij het nou ook weer niet. Vreemde beslissing om hem nu al weg te doen.
Inderdaad:quote:
quote:'Hiddink op shortlist van Chelsea'
Guus Hiddink is een voorname kandidaat om Luiz Felipe Scolari op te volgen als trainer van Chelsea. Dat meldt Sky Sports kort na de bekendmaking van het ontslag van Scolari.
Hiddink zou samen met de Israëlier Avram Grant op een shortlist staan. De naam van Grant is opmerkelijk, omdat hij het vorig seizoen met succes overnam van José Mourinho. Desondanks kreeg hij zijn ontslag aan het einde van vorig seizoen.
Er is volgens Sky Sports ook nog een samenwerking tussen de twee kandidaten mogelijk. Daarbij zou Hiddink als hoofdtrainer fungeren en Grant als zijn rechterhand.
Voorlopig is het echter Ray Wilkins die de honneurs waarneemt in Londen. Hij was de assistent van de maandag ontslagen trainer Scolari.
Ik vind 3 trainers in een jaar ook wel typisch iets voor chelseaquote:Op maandag 9 februari 2009 18:30 schreef Ofyles2 het volgende:
Nog heel even en het wordt in elk willekeurig Oost-Europees land lucratiever om als trainer aan de slag te gaan. Dit is echt on-Engels hoe tegenwoordig de oefenmeesters behandeld worden.
Marco van Basten ook.quote:
Ik heb het over de Engelse competitie in het algemeen. Alsof de voorzitters een prestigestrijd voeren.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:33 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ik vind 3 trainers in een jaar ook wel typisch iets voor chelsea
Daar waar met geld gegooid word hebben ze geen geduld. Dat is wat ik bedoelde dat het wel typisch iets voor chelsea is. En zoals iets hierboven al door iemand anders al gezegd word, die van man city kan goed de volgende zijn.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb het over de Engelse competitie in het algemeen. Alsof de voorzitters een prestigestrijd voeren.
ik heb hem net in mijn favorieten gezetquote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:45 schreef mcyodogg het volgende:
Ik haalde hem al eerder aan, maar eigenlijk moet deze site in de OP.
http://www.guardian.co.uk/football/chalkboards/create
Ik ben er zowat verslaafd aan geraakt.
Hij of Redknappquote:Op maandag 9 februari 2009 19:18 schreef Ludacriss het volgende:
ps: Zal me niet verbazen als de volgende die eruit gaat Hughes van Man City is.
Redknapp gaat het wel redden, alleen hij zal geen monster resultaten behalenquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij of Redknapp
Voor beiden geldt: veel uitgeven. Weinig resultaat
zou niet verkeerd zijnquote:Op woensdag 11 februari 2009 22:00 schreef Radegast het volgende:
Southgate is de eerstvolgende trainer die ontslagen gaat worden.
Ik durf te wedden dat het aantal gesneuvelde trainers in het Engelse profvoetbal de 40 zal overstijgen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:00 schreef Radegast het volgende:
Southgate is de eerstvolgende trainer die ontslagen gaat worden.
Daar zitten ze ook al bijna aan.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat het aantal gesneuvelde trainers in het Engelse profvoetbal de 40 zal overstijgen.
Nog niks gemist dus.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:02 schreef Dos37 het volgende:
Nog geen kans gezien, de Jong heeft ook alweer geel te pakken.
Nu je het zegt..quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Kompany die wegstapt bij de doelpaal
Wat een effect.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |