quote:
quote:Het is niet bekend wat de dreigementen inhouden.
quote:Laat ze die verdachten please snel vinden en eens ECHT straffen.
quote:Op maandag 9 februari 2009 19:05 schreef cherrycoke het volgende:
ik denk op een kind die zijn vader/moeder helemaal heeft gek gemaakt en hij wou niet meer naar school dus hij/zij een brief/telefoontje gepleegt naar school/politie/FBI/CIA??
Lijkt mij ook!quote:Op maandag 9 februari 2009 19:27 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik vraag me ook af wat er gedreigd is.
Beetje vaag, allemaal in staat van paraatheid maar de kids kunnen gewoon veilig naar school.
Nou dan kan men ook gewoon veilig vertellen wat het dreigement inhield toch?
was ook wazig bedoeltquote:
Precies wat ik al vermoedde.. Nietszeggende lulkoek. Misschien mag de burgemeester nu ook wel een avondje gezellig aanschuiven bij P&W... Ze zijn messscherp daar in Weesp en mocht er nog wat kunnen gebeuren dan is de kans nu wel nul.. Na lang beraad tussen zeer wijze heren is er zelfs besloten nu om kleine kinderen niet mee te geven aan onbekenden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 07:32 schreef Specularium het volgende:
De brief die aan de ouders is meegegeven:
http://www.ad.nl/multimed(...)emeente__196967a.gif
Ik snap alleen niet waarom je mensen in dit geval zo bang maakt met zulke dreigende taal als jequote:Op dinsdag 10 februari 2009 07:37 schreef Twerk het volgende:
[..]
Precies wat ik al vermoedde.. Nietszeggende lulkoek. Misschien mag de burgemeester nu ook wel een avondje gezellig aanschuiven bij P&W... Ze zijn messscherp daar in Weesp en mocht er nog wat kunnen gebeuren dan is de kans nu wel nul.. Na lang beraad tussen zeer wijze heren is er zelfs besloten nu om kleine kinderen niet mee te geven aan onbekenden.
Vreemd inderdaad. Het blijft me ook verbazen dat er mensen rondlopen die zo'n gevalletje Belgie verheerlijken of willen kopieren. Zulke mensen hebben imo geen bestaansrecht.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 07:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet waarom je mensen in dit geval zo bang maakt met zulke dreigende taal als je
eigenlijk niks te melden hebt.
Zeg dan gewoon helemaal niks, prutsers.quote:Weesp: Ouders hoeven niets te weten
Hoewel enige duizenden ouders in Weesp en omgeving worden gekweld door angst over de gevaren waaraan hun kinderen mogelijk bloot staan op school of kinderdagverblijf, vinden politie en justitie het verstandig inhoudelijk geen commentaar te geven over de achtergrond van de mysterieuze dreigementen.
De ouders moeten het doen met een brief die veel beangstigende vragen oproept en weinig antwoorden geeft. In de brief wordt gerept van 'dreigementen' die ernstig genoeg zijn om een spoedvergadering te beleggen met gemeente, politie en alle scholen, peuterspeelzalen en kinderopvangorganisaties in Weesp. Maar om wat voor dreiging het precies gaat, wil niemand zeggen. Afgesproken is dat de gemeente het woord doet in deze kwestie, maar van voorlichting geven komt het niet of nauwelijks. Gemeentewoordvoerder Ronald de Reus vindt niet dat het publiek recht heeft op informatie, blijkt uit een vraaggesprek met De Telegraaf.
Kunt u vertellen wat voor dreigementen er precies zijn binnengekomen?
Nee.
Dat kunt u niet?
Het is regionaal nieuws.
Toch vraag ik u wat er precies aan dreigementen is binnengekomen. De zaak in België heeft de mensen in het land aan het denken gezet en angst ingeboezemd, dus vandaar mijn vraag.
Wat de burgemeester in aanwezigheid van de regiopolitie naar buiten heeft gebracht, is dat er, zoals ook in de brief staat die u blijkbaar voor u heeft, dreigementen zijn binnengekomen bij onderwijsinstellingen. Daar is de politie mee bezig en - daar gooi ik wel heel snel de deur dicht - in het kader van het onderzoek worden daar verder inhoudelijk geen nadere mededelingen over gedaan.
Maar deze brief roept vooral veel vragen op.
Ongetwijfeld.
Ook bij het publiek buiten de regio, dat ook recht heeft om te worden voorgelicht over de gevaren die zij en hun kinderen misschien wel lopen.
Er bestaat geen recht op informatie, hoor, naar mijn mening. Dat staat nergens geregeld in de grondwet of wat dan ook.
Maar hebben ouders niet het morele recht om die informatie te kennen?
Dat is een discussie die ik wil beëindigen.
Daar zullen we misschien ook niet uitkomen. Desondanks leg ik u iets voor waarop u toch iets meer moet kunnen zeggen: wat maakt deze dreigementen nu zo serieus?
De dreigementen waren voor de politie voldoende ernstig om een onderzoek in te stellen.
Maar wat maakt deze dreigementen nu zo serieus?
Dan komen we automatisch op de vraag: wat is er precies binnengekomen, en daar doen we geen mededelingen over.
Ik hoop dat u begrijpt wat het betekent als dit onduidelijke signaal de samenleving in komt. Dan moet u toch iets meer kunnen zeggen. Wat maakt het nu zo serieus?
Dat ga ik dus niet zeggen. Ik ga dus geen info geven over de aard, soort of wat dan ook van de dreigementen. Lullig, dat snap ik, want u wilt meer horen. In het kader van het onderzoek, doen wij geen verdere mededelingen. Met de politie is afgesproken dat er met één mond wordt gesproken en dit is het antwoord.
Bent u niet bang dat u meer angst zaait door niets te zeggen dan door iets meer openheid van zaken te geven?
Die angst heb ik niet, nee.
Ja, precies. Nouja, misschien makkelijk gezegd nu, maar ik zou iig wel ernstig twijfelen op de opvang wel zo'n goed idee zou zijn.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:45 schreef E.T. het volgende:
Mijn kind zou vandaag ziek zijn (en de rest van de week).
En ook hoorde ik net een getuige zeggen dat het mogelijk gaat om een wit geschminkte man met een mes. Wat een enorme minachting/betutteling voor de inwoners van Weesp door niet inhoudelijk op de bedreiging in te gaan. Als het een echte bedreiging betreft dan is men imo verplicht iedereen te waarschuwen waarvoor men moet opletten, punt uit.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:26 schreef quirina het volgende:
http://www.rtvnh.nl/nieuws
Gemaskerde man
In Weesp doen geruchten de ronde dat er gisteren een gemaskerde man voor het raam van een school is verschenen (luister ook naar het audiofragment), maar dit wordt ontkend door de politie. Vast staat wel dat met het drama op de school in het Belgische Dendermonde nog vers in het geheugen, er bij sommige ouders wel wat paniek is uitgebroken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |