abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:08:57 #51
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_65958825
Ben wel blij dat Hiddink komt.. Geweldige manager natuurlijk
Love will tear us apart (Joy Division)
  Trouwste user 2022 woensdag 11 februari 2009 @ 19:38:31 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_65959951
Het leeft wel in dit topic

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_65959972
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:38 schreef tong80 het volgende:

Doe niet zo verzuurd omdat je topic is gesloten.
  Trouwste user 2022 woensdag 11 februari 2009 @ 19:40:43 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_65960019
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:39 schreef sjimz het volgende:

[..]

Doe niet zo verzuurd omdat je topic is gesloten.
Het gaat er niet over dat het mijn topic is.

Mooie club voor Hiddink trouwens.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_65962030
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:38 schreef tong80 het volgende:

Tong, ik ben niet meer zo verheugd geweest over een Chelsea-aanstelling (speler of trainer) sinds 2004.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_65967296
Benieuwd of Hiddink zich nog gaat bemoeien met het Chelsea van volgend seizoen en zo ja over er dan nog Nederlanders die kant op gaan.
  Trouwste user 2022 woensdag 11 februari 2009 @ 23:44:08 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_65970559
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:26 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Tong, ik ben niet meer zo verheugd geweest over een Chelsea-aanstelling (speler of trainer) sinds 2004.
Verder weinig reacties hier

Trouwste user 2022 woensdag 11 februari 2009 @ 23:44:57 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_65970593
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:31 schreef vitessezuid113 het volgende:
Benieuwd of Hiddink zich nog gaat bemoeien met het Chelsea van volgend seizoen en zo ja over er dan nog Nederlanders die kant op gaan.
Ben eerder benieuwd wie de nieuewe coach wortdt.

Grote kans op Rijkaard uin overleg met Hiddink

pi_65972617
quote:
Chelsea is een groot wespennest
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ROTTERDAM/LONDEN - De voertaal in de kleedkamer van Chelsea is al een tijdje geen Engels meer. Dat hoort het wel te zijn, maar Portugees en Frans zijn er gewoner dan het ‘Cockney-Engels’ van John Terry en Frank Lampard. Tot die ontdekking zal ook Guus Hiddink komen als hij komend weekeinde kennis maakt met de selectie van Chelsea Football Club.

De twee boegbeelden Terry en Lampard zijn samen met de internationals Joe en Ashley Cole als Engelsen veruit in de minderheid ten opzichte van de buitenlanders in de spelersgroep van Chelsea.

Door het hele blauw-witte voetbalbolwerk aan Kings Road in het hartje van Londen, hangt een geur van Zuid- en Oost-Europeanen, alsmede van Zuid-Amerikanen.

Zelfs in de top van de club en in de opmerkelijk samengestelde technische staf zijn alle nationaliteiten terug te vinden.

Hiddink is de vijfde trainer in vijf jaar bij Chelsea. Een Italiaan (Ranieri), een Portugees (Mourinho), een Israėliėr (Grant) en een Braziliaan (Scolari) gingen hem voor. Henk ten Cate als assistent-coach niet eens meegerekend. Welkom in de wondere wereld van Roman Abramovich.

Als internationaal topcoach heeft Guus Hiddink het geluk dat hij korte lijnen heeft met de miljardair en eigenaar van de club. Abramovich heeft de aandelen in handen van Chelsea FC Plc, het bedrijf dat eigenaar is van Chelsea Football Club.

De Nederlandse coach zal vooral te maken hebben met directeur Peter Kenyon. De destijds bij Manchester United weggekaapte directeur runt samen met de Rus Eugene Tenenbaum het voetbalbedrijf.

De laatste was in Rusland al een grote spin in het web van Abramovich, toen die zijn miljarden via de verkoop van de voormalige staatsbedrijven Sibneft en Yukos vergaarde.

Tenenbaum bewaakt formeel het geld dat door Abramovich naar Engeland is gesluisd en dat is ondergebracht in Millhouse Capital Ltd.

Daaruit is zo’n 700 miljoen euro binnengekomen bij Chelsea, dat in 2005 nog 160 miljoen euro verlies maakte maar tot Abramovich’ opluchting nu nog ‘maar’ 60 tot 70 miljoen per jaar tekortkomt.

Kenyon en Tenenbaum nemen samen alle beslissingen over besparingen, ontslagen en eventuele nieuwe aankopen. Vanzelfsprekend na overleg met Abramovich. Ook hoofd jeugdopleidingen en jeugdscouting Frank Arnesen moet verantwoording afleggen aan dat duo.

In de technische staf, die Hiddink straks tot zijn beschikking heeft, is de vroegere Engelse international Ray Wilkins formeel coach en assistent. De keeperstrainer is een Fransman, Christophe Lollichon. Hoofdscout is de Nigeriaan Michael Emenalo en de clubarts is weer wel Engels. Die heet zelfs Bryan English.

Aan de vele nationaliteiten in de spelersgroep van Chelsea zal de kosmopoliet Hiddink zich niet storen. Toch zal hij snel worden bijgepraat over de misstanden en verschillende kampen die het afgelopen jaar door de cultuurverschillen en gebrek aan communicatie zijn ontstaan in de selectie.

,,Ik had zelf geen problemen met Scolari,’’ zei aanvoerder John Terry deze week. ,,Hij had mijn steun en ook die van twee of drie andere spelers. Maar er waren er genoeg die hem niet steunden. Er is dit seizoen veel gebeurd. Sommigen moeten eens goed in de spiegel kijken. Het is goed dat een man als Hiddink nu komt.’’

Guus Hiddink kan door zijn kennis van het Spaans en zijn vermogen goed om te gaan met Zuid-Europeanen en Zuid-Amerikanen de vijf Portugese spelers (Carvalho, Deco, Bosingwa, Ferreira en Hilario) op een lijn te krijgen met de rest. Ook de Brazilianen Alex, Beletti en Mineiro zitten in de Portugeestalige hoek.

Dan zijn er nog de Frans sprekenden, Malouda, Anelka, Drogba en Kalou, de Nigerianen Essien en Mikel, de Duitser Ballack, de Tsjech Cech, de Serviėr Ivanovic en de Slowaak Stoch. Vanaf maandag luistert het hele spul naar de enige Nederlander op Stamford Bridge.
  Trouwste user 2022 donderdag 12 februari 2009 @ 00:54:59 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_65972708
Hiddink spreekt zijn talen.

Maar Engels zal worden heringevoerd

donderdag 12 februari 2009 @ 01:16:32 #61
6941 APK
Factual, I think.
pi_65973123
Ik last ooit een verhaal dat nieuwe trainers bij Chelsea een liedje moesten zingen in de kleedkamer.
Is dat waar?
En zo ja, ik zie het Guus niet doen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_65973151
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:16 schreef APK het volgende:
Ik last ooit een verhaal dat nieuwe trainers bij Chelsea een liedje moesten zingen in de kleedkamer.
Is dat waar?
quote:
De Stoel is een begrip in Cobham, het trainingscomplex waar een van de rijkste voetbalclubs ter wereld huist. Chelsea-eigenaar Roman Abramovitsj heeft honderden miljoenen euro’s aan spelers en coaches besteed, maar wie voor het eerst de kleedkamer van de Londense club binnenstapt, heeft niets aan het dikke contract in de achterzak. Iedereen komt oog in oog te staan met De Stoel.

De Stoel staat opgesteld in het midden van een cirkel, die omringd wordt met alle collega’s. Elke nieuweling moet De Stoel beklimmen en een liedje zingen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 donderdag 12 februari 2009 @ 01:21:27 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_65973204
quote:
Is dat waar?
Juist wel man.

pi_65973297
quote:
Is dat waar?
Volgens mij hoeft de hoofdcoach dat niet perse. Geldt met name voor spelers.

Weet wel dat Henk ten Cate toen legendarisch weigerde met de woorden: 'I'm a streetdog'.

Verder klopt dat verhaal wel van een internationaal bolwerk bij Chelsea. Maar dat is niets nieuws, 10 jaar geleden was het nog extremer. Bovendien spreekt het merendeel wel gewoon Engels.
pi_65973305
Zag je het Scolari wel doen dan? Of Mourinho?
  donderdag 12 februari 2009 @ 01:32:01 #66
6941 APK
Factual, I think.
pi_65973345
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:28 schreef De_Hypotheker het volgende:

Zag je het Scolari wel doen dan? Of Mourinho?
Ook niet echt, ik vroeg het mij ook af omdat het zo'n internationaal gezelschap is dat tradities kunnen sneuvelen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 12 februari 2009 @ 19:13:54 #67
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_65996134
De stoel hoort er gewoon bij natuurlijk! Zou tof zijn als Hiddink het wel zou doen, puur om te laten zien dat ie er niet te groot voor is etc.
pi_66018204
Ik hoorde net op het nieuws dat Chelsea binnen 1,5 jaar onafhankelijk wil zijn van Abra, aldus Kenyon. Hierdoor zou men onder andere komende zomer veel spelers moeten/willen verkopen.
Maar heb met een half oor geluisterd, dus weet niet wat er precies gezegd werd.
pi_66019211
Ja, klopt inderdaad. Ze hebben al best lang 2010 als doel, maar of het gaat lukken is de vraag. Vandaag zijn in ieder geval wel de cijfers gepresenteerd over het vorige voetbal jaar.

- Verlies 66 miljoen pond. Erbij gezegd moet worden dat daarvan 23 miljoen afkoopsommen waren voor Mourinho&Grant. Scolari zit daar niet bij. Zonder die speciale uitgaven was het verlies dus 43 miljoen pond zijn geweest. Dat was een jaar eerder 74 miljoen pond. Als ze het nu naar 20 miljoen kunnen krijgen, kom je al in de buurt.

- Omzet flink gestegen. In 06/07 190 miljoen, nu 213 miljoen.

- Bovendien had Chelsea vorig seizoen nog een verlies als het ging om transferbalans. Dit jaar is dat een winst van 13 miljoen.

- Helft van de schuld is omgezet in aandelen. En aangezien Abramovich de enige 'schuldeiser is' gaat het dus om hem. Schuld van Chelsea is nu 340 miljoen pond.

Er zijn ook wel een paar zorgwekkende zaken

- 70% van de omzet wordt gebruikt voor salarissen. Dat die veel te hoog zijn is duidelijk. Gelukkig zijn sinds deze cijfers al duurbetaalde en overbodige spelers als Sidwell, Sheva en Ben-Haim al vertrokken. Nou nog Ballack en Drogba lozen.

- Kenyon zegt dat ze voortaan transfers willen financieren door inkomsten van spelersverkoop. Nou is dat opzich een prima ambitie, maar gezien de gemiddelde leeftijd van de selectie heb ik mijn vraagtekens hoeveel dat dan oplevert. Een goede doorstroom van jongeren (Stoch, Di Santo, Mancienne) lijkt ook hierom cruciaal.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:33:27 #70
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_66031602
Ik denk eerder dat Chelse in 2011 a 2012 onafhankelijk kan zijn. Maar het gaat sowieso de goede kant op. Hopelijk breken de jonge talenten door.
pi_66084783
quote:
Former Chelsea manager Jose Mourinho is confident he will return for a second managerial spell at the London club.

Chelsea have had three managers since Mourinho, who guided the club to two Premier League titles, left the Blues in September 2007.

"If you ask me if one day I think I'll return to Chelsea, I'll tell you yes I think so, because we were so happy together," the Inter Milan coach said.

"But when I say one day, I am not saying to you when."
Ik zeg je, de wederopstanding van Jezus Christus zou hierbij vervagen
  zondag 15 februari 2009 @ 20:54:15 #72
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_66096907
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:58 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Ik zeg je, de wederopstanding van Jezus Christus zou hierbij vervagen
Hahah ja idd!
pi_66101959
Ik hoop dat Roman Abramovich snel weer Chelsea verkoopt. Hij had nooit Jose mourinho moeten ontslaan. Ook Avram Grant deed het goed. Ik vraag me af of Guus Hiddink met Chelsea van Juventus kan winnen
pi_66965421
Nou, Hiddink een paar weken in dienst, en alles ziet er weer zonniger uit

Tactisch vallen mij niet eens zo veel veranderingen op. Het zijn nog steeds dezelfde spelers, in dezelfde formatie. Maar ze zijn een stuk directer dan onder Scolari. Het is niet meer: pass, pass, pass en bal kwijt. Er worden daadwerkelijk aardige kansen gecreeerd en je hebt het gevoel dat ze altijd kunnen scoren.

Opvallendste is nog wel hoe Guus, Didier Drogba weer helemaal heeft laten opleven. Ik zal eerlijk zijn, ik had het even gehad met Drogba en zijn ongemotiveerde houding, maar de Drogba van de laatste weken zou ik voor geen goud willen missen. In vorm, kan het zo'n beest zijn

Van de 4e naar de 2e plek in de competitie, halve finale FA Cup, kwartfinale CL. Maandje geleden had ik het vrijwel uitgesloten. Juventus gaf aardig partij, maar ik denk dat uiteindelijk Chelsea toch net iets beter is.

Afwachten wat het nu in de kwartfinale wordt. Tegen Barcelona en Man. United zijn ze underdogs. Bayern, Liverpool en Arsenal zitten ongeveer op hetzelfde niveau, maar alle drie zijn in principe best uit te schakelen. Tegen FC Porto en Villarreal zou Chelsea favoriet zijn, ik hoop dan ook op die laatste, al is het maar omdat Chelsea die nog niet gehad heeft.
pi_67095187
Leuke wedstrijd gisteren, en goede eerste helft ook! Geweldig dat Essien weer terug is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')