abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71415459
Heb Chelsea op de voet gevolgd in de voorbereiding (die overigens volgende week wordt afgesloten met een pot bij Reading), en het is wel duidelijk hoe ze gaan spelen komend seizoen. Reken maar op:

--------Drogba--------Anelka-------
----------------Lampard--------------
--Malouda-------------------Essien-
-----------------Mikel-----------------
A.Cole-Carvalho-Terry-Bosingwa
-----------------Cech-----------------

Met als schaduwteam:

--------Sturridge-----Shevchenko-----
----------------Deco--------------
--Zhirkov-------------------Ballack-
-----------------Belletti-----------------
Hutchinson-Alex-Ivanovic-Mancienne
-----------------Hilario-----------------

En dan hou je nog aanvallers als Kalou, Pizarro, Di Santo, J. Cole en Sinclair over. En toch voelt het alsof er wat ontbreekt voorin, heel gek. Kwantatief zit het echter wel goed.

De ruit keert dus terug. mourinho heeft daar nog mee geexperimenteerd in 06/07 meen ik me te herinneren, maar die ging toen weer snel terug naar 4-3-3. Dat is eigenlijk ook het enige systeem waarin het moderne Chelsea gefunctioneerd heeft. Ancelotti heeft uiteraard een heel andere huisstijl, maar het vergt wat aanpassing van de spelers. Denk dat vooral Drogba en Anelka er uiterst gelukkig mee zijn.

Bij fases hebben ze heel behoorlijk gespeeld, met name tegen Inter. Maar soms merk je dat ze toch weer op de automatische piloot gaan, en dan komen ze vanzelf in de problemen. Zolang Chelsea zelf het initiatief neemt en de bal bij zich houdt, zijn ze op hun best. Maar goed, 4 overwinningen uit 4 wedstrijden is geen slechte warming up. Over twee weken een echte test tegen Man.United.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_71415863
Zal het nou erg veel verschillen van de 4-3-3 waarin de voorgaande jaren werd gespeeld? Schuif Malouda wat naar voren en Anelka wat naar rechts en je hebt weer 4-3-3 namelijk. Kan me sowieso voorstellen dat Malouda een wat andere rol heeft dan Essien.

Vind het verder toch wel opvallend dat Ricardo Carvalho terugkeert in de basis ten koste van Alex. Carvalho wordt toch wat ouder, in een team waar sowieso al veel ouderen inzitten, en Alex deed het niet slecht vorig jaar.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_71416157
Nou ja, je merkt toch dat Malouda veel meer uit het middenveld komt dan vorig jaar. Toen stond hij geregeld 'geparkeerd' op linksbuiten. Verder heeft het consequenties voor Anelka die niet meer gedwongen wordt in een rol vanaf rechts, maar nu echt een centrale rol krijgt in het team.

Het is sneu voor Alex, maar Carvalho lijkt toch echt de voorkeur te krijgen als ik het zo de eerste wedstrijden zie. Hij heeft vorig jaar een verschrikkelijk jaar gehad waarbij hij niet meer dan 5 minuten achter elkaar fit was, en eigenlijk begonnen de eersten hem al af te schrijven. Punt is wel dat Carvalho een heel ander type is dan het type Terry/Alex en wat dat betreft iets toevoegt. Ik kan trouwens niet geloven dat JT en RC het hele jaar fit zullen zijn (zelfs niet nu Chelsea die man van het MilanLab gekaapt heeft), dus nummer 33 zal genoeg te zien zijn.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 12:39:16 #279
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71486854
quote:
LAUSANNE (Switzerland) - SPORT'S highest court of appeal has ordered Adrian Mutu to pay his former club Chelsea 17.2 million euro (S$34.8 million) compensation after it fired him for using cocaine.

The Court of Arbitration for Sport ruling Friday was a stunning defeat for the Romania striker who appealed a FIFA decision last August to award Chelsea the record sum in damages for a football dispute.

Mutu was fired in October 2004 after testing positive for cocaine and was banned from football worldwide for seven months.

Chelsea had paid 15 million pounds to sign Mutu from Parma in 2003.

But it got nothing when Mutu joined Juventus as a free agent after serving his ban.

The 30-year-old Mutu now plays for Fiorentina. -- AP
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:02:55 #280
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_71487465
Mutu
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:15:07 #281
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_71491443
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:02 schreef Bevin het volgende:
Mutu
En terecht
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_71491857
Zhirkov heeft binnen no-time Malouda naar de bank verwezen
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:41:42 #283
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_71492144
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:15 schreef don-diablo het volgende:

[..]

En terecht
Dat vind jij ja
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:47:40 #284
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_71492294
Totaal onzinnige uitspraak. Mutu is al gestraft en hij kan zo'n bedrag toch niet betalen.

En heb ik het nou verkeerd of was het Chelsea die hem ontsloeg? Ze hadden hem ook hulp kunnen aanbieden en daarmee hun schade zelf kunnen beperken. Als ze al schade hebben geleden dan zijn ze daar dus voor een groot deel zelf verantwoordelijk voor.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:52:30 #285
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_71494156
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:41 schreef Bevin het volgende:

[..]

Dat vind jij ja
Dat vind ik idd en dat is mijn mening. Als topsporter heb je een voorbeeldrol en gedraag je er ook naar zou ik zeggen. Dus mij boeit het echt niet dat ie nu 17 mln moet betalen.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_71497004
Naast het treurige nieuws van het overlijden van Sir Bobby, is nu ook Brian Mears overleden. Nakomeling van de 'founding fathers' van Chelsea en zelf ook lange tijd voorzitter. Mears is toch een legendarische naam binnen de club, en het is zonde dat nu de laatste connectie daarmee verdwenen is.
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:47 schreef beantherio het volgende:
Totaal onzinnige uitspraak. Mutu is al gestraft en hij kan zo'n bedrag toch niet betalen.

En heb ik het nou verkeerd of was het Chelsea die hem ontsloeg? Ze hadden hem ook hulp kunnen aanbieden en daarmee hun schade zelf kunnen beperken. Als ze al schade hebben geleden dan zijn ze daar dus voor een groot deel zelf verantwoordelijk voor.
Hulp bieden? Je weet dat hij twee jaar geschorst is geweest he? Toen had Chelsea niet zoveel aan hem. Mutu zelf is voor een groot deel verantwoordelijk, zou je toch zeggen.

Maar goed er hebben nu al drie organen gezegd dat deze straf terecht is, dus de regels zullen wel duidelijk zijn wat dit betreft.

---

Dat Chelsea hiervan een apart nieuwsitem maakt op de off. website vind ik wel van enige ironie betuigen

http://www.chelseafc.com/(...)0731_2243335_1738986
pi_71500700
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:39 schreef Szura het volgende:

[..]
Chelsea is heel erg dom geweest om hem toen per direct te ontslaan, mocht er nu iemand aan de snats zitten bij Chelsea dan denk ik niet dat zo zouden reageren.
pi_71500859
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:10 schreef Radegast het volgende:

[..]

Chelsea is heel erg dom geweest om hem toen per direct te ontslaan, mocht er nu iemand aan de snats zitten bij Chelsea dan denk ik niet dat zo zouden reageren.
Waarom niet? Wat heb je nou aan een speler die 2 jaar geschorst is?
pi_71500923
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:15 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat heb je nou aan een speler die 2 jaar geschorst is?
2 jaar geschorst?
pi_71501004
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:18 schreef Radegast het volgende:

[..]

2 jaar geschorst?
Dat is de maximale straf voor cocainegebruik, wat ik las.
pi_71501222
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:21 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Dat is de maximale straf voor cocainegebruik, wat ik las.
Zou kunnen, maar Mutu werd dus geschorst voor 7 maanden. Daarna had Chelsea gewoon nog een transfersom kunnen vragen. Dan eis je dat salaris van die 7 maanden terug en dan is het klaar en ben je van elkaar af.
pi_71501657
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:30 schreef Radegast het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar Mutu werd dus geschorst voor 7 maanden. Daarna had Chelsea gewoon nog een transfersom kunnen vragen. Dan eis je dat salaris van die 7 maanden terug en dan is het klaar en ben je van elkaar af.
Denk je dat die affaire dan een positief effect zou hebben op de transferwaarde van Mutu? Verder hebben ze hem uiteindelijk ontslagen omdat het totaal onacceptabel gedrag is voor een topsporter. En zonder het contract gelezen te hebben, denk ik wel dat alle spelers weten dat je je spullen kan pakken als je zoiets flikt.

Kijk naar Defensie, die gooien Van Gelder er ook meteen uit. Pech voor Mutu is, dat hij een bepaalde transferwaarde vertegenwoordigt en aangezien die aanzienlijk zakte, zal je moeten kijken wie daar nu voor moet opdraaien. Chelsea of Mutu. CAS vindt het laatste.

Tuurlijk is het enigzins absurd dat een individueel een dergelijke schadevergoeding moet betalen, maar moet je dan zeggen omdat Chelsea een kapitaalkrachtige club is, dat zij de grootste schade moeten lijden, ondanks dat ze niet verantwoordelijk zijn voor Mutu's uitstapjes? Ook dat klinkt niet logisch.
pi_71502433
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:46 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Denk je dat die affaire dan een positief effect zou hebben op de transferwaarde van Mutu? Verder hebben ze hem uiteindelijk ontslagen omdat het totaal onacceptabel gedrag is voor een topsporter. En zonder het contract gelezen te hebben, denk ik wel dat alle spelers weten dat je je spullen kan pakken als je zoiets flikt.
Een lagere transferwaarde is nog altijd meer dan de nul euro waar Chelsea zelf voor koos.
En waarom speelt Ashley Cole dan nog voor Chelsea? Is een lijntje coke nou zoveel erger dan straalbezopen in de cel belanden?
pi_71502870
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:10 schreef Radegast het volgende:

[..]

Een lagere transferwaarde is nog altijd meer dan de nul euro waar Chelsea zelf voor koos.
En waarom speelt Ashley Cole dan nog voor Chelsea? Is een lijntje coke nou zoveel erger dan straalbezopen in de cel belanden?
Dus eigenlijk moet je als club, de speler maar zo licht mogelijk straffen,aangezien hij totaal niet verantwoordelijk is voor de gevolgen van zijn daden? Want dat is wat je zegt. 7 maanden schorsen, salaris inleveren en vette pech voor Chelsea dat ze hem niet aanzagen voor een cokehead.

Het verschil met Ashley Cole is dat het ene contractbreuk is en het andere niet. Of moet ik zeggen, het ene is een verboden middel en het andere staat een disciplinaire straf voor. Of dat verder eerlijk is, is een heel andere discussie. Nu is dat nou eenmaal zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door mcyodogg op 31-07-2009 22:31:54 ]
pi_71503087
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:25 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Dus eigenlijk moet je als club, de speler maar zo licht mogelijk straffen,aangezien hij totaal niet verantwoordelijk is voor de gevolgen van zijn daden? Want dat is wat je zegt.
Dat lijkt me het slimst ja.
quote:
7 maanden schorsen, salaris inleveren en vette pech voor Chelsea dat ze hem niet aanzagen voor een cokehead.
Idd.

En ik snap dat ze niet in het contract zetten dat je je niet mag klemzuipen. Hou je geen speler over in je selectie daar in Engeland. Haal dat drugsgelul er ook uit zou ik zeggen. Als het geen doping is tenminste.

[ Bericht 0% gewijzigd door Radegast op 31-07-2009 22:39:58 ]
pi_71504129
Geintje kostte Cole wel anderhalve ton, maar dat is 2 weken salaris voor hem. Had erger gekund voor hem inderdaad.

Wat betreft Mutu. Genuanceerd gezegd, is het aan de ene kant lullig voor Mutu aangezien het een exceptioneel hoge schadevergoeding is voor een individu, gebaseerd op een transferwaarde bepaalt door Chelsea. We hebben natuurlijk wel te maken met iemand die veel geld verdiend heeft met tekengeld van Juventus(zal enorm geweest zijn vanwege zijn transfervrijestatus).

Een ongewone situatie, maar als je als sportman zo'n megacontract tekent, zou je op zijn minst weg moeten blijven van verboden middelen. Je kent de belangen en je afspraken. Je moet je realiseren dat je niet alleen jezelf schade toebrengt als je op die manier over de grens gaat. Ik vind het goed dat nu de discussie losgebarsten is over tot waar verantwoordelijkheden van club en speler elkaar grenzen. En dan is het goed om te zien dat niet automatisch de club maar vrede moet hebben met uitzinnig gedrag van een speler.
pi_71507556
ZHHHIIIIRRKOVVVVVVVVVVVvvvvvvvvvvvvvvvv
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 02:10:27 #298
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_71507655
Ik vind de boete wel een beetje overdreven, de helft ofzo had me persoonlijk eerlijker geleken, maargoed.

Hoe staan jullie ten opzichte van een eventueel vertrek van Alex naar City? Volgens Hiddink een zwaar onderschatte topper, maar bij Chelsea pakt hij toch maar beperkte speeltijd... Wat zou hij moeten kosten? Voor hoeveel is hij overigens gehaald?
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_71507970
Goed dat Chelsea haar maatschappelijke verantwoordelijkheid genomen heeft
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71508177
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 02:10 schreef Chewbalhaar het volgende:
Hoe staan jullie ten opzichte van een eventueel vertrek van Alex naar City? Volgens Hiddink een zwaar onderschatte topper, maar bij Chelsea pakt hij toch maar beperkte speeltijd... Wat zou hij moeten kosten? Voor hoeveel is hij overigens gehaald?
Die geruchten ken ik niet. Maar Alex maakt genoeg minuten, hoor. Hij zal iets minder gespeeld hebben dan Terry in de laatste 2 jaar, maar toch zeker meer dan Carvalho. Denk ook niet dat Chelsea hem makkelijk zal laten gaan. Tenzij we het hebben over 15 miljoen ofzo. Volgens mij hebben ze destijds iets van 5 miljoen pond aan Santos overgemaakt.

Er staan nu gewoon 4 zeer capabele centrale verdedigers met verder Ivanovic. Vingers gekruist dat het zo blijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')