quote:LAUSANNE (Switzerland) - SPORT'S highest court of appeal has ordered Adrian Mutu to pay his former club Chelsea 17.2 million euro (S$34.8 million) compensation after it fired him for using cocaine.
The Court of Arbitration for Sport ruling Friday was a stunning defeat for the Romania striker who appealed a FIFA decision last August to award Chelsea the record sum in damages for a football dispute.
Mutu was fired in October 2004 after testing positive for cocaine and was banned from football worldwide for seven months.
Chelsea had paid 15 million pounds to sign Mutu from Parma in 2003.
But it got nothing when Mutu joined Juventus as a free agent after serving his ban.
The 30-year-old Mutu now plays for Fiorentina. -- AP
Dat vind jij jaquote:
Dat vind ik idd en dat is mijn mening. Als topsporter heb je een voorbeeldrol en gedraag je er ook naar zou ik zeggen. Dus mij boeit het echt niet dat ie nu 17 mln moet betalen.quote:
Hulp bieden? Je weet dat hij twee jaar geschorst is geweest he? Toen had Chelsea niet zoveel aan hem. Mutu zelf is voor een groot deel verantwoordelijk, zou je toch zeggen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:47 schreef beantherio het volgende:
Totaal onzinnige uitspraak. Mutu is al gestraft en hij kan zo'n bedrag toch niet betalen.
En heb ik het nou verkeerd of was het Chelsea die hem ontsloeg? Ze hadden hem ook hulp kunnen aanbieden en daarmee hun schade zelf kunnen beperken. Als ze al schade hebben geleden dan zijn ze daar dus voor een groot deel zelf verantwoordelijk voor.
Chelsea is heel erg dom geweest om hem toen per direct te ontslaan, mocht er nu iemand aan de snats zitten bij Chelsea dan denk ik niet dat zo zouden reageren.quote:
Waarom niet? Wat heb je nou aan een speler die 2 jaar geschorst is?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Chelsea is heel erg dom geweest om hem toen per direct te ontslaan, mocht er nu iemand aan de snats zitten bij Chelsea dan denk ik niet dat zo zouden reageren.
2 jaar geschorst?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:15 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat heb je nou aan een speler die 2 jaar geschorst is?
Dat is de maximale straf voor cocainegebruik, wat ik las.quote:
Zou kunnen, maar Mutu werd dus geschorst voor 7 maanden. Daarna had Chelsea gewoon nog een transfersom kunnen vragen. Dan eis je dat salaris van die 7 maanden terug en dan is het klaar en ben je van elkaar af.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:21 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dat is de maximale straf voor cocainegebruik, wat ik las.
Denk je dat die affaire dan een positief effect zou hebben op de transferwaarde van Mutu? Verder hebben ze hem uiteindelijk ontslagen omdat het totaal onacceptabel gedrag is voor een topsporter. En zonder het contract gelezen te hebben, denk ik wel dat alle spelers weten dat je je spullen kan pakken als je zoiets flikt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:30 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar Mutu werd dus geschorst voor 7 maanden. Daarna had Chelsea gewoon nog een transfersom kunnen vragen. Dan eis je dat salaris van die 7 maanden terug en dan is het klaar en ben je van elkaar af.
Een lagere transferwaarde is nog altijd meer dan de nul euro waar Chelsea zelf voor koos.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:46 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Denk je dat die affaire dan een positief effect zou hebben op de transferwaarde van Mutu? Verder hebben ze hem uiteindelijk ontslagen omdat het totaal onacceptabel gedrag is voor een topsporter. En zonder het contract gelezen te hebben, denk ik wel dat alle spelers weten dat je je spullen kan pakken als je zoiets flikt.
Dus eigenlijk moet je als club, de speler maar zo licht mogelijk straffen,aangezien hij totaal niet verantwoordelijk is voor de gevolgen van zijn daden? Want dat is wat je zegt. 7 maanden schorsen, salaris inleveren en vette pech voor Chelsea dat ze hem niet aanzagen voor een cokehead.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Een lagere transferwaarde is nog altijd meer dan de nul euro waar Chelsea zelf voor koos.
En waarom speelt Ashley Cole dan nog voor Chelsea? Is een lijntje coke nou zoveel erger dan straalbezopen in de cel belanden?
Dat lijkt me het slimst ja.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:25 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet je als club, de speler maar zo licht mogelijk straffen,aangezien hij totaal niet verantwoordelijk is voor de gevolgen van zijn daden? Want dat is wat je zegt.
Idd.quote:7 maanden schorsen, salaris inleveren en vette pech voor Chelsea dat ze hem niet aanzagen voor een cokehead.
Die geruchten ken ik niet. Maar Alex maakt genoeg minuten, hoor. Hij zal iets minder gespeeld hebben dan Terry in de laatste 2 jaar, maar toch zeker meer dan Carvalho. Denk ook niet dat Chelsea hem makkelijk zal laten gaan. Tenzij we het hebben over 15 miljoen ofzo. Volgens mij hebben ze destijds iets van 5 miljoen pond aan Santos overgemaakt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 02:10 schreef Chewbalhaar het volgende:
Hoe staan jullie ten opzichte van een eventueel vertrek van Alex naar City? Volgens Hiddink een zwaar onderschatte topper, maar bij Chelsea pakt hij toch maar beperkte speeltijd... Wat zou hij moeten kosten? Voor hoeveel is hij overigens gehaald?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |