abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65878320
De laatste film van Will Smith, Hancock, was een leuke film maar werd verpest door het nogal matige einde. Hetzelfde is het geval bij Smiths nieuwe film Seven Pounds.

Hoeveel aktie of humoristische films je ook maakt, als je als acteur wilt scoren zul je toch over moeten stappen naar het drama of speelfilmgenre, iets wat Smith na een aktie film weer doet. In Seven Pounds doet Smith zich voor als Ben Thomas. Hij valt een blinde man lastig over de telefoon en stalkt als belastingcontroleur een vrouw met een aangeboren hart-afwijking die daardoor erg krap bij kas zit. In de loop der tijd trekt hij echter meer met deze vrouw op en beginnen ze vrienden te worden, wat Ben in een lastige positie brengt. Wat hij precies wil bereiken door zijn contact met de vrouw wordt namelijk al erg in het begin van de film duidelijk, terwijl de regisseur dit waarschijnlijk bedoeld heeft als een spannend plot dat pas ergens aan het eind van de film uit de doeken gedaan wordt a la The Village. Helaas is dit spannende plot erg doorzichtig en dat doet afbreuk aan de film, die qua thema wél goed in elkaar zit.

De opbloeiende vriendschap tussen Ben en de gestalkte Emily maakt de film nog enigszins interessant, maar er worden teveel korte extra verhaallijnen toegevoegd om de film interessant te houden. Een aantal personages worden afgescheept met maar één of enkele scenes terwijl ze er veel meer verdienen en dat is zonde. Doe het goed, of doe het niet, maar doe het niet half zoals nu het geval is. Seven Pounds is dan ook geen aanrader voor in de bioscoop en ook niet om te huren. Wacht totdat de film over een paar jaar vanzelf op de TV komt en kijk hem dan eens, dan verspil je er in iedergeval geen geld aan.

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_65878412
tja.. 90% van de film vraag je je af hoe wat waar waarom, de verhaallijn is vrij saai.. maar als je dan de laatste 10% op het einde ziet wordt het allemaal duidelijk. Ze laten je dus wel heel lang wachten voordat de plot duidelijk wordt, maar uiteindelijk is dat het dan ook wel weer waard. Dan nog: het is geen film van kwaliteit I am Legend of Hancock.
Nothin' happened the way it was supposed to happen..
pi_66094067
Ik ben weer vervelend en ben het niet eens met de TS! :$ Ik vond het wel een mooie film en alhoewel er een aantal puntjes onduidelijk waren, uiteindelijk kwam het allemaal bij elkaar! Topfilm. Will Smith is echt 'n rete-goede acteur!
  zondag 15 februari 2009 @ 23:34:00 #4
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_66104366
Ik was 10 minuten na de pauze van de film in de bioscoop weg gegaan met het idee we kijken die 10 minuten nog eventjes aan, niks leuks aan..
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_66105447
Heb hem ook maar afgezet, het enige leuke vond ik dat hij een blinde belachelijk ging maken ....
pi_66105476
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:38 schreef WebTim het volgende:
Ik ben weer vervelend en ben het niet eens met de TS! :$ Ik vond het wel een mooie film en alhoewel er een aantal puntjes onduidelijk waren, uiteindelijk kwam het allemaal bij elkaar! Topfilm. Will Smith is echt 'n rete-goede acteur!
Welke onduidelijke puntjes heb je het dan over? Ik heb de trailer een aantal keer gezien en die was inderdaad erg onduidelijk, maar de film zelf was van begin af aan duidelijk genoeg. Als je regelmatig films kijkt dan had je dit plot, inclusief de lijntjes daarheen vrijwel direct door. Neem alleen maar die opmerking over kwallen die ergens aan het begin van de film gemaakt wordt, waarom die gemaakt wordt heb je vrijwel meteen door.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  maandag 16 februari 2009 @ 00:04:12 #7
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_66105489
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:02 schreef Perceptionnn het volgende:
Heb hem ook maar afgezet, het enige leuke vond ik dat hij een blinde belachelijk ging maken ....
Haha, dat was inderdaad echt mooi ja was échter ook het begin!
En dat hij die oude vrouw ging helpen die heel lang geen bad had gehad.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_66196763
Ik vond hem ook niet echt leuk.....

Het idee is misschien wel leuk maar vond de film matig.
pi_66701021
Aardige film, Will Smith is hier niet op z'n best maar, in ieder geval wel beter dan in "The Pursuit Of Happiness".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')