abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65874230
Omdat wij meedoen aan een loting voor een koopwoning hebben wij beiden een IB60-formulier nodig. Simpel zou je zeggen, zij het niet dat je dit bij de belastingdienst moet aanvragen. Een organisatie waar niet doorheen te prikken valt, met medewerkers die je het gevoel geven geen tijd te hebben, en met websites waar je het digid voor moet gebruiken. Deze combinatie is dodelijk en een simpele aanvraag van een IB60-formulier doet de gehele organisatie doen schudden op haar grondvesten. Eerst maar eens het telefoonnummer opzoeken. Via 0800 - 0543 krijg je keuzemenu na keuzemenu en door 4-1-3 te kiezen en je pers. nr. te geven kan je een IB60-formulier aanvragen.

Voor mijn vriendin ging het vlekkeloos, formulier aangevraagd via het keuzemenu en het formulier was binnen 10 werkdagen (voor ambtenaren, omgerekend zou dit 2 normale werkdagen zijn) binnen. Die van mij bleef echter uit, zonder bericht of waarschuwing. Na een belletje bleek dat ik mijn aangifte voor 2007 nog moest invullen/opsturen. Mijn vriendin heeft ook geen aangifte gedaan, het is dan ook onbegrijpelijk waarom ik dat wel moest doen. Het is namelijk niet verplicht. Het vrouwtje aan de telefoon bevestigde dat het niet verplicht was, maar dat ik het wel moest doen als ik een IB60-formulier wilde aanvragen. Het was dus wel verplicht? Nee, het is niet verplicht. Maar als ik het IB-60 formulier wil aanvragen moet ik het toch aangeven? Ja, dat klopt. Dus het is wel verplicht? Nee, meneer. Maar als ik het formulier wil aanvragen moet ik aangifte doen? Ja. Dus toch verplicht? Nee. Nouja, na dit getouwtrek dan toch maar aangifte gaan doen. Eitje, en we hadden nog weken de tijd. Geen probleem dus..

Zo, maar even het programmaatje downloaden want dat zou snel en gemakkelijk gaan. Echter duurde het versturen erg lang, en mislukte dit keer op keer. Weer bellen. Interne problemen was het antwoord. Extern dus blijkbaar ook. Hoe kan ik nu aangifte doen? Misschien via een gewoon met de hand in te vullen formulier? Ja, dat kan meneer. Stuur maar op dan, toch tijd zat.

He, een formulier van de belastingdienst. Openmaken die envelop. En ja hoor, een aangifteforumlier. Hé, maar dit is voor 2008. Ik moet toch voor 2007 aangeven? Weer bellen. Er zou een foutje gemaakt zijn. Heeft u soms interne problemen? Ja. Wanneer en hoe snel gaat u dit oplossen? Geen idee, meneer. Nouja, stuur maar snel op want ik krijg zweethandjes ondertussen. Ik probeer het nog een keer via uw programma.

Formulier moet nu, 2 weken later, nog binnenkomen. Ondertussen is het wel al gelukt via het programma en is mijn aangifte na 4 weken eindelijk verstuurd. Bellen dus, of ze mij met spoed mijn IB60-formulier kunnen toezenden. Ik heb nog maar een week. Eerst via het keuzemenu, weet je nog 4-1-3, proberen. Tijd tien werkdagen. Die tijd hebben we niet. Ik wil een medewerker aan de lijn krijgen, keuzemenu 4-1-4. Of ik dus op een snellere manier zo'n IB60-formulier kan krijgen, want door uw organisatie zitten wij straks met een probleem? Nee, meneer. Dit kan ik niet versnellen. Maar als ik iets opstuur duurt het maar max. 2 dagen toch? Maar u bent niet alleen in deze meneer. En als ik het dan op ga halen bij uw kantoor? Dat zou u kunnen proberen. Welk kantoor moet ik hebben, zwolle / harderwijk of misschien Lelystad? Nee meneer, Almere. Almere? Ja, almere. Maar dat is 75 kilometer rijden! Het is niet anders meneer, u kunt het overigens proberen maar ben ook bang dat u nul op het rekest krijgt. Dus ik moet naar Almere!? Ja, meneer. Maar ik woon in gelderland aan de rand van overijssel, het is dus niet harderwijk of misschien zwolle. Nee, het is echt Almere. Maar dat ligt in Flevoland toch? Zo bekijken wij dat niet meneer. Even een overzichtje van de kantoren 'in de buurt', zodat jullie een beeld krijgen van hoe (typerend) de belastingdienst het bekijkt:

Kantoor Zwolle - 21.7 km
Kantoor Harderwijk - 28.3 km -> vervallen
Kantoor Almere - 74.0 km

Wij moeten dus op de gok 74,0 km rijden, waarschijnlijk zonder resultaat. Vrijdag moeten wij het formulier hebben, anders doen we niet mee in de loting en gaat het opbouwen van onze toekomst nog langer duren en gaat deze buitenkans aan ons voorbij. De belastingdienst is hier volledig ge schuldige van en het is onbegrijpelijk dat ze niet mee wilen of kunnen werken. De schuld ligt namelijk bij hen, en wij staan met de rug tegen de muur. Ik kots op dit soort logge bedrijven, kan hun logica maar niet begrijpen en als dit niet op tijd rond is zijn wij de pineut. Natuurlijk heeft iedereen zo'n verhaal, maar moest het kwijt. Ik ben gvd zo pissig, maar ook zo machteloos. Week na week gingen voorbij, problemen na problemen, en dat voor een simpel IB60-formulier

En als iemand een tip heeft om toch snel dit IB60-formulier te kunnen bemachtigen, help ons uit de brand ajb. Dit zou heel veel voor ons betekenen. De loting is een buitenkans, en die kans willen we graag grijpen. Aan ons ligt het niet!
pi_65874416
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_65874456
quote:
Hoe kom ik aan een IB-60 formulier?

Een IB-60 formulier is een formulier van de Belastingdienst waarop je gecorrigeerd verzamelinkomen of je gecorrigeerd belastbaar loon is vermeld.

Het IB-60 formulier kun je persoonlijk afhalen bij het belastingkantoor in Leiden aan de Willem de Zwijgerlaan 2-A. Je krijgt het formulier meteen mee als je aangeeft dat je het nodig hebt voor een woningtoewijzing.

Bij belastingkantoren in andere plaatsen is het niet altijd mogelijk om het formulier af te halen. Je kunt het dan telefonisch aanvragen via de belastingtelefoon 0800-0543. Vraag het wel ruim van tevoren aan, soms duurt het twee weken voordat je het formulier thuis hebt.
pi_65874611
Tsja, duidelijk weer iemand die zijn fout afschuift op de belastingdienst.

Ter info:
een IB60 formulier krijg je inderdaad binnen 10 werkdagen, alleen is er 1 voorwaarde:
- Als je aangifte plichtig was in 2007 (je bent hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld), dan moet er een aangifte zijn binnengekomen voordat men een IB60 kan versturen.

De reden waarom je vriendin het formulier dus wel ontvangen heeft zal komen omdat zij niet aangifte plichtig was in 2007 (wil niet zeggen dat ze geen aangifte mag doen, of als ze zelf denkt belasting bij te moeten betalen toch belasting plichtig is).

Dat de belastingdienst niet het snelste is, is bekend. Echter als je op tijd was geweest met je aangifte dat had de belastingdienst tijd genoeg gehad om alles te verwerken en had jij dus ook tijdig je IB60 ontvangen.

ps: persoon die jij hebt gesproken van de belastingdienst is duidelijk weer iemand die niet weet waar ze over spreekt.
pi_65874652
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:03 schreef Biancavia het volgende:

[..]
Erg bedankt voor je moeite, maar dan moet ik helemaal naar leiden (131KM). Ik ga iig vanavond overleggen, want het is erg belangrijk voor ons. Moeten we, als we het ophalen, nog van te voren aangeven en waar kan dit? Irritant die landelijke nummers, zo onpersoonlijk en onmogelijk je te verbinden met een specifiek kantoor..
pi_65874752
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:08 schreef Rha het volgende:
Tsja, duidelijk weer iemand die zijn fout afschuift op de belastingdienst.

Ter info:
een IB60 formulier krijg je inderdaad binnen 10 werkdagen, alleen is er 1 voorwaarde:
- Als je aangifte plichtig was in 2007 (je bent hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld), dan moet er een aangifte zijn binnengekomen voordat men een IB60 kan versturen.

De reden waarom je vriendin het formulier dus wel ontvangen heeft zal komen omdat zij niet aangifte plichtig was in 2007 (wil niet zeggen dat ze geen aangifte mag doen, of als ze zelf denkt belasting bij te moeten betalen toch belasting plichtig is).

Dat de belastingdienst niet het snelste is, is bekend. Echter als je op tijd was geweest met je aangifte dat had de belastingdienst tijd genoeg gehad om alles te verwerken en had jij dus ook tijdig je IB60 ontvangen.

ps: persoon die jij hebt gesproken van de belastingdienst is duidelijk weer iemand die niet weet waar ze over spreekt.
Die aangifte was niet verplicht, en niet verplicht betekent in mijn ogen dat het niet verplicht is en dat ze je dus ook niet kunnen chanteren. Dit doen ze echter wel, want als ik het IB60-formulier niet nodig zou hebben was er niets aan de hand maar als ik het wel wil hebben word ik gechanteerd door eerst die aangifte van 2007 te verplichten.

En wat begrijp je niet aan de term 'weken' en aan de term 'interne problemen'. Dit is zo belangrijk voor ons dat we echt misschien al wel twee maanden bezig zijn met een simpel IB60-formulier. Niet op tijd genoeg?
  maandag 9 februari 2009 @ 11:14:56 #7
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_65874838
0800-0543
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_65874950
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:14 schreef 9christensen het volgende:
0800-0543
L-E-Z-E-N
  maandag 9 februari 2009 @ 11:18:39 #9
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65874961
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:09 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Erg bedankt voor je moeite, maar dan moet ik helemaal naar leiden (131KM). Ik ga iig vanavond overleggen, want het is erg belangrijk voor ons. Moeten we, als we het ophalen, nog van te voren aangeven en waar kan dit? Irritant die landelijke nummers, zo onpersoonlijk en onmogelijk je te verbinden met een specifiek kantoor..
Je hoeft dit niet op te geven, gewoon naar de juiste balie lopen en vertellen wat je wilt hebben en hierbij je legitimatiebewijs logischerwijs bij je hebben.
Overigens krijg je dat formulier ook als je in dat jaar niet gewerkt hebt of niets hebt ingevuld, dat heb ik namelijk ook niet gedaan en heb dat formulier gewoon meegekregen zonder problemen/vragen.
pi_65875084
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:18 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Je hoeft dit niet op te geven, gewoon naar de juiste balie lopen en vertellen wat je wilt hebben en hierbij je legitimatiebewijs logischerwijs bij je hebben.
Overigens krijg je dat formulier ook als je in dat jaar niet gewerkt hebt of niets hebt ingevuld, dat heb ik namelijk ook niet gedaan en heb dat formulier gewoon meegekregen zonder problemen/vragen.
Erg bedankt, ook jij. Denk toch dat we dit moeten doen, het is de snelste en veiligste weg. Erg belachelijk dat ze dit niet aangegeven hebben aan de telefoon, die stupid fuck zou me gewoon naar Almere laten rijden. Wat een organisatie, ongelofelijk..
  maandag 9 februari 2009 @ 11:28:53 #11
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65875260
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:23 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Erg bedankt, ook jij. Denk toch dat we dit moeten doen, het is de snelste en veiligste weg. Erg belachelijk dat ze dit niet aangegeven hebben aan de telefoon, die stupid fuck zou me gewoon naar Almere laten rijden. Wat een organisatie, ongelofelijk..
Trouwens misschien wel handig voor je:
(088)1521193 Belastingdienst particulieren Almere
(038)4546537 Belastingdienst Randmeren/Zwolle

Kun je het regionale kantoor in ieder geval vragen of ze dat formulier voor je kunnen uitdraaien, weet namelijk niet of ieder kantoor dit doet.
pi_65875472
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:28 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Trouwens misschien wel handig voor je:
(088)1521193 Belastingdienst particulieren Almere
(038)4546537 Belastingdienst Randmeren/Zwolle

Kun je het regionale kantoor in ieder geval vragen of ze dat formulier voor je kunnen uitdraaien, weet namelijk niet of ieder kantoor dit doet.
Helaas, dat zijn faxnummers. Heb geen fax, en weet ook niet of er misschien een website is waarmee je kan faxen. Even googlen
  maandag 9 februari 2009 @ 11:35:33 #13
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65875491
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:34 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Helaas, dat zijn faxnummers. Heb geen fax, en weet ook niet of er misschien een website is waarmee je kan faxen. Even googlen
Excuus, mijn fout.
pi_65875695
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:35 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Excuus, mijn fout.
Geeft niet, heb inmiddels gefaxt via -> http://www.tpc.int/sendfax.html

Eens kijken of dit wat oplevert

En anders, leiden here we come lol
  maandag 9 februari 2009 @ 11:45:52 #15
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65875825
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:42 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Geeft niet, heb inmiddels gefaxt via -> http://www.tpc.int/sendfax.html

Eens kijken of dit wat oplevert

En anders, leiden here we come lol
Overigens al de andere weg bewandeld? Gewoon de woningbouw even bellen doel ik dan op.
Zo was het voor m'n vriendin in orde om enkel een kopie van het jaaroverzicht van haar studiefinanciering erbij te doen en die had dan weer geen IB-60 formulier nodig, had ze niet gestudeerd, dan had ze ook geen IB-60 formulier nodig.

En ach, een dagje Leiden kan ook leuk zijn hoor.
pi_65876018
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:45 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Overigens al de andere weg bewandeld? Gewoon de woningbouw even bellen doel ik dan op.
Zo was het voor m'n vriendin in orde om enkel een kopie van het jaaroverzicht van haar studiefinanciering erbij te doen en die had dan weer geen IB-60 formulier nodig, had ze niet gestudeerd, dan had ze ook geen IB-60 formulier nodig.

En ach, een dagje Leiden kan ook leuk zijn hoor.
De formulieren moesten officieel de 24ste van Januari binnen zijn. We zijn dus echt al maanden bezig, en hebben toen inderdaad een kopie van het jaaroverzicht bijgevoegd. We dachten toen dat we het net wel of net niet zouden redden. Dit was voor dat moment akkoord. Nu willen ze echter, het gaat via de gemeente met een openbare loting, dat formulier wel hebben voor de loting aankomende vrijdag. Waarom weet ik niet precies omdat ik inderdaad vaker heb gehoord dat een jaaroverzicht ook zou moeten voldoen. Maar die gok, zo begrijp je, willen we niet graag nemen en willen dus aan alles voldoen. Zij vertellen ons te springen, wij zeggen hoe hoog.
  maandag 9 februari 2009 @ 12:03:00 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65876411
wat is een paar honderd kilometer rijden nou voor je toekomst.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_65876651
Samenvatting?
"Iedereen heeft zo z'n positieve en negatieve pluspunten."
pi_65876771
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:03 schreef fathank het volgende:
wat is een paar honderd kilometer rijden nou voor je toekomst.
True, en het ligt ook zeker in de planning. Maar als het anders kan, doe ik het liever anders. Al zou ik naar Parijs moeten rijden, dan stappen we morgen nog in de auto. Het gaat ook meer om de belachelijke denkwijze van de belastingdienst, waar je gewoon van afhankelijk bent. Maar inderdaad, een paar honderd kilometer is niets voor je toekomst. Helemaal waar
pi_65876783
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:12 schreef Terechtplus1 het volgende:
Samenvatting?
Belastingdienst is stom..
pi_65880604
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:03 schreef Biancavia het volgende:
Hoe kom ik aan een IB-60 formulier?

Een IB-60 formulier is een formulier van de Belastingdienst waarop je gecorrigeerd verzamelinkomen of je gecorrigeerd belastbaar loon is vermeld.

Het IB-60 formulier kun je persoonlijk afhalen bij het belastingkantoor in Leiden aan de Willem de Zwijgerlaan 2-A. Je krijgt het formulier meteen mee als je aangeeft dat je het nodig hebt voor een woningtoewijzing.

Bij belastingkantoren in andere plaatsen is het niet altijd mogelijk om het formulier af te halen. Je kunt het dan telefonisch aanvragen via de belastingtelefoon 0800-0543. Vraag het wel ruim van tevoren aan, soms duurt het twee weken voordat je het formulier thuis hebt.
Ik heb de website gevonden waar dit opstaat, die woningbouw, maar dit lijkt wel berust te zijn op onzin. Ik heb de belastingdienst gebeld en zij zeggen (ook na overleg en aandringen) dat dit onmogelijk is. Bovendien is die tekst van een woningbouw uit leiden, gemakshalve kan je daar uit afleiden dat als je regiokantoor Almere is je ook daar dit zou kunnen afhalen. Dit is echter in geen geval zo. Helaas pindakaas. Neemt niet weg dat wij morgen op het kantoor van Almere staan hoor. Niet geschoten is altijd mis
pi_65881111
Wellicht is het mogelijk je aangifte van 2007 en/of 2008 geprint mee te nemen alsmede het contract / loonstrook van eventuele werkgevers om zo mee te doen aan de loting? Zou ik zeker even over bellen voordat je dat hele stuk gaat reizen. Ik vermoed dat dit wel voldoende is, maar misschien zijn ze streng en moet je toch dat ib60 formulier hebben, maar je kan het proberen.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  maandag 9 februari 2009 @ 14:48:53 #23
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_65881143
Je kunt beter een UB40 aanvragen
Ok stelletje hokboeren
pi_65884166
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:47 schreef Kahlen het volgende:
Wellicht is het mogelijk je aangifte van 2007 en/of 2008 geprint mee te nemen alsmede het contract / loonstrook van eventuele werkgevers om zo mee te doen aan de loting? Zou ik zeker even over bellen voordat je dat hele stuk gaat reizen. Ik vermoed dat dit wel voldoende is, maar misschien zijn ze streng en moet je toch dat ib60 formulier hebben, maar je kan het proberen.
Ik heb net rond gebeld en heb via via (woon in een klein stadje) iemand kunnen spreken bij de gemeente die weer een vriendin van een vriendin van mijn moeder is. Jaja!

Die vriendin van die vriendin heb ik dus gesproken en zij zit op de juiste plek. Eigenlijk moeten ze streng zijn, maar omdat ze mijn kopie van mijn jaaropgave en andere kopieën binnen hadden en zij mij op mijn blauwe ogen geloofde (connecties dus) werd het genoteerd en was het ineens geen probleem meer. We mogen dus, met of zonder IB60-formulier, gewoon meedingen naar de hoofdprijs. Een mooie, strakke starterswoning op een mooie locatie en voor een zeer mooie prijs. Wel zijn er 132 gegadigden op 11 woningen (nieuwbouw) maar dat is dus een kans van 1 op 12. Eén vereiste, mijn IB60-formulier moet wel achteraf nog langs gebracht worden. Je begrijpt dat we daar gewoon aan gaan voldoen haha.

Ik ben echt superblij, mijn meisje gelijk gebeld en nu wordt het duimen. Vrijdag de 13de wordt onze dag
pi_65887693
Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')