Eens.quote:Op zondag 8 februari 2009 21:32 schreef Isdatzo het volgende:
Tof![]()
Eerste keer dat ik dat op dit forum voorbij heb zien komen.
Vaker doen!
Foto 1 en 4 (en in mindere mate 2) vind ik de beste uit de serie, de andere foto's zijn wat meer een registratie.
Oja, zou je je foto's even willen nummeren? Dan is het wat makkelijker voor ons om commentaar te geven.
Zolang iemand niet herkenbaar in beeld is lijkt me dit geen probleem.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:11 schreef childintime het volgende:
Mooie foto's! Maar mag ik wat vragen? Is het officieel niet zo dat je ook toestemming aan de patient moet vragen? Ook al is'ie niet duidelijk herkenbaar in beeld. Ben zelf een aantal malen onder narcose geweest en zou het denk ik toch niet zo leuk vinden als foto's van m'n inwendige ik ergens neergezet werden..... Hoewel ik het zelf wel erg leuk had gevonden om achteraf foto's van mijn eigen operatie's te kunnen zien
Goed geluktquote:Op maandag 9 februari 2009 16:56 schreef psy_icon het volgende:
Hoi allemaal,
nogmaals bedankt voor de reacties. Om even een aantal vragen te beantwoorden:
De foto's met blur zijn gemaakt behulp van een Lensbaby. Een lensje waarmee je dus een deel van de foto scherp maakt en de andere onscherp. het is dus geen Photoshop of zoomburst. Flitsen kan wel, maar het wordt in veel gevallen als hinderlijk ervaren door de chirurgen dus ik heb mijn flits bijna niet gebruikt.
Alle patienten waren op de hoogte van het feit dat er gefotografeerd werd. Uiteraard heb ik telkens zodanig gefotografeerd dat gezichten niet zichtbaar zijn, foto's waarbij dat niet lukte heb ik niet ingeleverd/gepubliceerd etc. Het doel was ook om eens niet de standaard bloedigere open wonden enzo te laten zien, dat zie je vaak genoeg op tv, maar een wat beter beeld te geven van wat er zoal gebeurd op een OK.
Okay, dat vroeg ik me dus af ivm protocollen, ethiek ed...... En ja idd, je hoeft de tv maar aan te zetten of je ziet veelal behoorlijke "soepige" beelden en zit ik ook niet echt op te wachten. Dit zijn mooie foto'squote:Op maandag 9 februari 2009 16:56 schreef psy_icon het volgende:
Hoi allemaal,
nogmaals bedankt voor de reacties. Om even een aantal vragen te beantwoorden:
De foto's met blur zijn gemaakt behulp van een Lensbaby. Een lensje waarmee je dus een deel van de foto scherp maakt en de andere onscherp. het is dus geen Photoshop of zoomburst. Flitsen kan wel, maar het wordt in veel gevallen als hinderlijk ervaren door de chirurgen dus ik heb mijn flits bijna niet gebruikt.
Alle patienten waren op de hoogte van het feit dat er gefotografeerd werd. Uiteraard heb ik telkens zodanig gefotografeerd dat gezichten niet zichtbaar zijn, foto's waarbij dat niet lukte heb ik niet ingeleverd/gepubliceerd etc. Het doel was ook om eens niet de standaard bloedigere open wonden enzo te laten zien, dat zie je vaak genoeg op tv, maar een wat beter beeld te geven van wat er zoal gebeurd op een OK.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |