abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 februari 2009 @ 21:11:28 #1
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_65861789
Omdat ik het Eramus MC werk neem ik wel eens een camera mee naar de OK. Deze zijn gemaakt op de chirurgische dagbehandeling:

"Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg"
  zondag 8 februari 2009 @ 21:16:51 #2
79550 Ymke
your ghost
pi_65861969
Hartstikke leuk , zou zo eens een dag met je willen meelopen.

Vaker doen , wil graag meer zien!
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zondag 8 februari 2009 @ 21:18:42 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65862038
Hell yeah
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 8 februari 2009 @ 21:32:14 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65862540
Tof

Eerste keer dat ik dat op dit forum voorbij heb zien komen.

Vaker doen!

Foto 1 en 4 (en in mindere mate 2) vind ik de beste uit de serie, de andere foto's zijn wat meer een registratie.

Oja, zou je je foto's even willen nummeren? Dan is het wat makkelijker voor ons om commentaar te geven.
Huilen dan.
  zondag 8 februari 2009 @ 21:39:09 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65862758
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:32 schreef Isdatzo het volgende:
Tof

Eerste keer dat ik dat op dit forum voorbij heb zien komen.

Vaker doen!

Foto 1 en 4 (en in mindere mate 2) vind ik de beste uit de serie, de andere foto's zijn wat meer een registratie.

Oja, zou je je foto's even willen nummeren? Dan is het wat makkelijker voor ons om commentaar te geven.
Eens.
pi_65863073
Mooi dit!

En grappig dat dit zomaar mag
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
  zondag 8 februari 2009 @ 21:57:10 #7
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_65863386
Dank voor het commentaar. Het is idd wat registrerend, maar dat was ook de bedoeling. Het ziekenhuis wilde wat meer reportage-achtige dingen voor promotiedoeleinden enzo. En ik heb wel eerst netjes toestemming gevraagd aan het afdelingshoofd of het geen probleem was en ook afspraken gemaakt over de privacy van patienten.
pi_65863480
Leuk, alleen bij een OK denk ik meer aan clean / licht / wit. Ik vind het allemaal wat donker overkomen. Denk niet dat je dat zonder flitser (om de ruimte te belichten, je onderwerp is licht genoeg) opgelost krijgt, en kan me zo voorstellen dat dat niet mag, maar dat is wat ik mis.

Nette registratie hoor, daar gaat het niet om!
pi_65863813
Goede serie, de tweede vind ik de uitschieter. Lekker sfeertje op die foto, en daar is goed te zien hoe het eraan toe gaat.
  zondag 8 februari 2009 @ 22:11:12 #10
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_65863936
Het moeilijke was iid het licht. Op een OK-tafel staan twee lampen gericht waar ontzettend veel licht uit komt om het operatieveld te verlichten voor de chirurg. Die zit daar onder dus als het ware in die zuil van licht Met spotmeting kom je dan goed weg, maar probleem is dan wel dat je achtergrond behoorlijk wegvalt. En het is idd niet toegestaan om een flits te gebruiken.
  zondag 8 februari 2009 @ 22:11:55 #11
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65863970
Mooie foto's hoor. En veldmuis, het valt wel mee hoor met licht op de OK. Steeds vaker gaan de lampen uit omdat ze het dan beter zien op het scherm (met behulp van de camera).
Lekker douchen!
  zondag 8 februari 2009 @ 22:25:58 #12
214062 Jep.
harharhar.
pi_65864496
4 vind ik erg mooi gedaan met dat bewegingseffect, een mooie focus tijdens een chaotisch gebeuren.
Als ik die foto zie denk ik gelijk aan een 'Werken in de zorg?' advertentie.
//
pi_65875229
Toffe serie Ik vind #2 en #4 de uitschieters. Komt er nog een update?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 februari 2009 @ 11:32:24 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65875396
ik vind 4 echt heel mooi gedaan
hoe heb je die gemaakt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 februari 2009 @ 11:36:34 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65875523
1. Mooi gefocust op de mw.
2. Mooie gedetaileerde foto van het werk.
3. Leuke overzichtsfoto.
4. Zeer mooie actie foto waarbij de ogen zeer goed zijn stilgezet.
5. Leuke overzichtsfoto.
6. Tukje tussendoor??
7. De blur aan de linkerkant vind ik wat onrustig en trekt me weg van het eigenlijke onderwerp vind ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!fotograaf maandag 9 februari 2009 @ 11:59:24 #16
18921 freud
Who's John Galt?
pi_65876291
Leuke serie! Heb je de zoomburst ter plekke gedaan, of in PS?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_65877325
Hele mooie foto shoot!! Ik werk zelf op de operatie kamers als anesthesie medewerker, je ziet ze aan het werk op foto 3. Erg leuk om deze foto's te zien!
Nummer 4 is absoluut de mooiste uit de serie. Overall geef je in de serie wel een goed beeld van het werk op een OK. (vooral nummer 6 ) Nummer 7 zou ik wat meer croppen.

Een leuk overzicht van hoe zo'n kamer er "leeg" uitziet. (foto van gister avond)

[ Bericht 6% gewijzigd door Xilantof op 09-02-2009 18:28:21 ]
pi_65877669
Ik vind foto 1 het mooist. Leuk om zo eens te zien allemaal.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:02:55 #19
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_65878013
Goeie serie

Wat me opvalt is dat het helemaal niet smerig is om naar te kijken. Ik heb nogal gauw dat ik bij ziekenhuisprogramma's mijn hoofd wegdraai als ze gaan snijden of prikken of andere enge dingen. Dat soort dingen laat je hier netjes weg. Je krijgt zo toch een goede indruk van hoe het eraan toegaat zonder geconfronteerd te worden met van die voor mijn maagomdraaiende beelden.

Dat door de spotmeting de achtergrond wat wegvalt vind ik helemaal niet erg. Zo ligt de focus extra op het werk waar ze mee bezig zijn.

Ik vind vooral 1 en 2 erg mooi, 3 zou naar mijn mening een beetje opgefrist mogen worden, en de laatste vind ik de minste, hoewel de actie een mooie is, lijkt er niets echt scherp.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:11:19 #20
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65878268
Mooie foto's! Maar mag ik wat vragen? Is het officieel niet zo dat je ook toestemming aan de patient moet vragen? Ook al is'ie niet duidelijk herkenbaar in beeld. Ben zelf een aantal malen onder narcose geweest en zou het denk ik toch niet zo leuk vinden als foto's van m'n inwendige ik ergens neergezet werden..... Hoewel ik het zelf wel erg leuk had gevonden om achteraf foto's van mijn eigen operatie's te kunnen zien
  maandag 9 februari 2009 @ 13:15:25 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65878401
4 vind ik tof, 6 snap ik niet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_65878541
Ik vind #1, #2, #4 en #5 de mooisten uit de serie. Juist omdat ze wat donkerder zijn (vooral bij de eerste twee) vind ik dat de focus mooi op het onderwerp komt te liggen en vind ik de sfeer in de foto erg goed.
De andere vind ik wat saaier. Informatief wel netjes, maar fotografisch niet zo spannend om naar te kijken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_65878839
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:11 schreef childintime het volgende:
Mooie foto's! Maar mag ik wat vragen? Is het officieel niet zo dat je ook toestemming aan de patient moet vragen? Ook al is'ie niet duidelijk herkenbaar in beeld. Ben zelf een aantal malen onder narcose geweest en zou het denk ik toch niet zo leuk vinden als foto's van m'n inwendige ik ergens neergezet werden..... Hoewel ik het zelf wel erg leuk had gevonden om achteraf foto's van mijn eigen operatie's te kunnen zien
Zolang iemand niet herkenbaar in beeld is lijkt me dit geen probleem.
Zou jij een foto van je dikke darm herkennen als een foto van jou?
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:33:56 #24
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65879007
Ja altijd

Nee, natuurlijk niet. Maar volgens mij moet een patient altijd op de hoogte zijn en toestemming geven, ook al gaat het om een ingegroeide teennagel.... Tenminste, dat is wat ik ervan weet...... Niet als het om een medisch tijdschrift gaat, maar wel als de foto's publiekelijk vertoond gaan worden.
  maandag 9 februari 2009 @ 16:56:40 #25
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_65885499
Hoi allemaal,

nogmaals bedankt voor de reacties. Om even een aantal vragen te beantwoorden:
De foto's met blur zijn gemaakt behulp van een Lensbaby. Een lensje waarmee je dus een deel van de foto scherp maakt en de andere onscherp. het is dus geen Photoshop of zoomburst. Flitsen kan wel, maar het wordt in veel gevallen als hinderlijk ervaren door de chirurgen dus ik heb mijn flits bijna niet gebruikt.
Alle patienten waren op de hoogte van het feit dat er gefotografeerd werd. Uiteraard heb ik telkens zodanig gefotografeerd dat gezichten niet zichtbaar zijn, foto's waarbij dat niet lukte heb ik niet ingeleverd/gepubliceerd etc. Het doel was ook om eens niet de standaard bloedigere open wonden enzo te laten zien, dat zie je vaak genoeg op tv, maar een wat beter beeld te geven van wat er zoal gebeurd op een OK.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')