abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65856333
Goedendag,

ik ga in november 3 weken naar bali met men familie. Maar ik heb wat vragen. Ik ben pas 18 jaar en ik wil wel wat leuke dingen doen/kopen daar. is iemand hier recent geweest en zou je mij een prijs vergelijking kunnen geven?

het liefst wil ik weten hoeveel kleren daar kost, leuke activeiten en hoe lang het vliegen is.

met voorbaat dank.
  zondag 8 februari 2009 @ 18:45:13 #2
172490 Jetje86
Ja,ja ik ben me dr eentje
pi_65856915
Ik weet alleen dat een 3 gangen menu 8 euro is..dus kun je na gaan hoe duur kleren zijn..
But that was when I ruled the world..
  zondag 8 februari 2009 @ 19:15:07 #3
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_65857860
Bali is wel duur hoor, het hangt er van af waar je heen gaat. Aangezien de helft daar toch alleen maar toeristen zijn en voornamelijk Australiėrs (waar je je nog aan gaat irriteren )
Ik ga in de meivakantie er ook weer heen trouwens.
pi_65858140
is bali duur? had verwacht dat alles juist zeer goedkoop zou zijn.
  zondag 8 februari 2009 @ 19:23:42 #5
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_65858167
je gaat toch zeker wel met china air he?
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  zondag 8 februari 2009 @ 19:27:04 #6
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
  zondag 8 februari 2009 @ 19:30:11 #7
236335 neen
schone schijn
pi_65858363
Volgens mij staat de rupiah behoorlijk laag dus veel zal het niet kosten. Bali is behoorlijk toeristisch en daarom wat duurder dan bijvoorbeeld de rest van Indonesie maar nog steeds erg goedkoop.
het lijkt niet wat het is
pi_65858414
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:22 schreef stroke het volgende:
is bali duur? had verwacht dat alles juist zeer goedkoop zou zijn.
Stuk goedkoper dan Nederland natuurlijk maar in vergelijking met de rest van Indonesie duur.
Je kan het zo goedkoop of zo duur maken als je zelf wilt.

Tijdens 4 weken Indonesie was ik in een week Bali net zo veel kwijt geloof ik als 2 weken Java en dan vond ik Bali eigenlijk het minst leuke van heel m'n reis.Al kan dat ook komen dat Bali eigenlijk mijn eindpunt was)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_65860292
vliegtickets etc krijg ik vergoed, alleen geld voor activiteiten moet ik zelf betalen, dus wil weten hoeveel geld ik kwijt zou zijn, helemaal als ik er kleren wil halen.
  zondag 8 februari 2009 @ 20:42:38 #10
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65860854
Qua vliegduur, omdat er geen enkele luchtvaartmaatschappij vanaf Nederland direct op Bali vlieg moet je rekenen op zo'n uur of 17, ik zie dat je met Cathay vlieg, dus heen zo'n 13 uur naar Hong Kong, daar 2 uurtjes wachten en vervolgens is het nog zo'n 2 uur naar Bali.

Qua kosten, Indonesie is relatief goedkoop, want hoewel Bali zeker toeristisch is vallen de kosten zeer zeker mee, nu hangt het er van af of je de nep meuk aldaar wilt kopen wat in vergelijking met de lokale kleding duur is, maar naar Europese maatstaven goedkoop, denk aan 5 euro voor een T-shirt bijvoorbeeld.

Qua eten, voor 5 euro moet je toch vrij goed kunnen eten, ook in Bali, voor een hotel ongeveer 5-50 euro per nacht, afhankelijk of je type guesthouse of luxe wilt.
Echt dingen zoals raften of duiktrips zijn relatief duur, maar vergelijkbaar wat het kost in Thailand, en vele malen goedkoper dan in Australie of Europa.

@pumpkinsoup Wat is er mis met Ozzie's?????!!!! (Okee in Bali zijn ze wat oververtegenwoordigd gezien het goedkoop vanaf OZ vliegen is naar Bali, maar zo erg zijn ze toch niet?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 8 februari 2009 @ 20:54:10 #11
236335 neen
schone schijn
pi_65861203
Als de drempel laag is om ergens naartoe te gaan waar het ook nog goedkoop is komen mensen om te feesten en te zuipen in plaats van het land en de cultuur. Kijk maar naar de Russen en Engelsen die in Turkije aan de kust gaan zitten.
Maar goed, je hieraan ergeren is natuurlijk ook persoonlijk.

Mijn zus heeft 2 pakken laten maken op Bali voor volgens mij 35 euro per stuk en mijn zusje heeft wat allstars daar gekocht voor ongeveer 30 euro gok ik. Niet duur dus
pi_65862387
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:42 schreef ozzietukker het volgende:
Qua vliegduur, omdat er geen enkele luchtvaartmaatschappij vanaf Nederland direct op Bali vlieg moet je rekenen op zo'n uur of 17, ik zie dat je met Cathay vlieg, dus heen zo'n 13 uur naar Hong Kong, daar 2 uurtjes wachten en vervolgens is het nog zo'n 2 uur naar Bali.
Maak daar maar 4 uur van vanaf Hong Kong. Cathay is KUT, afgelopen zomer mee gevlogen naar Bali, het toestel vanaf hong kong naar bali was ruimer en daar kreeg je WEL normaal eten... Wat een drama was dat. Maar ik zou maar uitkijken wat je allemaal mee neemt, ik had ook veel spullen daar gekocht en kreeg op schiphol mooi een proces verbaal aan mijn broek :s
ARGH?!
pi_65863668
hotel etc kosten van men oma, moeder betaalt eten, vliegtuig tickets ook oma. maar ik wil iig 3 weken wat leuke dingen doen en wat van het land zien en hoeveel paar schoenen en broeken mag je mee terug nemen?
  zondag 8 februari 2009 @ 22:39:38 #14
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_65865056
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:27 schreef NEUTE het volgende:

[..]

Maak daar maar 4 uur van vanaf Hong Kong. Cathay is KUT, afgelopen zomer mee gevlogen naar Bali, het toestel vanaf hong kong naar bali was ruimer en daar kreeg je WEL normaal eten... Wat een drama was dat. Maar ik zou maar uitkijken wat je allemaal mee neemt, ik had ook veel spullen daar gekocht en kreeg op schiphol mooi een proces verbaal aan mijn broek :s
Ja, we gaan met Cathay omdat we dan niet zo lang hoeven te wachten met het overstappen enzo En ik had ook redelijk veel spullen mee, maar waarschijnlijk omdat we gewoon met onze familie waren, grote groepen controleren ze meestal niet zo snel, dat ze niet keken naar onze spullen enzo.
  zondag 8 februari 2009 @ 22:46:33 #15
236335 neen
schone schijn
pi_65865293
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:03 schreef stroke het volgende:
hotel etc kosten van men oma, moeder betaalt eten, vliegtuig tickets ook oma. maar ik wil iig 3 weken wat leuke dingen doen en wat van het land zien en hoeveel paar schoenen en broeken mag je mee terug nemen?
Nou, Bali is niet supergroot en ik neem aan dat je niet op een plek blijft 3 week dus wel vanuit verschillende plekken dingen kunt ondernemen. Overal zijn wel lokale reisbureautjes waar je wat kunt regelen maar ik heb echt geen idee meer wat de prijzen ervan zijn.
Ik vloog met Malaysia Airlines terug van Denpasar en via Kuala Lumpur naar Nederland, mijn zus en zusje die dus wel behoorlijk wat gekocht hadden hebben niks bij de douane gehoord en konden gewoon doorlopen
  zondag 8 februari 2009 @ 22:47:11 #16
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_65865314
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:03 schreef stroke het volgende:
Ik weet niet of je kan surfen? Maar anders zou je daar eventueel lessen kunnen nemen, echt hartstikke leuk. Wat ook leuk is, is het apenpark, Alas Kedaton, boven Den Pasar ergens. En natuurlijk met Dolfijnen zwemmen! Ik weet niet meer precies waar, maar het was in het zuiden, we moesten zo'n brug over.
  zondag 8 februari 2009 @ 22:50:59 #17
236335 neen
schone schijn
pi_65865482
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:47 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Ik weet niet of je kan surfen? Maar anders zou je daar eventueel lessen kunnen nemen, echt hartstikke leuk. Wat ook leuk is, is het apenpark, Alas Kedaton, boven Den Pasar ergens. En natuurlijk met Dolfijnen zwemmen! Ik weet niet meer precies waar, maar het was in het zuiden, we moesten zo'n brug over.
En eventueel duiken/snorkelen
Ik heb niet met dolfijnen gezwommen maar wel een keer met een bootje 's ochtends de zee op gegaan om ze te zien zwemmen. Gewoon op het strand iemand gevraagd en die wist wel iemand waarmee ik mee kon in een visserbootje. Ook met diezelfde gast nog bij wat koraal geweest om te snorkelen
En ik heb "geraft" voor zover je over raften kon spreken... wel wat roeien maar echt veel stelde het niet voor, wel lol gehad en dat is het belangrijkste. Dat was nog redelijk prijzig geloof ik (via hotel geregeld)

Apenpark vond ik maar kut eigenlijk De dierentuin vond ik dan wel weer leuk om te zien.
  zondag 8 februari 2009 @ 22:55:35 #18
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_65865656
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:50 schreef neen het volgende:

[..]

En eventueel duiken/snorkelen
Ik heb niet met dolfijnen gezwommen maar wel een keer met een bootje 's ochtends de zee op gegaan om ze te zien zwemmen. Gewoon op het strand iemand gevraagd en die wist wel iemand waarmee ik mee kon in een visserbootje. Ook met diezelfde gast nog bij wat koraal geweest om te snorkelen
En ik heb "geraft" voor zover je over raften kon spreken... wel wat roeien maar echt veel stelde het niet voor, wel lol gehad en dat is het belangrijkste. Dat was nog redelijk prijzig geloof ik (via hotel geregeld)

Apenpark vond ik maar kut eigenlijk De dierentuin vond ik dan wel weer leuk om te zien.
Haha ik vind duiken en al die shit maar dood eng, ik vond het al eng met die dolfijnen. We zaten in een soort groot bad, het was in Serangan trouwens, maar goed, daar zaten dus dolfijnen, met duizenden van die kleine visjes, verschrikkelijk vond ik dat, snorkelen of iets is niets voor mij, surfen vond ik ook eng, maar ik vond het te leuk, dat die beestjes me even niets meer konden schelen. Waarom vond je dat apenpark kut? Ik vond het echt geweldig, heb er ook hele leuke foto's aan over gehouden Dierentuin vond ik ook eng, ik ben doooodsbang voor vogels.. en aangezien die daar gewoon overal rondvlogen, nja..
  zondag 8 februari 2009 @ 23:00:54 #19
236335 neen
schone schijn
pi_65865851
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:55 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Haha ik vind duiken en al die shit maar dood eng, ik vond het al eng met die dolfijnen. We zaten in een soort groot bad, het was in Serangan trouwens, maar goed, daar zaten dus dolfijnen, met duizenden van die kleine visjes, verschrikkelijk vond ik dat, snorkelen of iets is niets voor mij, surfen vond ik ook eng, maar ik vond het te leuk, dat die beestjes me even niets meer konden schelen. Waarom vond je dat apenpark kut? Ik vond het echt geweldig, heb er ook hele leuke foto's aan over gehouden Dierentuin vond ik ook eng, ik ben doooodsbang voor vogels.. en aangezien die daar gewoon overal rondvlogen, nja..
Ik heb ook niet gedoken hoor, wel gesnorkeld en ik dacht ook eerst van "wtf die vissen enzo" maar die denken toch hetzelfde en kunnen veel beter zwemmen en ontwijken dan ik dat kon dus dat was geen probleem
En dan die reptielen in de dierentuin waar je mee op de foto kon... mij niet gezien wel die leeuwen gevoerd en dat ging niet helemaal goed want bij mij pakte hij die stok met vlees vast en toen zat m'n hand in die kooi waarna ik dat ding maar losliet
En die apen... tja, ik weet het niet... had al genoeg apen gezien denk ik. eerst op Sumatra en Java geweest

Serangan ook niet geweest op Bali... alleen Kuta, Ubud en Amed gehad eigenlijk als afsluiter van de vakantie.
  zondag 8 februari 2009 @ 23:21:45 #20
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_65866732
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:00 schreef neen het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gedoken hoor, wel gesnorkeld en ik dacht ook eerst van "wtf die vissen enzo" maar die denken toch hetzelfde en kunnen veel beter zwemmen en ontwijken dan ik dat kon dus dat was geen probleem
En dan die reptielen in de dierentuin waar je mee op de foto kon... mij niet gezien wel die leeuwen gevoerd en dat ging niet helemaal goed want bij mij pakte hij die stok met vlees vast en toen zat m'n hand in die kooi waarna ik dat ding maar losliet
En die apen... tja, ik weet het niet... had al genoeg apen gezien denk ik. eerst op Sumatra en Java geweest

Serangan ook niet geweest op Bali... alleen Kuta, Ubud en Amed gehad eigenlijk als afsluiter van de vakantie.
Haha die reptielen moest ik ook echt niets van hebben hoor, mijn moeder en zus hielden ze gewoon in hun handen en alles, bah. Hmm. Leeuwen, ik kan het niet meer zo goed herinneren. Wel in Java, ergens bij bandung al bij een dierentuin geweest en daar met leeuwen, baby tijgers en alles op de foto Ik raak soms door de war wat waar was
pi_65871860
Ik heb gedoken op de Gili's, dat was echt super hoor
ARGH?!
pi_65876487
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:05 schreef NEUTE het volgende:
Gili's zijn idd super!
Misschien een optie om enkele dagen heen te gaan vanaf Bali TS?

(tip: neem niet de kleinste speedboot,mčn wat was ik misselijk haha)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_65876755
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:05 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Gili's zijn idd super!
Misschien een optie om enkele dagen heen te gaan vanaf Bali TS?

(tip: neem niet de kleinste speedboot,mčn wat was ik misselijk haha)
haha nou wij hadden de grote boot! De heenweg was prima. duurde wel lang maar de terugweg was het weer minder, WAT WAS IK MISSELIJK!! Looool
ARGH?!
pi_69434941
TVP ik ga met 17 juli .
pi_69435321
Ik weet nog wel een hele goede gids voor je. Hele aardige vent en kan je in contact brengen met verschillende mensen die je weer andere dingen kunnen laten zien.

Mocht je z'n nummer willen hebben, PM me maar even
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_69455565
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:18 schreef henkSX het volgende:
Ik weet nog wel een hele goede gids voor je. Hele aardige vent en kan je in contact brengen met verschillende mensen die je weer andere dingen kunnen laten zien.

Mocht je z'n nummer willen hebben, PM me maar even
Check .

Heeft iemand verder nog leuke tips? Ik ben 2 jaar geleden in Ubud en Sanur geweest. Ubud wil ik nog een keer naartoe, verder moet ik nog kijken wat leuke plaatsen zijn. Ohja en we willen ook naar Lombok .
pi_69571689
Ga naar Padangbaai, zeer klein/mooi baaitje waar je kan snorkelen en relaxen
Verder een dagtrip naar Nusa Lembongan een eilandje voor Bali waar je ook 1 of meerdere nachten kan slapen.
Je gaat dan met een boot voor de kust staan en daar krijg je bbq/eten. Je kan er snorkelen/banaanboot/kayakken etc.
Kuta naar discoverymall voor shopping
We fear that which we cannot see
pi_69572495
Klinkt goed! Dankje!
  zondag 31 mei 2009 @ 13:12:25 #29
236335 neen
schone schijn
pi_69572714
Ik heb bij Amed gesnorkeld dat was ook prima te doen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:11:03 #30
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_71651204
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:27 schreef NEUTE het volgende:

[..]

wat had je gekocht dan?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:14:03 #31
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_71651285
Waar kan je het beste de uitstapjes/excursies boeken?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_76756420
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:14 schreef yvette1982 het volgende:
Waar kan je het beste de uitstapjes/excursies boeken?
Ik ga in maart, en ik wil dit ook weten
Ik heb ook begrepen dat er een busmaatschappij is die van die shuttlebussen laat rijden over het eiland?
pi_76768076
Hoe vliegen de meeste dan naar Bali? Op schiphol geen directe vluchten naar Jakarta.

Vroeger had je nog Garuda
pi_76769238
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:49 schreef F04 het volgende:
Hoe vliegen de meeste dan naar Bali? Op schiphol geen directe vluchten naar Jakarta.

Vroeger had je nog Garuda
Klm vliegt rechtstreeks naar Jakarta met een kleine tussenstop in Kuala Lumpur
Hooguit 1 uurtje.
Garuda gaat dit jaar weer vliegen op Amsterdam
pi_76775738
Met Singapore airlines naar Singapore en dan door naar denpasar
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_76775989
KLM vliegt nu ook naar Denpasar met een tussenstop in Singapore
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76797073
Transport kun je op Bali op elke straathoek regelen. Er is altijd wel iemand die een motor, auto of bus heeft of kan regelen en heel blij is met de extra centjes. Wel onderhandelen natuurlijk..

In Kuta ligt een geweldig Italiaans restaurant (Rosso Vivo). Na weken alleen aziatisch eten was dat echt even heel erg fijn. Lekkere loungebanken, goed eten, goeie coctails, hele dure wijn, echt een aanrader.
Verder vond ik Ubud ook heel fijn en Amed geweldig voor mijn eerste duiken. Je loopt daar zo de zee in onderweg naar een wrak dichtbij de kust. Stuk relaxter begin dan als je eerst met een boot ver de zee op moet (duikschool gerund door Nederlanders overigens). Vanuit onze bungalow liepen we zo de zee in, waar je met vloed kon snorkelen. Met eb is het daar te ondiep, dan lig je vol op het koraal en dat is voor niemand leuk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_76906429
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:05 schreef NEUTE het volgende:
Ik ga ook naar Bali en wil eigenlijk wel wat snorkelen rondom Gili's. Aangezien Gili's onderdeel van Lombok is vraag ik me af of je daar malaria pillen moet slikken? Want we hebben begrepen dat er geen malaria op Bali heerst en daarom nemen we dus ook geen malaria pillen. Echter mochten we naar Lombok willen dan moeten we officieel wel malaria pillen slikken volgens het GGD.

Hoe zit dit? En wat hebben jullie hiermee gedaan?
pi_77006057
Ik ga volgende week vrijdag heen voor 15 dagen . Ga samen met een vriend om gewoon een beetje te chillen, wat leuke dingen te zien en te doen. We hebben alleen de eerste dagen een hotel geboekt in Kuta voor 3 dagen, daarna zien we wel.

Iemand nog tips voor een leuke trip door de jungle? Bijvoorbeeld met Quads ofzo dat vind ik altijd wel leuk om te doen. Verder nog tips voor dingen die je gedaan/gezien moet hebben? (behalve duiken en surfen dan).

Heb ook een Lonely planet encounter gidsje gekocht voor en paar pond, maar moet ik nog even doorlezen. We vliegen trouwens gewoon met KLM heen met een tussenstop in Singapore. 700euro dus wel goed te doen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:11:30 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_77007270
Ik vlieg eind juni naar Bali (met KLM, via Kuala Lumpur). Ga ook Sulawesi of Lombok/Kleine Sunda-eilanden bezoeken. Ben ook wel geļnteresseerd in mooie goedkope hostels op Bali waar ik de laatste dagen van de vakantie kan relaxen aan zee/zwembad.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:14:40 #41
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_77007389
Kuta is, afhankelijk van wat je er zoekt, kut-a of prim-a. Dat is wel het méést toeristische stuk dat er is...

Wat noordelijker is het veel rustiger. En 'duur' is relatief, zeker als je vraagprijzen gaat betalen. Ik weet niet hoe het er tegenwoordig is, maar toen ik er een jaar of 10 geleden was kon elke prijs dalen tot minstens 1/3 van de vraagprijs.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:48:56 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_77008586
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:14 schreef Beelzebufo het volgende:
Kuta is, afhankelijk van wat je er zoekt, kut-a of prim-a. Dat is wel het méést toeristische stuk dat er is...

Wat noordelijker is het veel rustiger. En 'duur' is relatief, zeker als je vraagprijzen gaat betalen. Ik weet niet hoe het er tegenwoordig is, maar toen ik er een jaar of 10 geleden was kon elke prijs dalen tot minstens 1/3 van de vraagprijs.
Ik vind mijn laatste paar daagjes de prijs iets minder belangrijk. belangrijker is een lekker strand en zwembad Budget is laten we zeggen maximaal 50 euro per nacht voor zo'n dergelijk hotel
pi_77011537
Voor 50 euro kun je echt smerig luxe doen. Volgens mij zijn wij met zn tweeėn nooit meer dan een tientje kwijt geweest en dat vonden we al uitpakken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:20:21 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_77011750
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:13 schreef Vanyel het volgende:
Voor 50 euro kun je echt smerig luxe doen. Volgens mij zijn wij met zn tweeėn nooit meer dan een tientje kwijt geweest en dat vonden we al uitpakken.
Goed om te weten. Normaal gaan wij ook gewoon backpacken en in principe zo goedkoop mogelijk overnachten. Echter werken we nu allebei full-time en mogen de laatste paar nachten best wat luxer
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:31:36 #45
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77025302
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Goed om te weten. Normaal gaan wij ook gewoon backpacken en in principe zo goedkoop mogelijk overnachten. Echter werken we nu allebei full-time en mogen de laatste paar nachten best wat luxer
Ik zou eigenlijk wel aanraden om vooraf een hotel te boeken, onderhandelen klinkt leuk, maar je weet vaak niet op welke prijs je moet uitkomen, omdat de prijs die in de hotels gevraagd worden niet in de lijn zijn met hoe ze op de boekingsites worden aangeboden en je ook niet kunt vergelijken.

Normaliter zal ik in Azie altijd zomaar ergens binnenlopen, met uitzondering van Bali en Hong Kong, op deze 2 plekken is mijn ervaring dat je voor het duurdere segment beter vooraf kunt boeken. Als je budget gaat uiteraard niet, dan kan je gewoon vergelijken bij de verschillende guesthouses.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_77025641
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk wel aanraden om vooraf een hotel te boeken, onderhandelen klinkt leuk, maar je weet vaak niet op welke prijs je moet uitkomen, omdat de prijs die in de hotels gevraagd worden niet in de lijn zijn met hoe ze op de boekingsites worden aangeboden en je ook niet kunt vergelijken.

Normaliter zal ik in Azie altijd zomaar ergens binnenlopen, met uitzondering van Bali en Hong Kong, op deze 2 plekken is mijn ervaring dat je voor het duurdere segment beter vooraf kunt boeken. Als je budget gaat uiteraard niet, dan kan je gewoon vergelijken bij de verschillende guesthouses.
Backpacken en vooraf boeken gaan natuurlijk niet samen .
Wij gaan ook gewoon op de bonnefooi, je moet gewoon het boek lonely planet hebben, daar staan alle prijzen exact in en de locaties waar je kunt overnachten...niets kan meer fout gaan met dat boek. Serieus handige unit, samen gesteld door eerdere reizigers.
pi_77025713
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 23:06 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik ga ook naar Bali en wil eigenlijk wel wat snorkelen rondom Gili's. Aangezien Gili's onderdeel van Lombok is vraag ik me af of je daar malaria pillen moet slikken? Want we hebben begrepen dat er geen malaria op Bali heerst en daarom nemen we dus ook geen malaria pillen. Echter mochten we naar Lombok willen dan moeten we officieel wel malaria pillen slikken volgens het GGD.

Hoe zit dit? En wat hebben jullie hiermee gedaan?
Anyone?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:53:28 #48
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77026410
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Anyone?
Of je uberthaupt malariatabletten moet slikken is al onderdeel van een discussie. Je krijgt niet overal een eerlijk antwoord, temeer omdat bepaalde organisaties verdienen aan het voorschrijven van malariatabletten.

Ik zal nooit en te nimmer malariatabletten nemen, zeker als je naar relatief toeristische landen gaat met de mogelijkheid van ziekenhuizen in de buurt. Weet dat als je malariatabletten slikt, je minder goed zal reageren op de dosis die je krijgt toegediend als je alsnog malaria oploopt, het virus kan dan al resistent zijn.
Daarnaast is de dosis die je krijgt toegediend nagenoeg evenveel als je vooraf ingenomen zal hebben, en het kan in mijn optiek nooit goed zijn om vooraf al vergif in te nemen voor iets wat je misschien helemaal niet krijgt. (Want malariatabletten zorgen er niet voor dat je daadwerkelijk geen malaria krijgt).

Wat je wel moet doen is een goede reisverzekering zodat je bij eventuele problemen in tropenlanden in de goede ziekenhuizen terecht komt.
Maar nogmaals, over malariatabletten wel of niet innemen kan ik je eigenlijk niet adviseren, dat zal je zelf moeten doen, en de meningen en onderzoeken lopen nogal uiteen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_77027334
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

(Want malariatabletten zorgen er niet voor dat je daadwerkelijk geen malaria krijgt).

Bij juist gebruik 95% van de gevallen zal het je wel beschermen tegen malaria, bron via een apotheek site gevonden. Dus hoe bedoel je dat malaria tabletten je niet beschermen tegen malaria?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:18:47 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_77027787
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:10 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Bij juist gebruik 95% van de gevallen zal het je wel beschermen tegen malaria, bron via een apotheek site gevonden. Dus hoe bedoel je dat malaria tabletten je niet beschermen tegen malaria?
Het beschermt je tegen de ziekteverschijnselen van malaria, niet tegen het daadwerkelijk krijgen van malaria
pi_77027910
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Het beschermt je tegen de ziekteverschijnselen van malaria, niet tegen het daadwerkelijk krijgen van malaria
Vaag, dus het beschermt je alleen van de effecten? Wat nou als ik malaria oploop met deze tabletten op en daarna stop omdat ik weer naar nederland ga, dan blijf ik voor altijd malaria hebben?
pi_77035856
Binnenkort ga ik op reis naar Indonesiė, namelijk Bali. Het goede nieuws is dat je daar niets hoeft te slikken wegens het ontbreken van malaria op dat eiland, echter moet je je wel insmeren tegen muskieten wat er heerst wel knokkelkoorts. Anyway, ik wil dus graag naar Lombok, waarom? Eigenlijk alleen voor de Gili eilanden. Voor de korte duur zijn Malarone tabletten het beste alternatief heb ik zo gehoord, alleen nu ben ik benieuwd naar de (voormalig) gebruikers van Malarone, hebben jullie veel last van de bijwerkingen gehad?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 23:48:17 #53
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_77036178
Waarom informeer je niet even bij de GG&GD?
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_77036230
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:48 schreef _Michiel_ het volgende:
Waarom informeer je niet even bij de GG&GD?
Dat ga ik ook nog doen, maar ik wil graag even wat persoonlijke ervaringen van mensen weten die daadwerkelijk het product hebben gebruikt.
pi_77036263
Je kunt ook gewoon het bijwerkingenprofiel van de bijsluiter of het FK pakken, bijwerkingen zijn daar gesorteerd op frequentie van voorkomen.
quote:
Zeer vaak (> 10%): Misselijkheid, braken, diarree, buikpijn, hoofdpijn. Vaak (1-10%): anemie, neutropenie. Allergische reacties. Hyponatriėmie, anorexie. Abnormale dromen, depressie. Slapeloosheid, duizeligheid. Verhoogde leverenzymspiegels. 'Rash'. Koorts. Hoesten. Soms (0,1-1%): verhoogde amylasespiegels. Angst. Hartkloppingen. Stomatitis. Haaruitval, urticaria. Verder zijn gemeld: pancytopenie met ernstig verminderde nierfunctie. Angio-oedeem, anafylaxie, vasculitis. Paniekaanval, huilen, hallucinaties, nachtmerries. Tachycardie. Maagpijn, ontsteking van mondslijmvlies. Hepatitis, cholestase. Stevens-johnsonsyndroom, erythema multiforme, blaren, huidexfoliatie.

Ik heb overigens Malarone gebruikt en kreeg er wat buikpijn en diarree van. Kreeg het overigens voor de behandeling van malaria, niet als profylaxe. Hogere dosering dus, maar kort gebruik.
pi_77036331
Een tijd geslikt, totaal niets van gemerkt.
  woensdag 20 januari 2010 @ 00:00:16 #57
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_77036588
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:40 schreef Apekoek het volgende:
Binnenkort ga ik op reis naar Indonesiė, namelijk Bali. Het goede nieuws is dat je daar niets hoeft te slikken wegens het ontbreken van malaria op dat eiland, echter moet je je wel insmeren tegen muskieten wat er heerst wel knokkelkoorts. Anyway, ik wil dus graag naar Lombok, waarom? Eigenlijk alleen voor de Gili eilanden. Voor de korte duur zijn Malarone tabletten het beste alternatief heb ik zo gehoord, alleen nu ben ik benieuwd naar de (voormalig) gebruikers van Malarone, hebben jullie veel last van de bijwerkingen gehad?
Mooie reis Heb hetzelfde gedaan, maar das 14 jaar geleden. Heb ook malarone geslikt en had zelf nergens last van, naar mijn weten. Maar mijn moeder werd er geestelijk heel beroerd van. Op een vreemde manier ontzettend depri, niet lekker in haar hoofd, moedeloos, etc. Wij waren daar echter wel 6 weken, dus wel lang aan de pillen. Laatste week Bali heeft mijn moeder de pillen afgezworen en voelde zich meteen beter.
Maar goed, dit hoeft natuurlijk absoluut niet voor iedereen te gelden! En de Gili islands !!!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_77036905
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:52 schreef Fides het volgende:
Een tijd geslikt, totaal niets van gemerkt.
Hier hetzelfde verhaal. Dure krengen
pi_77037131
Voor informatie en prijsvergelijk heb ik veel gehad aan het Australische forum http://www.balitravelforum.com/. Ik ben er zo achter gekomen, dat de winkels met merkkleding (bijvoorbeeld Levi's, Billabong, etc.) niet zoveel scheelt met onze prijzen. Wel loont het de moeite om te stoppen bij de surf-shop outlets, waar (oudere) collecties van O'Neill, Billabong, etc. worden verkocht tegen hele lage prijzen. Als je een dag met een chauffeur op pad gaat, dan weet die zeker waar je moet zijn (in de buurt van het vliegveld) en blijft ook gewoon buiten op je wachten!
Iets heel raars misschien, maar ik heb (met hulp van onze chauffeur) een brommerhelm meegenomen (ha, ha, voor maar 10 EURO). Omdat daar zoveel mensen op een moter/brommer rijden (en helaas de meeste zonder helm), zijn er heeeel veel soorten helmen te koop. Gave prints en kleuren...... maar of ze echt veilig zijn; dat weet ik natuurlijk niet.

Voor een chauffeur voor een dag kun je ook google gebruiken (zoek op: bali driver) en vind je heel snel een heleboel ideetjes voor dagtochten met bijbehorende prijzen.

Als je er van houdt, kun je je overal laten masseren. Ik vond de dames die langs de weg stonden en je naar binnen probeerden te lokken, nogal vaag. Waarschijnlijk is hier helemaal niets mis mee, maar ik voelde me er niet zo prettig bij. Ik ben zelf bij een kapper terecht gekomen waar ik een rug/nek/arm en scalp massage (met cremespoeling) kreeg voor omgerekend 8 euro. Maar ik heb me ook laten masseren in het hotel (Hyatt Sanur) - wat echt super was - en dat kostte 10 x zoveel..... (maar dan heb je ook wel wat)

Wat wij ook erg leuk vonden (maar daar moet je van houden) was de indonesische kookcursus met inkoop op markten. Wel vroeg opstaan , maar dan ga je met een lokaal persoon eerst naar de groente/specerijen markt en daarna naar de vismarkt. Geen toeristen, mooi licht..... de mooiste foto's van mijn vakantie! Aangekomen bij het restaurant lekker ontbijten. De rest van de ochtend ga je koken en tijdens de lunch alles oppeuzelen. Google maar eens op Heinz van Holzen cooking class (da's degene van het restaurant).

Zelf niet geweest, maar begrepen dat waterpretpark Waterbom ook erg leuk is. http://www.waterbom.com/
pi_77037652
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:00 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Mooie reis Heb hetzelfde gedaan, maar das 14 jaar geleden. Heb ook malarone geslikt en had zelf nergens last van, naar mijn weten. Maar mijn moeder werd er geestelijk heel beroerd van. Op een vreemde manier ontzettend depri, niet lekker in haar hoofd, moedeloos, etc. Wij waren daar echter wel 6 weken, dus wel lang aan de pillen. Laatste week Bali heeft mijn moeder de pillen afgezworen en voelde zich meteen beter.
Maar goed, dit hoeft natuurlijk absoluut niet voor iedereen te gelden! En de Gili islands !!!
Kijk wij zijn er 3 weken, waarvan max. 1 week of zelfs minder op Lombok. Dus zou zonde zijn als we dood ziek van die zooi worden en zo een week of iets verkloten.
pi_77037784
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:00 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ow wat ik me dus eigenlijk meer afvraag, ik zie dat er een verbinding is tussen Bali en de Gili eilanden, op Bali heb je geen malaria, maar moet je dan persee malaria tabletten slikken als je naar de Gilis gaat?
  woensdag 20 januari 2010 @ 08:20:24 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_77041062
Goeie tips Bruno_Sailor!
pi_77042100
Hoewel ik zelf geen malaria tabletten slik krijgen wij wel zéér regelmatig gasten over de vloer die ze wel slikken. De laatste jaren hebben de meeste mensen idd Malerone. In principe is het een middel met weinig bijwerkingen, maar wij hebben al verschillende malen gezien dat het wel bijwerkingen kįn hebben.
Zeker bij duiken zagen wij toch meer dan eens dat mensen er last van hadden. Extreme zeeziekte, en zelfs enigzins onrustig/paniekerig. Maar ook 'gewoon op het droge'. Sommige mensen last van darmen, andere paniekerig/onrustig/slecht slapen. Maar ook veel mensen gehad die nergen slast van hadden!
Moeilijk vooraf te voorspellen dus.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_77042171
Ruim een maand geslikt, nergens last van gehad.
Vond het wel irritant dat je ze bij het eten moet innemen, want dat vergat ik nogal eens.
Overigens worden dergelijke medicijnen ook vaak (gedeeltelijk) vergoed door je verzekering. Kijk dat even na.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_77042644
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:31 schreef elvy het volgende:
Hoewel ik zelf geen malaria tabletten slik krijgen wij wel zéér regelmatig gasten over de vloer die ze wel slikken. De laatste jaren hebben de meeste mensen idd Malerone. In principe is het een middel met weinig bijwerkingen, maar wij hebben al verschillende malen gezien dat het wel bijwerkingen kįn hebben.
Zeker bij duiken zagen wij toch meer dan eens dat mensen er last van hadden. Extreme zeeziekte, en zelfs enigzins onrustig/paniekerig. Maar ook 'gewoon op het droge'. Sommige mensen last van darmen, andere paniekerig/onrustig/slecht slapen. Maar ook veel mensen gehad die nergen slast van hadden!
Moeilijk vooraf te voorspellen dus.
Waar is over de vloer? Waar woon je?
pi_77058555
Trouwens, aangezien Bali midden tussen de Malaria eilanden zit, kan het niet zijn dat er dan nog wel ergens stiekem een malaria mugje vliegt op Bali. Dat hij misschien van het eene eiland naar de ander is gevlogen.
pi_77058578
Ben echt para voor die kut beesten.
pi_77058726
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Anyone?
Gewoon slikken, Malarone 1 dag van te voren innemen en 7 dagen daarna nog slikken
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:44:41 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_77058760
Nee, malariavrij is malariavrij.

Ben jij ook zo iemand die in Indonesiė geen ijsje durft te eten, tanden poetst met bronwater ipv kraanwater en bij het minste of geringste desinfectiemiddel op z'n handen smeert?

zoveel mensen die dat namelijk doen, denken dat ze in één of andere onhygiėnisch land waar alles vies is en gevaarlijk voor de gezondheid
pi_77058881
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:44 schreef Blik het volgende:
Nee, malariavrij is malariavrij.

Ben jij ook zo iemand die in Indonesiė geen ijsje durft te eten, tanden poetst met bronwater ipv kraanwater en bij het minste of geringste desinfectiemiddel op z'n handen smeert?

zoveel mensen die dat namelijk doen, denken dat ze in één of andere onhygiėnisch land waar alles vies is en gevaarlijk voor de gezondheid
Klopt voor een gedeelte, een ijsje eten is gewoon niet verstandig, je weet niet wat er in het ijs-water zit. Tanden poetsen met kraanwater gaat nog wel en desinfectie is onzin, gewoon zo nu en dan goed je handen wassen.
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:48:13 #71
62913 Blik
The one and Only!
pi_77058928
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:47 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Klopt voor een gedeelte, een ijsje eten is gewoon niet verstandig, je weet niet wat er in het ijs-water zit. Tanden poetsen met kraanwater gaat nog wel en desinfectie is onzin, gewoon zo nu en dan goed je handen wassen.
ik heb het ook over verpakt ijs
pi_77058978
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:44 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Gewoon slikken, Malarone 1 dag van te voren innemen en 7 dagen daarna nog slikken
Hoewel ik het nog officieel aan de GGD ga vragen, hier staat dat de Gili´s ook malaria vrij zijn. Of loop je toch nog een risico. http://www.diveandtravel.nl/ViewDestination.asp?DestinationId=29&Title=Indonesi%EB+-+Gili+Eilanden&Action=ReadMore

Lombok verder wil ik overslaan.
pi_77059036
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:48 schreef Blik het volgende:

[..]

ik heb het ook over verpakt ijs
Oww verpakt ijs lijkt me geen probleem. Dus zo erg is het met mij ook weer niet gesteld. Mensen die tegen niets kunnen moeten maar op vakantie gaan naar Liechtenstijn.
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:54:18 #74
62913 Blik
The one and Only!
pi_77059221
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:49 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Hoewel ik het nog officieel aan de GGD ga vragen, hier staat dat de Gili´s ook malaria vrij zijn. Of loop je toch nog een risico. http://www.diveandtravel.nl/ViewDestination.asp?DestinationId=29&Title=Indonesi%EB+-+Gili+Eilanden&Action=ReadMore

Lombok verder wil ik overslaan.
Als je alleen naar de Gili-eilanden gaat voor een duiktripje zou ik de moeite niet eens nemen om pillen te slikken. Is puur vergif wat je slikt.

En van dat ijs. Ik was 13 toen ik ook in Indonesiė op vakantie was. Toen begonnen een paar mensen mensen van ons reisgezelschap te "paniekeren" omdat mijn moeder een Cornetto had gekocht.

Ik heb overigens in Panama wel een keer een ijsje op van de lokale ijsboer. En meteen had ik een paar uur later fikse diarree. Dus dat doen we niet meer
pi_77059529
In Bangkok gooien ze ook altijd ijs in de vruchtensapjes die je op straat kunt kopen. Als je daar al vanaf moet blijven is je vakantie meteen de helft minder leuk.
pi_77059582
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Als je alleen naar de Gili-eilanden gaat voor een duiktripje zou ik de moeite niet eens nemen om pillen te slikken. Is puur vergif wat je slikt.

En van dat ijs. Ik was 13 toen ik ook in Indonesiė op vakantie was. Toen begonnen een paar mensen mensen van ons reisgezelschap te "paniekeren" omdat mijn moeder een Cornetto had gekocht.

Ik heb overigens in Panama wel een keer een ijsje op van de lokale ijsboer. En meteen had ik een paar uur later fikse diarree. Dus dat doen we niet meer
Die Cornetto ijsjes en de bijbehorende organizaties moeten aan bepaalde normen voldoen zoals ISO 15161 en ISO 9001. Dus daar hoef je geen zorgen over te maken, maarja jan met de pet staat daar natuurlijk niet altijd bij stil.

Pillen zijn inderdaad puur vergif, maar je voelt je toch wel heeeeeel erg klote als je dan juist malaria oploopt. Dus mijn vraag is dan, of je zekere voor het onzekere moet nemen. Liever pillen slikken dan heel toevallig achteraf wel de sjaak zijn...
  woensdag 20 januari 2010 @ 17:05:37 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_77059685
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:02 schreef Vanyel het volgende:
In Bangkok gooien ze ook altijd ijs in de vruchtensapjes die je op straat kunt kopen. Als je daar al vanaf moet blijven is je vakantie meteen de helft minder leuk.
Overigens wordt in Thailand vaak gewoon bronwater gebruikt voor dergelijke dingen. Ziet continue kleine wagentjes rijden met grote blokken ijs. In Thailand heb ik me er ook niet aan gehouden. Thailand is wat dat betreft al bijna een Westers land.
pi_77074082
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:45 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ow wat ik me dus eigenlijk meer afvraag, ik zie dat er een verbinding is tussen Bali en de Gili eilanden, op Bali heb je geen malaria, maar moet je dan persee malaria tabletten slikken als je naar de Gilis gaat?
wat bedoel je met 'verbinding'?

Geen persoonlijke ervaring met Malarone trouwens. Ik hoor wel eens over hogere lichtgevoeligheid.
Maar elk goedje zal wel iets hebben.

Muggen hebben ze trouwens genoeg op de Gili's
pi_77075259
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wat bedoel je met 'verbinding'?

Geen persoonlijke ervaring met Malarone trouwens. Ik hoor wel eens over hogere lichtgevoeligheid.
Maar elk goedje zal wel iets hebben.

Muggen hebben ze trouwens genoeg op de Gili's
Ondanks dat de Gilis kleine eilanden zijn in een zoute omgeving dus genoeg muggen? Helaas. Met verbinding bedoel ik uiteraard een rechtstreekse verbinding met een boot (dus je hoeft niet eerst via het eiland Lombok te reizen om op de Gilis te kunnen komen).

Jij bent er dus ook geweest zonder daar malaria tabletten voor te slikken?
pi_77076343
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:44 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ondanks dat de Gilis kleine eilanden zijn in een zoute omgeving dus genoeg muggen? Helaas. Met verbinding bedoel ik uiteraard een rechtstreekse verbinding met een boot (dus je hoeft niet eerst via het eiland Lombok te reizen om op de Gilis te kunnen komen).

Jij bent er dus ook geweest zonder daar malaria tabletten voor te slikken?
dus je bedoelt te zeggen dat als Bali malaria vrij is, en Perama een rechtstreekse bootverbinding ('t is maar ruim vier uur varen ) heeft met Gili, dat DUS Gili ook maleriavrij is? Huh? Wat is dat voor een logica? Van de andere kant is Laos malaria gebied, en de ander kant van de Mekong (Thailand) geheel malariavrij. Die muggen durven kennelijk ook de Mekong niet over

Waar zeg ik dat ik er geweest ben zonder malaria tabletten te slikken. Ik heb geen idee. Heb al zo vaak malaria tabletten moeten slikken, dat ik niet meer weet waar wel en waar niet. Ik vermoed dat we ze wel geslikt hebben.
Ik heb overigens een resiverzekering van voorheen Elvia (hebben nu een nieuwe naam), en daar kun je gratis een telefonisch consult van hun reisarts krijgen.

Als je toch nog voor prikjes naar de GGD moet kunnen die je informeren, je eigen huisarts wil de kaarten soms ook in huis hebben, en als je geen prikjes hoeft te hebben wil soms een GGD ook wel zo aardig zijn je telefonsich even bij te praten.

Ik heb trouwens een kaartje van drie jaar geleden, en daar blijkt NIET uit dat Gili malariavrij is (Lombok is het zeker niet). Ik moet zeggen dat ik er wel heel makkelijk in ben. Ik slik gewoon wat me geadviseerd wordt (tot op heden altijd Lariam), maar heb dan ook nergens last van.
pi_77076544
dit is de kaart trouwens: http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-indonesie/

ik vermoed dat het advies is dat alleen Bali malariavrij is, maar ik zou het vooral navragen bij een arts.
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:08:37 #82
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77076622
Er zijn ook alternatieven voor malarone, alleen moet je die wekelijks slikken en dat nog heul lang doen als je terug bent.
pi_77077015
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dus je bedoelt te zeggen dat als Bali malaria vrij is, en Perama een rechtstreekse bootverbinding ('t is maar ruim vier uur varen ) heeft met Gili, dat DUS Gili ook maleriavrij is? Huh? Wat is dat voor een logica? Van de andere kant is Laos malaria gebied, en de ander kant van de Mekong (Thailand) geheel malariavrij. Die muggen durven kennelijk ook de Mekong niet over

Waar zeg ik dat ik er geweest ben zonder malaria tabletten te slikken. Ik heb geen idee. Heb al zo vaak malaria tabletten moeten slikken, dat ik niet meer weet waar wel en waar niet. Ik vermoed dat we ze wel geslikt hebben.
Ik heb overigens een resiverzekering van voorheen Elvia (hebben nu een nieuwe naam), en daar kun je gratis een telefonisch consult van hun reisarts krijgen.

Als je toch nog voor prikjes naar de GGD moet kunnen die je informeren, je eigen huisarts wil de kaarten soms ook in huis hebben, en als je geen prikjes hoeft te hebben wil soms een GGD ook wel zo aardig zijn je telefonsich even bij te praten.

Ik heb trouwens een kaartje van drie jaar geleden, en daar blijkt NIET uit dat Gili malariavrij is (Lombok is het zeker niet). Ik moet zeggen dat ik er wel heel makkelijk in ben. Ik slik gewoon wat me geadviseerd wordt (tot op heden altijd Lariam), maar heb dan ook nergens last van.
- Wie heeft gezegd dat ik hier een logica maak? Hier staat dat Gilis malaria vrij zijn: http://www.diveandtravel.nl/ViewDestination.asp?DestinationId=29&Title=Indonesi%EB+-+Gili+Eilanden&Action=ReadMore dus tja als ik niet via Lombok zou reizen zou dat betekenen dat je dan niet van die pillen nodig hebt. Aangezien ik het bij Bali en Gilis wil laten. Malaria pillen blijven toch vergif.

- Tevens zeg jij dat je weet dat er veel muggen op de Gilis zijn, en dat je geen ervaring met malarone hebt...edit zie al je gebruikt een ander medicijn.
pi_77077226
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:08 schreef Erasmo het volgende:
Er zijn ook alternatieven voor malarone, alleen moet je die wekelijks slikken en dat nog heul lang doen als je terug bent.
Lariam? Maar da's nog een veel zwaarder middel. Dat zou je m.i. alleen moeten slikken als behandeling, niet als preventie. Ik heb uitgebreid geinformeerd onder vrienden en bekenden en iedereen kreeg daar last van op de een of andere manier; van neerslachtigheid (da's best a-relaxed als je alleen reist), hallucinaties en extreme dromen tot flinke haaruitval (ieks ).

Mijn eraringen met Malarone zijn wel positief; ik kreeg er de eerste dag steeds wat hoofdpijn van (inmiddels 4x kuurtje gehad). Mijn partner slikte het zonder problemen.

Risico van Malarone is dat het de symptomen van malaria kan onderdrukken, terwijl je eigenlijk wel ziek bent. Bij aanhoudende hoofdpijn of andere malaria-klachten dus even langs de dokter.
pi_77077363
Ik zou trouwens even vragen of een mod dit toic naar TRV verplaatst; grote kans dat daar een berg ervaringsdeskundigen zit.
pi_77077384
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:15 schreef Apekoek het volgende:

[..]

- Wie heeft gezegd dat ik hier een logica maak? Hier staat dat Gilis malaria vrij zijn: http://www.diveandtravel.nl/ViewDestination.asp?DestinationId=29&Title=Indonesi%EB+-+Gili+Eilanden&Action=ReadMore dus tja als ik niet via Lombok zou reizen zou dat betekenen dat je dan niet van die pillen nodig hebt. Aangezien ik het bij Bali en Gilis wil laten. Malaria pillen blijven toch vergif.

- Tevens zeg jij dat je weet dat er veel muggen op de Gilis zijn, en dat je geen ervaring met malarone hebt...edit zie al je gebruikt een ander medicijn.
ik kan je van alle bestemmingenin Azie zeshonderd linkjes aanleveren dat het malariavrij is, en zeshonderd linkjes dat het niet malariavrij is

Ik vermoed dat ik toen wel aan de Lariam zat, maar ik wil alleen aangeven dat Gili in ieder geval niet muggen vrij is. Vraag het gewoon aan een arts, die kan je zeggen of er malaria voorkomt.
Kun je altijd nog de afweging maken of je het risico neemt

Verder kun je niet zoveel zeggen van bijwerkingen. Ik ken mensen die lichtgevoelig van Malarone werden, en huiduitslag kregen (naar hun zeggen). Van de andere kant wemelt het ook van de spookverhalen over Lariam, maar ik heb dat tot vijf maanden ononderbroken geslikt zonder enig probleem. Het is nogal persoonsafhankelijk dus hoe je erop reageert.

Altijd gezellig die malaria topics trouwens
pi_77079000
Ik heb twee maanden Malarone geslikt en niet echt bijwerkingen gehad. Wel diarree enzo, maar dat wijt ik meer aan de plotselinge verandering naar een eenzijdig voedselpatroon. Ik heb alleen wel malaria gehad maar dat was ook mijn eigen fout, eerste dag pil niet goed in genomen en dat was ook direct de dag dat ik geprikt ben. Overigens was dat binnen een week weer over omdat ik toch aan die pil zat, dus dat scheelt.
pi_77079209
--> TRV
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_77079637
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:53 schreef Syr het volgende:
Ik heb twee maanden Malarone geslikt en niet echt bijwerkingen gehad. Wel diarree enzo, maar dat wijt ik meer aan de plotselinge verandering naar een eenzijdig voedselpatroon. Ik heb alleen wel malaria gehad maar dat was ook mijn eigen fout, eerste dag pil niet goed in genomen en dat was ook direct de dag dat ik geprikt ben. Overigens was dat binnen een week weer over omdat ik toch aan die pil zat, dus dat scheelt.
Het is dus niet zo dat wanneer je malaria hebt het houd?
pi_77080012
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:03 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Het is dus niet zo dat wanneer je malaria hebt het houd?
Bij een infectie met Plasmodium vivax of P. ovale (2 van de 4 soorten parasieten die bij mensen malaria veroorzaakt) kan er tot waarschijnlijk maximaal na 3 jaar herinfectie optreden vanuit de lever. Bij P. falciparum, de meest frequent voorkomende en dodelijkste parasiet, kan dat niet, net als bij P. malariae.
pi_77080253
Wat bovenstaande schrijver zegt; hangt van het virus af dat je te pakken hebt. Ik geloof dat ik mezelf buutvrij kan verklaren, al heb ik vorig jaar een koortsaanval gehad die in alle opzichten leek op malaria. Bloedtesten wezen echter niks uit.
Anyway, als je al pillen slikt, duurt het verloop van de ziekte minder lang en is het ook niet echt dodelijk meer (wat ik ervan heb begrepen althans). De dokter doet er nog een malariakuurtje bovenop + een zak paracetamol, en je bent er weer genezen. Had overigens wel nog een week last van uitputting.
pi_77080513
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:15 schreef Syr het volgende:
Wat bovenstaande schrijver zegt; hangt van het virus af dat je te pakken hebt.
Parasiet dus, geen virus.
quote:
Ik geloof dat ik mezelf buutvrij kan verklaren, al heb ik vorig jaar een koortsaanval gehad die in alle opzichten leek op malaria. Bloedtesten wezen echter niks uit.
Anyway, als je al pillen slikt, duurt het verloop van de ziekte minder lang en is het ook niet echt dodelijk meer (wat ik ervan heb begrepen althans). De dokter doet er nog een malariakuurtje bovenop + een zak paracetamol, en je bent er weer genezen. Had overigens wel nog een week last van uitputting.
Malariaprofylaxe is inderdaad nooit 100% betrouwbaar.
pi_77081740
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:21 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Parasiet dus, geen virus.
Excuses, dat bedoelde ik inderdaad.

Ondanks dat malaria relatief ongevaarlijk is als je al pillen slikt, kan ik je aanraden om er alles aan te doen om niet gestoken te worden. Dus antimuggenspray, muskietennet etc. Het is echt een KUT infectie en je bent nog niet jarig als je het krijgt (ik wel overigens, ik kreeg het op mijn verjaardag). Achteraf is het grappig om te vertellen, maar ik heb er echt hele nare herinneringen aan overgehouden... om maar niet te spreken over het lokale dorpsziekenhuisje waar ik terecht kwam.
pi_77087538
Dure shizzle die Malarone. Als het voor korte duur is, gewoon niet slikken. Het voorkomt toch niet dat je Malaria krijgt zoals een inenting tegen het e.a.. Dat denkt iedereen althans. De parasiet zal niet in zo'n grote getalen aanwezig zijn in je bloed als je het zou hebben opgelopen met een profylaxe. Veel gezien bij vrijwilligers in het buitenland.

Krijg je het eenmaal, zal ik natuurlijk wel de profylaxe als behandeling gaan slikken volgens schema..
Me pa zit jaren in Afrika en slikt ook niks meer.. troep is het. Natuurlijk wel een muskietennet en muggenspray etc. gebruiken.

Hier heb je natuurlijk niks aan,maar goed. Dit zijn m'n ervaringen.
pi_77088860
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:24 schreef Eelcotje84 het volgende:
Dure shizzle die Malarone. Als het voor korte duur is, gewoon niet slikken. Het voorkomt toch niet dat je Malaria krijgt zoals een inenting tegen het e.a.. Dat denkt iedereen althans. De parasiet zal niet in zo'n grote getalen aanwezig zijn in je bloed als je het zou hebben opgelopen met een profylaxe. Veel gezien bij vrijwilligers in het buitenland.

Krijg je het eenmaal, zal ik natuurlijk wel de profylaxe als behandeling gaan slikken volgens schema..
Me pa zit jaren in Afrika en slikt ook niks meer.. troep is het. Natuurlijk wel een muskietennet en muggenspray etc. gebruiken.

Dit snap ik dus niet, dit lees ik op meerdere ervaringen sites. Maar als ik dan erkende apotheek sites bezoek, die ik uiteraard meer vertrouw, dan staat er dat het voor 95% bescherming bied. Ik bedoel als je gestoken wordt door zo'n malaria mug en je slikt het middel al, dan wordt de parasiet natuurlijk gelijk aangepakt waardoor Malarone een beschermende werking zou hebben. Of hoe moet ik dit nou zien?
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:02:53 #96
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_77088866
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:40 schreef Apekoek het volgende:
Trouwens, aangezien Bali midden tussen de Malaria eilanden zit, kan het niet zijn dat er dan nog wel ergens stiekem een malaria mugje vliegt op Bali. Dat hij misschien van het eene eiland naar de ander is gevlogen.
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:41 schreef Apekoek het volgende:
Ben echt para voor die kut beesten.
Op Bali is in het verleden zo Godsgruwelijk veel DDT gespoten dat er niet veel aan insecten leeft. Bovendien is Bali niet bekend als malaria-risico gebied (zie http://cdc-malaria.ncsa.uiuc.edu/)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_77089100
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:02 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

[..]

Op Bali is in het verleden zo Godsgruwelijk veel DDT gespoten dat er niet veel aan insecten leeft. Bovendien is Bali niet bekend als malaria-risico gebied (zie http://cdc-malaria.ncsa.uiuc.edu/)
Contradictief, deze map geeft aan dat er eventueel malaria is op Bali, maar goed over Bali zellf maak ik me toch niet al te grote zorgen. Ik wil namelijk graag naar de Gili eilanden, daar hoor ik meer wisselende verhalen over, de 1 zegt dat je daar malaria muggen hebt en anderen (websites) zeggen dat er geen malaria meer heerst.
pi_77089912
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:02 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit snap ik dus niet, dit lees ik op meerdere ervaringen sites. Maar als ik dan erkende apotheek sites bezoek, die ik uiteraard meer vertrouw, dan staat er dat het voor 95% bescherming bied. Ik bedoel als je gestoken wordt door zo'n malaria mug en je slikt het middel al, dan wordt de parasiet natuurlijk gelijk aangepakt waardoor Malarone een beschermende werking zou hebben. Of hoe moet ik dit nou zien?
Tja en dan maak je zelf een keuze wat je wilt doen. kosten-baten afweging enzo.

Toevallig ben ik ook met m'n ouders twee keer op Bali geweest en m'n ouders voor een weekje of korter op Lombok.. maar ze hadden geen malaria profylaxe genomen zover ik weet..
pi_77091258
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:24 schreef Eelcotje84 het volgende:

Om het jaren te slikken is idd een ramp voor je lever, maar ik zou een reiziger als TS toch echt aanraden om het wel te nemen en ook andere maatregelen te nemen (lange mouwen en DEET). Het is weliswaar niet 100% waterdicht, maar je verkleint de kans op ziekte flink. En een weekje malaria in een vakantie van twee weken is een redelijke domper, nietwaar

DEET-producten overigens altijd op de plaats van bestemming kopen, goedkoper, meestal huidvriendelijker en effectiever
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:10:56 #100
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77091451
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:02 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Malarone slik je preventief, het geeft alleen geen 100% beschermende werking.

Malaria is geen pussyziekte hoor, met een beetje pech ben je binnen een dag dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')