abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65877593
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:39 schreef Light het volgende:

[..]

Waarom zou je willen hashen in javascript? Dat draagt weinig bij aan de veiligheid van de site, en je maakt de site ontoegankelijk voor mensen die geen javascript gebruiken (text-only browsers bijvoorbeeld). Als het je te doen is om te voorkomen dat mensen het wachtwoord kunnen afluisteren, dan kun je beter https gebruiken.
Ik weet niet precies hoe ze het kunnen doen, maar als een hacker gaat ' sniffen' , kan hij alles zien wat de client via HTTP verstuurd (dus ook ongehaste wachtwoorden en usernames).
  maandag 9 februari 2009 @ 12:56:00 #32
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_65877773
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:49 schreef Drenthe het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe ze het kunnen doen, maar als een hacker gaat ' sniffen' , kan hij alles zien wat de client via HTTP verstuurd (dus ook ongehaste wachtwoorden en usernames).
nou, en dan ziet hij de gehashte wachtwoorden en usernames, stuurt ie die naar de server, wordt ie ook ingelogd. Net zo makkelijk
pi_65879012
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:49 schreef Drenthe het volgende:

[..]

Voor een man-in-the-middle aanval maakt hashen of niet hashen geen verschil. Het gaat er om dat je met de data die over de lijn gaat kunt inloggen. Dat kan altijd, of het nu wel of niet gehashed is. Een beveiligde verbinding via HTTPS is dan de enige optie.
pi_65883629
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:48 schreef Sar2007 het volgende:
login.php
[ code verwijderd ]

Dan zet je boven elke beveiligde pagina:
[ code verwijderd ]

loguit.php
[ code verwijderd ]

Die is natuurlijk niet heel veilig, maar werkt wel!
IsSet()? Nieuwe mode om isset() zo te schrijven?
pi_65883664
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:51 schreef ralfie het volgende:

[ code verwijderd ]

Simpeler dat dit krijg je het niet denk ik.
Mits je de ?> even iets omhoog zet, tenzij je een PHP error wilt
  maandag 9 februari 2009 @ 17:10:41 #36
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_65885972
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:04 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Mits je de ?> even iets omhoog zet, tenzij je een PHP error wilt
nee, das die klote phpdinges van fok. Stript alle <? en ?> en plaatst die aan het begin en eind. zal het wel ff in een code tag rossen
pi_65888713
Bedankt iedereen!

Alles werkt nu naar behoren!

Ik ga het script van ralfie gebruiken omdat die simpelweg het makkelijkst is.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')