abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65864379
quote:
Op zondag 8 februari 2009 18:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het echt machtig al die plaatjes en speculaties!
Ik ben zo benieuwd wie het nou echt heeft aangestoken. Ik vind die theorie van Ozman die iemand zag en toen per ongeluk zn zoon heeft vermoord wel een goeie.

en ik vond sommige stukjes zo zielig dat de tranen in mijn ogen stonden
Bij dat stukje van Osman aan de zee, ik zat bijna te huilen joh
Maar ik ga er van uit dat Ferdi de brand sowieso niet heeft aangestoken, te voor de hand liggend en daar doen ze niet aan bij Vuurzee!
pi_65864608
Mmmmm zo te lezen moet ik toch nog maar eens kijken ?
Ga zo even terugkijken, ik ben nieuwsgierig geworden door jullie
pi_65865181
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:23 schreef booo het volgende:

[..]

Bij dat stukje van Osman aan de zee, ik zat bijna te huilen joh
Die scène vond ik erg goed bedacht en gespeeld.
pi_65866546
Zaten er vorig jaar ook zoveel hints in de intro verborgen ?
pi_65867775
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:17 schreef ddx het volgende:
Zaten er vorig jaar ook zoveel hints in de intro verborgen ?
Volgens mij zijn het geen hints hoor In ieder geval, ik heb niet het idee dat ze zo bedoeld zijn..
pi_65870733
Ik denk dat Ferdi door het raam (van de kamer van Sander) naar binnen is gekomen en bij de brand niet meer heeft kunnen vluchten. De deur zat immers op slot en Sonja had kort ervoor de rolluiken laten zakken. Door die rolluiken (net iets te nadrukkelijk bij het allereerste begin en aan het eind vlak voor de brand) zat ie als een rat in de val.

Wat deed Ferdi dan in dat huis? Misschien had hij het gemunt op de kast met verdovenden middelen die iedere huisarts wel heeft? Die Kim leek me in aflevering 1 aan het afkicken, cold turkey. En nou in aflevering 2 is ze veel rustiger, alsof ze toch verdovende middelen heeft kunnen bemachtigen. Uit de opiumkast (of hoe heet zo'n ding) van Kristel wellicht?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65872066
Aflevering 1 heb ik gemist, maar door aflevering 2 en al die speculaties hier zit ik er meteen weer helemaal in
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_65875304
Ff een TVP-tje maar. Eerste aflevering in de herhaling op zondag kunnen zien, Tweede aflevering tot dusver helemaal gemist, vanavond maar eens op uitzending gemist kijken of t daar al op staat.
  maandag 9 februari 2009 @ 11:31:56 #34
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_65875375
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:29 schreef icemotion het volgende:
Ff een TVP-tje maar. Eerste aflevering in de herhaling op zondag kunnen zien, Tweede aflevering tot dusver helemaal gemist, vanavond maar eens op uitzending gemist kijken of t daar al op staat.
je brandt van nieuwsgierigheid ?
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_65875931
Zoiets.. en zonet maar vast gecheckt. De aflevering staat er op.. vanavond dus maar kijken.
pi_65876326
Joepie, een 2e Vuurzee en weer een topic.

Ik had tot nu toe het idee dat Ferdi in het huis van de huisarts was neergeslagen en neergelegd door de brandstichter. Nu ik die foto's uit de leader zie, dan twijfel ik. Het lijkt er toch op dat Ferdi in dat huis was en daar is (aan)gevallen.

Ik heb het idee dat gesteggel om de stukje grond van Peer een belangrijke rol gaat spelen in deze reeks.

Ik vond het een fraai eindshot: een kamperende Peer voor zijn Pipo de clown wagen bovenop een duin.

Grappig dat de echte Hoogovens grond die in de jaren 60 is aangekocht voor uitbreiding nu aan het verkopen is...
pi_65877533
Waarom hoorde niemand Ferdi dan schreeuwen.. ik bedoel, als je in vuur en vlam staat... lijkt mij zeker niet de aanstichter in ieder geval.
pi_65877799
Daarom dacht ik ook dat Ferdi daar door brandstichter bewusteloos is neergelegd. Maar die beelden lijken toch te wijzen op een worsteling in het huis.
pi_65878888
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:24 schreef babette21 het volgende:

Het wil er bij mij niet in dat Ferdi dat verbrande lijk is. Volgens mij was hij aan zijn gezicht niet meer te herkennen en hebben ze het vooral op dat Lido-kaartje gebasseerd, ik heb iig niets over dna of gebitsgegevens ofzo gehoord.
Er zat ook een bankpasje in de portomonnee. Dat helpt toch neem ik aan ook bij iemands identificatie?
Don't you love her madly?
  maandag 9 februari 2009 @ 13:38:38 #40
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_65879132
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:30 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Er zat ook een bankpasje in de portomonnee. Dat helpt toch neem ik aan ook bij iemands identificatie?
Oh dat heb ik dan gemist. Maar dan nog, voor hetzelfde geld is die portemonnee gejat ofzo....
pi_65879688
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:42 schreef Nautilus_ het volgende:

[..]

Die scène vond ik erg goed bedacht en gespeeld.
Was gewoon een loepzuivere Michael Corleone uit The Godfather part III. Ook dat geluid dempen en bij de schreeuw weer aanzetten, net als Coppola.
pi_65880872
De gevonden sleutel lijkt me trouwens een sleutel van een bankkluisje (in de caps genoemd als postbus). Postbussen zien er in Nederland al een tijdje niet meer zo uit en hoeven ook niet met twee sleutels geopend te worden (in twee sleutelgaten). De sleutel lijkt daarnaast ook erg op een kluissleutel die ik zelf heb van de ING.
Denk dat Kim en Ferdi wat hebben uitgevreten waar Kim voor moet onderduiken (simpele overval o.i.d.). Kim wil nu denk ik die sleutel hebben voor het kluisje, vandaar dat ze ook ging kijken bij het uitgebrande huis.

De panische reactie van Osman (handen schudden e.d. door extreme stress) lijkt er toch op dat hij beseft dat hij iets fout heeft gedaan. In de eerste serie gebruikten ze het lange douchen van Yasmin om duidelijke te maken dat ze was 'verkracht'. Hij kan dus wel betrokken zijn bij de dood van z'n zoon. Of misschien de turkse maffia de opdracht gegeven de boel in de fik te steken, waar toevallig ook zijn zoon aanwezig was.
pi_65882184
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:06 schreef fietsband88 het volgende:

[..]

Was gewoon een loepzuivere Michael Corleone uit The Godfather part III. Ook dat geluid dempen en bij de schreeuw weer aanzetten, net als Coppola.
Touché . Ik had verwacht dat ze de Vito Corleone-scène uit The Godfather I zouden gebruiken. Dat hebben ze deels ook wel gedaan. De vader die niet begrijpt wat er aan de hand is, anderen die het hem niet willen vertellen.
pi_65928545
Wat een serie Gisteren begonnen en alles gekeken
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  woensdag 11 februari 2009 @ 12:53:58 #45
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_65945690
Het is weer geweldig deze serie
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:18:15 #46
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_65946522
Uit de mikrogids van deze week (ik heb alleen het stukje over Ferdi overgenomen, de rest van het interview is niet zo boeiend):
quote:
Philip Ivanov wil er niet veel over kwijt, maar een van de grote mysteries in de thrillerserie Vuurzee draait dit seizoen om zijn personage Ferdi Aslan. "Je moet niet aan zijn familie komen".

Ferdi is een van de moeilijkst te doorgronden karakters in Vuurzee. De oudste zoon van Osman en Josje Aslan komt en gaat en is lomp en opvliegend. Maar als het nodig is, gaat hij tot het uiterste om zijn familie te beschermen. "Ik heb er lang over nagedacht hoe ik Ferdi wilde neerzetten", zegt Philip Ivanov. "Is hij een foute jongen of iemand die eigenlijk wel oké is, maar in een situatie belandt die het slechtste in hem naar boven brengt? Ik heb voor het laatste gekozen. Zodra iemand met je familie bezig is, komen er emoties boven die je je niet kunt voorstellen."
Zoveel 'gewouwel' over een personage die na 1 aflevering het strijdveld verlaat... Hm, wekt toch vooral de indruk dat we nog veel meer Ferdi te zien krijgen......
pi_65946837
Ik denk inderdaad wel dat we nog meer Ferdi te zien krijgen deze serie. Al is het maar via flashbacks. Hij is nu dan dood, maar ze moeten er nog achter komen hoe en wat.

Overigens ben ik wel blij dat het nu direct in aflevering twee meer kanten op gaat dan in seizoen 1, waarbij de eerste afleveringen eigenlijk puur het zoeken naar Yasmin was. Of misschien dat ik dat idee vooral uit de leader heb.. Sonja als model, Tygo Gernandt die dus nog iets komt doen.. Kim + Deniz die t met elkaar doen (heb ik t idee dat zij het zijn).. beelden van Ferdi in het brandende huis.

Maar ook uit de serie zelf. De reacties van Osman op de dood van Ferdi, het gelazer met de grond van Peer. Rinus die weer dingen van plan is (ik hoop dat zn rol wat groter wordt dit keer, altijd het idee gehad dat er meer inzat het vorige seizoen).
pi_65949624
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:18 schreef babette21 het volgende:
Uit de mikrogids van deze week (ik heb alleen het stukje over Ferdi overgenomen, de rest van het interview is niet zo boeiend):
[..]

Zoveel 'gewouwel' over een personage die na 1 aflevering het strijdveld verlaat... Hm, wekt toch vooral de indruk dat we nog veel meer Ferdi te zien krijgen......
In principe gaat alleen de eerste zin over seizoen 2, de rest lijkt mij over seizoen 1 te gaan.

In een ander stuk van dat interview...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is al zeker dat er geen seizoen 3 komt? Anders is Ferdi óf dood óf haalt hij het einde van het seizoen niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door Symer op 11-02-2009 14:54:44 ]
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:17:55 #49
136886 FireSea
pi_66003713
Ik wil niet veel zeggen, maar dat gezicht van dat lijk lijkt niet eens op dat van Ferdi, maar veel meer op dat van 'de verrekijker'.
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:56:07 #50
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_66007037
Ik zie er toch wel een klein beetje Ferdi in, maar ook de man met de verrekijker ja.
The Most Incredible, Baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')