chilipenn | zondag 8 februari 2009 @ 15:40 |
Hallo Allemaal, zoals de topictitel zegt heb ik wat vragen. Ben gisteren wezen kijken bij een 1982 mk1 pirelli. De auto ziet er netjes uit, maar is geen toppertje qua looks. Ik heb een proefritje gemaakt, en wat me opviel was het volgende: -bij koude motor knipperde het waarschuwingslampje van de koelvloeistof. ( wat is dit/kan dit zijn?) -bij optrekken bonkte de motor erg tussen de 2700 en 3200 rpm. zowel warm als koud. ( tank was wel bijna leeg, maar boven de 3500 rpm weer geen last van - uitlaat niet helemaal luchtdicht ( bij koppelstuk lekt ie als je achtekant dichthoudt - ruitenwissers gaan niet bijster snel, ligt dat aan de motor ( ruitenwissermotor) of is het gewoonniet anders?) -er is 40000km geleden een gereviseerde ruilmotor ingekomen. wie heeft er advies over deze punten ( vraagprijs 5000¤) Of wie weet er een mooie MK1 gti te koop staan? alvast bedankt grtz Chili Chili | |
Stoomhamer | zondag 8 februari 2009 @ 16:18 |
Kan ontzettend veel aan mankeren aan een dergelijke auto op leeftijd, wat wel te herstellen is maar dat kan veel tijd en moeite (om de juiste spullen te vinden) en geld kosten. Ik zou er door een bekende deskundige naar laten kijken, ANWB als je niemand kent die je vertrouwt. | |
elcastel | zondag 8 februari 2009 @ 16:21 |
Dat waarschuwingsplampje kan gewoon een sensor zijn, die zijn wel vaker aan debeurt bij dezeauto's. Een bonkende motor kan van alles zijn, dat kan afstelling zijn, lekkage op de bougies of verdeelkap. Ruitenwissers zijn niet zo spectaculair bij dit model. Kortom, moeilijk te zeggen, maar wie weet kun je bij de koop bedingen dat dat soort dingen eerst worden uitgezocht bij een garage/dealer ? | |
chilipenn | zondag 8 februari 2009 @ 18:42 |
onderdelen zijn eigenlijk nog voldoende voorhanden, het blok is naderhand ongewijzigd in de Golf 2 overgegaan, en heeft nog in wat andere VAG auto´s gelegen. Wat mij het meest bevreemdde is dat het bonken begon bij 2700 rpm, en weer weg was bij 3500.... zou juist verwachten dat ie dan harder bonkt hoe hoger het toerental wordt... grtz Chili | |
Hyperdude | zondag 8 februari 2009 @ 19:19 |
Hoe is het met roest? Carrosserie ben je snel meer aan kwijt dan aan mechaniek. Dat bonk verhaal zou ik tot de bodem uit (laten) zoeken. Motor die 40000 km geleden is gereviseerd (Zijn daar bonnetjes/bewijzen van?) zou moeten draaien als een naaimachientje. | |
Bootje84 | zondag 8 februari 2009 @ 19:24 |
¤5000,- voor een auto uit '82 vind ik aardig wat geld. Kan je niet beter een nieuwere auto kopen..? | |
#ANONIEM | zondag 8 februari 2009 @ 19:42 |
quote:TS zoekt niet zomaar een goede 2ehands auto, hij zoekt een liefhebbersauto, tevens een icoon binnen de autohistorie van VW. Dat soort auto's, zeker in goede staat, zijn gewoon duur. Zelf heb ik ook ongeveer dit bedrag voor mijn oldtimer mercedes betaald. Indien je goedkoper gaat zoeken, vind je barrels of koop je een auto waar je later teleurgesteld van wordt. TS zoek een echt goede, bezuinig niet op de verkeerde dingen en de zoektocht is minstens net zo leuk als het bezitten van zo een bijzondere auto! Succes! | |
chilipenn | zondag 8 februari 2009 @ 20:43 |
TS heeft een MB 500se uit 81, een mustang fastback uit 68, en wil iets kleins "erbij" zonder patserig te doen , maar wil iets handzamers hebben, zonder toe te geven aan fun en beleving... | |
#ANONIEM | zondag 8 februari 2009 @ 23:20 |
hehe, kom ik aan met mijn "beginnerstips"...... | |
elcastel | maandag 9 februari 2009 @ 06:28 |
quote:Het onderblok is ongewijzigd overgegaan. De kop is veranderd, de oliekoeler is anders, ontsteking zit anders ... Dat bonken kan ik niet zo snel verklaren. | |
#ANONIEM | maandag 9 februari 2009 @ 13:49 |
Golf MK1 GTI.... Goede keus ![]() | |
TGT2 | maandag 9 februari 2009 @ 16:32 |
. Een 1982 pirelli? Ik dacht dat die alleen in 1983 geproduceerd waren.. Is het geen ombouw? | |
chilipenn | maandag 9 februari 2009 @ 20:34 |
pirellis zijn er veel langer gemaakt, alleen officieel nooit in NL geleverd... was voorbehouden aan de Duitse markt maar ff ontopic, iemand die van die trilling weet? | |
T42 | maandag 9 februari 2009 @ 22:11 |
quote: het gaat hier om een GOLF MK1 geen ex leasebak uit jare 90 ![]() hij is prijzig maar tis wat een gek ervoor geeft. ze zijn gewilt ts ik heb nog een benz met injectie motor ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 10 februari 2009 @ 00:57 |
Die had toch van zo'n mechanische injectie ![]() ![]() Ik meen me te herinneren dat die injectoren nogal vrij vlug slechter werden, en dat ze daar ook vaker valse lucht trokken... (man wat is dat alweer lang geleden!) | |
Core. | dinsdag 10 februari 2009 @ 01:02 |
quote:Bosch K-Jetronic. ![]() | |
T42 | dinsdag 10 februari 2009 @ 08:09 |
quote:die op deze foto lijkt me een golf2? | |
Herr.Flick | dinsdag 10 februari 2009 @ 08:35 |
quote:Het gaat niet over de foto uit, die staat er alleen ter illustratie, het injectiesysteem is toch hetzelfde... straks ga je nog lopen zeuren dat de kleur auto niet overeen komt met die van ts ![]() | |
dekilo | dinsdag 10 februari 2009 @ 08:36 |
Op de foto is geen 1.8 dx blok het is idd een golf 2 blok. En in 82 had je geen Pirelli. Die zijn alleen in 83 gemaakt. Alles ervoor is GEEN Pirelli maar heeft een ander benaming. Ow ja ik ben zelf ook een trotse Golf 1 GTI bezitter: Voor 3500 mag je hem overnemen. Dan heb je ook nog eens een echte hollandse GTI met stuurbekrachtiging, schijfremmen achter, alarm, centrale deurvergrendeling. ![]() | |
dekilo | dinsdag 10 februari 2009 @ 08:38 |
En TS voor 5000 ¤ mag je toch op zijn minst verwachten dat hij lekker loopt en geen lekkende uitlaat heeft. Klinkt mij een beetje als de hoofdprijs vragen voor een middelmatige auto. Geef de link van de advertentie eens! | |
dekilo | dinsdag 10 februari 2009 @ 08:40 |
Quote IPV edit oeps! | |
chilipenn | dinsdag 10 februari 2009 @ 08:49 |
oeps... was een '83 er..... ( was denk ik inde war met andere auto) maar hier is de link: http://link.marktplaats.nl/221594024 en @dekilo, doe eens wat meer specificaties over je auto, of stuur een pm als je wil.... | |
T42 | dinsdag 10 februari 2009 @ 10:59 |
quote:de injectie van golf 1 zit aan de andere kant van blok dat ik me kan herineren. golf 2 is electrisch en golf1 is meganisch op het blok toch? zo kan ik ook een motor van een peugot 205 gti plaatsen want das ook een gti ![]() zit niet zomaar op de kleinigheidjes te letten dit leek me een grote kleinigheidje | |
TGT2 | dinsdag 10 februari 2009 @ 14:14 |
quote:En hij is laaag ![]() Toffe bak! | |
fokkieslim | dinsdag 10 februari 2009 @ 18:34 |
quote:Euh 5000 euro voor een slopert???????? ![]() ![]() ![]() | |
Lord_Cardigan | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:10 |
quote:verrekte mongol! Een mk1 gti is een van de coolste wagentjes onder de 10k e die er te koop zijn. Dit heeft niks te maken met het bruine hok dat jij in je hoofd hebt. | |
elcastel | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:50 |
quote:Klopt helemaal, zoals de foto die hierboven staat is geen DX blok, de injectie zit dan aan de rechterkant, voor het koelvloeistofreservoir. | |
elcastel | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:51 |
Ik zie dat de marktplaatsvariant wél Pirelli velgen heeft. | |
elcastel | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:53 |
Nb. waarom staan die foto's van die golf II bij die advertentie ? En in zéér goeie staat is hij dus niet als ik TS mag geloven. | |
chilipenn | woensdag 11 februari 2009 @ 08:51 |
verkoper had zowel een mk1 als een type 2 in de verkoop. En in zeer goede staat is bij de een wat ander dan bij de ander. Wellicht leg ik mijn lat te hoog, maar in zeer goede staat betekent bij mij in (bijna) concours staat, en niet met een aantal mankementen. | |
dekilo | woensdag 11 februari 2009 @ 10:17 |
quote:het is een ingevoerde Pirelli. |