Ben het niet met je eens. Ajacieden kijken al gauw door een wit-rood-witte bril naar hun spelersgroep. Talent.. uit eigen opleiding... goede spelers... blabla. En als ze dan ook nog 's 4 of 5 goede wedstrijdjes achter elkaar spelen dan is het al helemaal geweldig.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom wachten? Het is wel duidelijk dat dit niet werkt en dat het niet aan het spelersmateriaal ligt. Qua spelersmateriaal moet Ajax gewoon mee kunnen doen om de titel, ondanks een aantal miskopen op voorspraak van Van Basten.
Het werkt gewoon niet. Van Basten haalt niet het optimale uit deze groep en de aankopen die op voorspraak van hem komen renderen doorgaans niet.
Als ik directeur was zou ik niet nog 2 of 3 wedstrijden met het schaamrood op de kaken gaan zitten kijken hoe Marco er een teringzooi van heeft gemaakt.
Gewoon ontslaan, interim aanstellen en dan rustig kijken naar een nieuwe trainer voor volgend seizoen.
Sulejmani was ik wel een voorstande rvan maar niet voor 16 mil. En als je hemd an toch haalt moet je hem ook op zijn positie zetten.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:31 schreef Breach het volgende:
[..]
Bullshit. Iedereen wilde Sulejmani en bijna iedereen was enthousiast over Cvitanich. Aisatti is geblesseerd.
En gast het getuigt alweer van je voetbalkennis dat je Bodul in het rijtje zet. Die jongen heeft nog nooit gespeeld in Ajax 1
Ah.. het 'ik-mag-je-gehalte'.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:33 schreef RayMania het volgende:
Van Basten heeft wel altijd die lieverdjes die hij, ondanks dat zij slecht spelen, toch blijft opstellen. Dat deed hij ook altijd bij het Nederlands elftal.
Sulejmani is een topper, al valt hij nu wat tegen vanwege blessures en het feit dat hij verkeerd wordt gebruikt.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:30 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Eerst werd er altijd geroepen dat ze geen middelmaat moesten halen en alleen topaankopen, doen ze dat...
...is het nog niet goed
quote:Op zondag 8 februari 2009 15:36 schreef pablo1989 het volgende:
Vitesse was gewoon superieur, kunnen jullie niks aan doen
Tja, die 16 miljoen is geflatteerd. Wat moest Ajax dan? Iedereen wist dat er geld bij Ajax zat en dat er hoe dan ook nieuwe spelers gekocht zouden worden. Dan vraag je de hoofdprijs. En ja, hij was nou eenmaal het talent van het seizoen.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Sulejmani was ik wel een voorstande rvan maar niet voor 16 mil. En als je hemd an toch haalt moet je hem ook op zijn positie zetten.
Dat je Anita uitprobeert okay, dat je hem na enkele keren falen toch weer opstelt, snap ik niet.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:36 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ah.. het 'ik-mag-je-gehalte'.
Nu ook bij Ajax?
Dat is de eigenwijsheid van Marco van Basten. Toegeven is een voor hem onbekend woord.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat je Anita uitprobeert okay, dat je hem na enkele keren falen toch weer opstelt, snap ik niet.
Vermaelen en Vertonghen zouden bij AZ en Twente ook elke week in de basis staan. Zijn prima spelers.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:33 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens. Ajacieden kijken al gauw door een wit-rood-witte bril naar hun spelersgroep. Talent.. uit eigen opleiding... goede spelers... blabla. En als ze dan ook nog 's 4 of 5 goede wedstrijdjes achter elkaar spelen dan is het al helemaal geweldig.
Wat staat er nou eigenlijk? Ik bedoel.. Gabri, Cvitanich, Sulejmani (puur om z'n leeftijd eigenlijk, met de verwachting dat hij zich ontwikkeld), Suarez en v.d. Wiel (zelfde verhaal als Sulejmani) zijn zo een beetje de enige spelers die ik enige kwaliteit toedicht. Kampioensmateriaal, in potentie dan. Sno, Sarpong, Anita, maar (met alle respect) ook Vermaelen en ga zo maar door... wat hebben die bij Ajax te zoeken?
Het is een combinatie van een flutselectie, slechte investeringen en zeer twijfelachtige tactische beslissingen van de trainer.
Marco mist ook begeleiding. Die had hij van Cruijf kunnen krijgen als hij wat tactischer was geweest.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:38 schreef Breach het volgende:
[..]
Tja, die 16 miljoen is geflatteerd. Wat moest Ajax dan? Iedereen wist dat er geld bij Ajax zat en dat er hoe dan ook nieuwe spelers gekocht zouden worden. Dan vraag je de hoofdprijs. En ja, hij was nou eenmaal het talent van het seizoen.
Dat hij het nu niet goed doet (ik vind hem wel beter de laatste wedstrijden) dat kan met meedere factoren te maken hebben.
Maar Cruijff is natuurlijk ook wel heel snel gepikeerd.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Marco mist ook begeleiding. Die had hij van Cruijf kunnen krijgen als hij wat tactischer was geweest.
Net hoe je het bekijkt.quote:
Begeleiden is wat anders dan je mening opdringen.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Marco mist ook begeleiding. Die had hij van Cruijf kunnen krijgen als hij wat tactischer was geweest.
Dat zal hem opbrekenquote:Op zondag 8 februari 2009 15:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat is de eigenwijsheid van Marco van Basten. Toegeven is een voor hem onbekend woord.
Ach iedereen weet dat marco denkt dat hij alles heeft uitgevonden. En dingen van anderen aan nemen..nee hoor!quote:Op zondag 8 februari 2009 15:42 schreef Breach het volgende:
[..]
Begeleiden is wat anders dan je mening opdringen.
En dat denkt Cruijff ook.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ach iedereen weet dat marco denkt dat hij alles heeft uitgevonden. En dingen van anderen aan nemen..nee hoor!
Triest dat Ajax zich nu moet meten met clubs als AZ en Twente. Lijkt me ook niet de juiste instelling.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vermaelen en Vertonghen zouden bij AZ en Twente ook elke week in de basis staan. Zijn prima spelers.
Ik denk dat het probleem vooral Marco is. Hij heeft teveel geinvesteerd in een paar spelers die niet goed blijken te renderen en daardoor moet hij de elf in de basis nu wekelijks vullen met spelers die weinig tot niets toevoegen.
Een TD moet ook het aankoop- en verkoopbeleid regelen, niet de trainer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |