Is dat jouw boek?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 01:15 schreef wendyvsgs het volgende:
http://www.boekscout.nl/html/boek.asp?id=283
Alleen maar goede ervaringen mee.
En wéér een mailadres erbijquote:Op zaterdag 7 februari 2009 01:14 schreef mascara-klodder het volgende:
je mag mij als potentiële koper noemen
Herrie in ut Ziekenhoes: een 728 pagina's tellend ziekenhuisverslag van ongeveer iedere prik die de zusters in mijn kont hebben gedouwd en van elk pijntje dat me 's nachts heeft wakker gehouden en een letterlijke registratie van alle zinloze gedachten die me in die grauwe uren/dagen/weken/maanden door mijn hoofd zijn geschoten. Strontsaai voor buitenstaanders maar voor degenen die mij destijds in mijn doodstrijd hebben bijgestaan, een prima gelegenheid om alles van A tot Z opnieuw te beleven! Een aanrader!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 01:15 schreef wendyvsgs het volgende:
http://www.boekscout.nl/html/boek.asp?id=283
Ja! en Nee!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:37 schreef Reese het volgende:
wat spannend, Bluezz! Gaat het over Q.?
Ik ben heel benieuwd en koop graag je boek!Heb je m'n mailadres eigenlijk?
Ik hoop het ook jaquote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:49 schreef Ringo het volgende:
Herrie in ut Ziekenhoes: een 728 pagina's tellend ziekenhuisverslag van ongeveer iedere prik die de zusters in mijn kont hebben gedouwd en van elk pijntje dat me 's nachts heeft wakker gehouden en een letterlijke registratie van alle zinloze gedachten die me in die grauwe uren/dagen/weken/maanden door mijn hoofd zijn geschoten. Strontsaai voor buitenstaanders maar voor degenen die mij destijds in mijn doodstrijd hebben bijgestaan, een prima gelegenheid om alles van A tot Z opnieuw te beleven! Een aanrader!![]()
.
Bluezz, ik hoop dat jij meer redenen hebt om je als literaire laatbloeier te profileren?
Ik heb het nu ook ingestuurd naar freemusketeers. Ben benieuwd.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:56 schreef Xessive het volgende:
Ik heb alleen ervaring met Freemusketeers, maar feit blijft dat je een hoop zelf moet doen. In de aanloop naar je boek, maar zeker ook als je het onder de aandacht wilt brengen. Ik ken boekscout niet. Freemusketeers vind ik wel aardig, omdat ze zelf ook graag zoveel mogelijk centen verdienen, en niet alleen aan de auteurs en hun familie. Dat betekent dat ze aardig aan de weg timmeren op het gebied van naamsbekendheid en samenwerkingsverbanden en dat is voor de aangesloten auteurs in ieder geval niet slecht.
Je mag mijn email ook gebruiken trouwens!
Misschien een reviewtopic openen voor FOK!auteurs? Zou mij niet slecht uitkomen ...
Jij staat bovenaanquote:Op zondag 8 februari 2009 13:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind het haske spannend Bluezz!![]()
Uiteraard wil ik op de lijst van 40.
Nee dat is niet de Q van het forumquote:Op zondag 8 februari 2009 15:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Is dat die Q van het forum hier of is dat toeval?
Klinkt eigenlijk wel als een verhaal dat ik wel zou lezen.
In contract van boekscout staat o.a.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Mooi Bluezz! Weer een stapje verder.
Wat ik me afvroeg: Betaal jij Bookscout iets per boekje? Of betalen zij alles omdat ze 40 reclame-adressen hebben en putten ze verder uit de royalties etc?
Ja, lijkt me ook.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:49 schreef Duderinnetje het volgende:
De kaskrakende verfilming moet dus gewoon even onder een andere titel.![]()
Nee prima deal hoor, als ik het zo lees.
Elke fokker?quote:Op maandag 9 februari 2009 23:52 schreef ebeaydojraes het volgende:
dus vraag elke fokker om er eentje te kopen enje zit goed?
Daarom lijkt het me ook een heel geschikte deal. Jij hebt er geen kosten van (alleen moeite) en je doet er mensen een plezier mee (en jezelf ook).quote:Op maandag 9 februari 2009 23:54 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook.
En je weet dat ik er niet persé aan hoef te verdienen, dat is niet de opzet.
Een bestseller is het niet, hooguit een herkenning/hulp voor ouders die ook in zo'n situatie zitten
Maar ik heb het lekker therapeutisch van me af kunnen schrijven
Dit topic zal ik gebruiken om de voortgang van het boekje in te posten, mss wel leuk voor de volgers.
Ga het ook doen op mijn eigen blog uiteraard
O, ik had Monique van de Ven in gedachten als Bluezz, maar oké.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:13 schreef golfer het volgende:
Ik heb de hoofdrol in de film al opgeëist.
Nou, ze kunnen een hoop tegenwoordig met special effects enzo maar golfer als een jonge frisse knul... neehquote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:13 schreef golfer het volgende:
Ik heb de hoofdrol in de film al opgeëist.
Is hij nog steeds bij die sekte?quote:
Laten we het plot niet weggevenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Is hij nog steeds bij die sekte?
Of wil je dat niet zeggen omdat je het einde niet wilt verklappen?![]()
Vertel eens?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:15 schreef wonderer het volgende:
Ik heb al best veel mensen spijt zien krijgen van hun avontuur met FM/BS...
quote:
quote:Op maandag 9 februari 2009 23:54 schreef Bluezz het volgende:
ik heb het lekker therapeutisch van me af kunnen schrijven
Het waren meestal mensen die gewoon niet beter wisten en dachten dat FM net zo "echt" was als De bezige bij, bijvoorbeeld. Maar die PODs geven alles uit, als het maar niet tegen de wet is of ZO slecht dat je het zelfs niet aan vrienden of familie kan slijten.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Vertel eens?
Wat voor negatieve ervaringen hadden die ermee? En wat heeft het hun gekost?
En met welke 'echte' uitgeverijen heb je betere ervaringen en welke kan je Bluezz aanraden?
Dat ligt eraan. Ik heb een kinderboek geschreven, maar dat werd geweigerd bij echte uitgevers omdat ze van mening waren dat in de leeftijdsgroep waar ik voor schrijf een meervoudig perspectief niet zal aanslaan. Ik kon het verhaal niet meer in een enkel perspectief zetten, dus helaas pindakaas. Dan maar naar een POD en het leuke is dat het nu best aardig loopt en de kinderen die ik spreek ik geen enkele moeite hebben om het verhaal te begrijpen.quote:
Je hebt wel gelijk als je zegt dat een 'eigen beheer'-boek vaak de nekslag is voor een eventuele (professionele) schrijftoekomst. POD-boeken worden stelselmatig genegeerd door recensenten, misschien niet eens omdat het allemaal rotzooi zou zijn, maar omdat je er als recensent een dagtaak aan hebt om al die boekjes door te lezen, ik bedoel: náást de stroom 'reguliere' boeken die verschijnt, en die op zichzelf al overstelpend is. Het idee is natuurlijk dat een professionele uitgeverij het kaf al van het koren heeft gescheiden - een recensent (tijdschriftredacteur, televisieredacteur, radiomaker etc.) heeft niet de illusie dat hij dat ene POD-Meesterwerk ontdekt, en die illusie moet hij ook niet hebben, omdat het zijn baan niet is.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:35 schreef wonderer het volgende:
Het waren meestal mensen die gewoon niet beter wisten en dachten dat FM net zo "echt" was als De bezige bij, bijvoorbeeld. Maar die PODs geven alles uit, als het maar niet tegen de wet is of ZO slecht dat je het zelfs niet aan vrienden of familie kan slijten.
Die mensen kwamen trots melden op het schrijversforum waar ik lid van ben dat hun boek was uitgegeven. Vervolgens gingen ze dan een beetje meelezen met de rest en langzaam maar zeker begonnen ze te beseffen dat ze eigenlijk gewoon genaaid werden. PODs doen redactie en al dat soort dingen alleen tegen betaling. Je moet dus of lappen, of je eigen redactie doen. En dat betekent niet alleen de spelfouten eruit, maar er is ook geen professioneel oog dat naar je personages, zinsbouw, plot etc kijkt.
Promotie komt ook op je eigen dak. Je boek komt niet in de boekhandels, tenzij je zelf bij de plaatselijk bruna met je boek gaat leuren (nu is dat ook geen garantie bij de regulier, maar toch, daar doen ze in ieder geval wel moeite voor je).
POD heeft een slechte naam (omdat er heel veel kaf en heel weinig koren tussen zit) dus bij recensenten word je al niet serieus genomen, en bij mensen die een beetje in het boekenvak zitten, ook niet.
Ik heb een paar POD-boeken gelezen die met een goeie redactie echt wel potentie hadden, maar de auteurs hebben voor POD gekozen omdat het sneller was (je krijgt vrijwel meteen positief bericht) en ze "bij het proces betrokken wilden zijn".
Een oplage van 100 stuks is voor een POD-boek een bestseller. Even ter vergelijking. Dat haalt 80% dus al niet.
Dat lijken mij goede tipsquote:Als Bluezz het boekje puur voor de lol wil hebben, en er verder niks van verwacht, kan ik boekenbent.nl aanraden. Daar betaal je voor een bepaald aantal exemplaren, die je fijn in een doos op zolder kan zetten, en zodra je met je verkopen uit de kosten bent, maak je alleen maar winst. Zo snij je dus de middelman (FM/BS) eruit die alleen maar geld aan je willen verdienen.
Op zich heeft het de mensen die ik ken dus niets gekost, qua geld, alleen maar heel veel moeite om hun boek te slijten, en na een paar maanden spijt omdat ze ook wel zien dat hun verhaal vol fouten staat waar niemand op gelet heeft.
Okee, prima! Zo te lezen zal je niet snel voor onaangename verrassingen komen te staanquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:56 schreef Bluezz het volgende:
Bedankt voor jullie reakties, tips en meedenken
Even wat antwoorden @ random :
Ik hoef er niet zo nodig op te verdienen
Ik ben de rechten op het verhaal niet 'kwijt' ik zit alleen met de verkoop 2 jaar 'vast' aan BS, bovendien hoef ik geen echte uitgever, ik vind dit prima zo (gevoelsmatig).
De promotie voor het boekje, bij mijn familie, vrienden kennissen en de media doe ik het liefst zelf, moet er niet aan denken dat het door iemand anders gedaan wordt, ik vind het juist een leuk aspect van het hele avontuur!
Nadine verwoordt goed hoe ik erover denk trouwens![]()
De correctie van het boek is professioneel gedaan, daar heb ik geen zorgen over, het steekt goed in elkaar.
Bibliotheken, boekhandels, buurtkrantjes etc ga ik mailen of er gewoon langs, gewapend mét boekje. Ik zie dat niet echt als 'leuren'
Nee, dat denk ik ook nietquote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:02 schreef wonderer het volgende:
Okee, prima! Zo te lezen zal je niet snel voor onaangename verrassingen komen te staan
Oh! Ja! Ik wil ook een gesigneerd exemplaar!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:24 schreef ColdFeet het volgende:
Bluezz, wat spannend! Hou ons op de hoogte, en voel je vrij om mij ook op te geven - maar ook zonder dat wil ik 't graag lezen. Ik wil natuurlijk wel een gesigneerd exemplaar, dan
Je zou/had The House of Books kunnen proberen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:48 schreef Xessive het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Ik heb een kinderboek geschreven, maar dat werd geweigerd bij echte uitgevers omdat ze van mening waren dat in de leeftijdsgroep waar ik voor schrijf een meervoudig perspectief niet zal aanslaan. Ik kon het verhaal niet meer in een enkel perspectief zetten, dus helaas pindakaas. Dan maar naar een POD en het leuke is dat het nu best aardig loopt en de kinderen die ik spreek ik geen enkele moeite hebben om het verhaal te begrijpen.
Daarnaast zijn er maar een paar grote uitgevers in Nederland die moeite doen voor hun auteurs bij het verkoopproces. Veelal is het een eerste druk van 1000 stuks, een artikeltje in de krant en voor de rest niets. Je kunt uiteraard proberen om bij de grote uitgevers terecht te komen, maar daar is het naast een bak talent, toch ook wel nodig dat je precies in hun straatje schrijft.
Dat kan niet lieverds, want je bestelt ze zelf op hun site.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:51 schreef Leintjeuh het volgende:
Oh! Ja! Ik wil ook een gesigneerd exemplaar!
Ook stom dat jij zelf niet een aantal exemplaren kan afnemen om door te verkopen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat kan niet lieverds, want je bestelt ze zelf op hun site.
Je kan wel langskomen mét je boekkie voor een sig natuurlijk
Nou dan moet dat maar. Of dan organiseren we een 'Bluezz signeert' meetquote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:00 schreef Bluezz het volgende:
Dat kan niet lieverds, want je bestelt ze zelf op hun site.
Je kan wel langskomen mét je boekkie voor een sig natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |