abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:44:59 #76
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_65819372
Slaap lekker allemaal
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_65819381
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:44 schreef automatic_ het volgende:
Slaap lekker allemaal
Sweet dreams auto!
pi_65819391
quote:
Slaap lekker allemaal
Truste
pi_65819401
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:44 schreef S95Sedan het volgende:
Grr, gaan ze hier verder
[..]
Ja, zal wel. Ik concentreer me op de vrouwen voorlopig, ik ben daarin toch zeer duidelijk geweest.
pi_65819402
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:44 schreef MLI het volgende:

[..]

Het gaat je problemen alleen niet oplossen, Tijn. Het etiketje is niet het medicijn. Het is nog altijd de mate waarin je jezelf accepteert die bepaalt hoe je in het leven staat en hoe je ermee om gaat. Je neemt jezelf niet zoals je bent. Ga eerst zelf maar eens nadenken over wat je écht van jezelf vindt, zonder al het gedoe dat je is aangepraat door familie en vrienden. Als jij eenmaal weet wat je écht van jezelf vindt, dan volgt de rest van de wereld vanzelf.
Maar een etiket kan veel duidelijkheid verschaffen
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:46:04 #81
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_65819404
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:45 schreef Techno het volgende:

[..]

Sweet dreams auto!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_65819415
quote:
Slaap lekker allemaal
Truste!
pi_65819422
quote:
Het gaat je problemen alleen niet oplossen, Tijn. Het etiketje is niet het medicijn. Het is nog altijd de mate waarin je jezelf accepteert die bepaalt hoe je in het leven staat en hoe je ermee om gaat. Je neemt jezelf niet zoals je bent. Ga eerst zelf maar eens nadenken over wat je écht van jezelf vindt, zonder al het gedoe dat je is aangepraat door familie en vrienden. Als jij eenmaal weet wat je écht van jezelf vindt, dan volgt de rest van de wereld vanzelf.
Goed advies! Had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:47:21 #84
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_65819440
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:45 schreef MLI het volgende:

[..]

Ja, zal wel. Ik concentreer me op de vrouwen voorlopig, ik ben daarin toch zeer duidelijk geweest.

*pruillip*
pi_65819461
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:33 schreef robbolo het volgende:

[..]

Net doen alsof scheelt al een hoop
Ik kan moeilijk doen alsof. Ik ben te eerlijk. En toneel spelen is niet mijn ding.
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:33 schreef Murmeli het volgende:

[..]

wel goed dat je ermee bezig bent! geef het de tijd en probeer er vertrouwen in te hebben.
Ja, een jaar geleden zou ik niet eens in dit topic durven posten. Ik ben op de goede weg. Maar ik heb nog een lange weg te gaan.
Ik realiseer mij net wat mijn voormalig leidinggevende tegen mij heeft gezegd. Hij zei namelijk dat de weg die ik te gaan had lang en moeilijk zou zijn. En daar heeft hij uiteraard gelijk in.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:48:13 #86
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65819469
truste auto
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_65819488
quote:
Slaap lekker allemaal
Goede nacht
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65819500
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:46 schreef robbolo het volgende:

[..]

Maar een etiket kan veel duidelijkheid verschaffen
Heb jij een etiket? Een etiket zorgt voor begrip voor jezelf maar Tijn komt een beetje over als het slachtoffertype die dan uitkering gaat trekken want als autist komt hij toch nergens aan de bak. Dus met meer begrip ook minder verantwoordelijkheden. Tijn is niet de enige autist hier, dat was ik als kind ook, alleen ik heb een sociale inhaalslag gemaakt. Alleen als kind dus beschadigd geraakt maar die discussie laten we nu voor wat het is.

Tijn, klopt het dat je begrip voor jezelf zoekt?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:49:25 #89
240240 Howl
Find me in the future
pi_65819505
Weltrusten, auto_
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:50:23 #90
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65819532
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:48 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik kan moeilijk doen alsof. Ik ben te eerlijk. En toneel spelen is niet mijn ding.
[..]

Ja, een jaar geleden zou ik niet eens in dit topic durven posten. Ik ben op de goede weg. Maar ik heb nog een lange weg te gaan.
Ik realiseer mij net wat mijn voormalig leidinggevende tegen mij heeft gezegd. Hij zei namelijk dat de weg die ik te gaan had lang en moeilijk zou zijn. En daar heeft hij uiteraard gelijk in.
dat klinkt weer zo negatief. de weg kan best lang zijn maar elke verbetering is er een om trots op te zijn en dat maakt het allemaal ook wel weer best leuk en prettig. tuurlijk is het niet altijd leuk, maar geen enkel leven is altijd leuk. Dus probeer het allemaal een beetje positief te benaderen, dan heb je het al een stuk makkelijker
pi_65819590
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:49 schreef MLI het volgende:

[..]

Heb jij een etiket? Een etiket zorgt voor begrip voor jezelf maar Tijn komt een beetje over als het slachtoffertype die dan uitkering gaat trekken want als autist komt hij toch nergens aan de bak. Dus met meer begrip ook minder verantwoordelijkheden. Tijn is niet de enige autist hier, dat was ik als kind ook, alleen ik heb een sociale inhaalslag gemaakt. Alleen als kind dus beschadigd geraakt maar die discussie laten we nu voor wat het is.

Maar het etiket van autisme (hoewel ik etiket niet echt t goede woord vind) kan je wel duidelijkheid geven waarom je iets moeilijk vind, en hoe je dat in jouw geval misschien beter kan aan pakken. En hoe hij op je overkomt is natuurlijk niet meteen waar, daar ben jij t voorbeeld van Maar dat begrijp je zelf denk ik ook
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:52:20 #92
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65819594
quote:

[..]

hij zegt zelf dat ie handvatten zoekt om eraan te werken dus dat uitkeringtrekken dat weet ik zo net nog niet.
pi_65819703
OK, OK, is wat negatief gesteld. Sorry Tijn, niet zo letterlijk opvatten. Maar je komt op mij wel eens over als het type dat zich zou kunnen verschuilen. Een sociale inhaalslag kun jij ook maken, maar dan moet je jezelf eerst accepteren zoals je bent. Dan volgt eerst je eerste vriendinnetje, zul je zien dat er een wereld voor je opengaat qua sociaal gebeuren. Het zijn allemaal vaardigheden die aan te leren zijn en dat kan ik je dan weer meegeven uit mijn eigen ervaring.

Maar feit is wel, als blijkt dat jij een autist bent, dan voel je de noodzaak om zo'n sociale inhaalslag te maken ook niet meer zo en je omgeving zal je ook als autist gaan behandelen. Oftewel, ze gaan je beschermen en pamperen in plaats van leren hoe het beter kan.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:56:58 #94
240240 Howl
Find me in the future
pi_65819719
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ongeveer net zoals ik hier post op Fok!
[..]

Je hebt gelijk. Ik word binnenkort getest op autisme en als ik die uitslag heb. Kan ik met de uitslag handvatten krijgen om mij problemen op te lossen.
Wat is jouw score bij het volgende testje?
http://www.wired.com/wired/archive/9.12/aqtest.html

Je hebt hem vast al wel eens ingevuld. En het geeft een indicatie.
pi_65819733
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:52 schreef robbolo het volgende:

[..]

Maar het etiket van autisme (hoewel ik etiket niet echt t goede woord vind) kan je wel duidelijkheid geven waarom je iets moeilijk vind, en hoe je dat in jouw geval misschien beter kan aan pakken. En hoe hij op je overkomt is natuurlijk niet meteen waar, daar ben jij t voorbeeld van Maar dat begrijp je zelf denk ik ook
Om dingen beter aan te pakken heb je géén etiket nodig. Alleen een hoop moed en een belangrijke trigger of keerpunt in je leven.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:57:38 #96
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_65819735
quote:

[..]

Ik weet niet of je weet wat het inhoud maar je hebt het of niet, het is niet zo dat het opeens weer weg is..
pi_65819756
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:56 schreef Howl het volgende:

[..]

Wat is jouw score bij het volgende testje?
http://www.wired.com/wired/archive/9.12/aqtest.html

Je hebt hem vast al wel eens ingevuld. En het geeft een indicatie.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:58:55 #98
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65819773
Zo dat is wel kut ja als ze je dan als autist gaan behandelen en je geen kans krijgt om normaal te functioneren. Dan moet je ze maar slaan hoor Tijn
en ook gewoon bewijzen dat je het wel kunt, dat moet ik nu op mijn werk ook gaan doen nadat ik vorig jaar was ingestort. vervelend maar hoort erbij
pi_65819781
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:56 schreef MLI het volgende:
OK, OK, is wat negatief gesteld. Sorry Tijn, niet zo letterlijk opvatten. Maar je komt op mij wel eens over als het type dat zich zou kunnen verschuilen. Een sociale inhaalslag kun jij ook maken, maar dan moet je jezelf eerst accepteren zoals je bent. Dan volgt eerst je eerste vriendinnetje, zul je zien dat er een wereld voor je opengaat qua sociaal gebeuren. Het zijn allemaal vaardigheden die aan te leren zijn en dat kan ik je dan weer meegeven uit mijn eigen ervaring.

Maar feit is wel, als blijkt dat jij een autist bent, dan voel je de noodzaak om zo'n sociale inhaalslag te maken ook niet meer zo en je omgeving zal je ook als autist gaan behandelen. Oftewel, ze gaan je beschermen en pamperen in plaats van leren hoe het beter kan.
Dat ligt natuurlijk ook aan de omgeving waar hij zich in bevind. Als die ook weten dat dat eigenlijk niet werkt, zullen ze m waarschijnlijk ook de goede kant op willen duwen.
Maar goed, eigenlijk genoeg over gehad. Is vooral iets wat hij zelf moet doen natuurlijk.
pi_65819802
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:41 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Wat stuur je dan? Dat je met ze wilt daten? Dat je niet goed in je vel zit momenteel en je leven aan het veranderen bent?
Meestal iets in de trand van. Hoi hoe gaat het? En iets uit het profiel wat mij aanspreekt.
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

wanneer is die test? mocht er nou uitkomen dat je niet autistisch bent (dat zou natuurlijk op zich goed nieuws zijn) dan kan je vast toch wel op een andere manier leren om beter met je onzekerheid om te gaan. dus zie het vooral niet als je enige kans ofzo (geen idee of je dat deed natuurlijk maar ik wilde het toch maar ff neerkwakken hiero)
In de komende maanden waarschijnlijk ergens in april ofzo. Wachtlijsten enzo. Het enige wat ik verwacht is dat ik met die uitslag handvatten krijg om mijn problemen aan te pakken verder niet.
quote:

[..]

Ik begrijp heel goed wat jij bedoeld. Ik wil ook helemaal geen label. Het enige wat ik wil is verder gaan met mij leven en mij problemen oplossen.
Mijn ouders weten niet eens dat ik bij een psycholoog loop en dat ik binnenkort getest ga worden. Ik ben benieuwd hoe mijn ouders zullen reageren op dat ik getest ga worden en dat ik bij psycholoog loop. Verder hoop ik met die label handvatten te krijgen waarmee ik mijn problemen kan oplossen.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')