abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2009 @ 21:18:39 #276
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_68786984
De Virtual PC beta is ook super

Ik moet hier op school werken met Sybase PowerDesigner & PowerBuilder maar die werken niet onder Vista en 7, alleen onder XP. Dus Virtual PC 7 geinstalleerd, image van Windows XP erop (kun je allemaal downloaden van de MS site). Vervolgens de paketten installeren in de Virtuele OS en de paketten verschijnen in je Start Menu zodat het lijkt alsof je vanuit Windows 7 ermee werkt!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_68787561
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 20:30 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

cversion.ini editten
werkt niet
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 mei 2009 @ 21:33:30 #278
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_68787607
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:36 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

volgens mij was er op de deamon site inderdaad een versie die met 7 werkt

http://tweakers.net/meuktracker/20237/daemon-tools-4304.html
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_68789011
Voor de mensen met nvidiadriver-problemen icm de graka:
http://tweakers.net/meukt(...)orce-18585-whql.html
pi_68789421
ik ben lid van technet maar ik zie geen NL taalpakket hoor...
pi_68790045
Bah!

Gisteren geinstalleerd over Vista 32 heen en werkelijk alles werkt naar behoren, pakt alle drivers en bestanden probleemloos.

Alleen mn internet werkt niet! Nou had ik daar onder Vista ook al problemen mee, maar ik krijg het nu een dag later nog niet aan de gang. Ik heb een Dell Latitude D830 met een Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller en een Intel Pro/Wireless 3945ABG Network Controller (volgens mij is die laatste verantwoordelijk voor mn internet). Vista drivers heb ik herhaaldelijk opnieuw geinstalleerd, zowel die die op de Dell site gegeven zijn (al zijn die relatief oud), als nieuwere van hun sites (maar deze deden beetje moeilijk bij de installatie).

Hij herkent alle wireless netwerken wel probleemloos, maar bij het connecten loop ik altijd tegen problemen aan. Hij zegt wel Connected, maar er gebeurd ondertussen niks. Na diagnose geeft hij als laatste dit aan:

'Wireless Netwerk Connection doesn't have a valid IP configuration'

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen of wat ik nog kan proberen? Ik heb echt geeeen zin om weer terug naar Vista te gaan, dit werkt veel lekkerder.....

Bij voorbaat dank voor suggesties!
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_68790166
misschien staat ie op static ipv dynamisch of is je ipv4 uitgeschakeld.
welk ip zie je op je wireless interface met ipconfig ?
pi_68790228
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:32 schreef Beach het volgende:

[..]

werkt niet
bij mij thuis werkte het prima

wat heb je veranderd in de ini ?
pi_68790649
Activeren moet je zelf nog even doen, ondanks dat je een key ingevoerd hebt, viel me net op.

En die button he, rechts onderin, daarmee kon je toch ook de taakbalk inklappen? Of was dat een of andere Linux versie waar ik dat gezien had?
pi_68790698
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:15 schreef mug89 het volgende:
ik ben lid van technet maar ik zie geen NL taalpakket hoor...
Ze zeggen dat dit ook iets is (taalpakket?). Kun jij daarbij?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_68790787
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:30 schreef het_fokschaap het volgende:
misschien staat ie op static ipv dynamisch of is je ipv4 uitgeschakeld.
welk ip zie je op je wireless interface met ipconfig ?
Nou ben ik hier niet zo heel sterk mee, dus misschien doe ik alles verkeerd, maar als ik 'ipconfig' onder Run toets krijg ik even een zwart schermpje, maar deze verdwijnt meteen.

Als ik onder Network Connection Details kijk (naar mn netwerk, properties, details), dan zie ik daar een hoop onbekende woorden staan, waaronder een enkele keer IPv4. Achter de eerste, IPv4 Subnet Mask, staat een getal, achter de rest niet.

Achter Autoconfiguration IPv4 Adress staat trouwens ook wat.

Wat kan ik hier aan zien? Of hoe kan ik wisselen tussen static / dynamic zoals je zei? Of IPv4 inschakelen mits nodig?
pi_68790964
Als ik trouwens MSN gebruik en de Troubleshooter volg geeft deze bij IP wel een vinkje, maar bij Default Gateway houdt het al op...
pi_68791036
ipconfig moet je vanuit een command prompt opstarten, dus eerst even cmd starten van onder de run toets, dan bljift het zwarte scherm wat langer aanwezig

als je naar network & sharing center gaat en dan naar adapter details zie je al je verbindingen, waaronder je wireless verbinding, bekijk daar de properties van en dan kun je daar weer de properties opvragen IP version 4 (en controleer meteen of er een vinkje voor staat, zo ja, dan is het goed), hier kun je statisch of dynamisch configureren.
pi_68791094
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:46 schreef Jeeh het volgende:
Als ik trouwens MSN gebruik en de Troubleshooter volg geeft deze bij IP wel een vinkje, maar bij Default Gateway houdt het al op...
mja, Ip krijg je meestal wel....maar blijkbaar geen bruikbare voor je router
pi_68791378
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:50 schreef editoor het volgende:

[..]

Je hebt dus virtual clone drive nog niet uitgeprobeerd? Ik had met W 7 64 bit beta problemen met het lezen van iso's. Geen enkele progamma die werkte. Ben nu de RC 64 bit aan het binnen halen en hoop toch dat het probleem is opgelost.
Ik gebruik virtual clone drive nu, op 64 bit. Werkt prima
Er gaat niets boven Groningen
pi_68791451
Als ik nu naar IPconfig kijk zie ik bij Wireless Lan Adapter Wireless Network Connection:\

Connection Specific DNS Suffix: -
Link-local IPv6 Address: lang iets
Autoconfiguration IPv4 Address 11 cijfers
Subnet Mask 8 cijfers (laatste 2 zijn 0?)
Default Gateway -

Moet er bij die laatste niet ook wat staan?
pi_68791547
ja bij die laatste moet ook wat staan, maar dat gaat niet werken met een autoconfiguration IPv4.
het staat op Windows blijkbaar goed, alleen krijgt windows geen adres van je router. Misschien iets met security instellingen op de router ?
pi_68791775
Mja, die heeft nog nooit problemen gegeven.

Ik ga het eens met Virtual Windows XP proberen, misschien krijg ik de drivers zo wel draaiende.

- edit -

Eerst eens lezen hoe dat precies zit

Thanks in elk geval!
pi_68791873
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:03 schreef Jeeh het volgende:

Ik ga het eens met Virtual Windows XP proberen, misschien krijg ik de drivers zo wel draaiende.

- edit -

Thanks in elk geval!
met je drivers lijkt me niet aan de hand eigenlijk, maar goed...

heb je je router al eens herstart ? misschien helpt dat
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:28:44 #295
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_68792851
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:03 schreef Jeeh het volgende:

- edit -

Thanks in elk geval!
Probeer eens Start -> Run -> typ in: "cmd"

Typ vervolgens in: "ipconfig /release" en daarna "ipconfig /renew"

Bij de "Default Gateway" moet altijd wat staan, namelijk het IP van je router. Meestal is dat 192.168.0.1
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_68793171
Dan zegt hij het volgende:

Na Release:

An error has occurred while releasing interface Wireless Network Connection: An address has not yet been associated with the network endpoint.

No operation can be performed on Local Area Connection while it has its media disconnected.
No operation can be performed on Bluetooth Network Connection while it has its media disconnected.

Na Renew:

An error occurred while renewing interface Wireless Network Connection: No connection could be made because the target machine actively refused it.

No operation can be performed on Local Area Connection while it has its media disconnected.
No operation can be performed on Bluetooth Network Connection while it has its media disconnected.
pi_68797456
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Welk probleem?
Ik heb 'm hier draaien, de laatste versie.
Bij mij draaid ie nu ook. Werkt zoals vanouds.
pi_68798421
Router ertussen uit even totdat je je systeem op het net hebt gekregen. Netwerk adapter verwijderen, computer opnieuw opstarten, computer moet dan vanzelf weer de adapter installeren en configureren.
pi_68799283
ipconfig /all in command-prompt, en even kijken of er uberhaupt een dhcp gezien wordt. Want die zou jou gewoon een lease moeten geven van een ip-adres.

Je subnetmask is volgens mij ook verkeerd. De laatste 2 nul, dan zit je in de verkeerde class! Alleen de laatste moet toch nul zijn?
pi_68801968
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:31 schreef Tarabass het volgende:

Je subnetmask is volgens mij ook verkeerd. De laatste 2 nul, dan zit je in de verkeerde class! Alleen de laatste moet toch nul zijn?
mja, bij apipa moet ie ook gewoon 255.255.255.0 zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')