abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65800554
Mijn moeder (70) is dus laatst naar zo'n onderzoek geweest en anderhalve week erna een telefoontje van de huisarts; er is iets niet goed.
Ondertussen een brief gehad om a.s. dinsdag voor een onderzoek naar het ziekenhuis te gaan. Op dat moment is het ruim twee en een halve week geleden dat het eerste onderzoek gedaan is. We houden ons op de been met de gedachte dat als het echt slecht zou zijn, dat er dan wel eerder een reactie zou zijn gekomen.
Ik ga bewust nog niet googlen, in de angst weer een hoop tegenstrijdige verhalen tegen te komen.
Wie weet er werkelijk iets van af? Wat zijn de vooruitzichten en waar moeten we rekening mee houden? Ze is altijd elk jaar netjes op het onderzoek verschenen, dus al lang rondlopen met een tijdbom is imho niet aan de orde.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:44:10 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65800738
De procedure bij het bevolkingsonderzoek is in principe kort. De foto's worden beoordeeld door radiologen. Bij een verdenking gaat bericht naar de huisarts, die neemt contact op met de betreffende mevrouw.

De periode tussen onderzoek en bericht zegt daarom in principe niks. Het enige wat je weet, is dat er iets is gezien wat vraagt om nader onderzoek in het ziekenhuis.

Wat ik hoop is dat het ziekenhuis waar je moeder nu naartoe gaat, ook een goed protocol heeft, namelijk dat je moeder binnen een aantal dagen weet of het een vals alarm was of niet.

Ik kan je moeilijk geruststellen, het blijft even heel spannend. Veel sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_65800740
Ze hebben kennelijk onregelmatigheden ontdekt in de mamografie.
En dat gaan ze nu verder onderzoeken.
Het kan zijn dat het helemaal niets is en het kan helemaal mis zijn.

Laat het vooral over je heen komen. Schrijf de vragen op en geloof me, ze zijn ontzettend lief en aardig op de mamapoli.
pi_65800989
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:44 schreef Liejannuh het volgende:
Laat het vooral over je heen komen. Schrijf de vragen op en geloof me, ze zijn ontzettend lief en aardig op de mamapoli.
Hmm, ja, lief en aardig is wel fijn maar je moet er zelf toch mee klaarkomen. Voor je omgeving is het moeilijker dan voor jezelf, weet er alles van (zelf zaadbalkanker gehad ruim 12 jaar geleden, toen was ik 24).
Moeilijkheid is dat Als het niet goed is, dat ik dan regelmatig weg ben voor mijn werk en mijn moeder dus letterlijk moederziel alleen is. Vader is 10 jaar geleden gestorven, haar zussen wonen te ver weg en ik ben enigst kind. Mijn vriendin zal ze zeker niet toelaten als verzorging, trouwens die zal gewoon moeten gaan werken aangezien mijn moeder geeneens familie is.

Naja, afwachten dan maar. Ik geloof dat de overlevingskansen voor borstkanker tegenwoordig best gunstig zijn. Alleen weer het hele circus door....zucht....chemo is waardeloos. Althans, sommige soorten wel. Ik herinner me de overweldigende misselijkheid van de cisplatinum nog maar al te goed, zelfs na al die tijd.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:57:00 #5
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_65801199
Vervolgonderzoeken worden in principe zo snel mogelijk gedaan, bij een mammapoli bijvoorbeeld wordt al het onderzoek vaak in één dag gedaan, dus daarna krijg je snel uitsluitsel.

Je moet je verder voorstellen dat een foto ook niet alles zegt. Als je 'iets' ziet, kan dat nog alle kanten op gaan, vandaar het vervolgonderzoek. Het kunnen verkalkingen zijn, cystes, 'onrustig borstweefsel', goedaardige maar ook kwaadaardige gezwellen. Ga dus alsjeblieft niet catastroferen, maar houdt tegelijkertijd wel rekening met het feit dat het kwaadaardig kàn zijn. Ik kan wel wat kansen opnoemen maar daar heb je niks aan, je zult gewoon af moeten wachten.

De tijd tussen borstfoto en vervolgonderzoek zegt niks over hoe ernstig het zal zijn; Als er kanker zou zijn, is die niet in een paar dagen ontstaan. Wat dat betreft is het, hoe lullig het voor de patient/familie ook is, niet nodig dat er METEEN vervolgonderzoek gedaan wordt. In die paar weken zal er weinig verandering qua ziekte/prognose zijn.

Hoe dan ook:
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:44 schreef Liejannuh het volgende:
en sterkte
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 6 februari 2009 @ 14:59:52 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65801316
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:51 schreef Osramp het volgende:

[..]

Hmm, ja, lief en aardig is wel fijn maar je moet er zelf toch mee klaarkomen. Voor je omgeving is het moeilijker dan voor jezelf, weet er alles van (zelf zaadbalkanker gehad ruim 12 jaar geleden, toen was ik 24).
Moeilijkheid is dat Als het niet goed is, dat ik dan regelmatig weg ben voor mijn werk en mijn moeder dus letterlijk moederziel alleen is. Vader is 10 jaar geleden gestorven, haar zussen wonen te ver weg en ik ben enigst kind. Mijn vriendin zal ze zeker niet toelaten als verzorging, trouwens die zal gewoon moeten gaan werken aangezien mijn moeder geeneens familie is.

Naja, afwachten dan maar. Ik geloof dat de overlevingskansen voor borstkanker tegenwoordig best gunstig zijn. Alleen weer het hele circus door....zucht....chemo is waardeloos. Althans, sommige soorten wel. Ik herinner me de overweldigende misselijkheid van de cisplatinum nog maar al te goed, zelfs na al die tijd.
Waarom zit je nou al te brabbelen over chemo enzo
Vind ik onnodig paniek zaaien, wat nergens voor nodig is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65801903
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Omdat er op zo'n moment van alles door je heen gaat, je je zorgen maakt en je vast voorbereidt op het ergste omdat het dan alleen maar mee kan vallen.

Sterkte TS.
There is no love sincerer than the love of food.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 6 februari 2009 @ 15:18:54 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65801982
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:16 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Omdat er op zo'n moment van alles door je heen gaat, je je zorgen maakt en je vast voorbereidt op het ergste omdat het dan alleen maar mee kan vallen.

Sterkte TS.
Dus jezelf alvast gaan zitten opnaaien over iets wat totaal niet hoeft is slim.
Daarmee steunt TS z'n moeder echt niet mee.
Ik snap ook wel dat dat allemaal door je gedachtes heen gaat maar het lijkt nu net of TS al besloten heeft dat er een chemo kuur nodig zal zijn.
Terwijl er dus nog totaal niet duidelijk is wat er nou precies aan de hand is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65803318
Onregelmatigheden in de mamografie kan vanalles zijn. Dat wil helemaal niet betekenen dat er chemo moet plaatsvinden of dat er borsten afgezet gaan worden.
Probeer te ontspannen, ik begrijp dat dat moeilijk is, maar ze zullen eerst verder onderzoek moeten doen voordat je echt weet wat er aan de hand is.
Zolang je moeder zelf geen bobbels voelt en altijd naar het bevolkingsonderzoek is geweest, is het vast nog geen terminale kanker.
pi_65803990
Ik denk, dat de radioloog liever nu een ongeruste patient aan de lijn heeft, dan straks iemand die drie dagen niet geslapen heeft en op is van de zenuwen. Heb je al overwogen om met de ziekenhuisafdeling die je moeder uitgenodigd heeft te bellen, en te vragen naar hoe of wat? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat die mensen dan simpelweg zeggen 'dat hoort u dinsdag wel'.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  vrijdag 6 februari 2009 @ 16:52:30 #11
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_65805337
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:17 schreef JurriaanK het volgende:
Ik denk, dat de radioloog liever nu een ongeruste patient aan de lijn heeft, dan straks iemand die drie dagen niet geslapen heeft en op is van de zenuwen. Heb je al overwogen om met de ziekenhuisafdeling die je moeder uitgenodigd heeft te bellen, en te vragen naar hoe of wat? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat die mensen dan simpelweg zeggen 'dat hoort u dinsdag wel'.
wat verwacht je dat ze zeggen? "Ja, we weten 100% zeker dat het kanker is, maar dat zeggen we liever niet nu maar over een week of twee" ? Als men iets zeker wist had TS dat allang gehoord. Daar is meer onderzoek voor nodig.
pi_65810276
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:17 schreef JurriaanK het volgende:
Er is al contact geweest, maar daar kwam niet echt iets uit. Radioloog bezet en assistentes kunnen je niks zeggen. Ik dacht alleen dat als ze er best een tijd overheen laten gaan, dat het dan wel zou meevallen.
Ik weet dat het nog alle kanten uitkan en zoek eigenlijk een beetje geruststelling. Hoeveel % van de onderzochte vrouwen in het bevolkingsonderzoek krijgen echt slecht nieuws? En hoe liggen de genezingskansen?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:04:20 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65811076
Die laatste twee vragen zeggen natuurlijk niets, hoe lullig ook. Ik snap dat je geruststelling zoekt maar dat kan simpelweg niet op deze manier. Die procenten zeggen ook niks natuurlijk...en de genezingkansen hangen ook af van zoveel factoren, en je weet nog niets eens wáárvan ze moet genezen.

Wacht nu maar gewoon af, en ja, ik weet uit ervaring hoe naar dat is. Maar er zit niks anders op. En niet Googelen is altijd goed .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65817369
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mijn ervaring is natuurlijk anders. Ik ging naar de huisarts met een opgezwolle bal die pijn deed en waar ik me zorgen over maakte. De huisarts zei dat het niks ergs was en liet me voor een echo gaan, omdat ik me zorgen bleef maken. Maar hij stelde me gerust dat het ECHT niks ernstigs was. Op vrijdagochtend voor de echo, verdacht weefsel gezien en 's middags spoedoperatie. 2 weken herstellen en toen nabehandeling vanwege uitzaaiingen.
Ik ging dus met "niks" naar de huisarts.......vind je het gek dat dat toch door je hoofd gaat?
Paniek zaaien niet, maar wel zorgen maken. En in de hoop hier wat dingen te horen die de gemoederen wat verzachten.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 12:32:45 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65826226
Ja maar dat kan dus niet, het is net zo vaak "niks" als mensen verwachten dat het wél wat is, dan dat het wél iets is als mensen zich in eerste instantie geen zorgen maken, dat snap je zelf toch ook wel?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65829807
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 12:32 schreef Vivi het volgende:
Ja maar dat kan dus niet, het is net zo vaak "niks" als mensen verwachten dat het wél wat is, dan dat het wél iets is als mensen zich in eerste instantie geen zorgen maken, dat snap je zelf toch ook wel?
Okee, snap ik.
Maar goed, folder heb ik ondertussen doorgelezen en het is toch allemaal bemoedigend. 60% van de vrouwen die op vervolgonderzoek moeten, hebben een goedaardige aandoening. Houden we ons daar die paar dagen nog maar aan vast.
pi_65829852
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 15:56 schreef Osramp het volgende:

[..]

Okee, snap ik.
Maar goed, folder heb ik ondertussen doorgelezen en het is toch allemaal bemoedigend. 60% van de vrouwen die op vervolgonderzoek moeten, hebben een goedaardige aandoening. Houden we ons daar die paar dagen nog maar aan vast.
Bereid je er wel vast op voor dat je moeder wellicht niet gelijk de uitslag krijgt. Bij sommige ziekenhuizen gaat daar nog zo een week of zelfs twee overheen.
pi_65830353
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 15:59 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Bereid je er wel vast op voor dat je moeder wellicht niet gelijk de uitslag krijgt. Bij sommige ziekenhuizen gaat daar nog zo een week of zelfs twee overheen.
Dat is bekend, maar we hebben gelukkig een vrij groot ziekenhuis dat ook academisch is dus ik verwacht geen lange wachttijd voor de uitslag.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 7 februari 2009 @ 18:35:37 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65832521
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:46 schreef Osramp het volgende:

[..]

Mijn ervaring is natuurlijk anders. Ik ging naar de huisarts met een opgezwolle bal die pijn deed en waar ik me zorgen over maakte. De huisarts zei dat het niks ergs was en liet me voor een echo gaan, omdat ik me zorgen bleef maken. Maar hij stelde me gerust dat het ECHT niks ernstigs was. Op vrijdagochtend voor de echo, verdacht weefsel gezien en 's middags spoedoperatie. 2 weken herstellen en toen nabehandeling vanwege uitzaaiingen.
Ik ging dus met "niks" naar de huisarts.......vind je het gek dat dat toch door je hoofd gaat?
Paniek zaaien niet, maar wel zorgen maken. En in de hoop hier wat dingen te horen die de gemoederen wat verzachten.
Heb je m'n andere post gelezen eigenlijk??
pi_65910675
Vanochtend naar het ziekenhuis geweest, onderzoek gehad en foto's en echo gemaakt. In het onderzoek is niets te voelen en zowel foto's als echo laten niet genoeg zien om een betrouwbaar oordeel te geven. Daarna is er en biopsie onder rontgen gedaan en daarvan komt vrijdag de uitslag. Wel werd verteld bij de biopsie dat er veel verkalking was waardoor het beeld niet duidelijk genoeg was.
Afwachten tot vrijdag dan maar.
pi_65916672
Vrijdag is vrij snel.
Hoe is je moeder er onder?
pi_65918794
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:14 schreef MinderMutsig het volgende:
Vrijdag is vrij snel.
Hoe is je moeder er onder?
Bij het onderzoek is ze wel gerustgesteld. Ze wacht af wat komen gaat.
pi_65918880
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:05 schreef Osramp het volgende:

[..]

Veel meer kan je ook niet doen.
Hopelijk krijgen jullie goed nieuws vrijdag.
pi_65925082
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:05 schreef Osramp het volgende:

[..]

Dat is fijn om te horen!
Ik ga duimen voor een goede uitslag!
pi_66027664
Gelukkig niks aan de hand, waren alleen kalkophopingen.
Tenminste 1 goed bericht vandaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')