Hmm, ja, lief en aardig is wel fijn maar je moet er zelf toch mee klaarkomen. Voor je omgeving is het moeilijker dan voor jezelf, weet er alles van (zelf zaadbalkanker gehad ruim 12 jaar geleden, toen was ik 24).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:44 schreef Liejannuh het volgende:
Laat het vooral over je heen komen. Schrijf de vragen op en geloof me, ze zijn ontzettend lief en aardig op de mamapoli.
en sterktequote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:44 schreef Liejannuh het volgende:
Laat het vooral over je heen komen. Schrijf de vragen op en geloof me, ze zijn ontzettend lief en aardig op de mamapoli.
Waarom zit je nou al te brabbelen over chemo enzoquote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:51 schreef Osramp het volgende:
[..]
Hmm, ja, lief en aardig is wel fijn maar je moet er zelf toch mee klaarkomen. Voor je omgeving is het moeilijker dan voor jezelf, weet er alles van (zelf zaadbalkanker gehad ruim 12 jaar geleden, toen was ik 24).
Moeilijkheid is dat Als het niet goed is, dat ik dan regelmatig weg ben voor mijn werk en mijn moeder dus letterlijk moederziel alleen is. Vader is 10 jaar geleden gestorven, haar zussen wonen te ver weg en ik ben enigst kind. Mijn vriendin zal ze zeker niet toelaten als verzorging, trouwens die zal gewoon moeten gaan werken aangezien mijn moeder geeneens familie is.
Naja, afwachten dan maar. Ik geloof dat de overlevingskansen voor borstkanker tegenwoordig best gunstig zijn. Alleen weer het hele circus door....zucht....chemo is waardeloos. Althans, sommige soorten wel. Ik herinner me de overweldigende misselijkheid van de cisplatinum nog maar al te goed, zelfs na al die tijd.
Omdat er op zo'n moment van alles door je heen gaat, je je zorgen maakt en je vast voorbereidt op het ergste omdat het dan alleen maar mee kan vallen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom zit je nou al te brabbelen over chemo enzo
Vind ik onnodig paniek zaaien, wat nergens voor nodig is.
Dus jezelf alvast gaan zitten opnaaien over iets wat totaal niet hoeft is slim.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Omdat er op zo'n moment van alles door je heen gaat, je je zorgen maakt en je vast voorbereidt op het ergste omdat het dan alleen maar mee kan vallen.
Sterkte TS.
wat verwacht je dat ze zeggen? "Ja, we weten 100% zeker dat het kanker is, maar dat zeggen we liever niet nu maar over een week of twee" ? Als men iets zeker wist had TS dat allang gehoord. Daar is meer onderzoek voor nodig.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:17 schreef JurriaanK het volgende:
Ik denk, dat de radioloog liever nu een ongeruste patient aan de lijn heeft, dan straks iemand die drie dagen niet geslapen heeft en op is van de zenuwen. Heb je al overwogen om met de ziekenhuisafdeling die je moeder uitgenodigd heeft te bellen, en te vragen naar hoe of wat? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat die mensen dan simpelweg zeggen 'dat hoort u dinsdag wel'.
Er is al contact geweest, maar daar kwam niet echt iets uit. Radioloog bezet en assistentes kunnen je niks zeggen. Ik dacht alleen dat als ze er best een tijd overheen laten gaan, dat het dan wel zou meevallen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:17 schreef JurriaanK het volgende:
Ik denk, dat de radioloog liever nu een ongeruste patient aan de lijn heeft, dan straks iemand die drie dagen niet geslapen heeft en op is van de zenuwen. Heb je al overwogen om met de ziekenhuisafdeling die je moeder uitgenodigd heeft te bellen, en te vragen naar hoe of wat? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat die mensen dan simpelweg zeggen 'dat hoort u dinsdag wel'.
Mijn ervaring is natuurlijk anders. Ik ging naar de huisarts met een opgezwolle bal die pijn deed en waar ik me zorgen over maakte. De huisarts zei dat het niks ergs was en liet me voor een echo gaan, omdat ik me zorgen bleef maken. Maar hij stelde me gerust dat het ECHT niks ernstigs was. Op vrijdagochtend voor de echo, verdacht weefsel gezien en 's middags spoedoperatie. 2 weken herstellen en toen nabehandeling vanwege uitzaaiingen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom zit je nou al te brabbelen over chemo enzo
Vind ik onnodig paniek zaaien, wat nergens voor nodig is.
Okee, snap ik.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:32 schreef Vivi het volgende:
Ja maar dat kan dus niet, het is net zo vaak "niks" als mensen verwachten dat het wél wat is, dan dat het wél iets is als mensen zich in eerste instantie geen zorgen maken, dat snap je zelf toch ook wel?
Bereid je er wel vast op voor dat je moeder wellicht niet gelijk de uitslag krijgt. Bij sommige ziekenhuizen gaat daar nog zo een week of zelfs twee overheen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:56 schreef Osramp het volgende:
[..]
Okee, snap ik.
Maar goed, folder heb ik ondertussen doorgelezen en het is toch allemaal bemoedigend. 60% van de vrouwen die op vervolgonderzoek moeten, hebben een goedaardige aandoening. Houden we ons daar die paar dagen nog maar aan vast.
Dat is bekend, maar we hebben gelukkig een vrij groot ziekenhuis dat ook academisch is dus ik verwacht geen lange wachttijd voor de uitslag.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Bereid je er wel vast op voor dat je moeder wellicht niet gelijk de uitslag krijgt. Bij sommige ziekenhuizen gaat daar nog zo een week of zelfs twee overheen.
Heb je m'n andere post gelezen eigenlijk??quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:46 schreef Osramp het volgende:
[..]
Mijn ervaring is natuurlijk anders. Ik ging naar de huisarts met een opgezwolle bal die pijn deed en waar ik me zorgen over maakte. De huisarts zei dat het niks ergs was en liet me voor een echo gaan, omdat ik me zorgen bleef maken. Maar hij stelde me gerust dat het ECHT niks ernstigs was. Op vrijdagochtend voor de echo, verdacht weefsel gezien en 's middags spoedoperatie. 2 weken herstellen en toen nabehandeling vanwege uitzaaiingen.
Ik ging dus met "niks" naar de huisarts.......vind je het gek dat dat toch door je hoofd gaat?
Paniek zaaien niet, maar wel zorgen maken. En in de hoop hier wat dingen te horen die de gemoederen wat verzachten.
Bij het onderzoek is ze wel gerustgesteld. Ze wacht af wat komen gaat.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:14 schreef MinderMutsig het volgende:
Vrijdag is vrij snel.
Hoe is je moeder er onder?
Veel meer kan je ook niet doen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:05 schreef Osramp het volgende:
[..]
Bij het onderzoek is ze wel gerustgesteld. Ze wacht af wat komen gaat.
Dat is fijn om te horen!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:05 schreef Osramp het volgende:
[..]
Bij het onderzoek is ze wel gerustgesteld. Ze wacht af wat komen gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |