Op die ene foto buiten bij het kasteel stond je op d'r jurk. Weet je hoe vaak je dat die dag gedaan hebt?
quote:Ontelbare keren geloof ik
Op maandag 08 april 2002 22:53 schreef Tinkerbell het volgende:
MooiOp die ene foto buiten bij het kasteel stond je op d'r jurk. Weet je hoe vaak je dat die dag gedaan hebt?
quote:En hoe vaak heb je een peuk op gestoken om em vervolgens na een trekje weer uit te moeten maken
Op maandag 08 april 2002 22:56 schreef Zooi het volgende:[..]
Ontelbare keren geloof ik
Liesbeth liep maar steeds door, en Zooi moest steeds huppelen om maar niet op haar jurk te staan, ondingen ook eigenlijk die trouwjurken
En inderdaad, wat E.T. zegt: prachtig bruidsboeket!!!!!
En, niet lullig bedoeld of zo, maaruh, waren er ook nog dingen waarvan je nu achteraf zou zeggen: Dat had ik toch liever anders gedaan oid, maw. tips voor hen die nog gaan trouwen (naar jouw mening dan natuurlijk)
quote:Dramatische sok!
Op dinsdag 09 april 2002 13:16 schreef DIGGER het volgende:
Mijn liefde is onvoorwaardelijk.
quote:Wij gaan ook gewoon in gemeenschap van goederen trouwen. Als ik ooit weer de neiging krijg om een eigen bedrijf te beginnen (denk 't niet, heb dat al eens gedaan. Ook in getrouwde toestand trouwens.. toen ook in gemeenschap van goederen en de fwikkeling met de scheiding en 't verlies van 't eigen bedrijf is heel erg netjes en tot beider tevredenheid afgewikkeld) maar als een van ons dus alsnog de neiging tot een eigen bedrijf krijgt, kunnen we alsnog huwelijkse voorwaarden op laten maken. (en tja, dan kost dat maar 1500 piek.. Bedrijfskosten dan maar)
Op dinsdag 09 april 2002 15:46 schreef dutchie het volgende:[..]
Dramatische sok!
Ik bedoelde het serieus. Trouw jij in gemeenschap van goederen? Je moet hier goed over nadenken en je niet laten verblinden door al die romantische praat als 'na het huwelijk ben je 1 dus ook financieel'. Want dat geldt ineens niet meer als bijv. jouw mogelijke bedrijfje ineens op de fles gaat. Ookal vindt je het nu ms een bespottelijk idee dat jezelf of je partner een eigen bedrijf start. Maar kan jij je levenspad tot aan je dood uittekenen?
Ik zie nu op dit moment echt niet de noodzaak van huwelijkse voorwaarden in...
quote:Precies!
Op dinsdag 09 april 2002 21:59 schreef E.T. het volgende:[..]
Wij gaan ook gewoon in gemeenschap van goederen trouwen. Als ik ooit weer de neiging krijg om een eigen bedrijf te beginnen (denk 't niet, heb dat al eens gedaan. Ook in getrouwde toestand trouwens.. toen ook in gemeenschap van goederen en de fwikkeling met de scheiding en 't verlies van 't eigen bedrijf is heel erg netjes en tot beider tevredenheid afgewikkeld) maar als een van ons dus alsnog de neiging tot een eigen bedrijf krijgt, kunnen we alsnog huwelijkse voorwaarden op laten maken. (en tja, dan kost dat maar 1500 piek.. Bedrijfskosten dan maar)
quote:Gelukkig heel onherkenbaar, zou er niet aan moeten denken dat ik op een foto sta in pak
Op dinsdag 09 april 2002 12:33 schreef Tinkerbell het volgende:
hehe, ik zie dat Havoc er stiekum ook nog op staat, en ik ook, achter een leeuwenhoofd![]()
quote:Ook tijdens het huwelijk kunnen huwelijksvoorwaarden worden gemaakt. De kosten zijn dan echter veel hoger dan ingeval de huwelijksvoorwaarden vóór het huwelijk worden gemaakt. Dat komt doordat dan ook nog de hulp van een advocaat en de goedkeuring van de rechter nodig is. Ik weet niet of je dat met ¤ 1500 redt hoor.
Op dinsdag 09 april 2002 21:59 schreef E.T. het volgende:[..]
(en tja, dan kost dat maar 1500 piek.. Bedrijfskosten dan maar)
quote:Da's alleen maar fijn, hoewel ik vaak het idee heb dat mensen zulks laten afhangen van wat de buitenwacht ervan vindt. Net of die dan zullen zeggen dat je elkaar niet genoeg vertrouwt, of dat je van mening bent dat de relatie toch geen lang leven beschoren is. Ik vind het echt meer een kwestie van goed voor elkaar zorgen als je onder huwelijkse voorwaarden trouwt, even de romantiek opzij zetten en naar de zakelijke kant kijken. Zo zijn er wel meer redenen (bv. familievermogen dat in de eigen familie moet blijven), die huwelijksvoorwaarden tot een zinvolle zaak maken.
Stel nu dat de man bij het aangaan van de verbintenis een schuld heeft van ¤ 10.000 en de vrouw een vermogen van ¤ 100.000. Er wordt getrouwd in gemeenschap van goederen, de man gaat er dan dus
¤ 55.000 op vooruit, want de ¤ 10.000 wordt afgetrokken van het vermogen van de vrouw, dat dan op
¤ 90.000 uitkomt. Vervolgens wordt dat door twee gedeeld en de man heeft zomaar ¤ 45.000 + kwijtschelding van de schuld. Pijnlijk als blijkt dat het huwelijk geen stand (kan) houden.
Of stel dat je partner een huis heeft gekocht, het staat alleen op naam van je partner. Door het huwelijk wordt het half van jou als je in gemeenschap van goederen trouwt. Mocht er iets fout gaan en het moet verkocht worden na een scheiding dan is de helft dus voor de partner die er niks aan heeft meebetaald. Ik heb in mijn omgeving en door bepaalde werkzaamheden die ik verricht voldoende voorbeelden gezien waarbij zoiets tot grote jarenlange vetes leidt.
En dan komen de mensen die zeggen dat ze daar allemaal niet vanuit gaan. Nee tuurlijk ga je daar niet van uit, maar uitsluiten kun je het ook niet, helaas.
Ow ennuh, E.T. bovenstaande is allemaal niet persoonlijk tegen jou bedoeld, iedereen moet helemaal zelf weten hoe hij/zij wenst te trouwen en hoe daarbij de financien geregeld worden. Ik geef het alleen maar als aandachtspuntje voor iedereen die wil gaan trouwen, gewoon om toch eens over na te denken.
quote:'t is ook gewoon van persoon tot persoon verschillend. In ons geval is er gewoon geen reden om wel tot huwelijkse voorwaarden over te gaan.
Op dinsdag 09 april 2002 22:49 schreef ElizabethR het volgende:
een hele boel zinnige dingen
dus hier niet van toepassing
quote:Precies!
Op dinsdag 09 april 2002 22:55 schreef E.T. het volgende:[..]
't is ook gewoon van persoon tot persoon verschillend. In ons geval is er gewoon geen reden om wel tot huwelijkse voorwaarden over te gaan.
Het enige dat ooit nog zou kunnen gebeuren is dat een van ons twee voor zichzelf begint..(en 2 jaar geleden kostte dat echt nog maar NLG 1500)
Geen koopwoning, verschillen in kapitaal/schulden etc..dus hier niet van toepassing
quote:Oki
Op dinsdag 09 april 2002 22:55 schreef E.T. het volgende:[..]
't is ook gewoon van persoon tot persoon verschillend. In ons geval is er gewoon geen reden om wel tot huwelijkse voorwaarden over te gaan.
Het enige dat ooit nog zou kunnen gebeuren is dat een van ons twee voor zichzelf begint..(en 2 jaar geleden kostte dat echt nog maar NLG 1500)
Geen koopwoning, verschillen in kapitaal/schulden etc..dus hier niet van toepassing
*gerustgesteld is*
Weet er overigens iemand een adresje/website waar je ook niet zo standaard wit of gebroken witte jurken kan bekijken (tegen een redelijke prijs dan ook nog wel
). Ik ben een beetje aan het rondkijken maar alles wat ik zie is wit of gebroken wit, en aangezien ik nog nooit in m'n leven wit heb gedragen lijkt het me 'onnatuurlijk' om dat wel te doen op m'n trouwdag... Kom ik dan automatisch tussen de avondjurken terecht ipv de trouwjurken ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |