Je maakt toch wat mee op zo'n station in het zuiden

Kwam net op het perron aan, minuut of 3 voordat de trein zou komen.
Schreeuwt van de overkant een vrouw (of iets in die richting) of op ons perron "die naar K*****" zou gaan".
Niemand reageert, mevrouw denkt ff snel te moeten zijn en klimt, blijkbaar niet geheel bij verstand, van het perron af, waggelt in slakkentempo over de twee sporen (waar over een minuut weer de een trein moest komen) (ik was al bang dat mn kleren rood zouden worden

) en klom dan uiteindelijk op ons perron weer omhoog met veel moeite.
![]()
Ik maar eens even mijn telefoon gepakt en op nu.nl gekeken of een tbs'er was ontsnapt, kon echter niets ontdekken.
Mevrouw vroeg nog enkele keren schreeuwend of dat ook wel de juiste trein voor haar was en stapte dan voren in. Mijn vrouwelijke medereiziger wilde graag in de buurt gaan zitten om bij eventuele acties niets te hoeven missen, vrouwen

. Ik waarschuwde haar nog even dat zij aansprakelijk zou zijn voor eventueel te onstane letsels (zo ben ik dan wel weer als rechtenstudent) en wij namen twee rijen achter het tbs-mormel plaats.
Na geschatte 20 minuten kwamen de heren conducteurs langs en de pret mocht dan weer beginnen. Mormel in kwestie begon luidruchtig te vragen wie de conducteurs dan wel niet dachten dat ze waren en zij had absoluut geen kaartje nodig. Toen naderden we een station, waarop in de trein te horen was: "U kunt hier overstappen op de bus naar ...". Mevrouw reageerde direct met: "IK MOET HIER OVERSTAPPEN"

(terwijl ze meerdere keren onoverhoorbaar duidelijk had gemaakt dat ze naar het eindstation van onze trein wilde, mja, zo gek zijn die tbs'ers blijkbaar dus toch niet).
De conducteurs hadden wel in de gaten dat het geen nut zou hebben haar een boete te geven en vroegen haar waar ze heen wilde, waarop ze haar alleen een kaartje lieten betalen voor haar bestemming.
Overweldigd als ze was, wilde ze perse een van de conducteurs knuffelen, die haar op zijn beurt steeds terugduwde en vroeg of ze a.u.b. op haar plaats wilde gaan zitten en haar kleingeld opruimen.
Maar mevrouw weigerde en liep achter de conducteur aan, totdat die hem snel smeerde

.
Mevrouw draaide om en ging als een aap op een stoel zitten, naast een Hardcore Hooligan

. Die jongen reageerde, naar mijn verbazing, heel beleefd en herhaalde dat zij werd verzocht om haar spullen op te ruimen. Zij kon dat niet waarderen en als straf ging ze onze hooligan negeren om zijn tegenoverbuurman in het gezicht te spelen, die overigens ook heel kalm bleef. Te gek

.
Bekijk deze YouTube-videoDaarna draaide de zelfbenoemde treinaap zich weer om en kwam met mijn reeds genoemde medereiziger babbelen, die klaarblijkelijk problemen had om zich in te houden.
Na 10 minuten te hebben verteld dat ze alcoholiste (AHA, geen tbs'er) was, haar familie klote of dood is en alle mannen haar hebben laten zitten, ging ze navragen hoe het dan bij mijn medereiziger (overigens een vriendin) zat met haar vriend, wat ze voor opleiding deed, etc. Klaar om mij daarna lastig te gaan vallen, nadat ik al verdoofd was door het inhaleren van haar alcoholgeur. Mijn medereiziger moest eruit, ik zou nog drie stations moeten lijden

.
Gelukkig maakte mijn medereiziger/vriendin een geslaagde opmerking dat ik haar vriendje was en nu maar snel met haar mee moest. Terwijl de alcoholiste nog meerdere keren herhaalde dat ik goed op haar moest letten en ik, nog bedoezeld, antwoorde "huh, ga ik met jou mee", verlieten wij de trein en was ik gered uit de kluwen van het alcoholistenmonster.
Klacht: Alcoholiste die mogelijk mijn kleren had besmeurd bij het koppen van een trein.
Klacht 2: Alcoholiste in de trein die mensen lastigvalt en aanraakt.
Klacht 2: Mensen die me hun boeiend levensverhaal gaan vertellen, waar ik totaal geen behoefte aan heb.
Klacht 3: Alcoholiste die mij verdooft met haar alcoholgeur.
Anti-klacht: Goed verhaal voor KLB.
Anti-klacht 2: Gezellig met de auto naar huis gebracht worden door een vriendin
Anti-anti-klacht: Vriendin die 10km moet omrijden voor mij, door een alcoholiste in de trein.
Bonus-verwonderings-klacht: Een beleefde, toffe, Hardcore Hooligan