Perl 5.10? Op 8.04.x is geen perl 5.10 uit..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Okee ik gok erop dat ie perl 5.10 wil installeren en dan zet ie dus ook de modules in /usr/lib/perl/5.10.0 maar vervolgens gaat ie wel weer zoeken in de oude /usr/lib/perl/5.8.8 map en kan ie dus eea niet vinden. Vage bug, heb ik zelf nog niet meegemaakt.
Een hack die *misschien* werkt: (ongetest!)
[ code verwijderd ]
Hiermee zorg je dus dat /usr/lib/perl/5.8.8 gewoon een symlink wordt naar /usr/lib/perl/5.10.0 (die als het goed is wel bestaat en ook gewoon die bestanden bevat die niet gevonden kunnen worden). Misschien moet je hiervoor eerst de 5.8.8 dir wissen/verplaatsen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | [sudo] password for wesleys: Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Reading extended state information Initializing package states... Done Building tag database... Done The following packages have been automatically kept back: libbind9-30 libdns35 libisccc30 libisccfg30 The following packages have been kept back: bind9-host dnsutils ntfs-3g 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 13 not upgraded. Need to get 0B of archives. After unpacking 0B will be used. Would download/install/remove packages. 17:28 pts/9 0 wesleys@slacker:/home/wesleys$ aptitude -D show perl Package: perl State: installed Automatically installed: yes Version: 5.8.8-12ubuntu0.4 Priority: standard Section: perl Maintainer: Ubuntu Core Developers <ubuntu-devel-discuss@lists.ubuntu.com> Uncompressed Size: 11.6M Depends: libc6 (>= 2.4), libdb4.6, libgdbm3, perl-base (= 5.8.8-12ubuntu0.4), perl-modules (>= 5.8.8-12ubuntu0.4) Recommends: perl-doc Suggests: libterm-readline-gnu-perl | libterm-readline-perl-perl Conflicts: libdigest-md5-perl (< 3.07-1), libmime-base64-perl (< 3.07-1), libstorable-perl (< 2.15-1), libtime-hires-perl (< 1.86-1), perl-doc (< 5.8.8-1) Replaces: libdigest-md5-perl, libmime-base64-perl, libstorable-perl, libtime-hires-perl, perl-base (< 5.8.8-1), perl-doc (< 5.8.0-1), perl-modules (< 5.8.1-1) Provides: data-dumper, libdigest-md5-perl, libmime-base64-perl, libstorable-perl, libtime-hires-perl, perl5 Description: Larry Wall's Practical Extraction and Report Language An interpreted scripting language, known among some as "Unix's Swiss Army Chainsaw". Perl is optimised for scanning arbitrary text files and system administration. It has built-in extended regular expression matching and replacement, a data-flow mechanism to improve security with setuid scripts and is extensible via modules that can interface to C libraries. |
getconf LONG_BITquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:25 schreef Sander het volgende:
Ok, stomme vraag. Hoe weet ik zeker of ik nou 64bit of 32bit Linux heb geinstalleerd (Ubuntu 8.10 in mijn geval)?
En dat vraag je in het Linux-topic?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:35 schreef Lil.Q94 het volgende:
Is het verstandig om windows xp te downloaden van een torrentsite en deze dan te installeren?
Ik heb een upgrade cd en mijn windows me cd doet het niet meer dus heb ik gewoon een win xp iso gedownload via een torrent en dat werkt prima. Ik moet wel elke keer weer via de telefoon activeren maar een crack heb je ook zo gevonden als je dat makkelijker vindt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:35 schreef Lil.Q94 het volgende:
Nee is niet gelukt...
Ik heb die cd besteld en nu maar afwachten...
Ik heb btw nog een andere vraag,
Is het verstandig om windows xp te downloaden van een torrentsite en deze dan te installeren?
B.V.D.
probeer het commando uname -i eens?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:25 schreef Sander het volgende:
Ok, stomme vraag. Hoe weet ik zeker of ik nou 64bit of 32bit Linux heb geinstalleerd (Ubuntu 8.10 in mijn geval)?
Ik denk dat je het beste je pc maar weg kan doen. Koop een playstation ofzo. En vraag iemand anders om hem voor je aan te sluiten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:35 schreef Lil.Q94 het volgende:
Nee is niet gelukt...
Ik heb die cd besteld en nu maar afwachten...
Ik heb btw nog een andere vraag,
B.V.D.
Kan je eens een screenshot laten zien van hoe hij opstart?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:50 schreef Yildiz het volgende:
Nee, dat helpt dus niet. Ik druk nu altijd 2x F11 om naar normaal formaat te gaan. Zo sluit ik dus ook af. Maar als ik opstart, is ie weer irritant half-groot...
Zo:quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:28 schreef whoops het volgende:
[..]
Kan je eens een screenshot laten zien van hoe hij opstart?
Wat vaag... Ik zou het volgende proberen, 2xF11 zodat hij gewoon draait, dan zorgen dat Firefox niet gemaximaliseerd is, maar gewoon een wat kleiner venster midden in je scherm. Dan afsluiten en opnieuw opstarten, zou het moeten fixen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zo:
[ afbeelding ]
Dat is mijn volledige scherm.
en daar een nieuw profiel aanmaken. Maar dan ben je wel je firefox settings kwijtquote:firefox -ProfileManager
Ik heb hem wat kleiner gemaakt (kwart van mn scherm ofzo).quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:22 schreef Yildiz het volgende:
De eerste suggestie had ik al geprobeerd.
Maar, over dat nieuwe profiel.. Hmm, ik zou wel mijn favorieten / etc. kunnen backuppen..
Bij die eerste optie is het in elk geval belangrijk dat je hem dus niet maximized opslaat, maar als 'losse' window.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:22 schreef Yildiz het volgende:
De eerste suggestie had ik al geprobeerd.
Maar, over dat nieuwe profiel.. Hmm, ik zou wel mijn favorieten / etc. kunnen backuppen..
Cool, het niet-maximized is inderdaad de key in deze...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:24 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb hem wat kleiner gemaakt (kwart van mn scherm ofzo).
Toen afgesloten.
Opnieuw opgestart, en toen was ie weer een kwart. !
Daarna gemaximaliseerd.
Afgesloten.
En nu lijkt ie het onthouden te hebben. Nice. De eerste suggestie werkte dus alsnog wel.
Thanks
Ja, blijkbaar stond hij dusdanig groot gesleept dat hij precies het hele scherm innam.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:27 schreef whoops het volgende:
[..]
Cool, het niet-maximized is inderdaad de key in deze...
Dat heb ik ook in Mac OS X. Ik vermoed dat Flash voor Linux/Mac gewoon een beetje gaar is gemaakt door Adobe. De Windowsversie van Flash is sowieso veel sneller.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:08 schreef Yildiz het volgende:
Heb ik nog een vraagje, bij films (youtube ook) loopt het geluid soms niet helemaal gelijk met het beeld. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Meestal (99%) ligt dat aan het filmpje op youtube, waar de synchronisatie niet helemaal lekker is gegaan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:08 schreef Yildiz het volgende:
Heb ik nog een vraagje, bij films (youtube ook) loopt het geluid soms niet helemaal gelijk met het beeld. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Dit is een bug in compiz.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:26 schreef Yildiz het volgende:
Een klein vraagje.. waarvan ik niet weet of ie hier thuis hoort.. Firefox start automatisch half-vergroot op. Dit zorgt ervoor dat de (menu)balken van Ubuntu boven en onder verdwenen zijn. Als ik dan 2x F11 doe is ie weer normaal... maar, hoe start ik gewoon in normaal formaat?
Bestand, bewerken etc. van Firefox is wel gelijk zichtbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |